икона акафистная божья матерь фото
Икона Богородицы Акафистная Дионисиатская (Мироточивая)
Празднование
История
В монастыре Дионисиат на Святой Горе Афон находится чудотворная икона Пресвятой Богородицы, известная как Акафистная* («Похвала Пресвятой Богородицы»** или «Мироточивая»). Древнейшая на Афоне чудотворная икона входит в иконостас левого придела «Похвалы Пресвятой Богородицы» соборного храма Дионисиатской обители. Согласно древнему монастырскому преданию это одна из 70 икон, написанных евангелистом Лукой. Она выполнена не красками, а из восковой мастики, черты лика размыты по причине истечения мира. Размеры её малы: в высоту 33 см и в ширину 27,5 см.
Эту икону держал в руках патриарх Константинопольский Сергий I, обходя стены осаждённого аварами Константинополя [1] (624 г.), о чем свидетельствует надпись на ней на греческом языке [2] : «Эта чудотворная икона есть та, что держал патриарх Сергий, обходя стены Константинополя, и изгнал врагов, и её император Алексей Комнин своими руками подарил св. Дионисию». Заступничеством Пресвятой Богородицы неприятельский флот был рассеян штормом, и город спасен. Перед этой иконой впервые был совершен Акафист Пресвятой Богородице.
Также, во время освобождения Константинополя от крестоносцев Акафистная икона предшествовала войскам императора Михаила VIII Палеолога. Монастырю икона была подарена императором Трапезунда Алексеем III (1337–1390 гг) в честь основания.
С Акафистной иконой связано много чудес. Похищенная пиратами (1592 г.), она была возвращена ими в Дионисиат, после того как Пресвятая Богородица явилась в открытом море капитану корабля и грозно сказала: «Зачем посадил Меня в темницу, лукавый человек? Отвези Меня в жилище Мое!» Пират не обратил внимания на сон и продолжал свой путь далее. Вдруг на море поднялась страшная буря, грозившая гибелью кораблю. Тут пират вспомнил об иконе, бросился к ящику, где она находилась, и, к своему ужасу, увидел его разбитым на несколько частей, а святую икону — всю омоченную миром. Пират взял икону в руки, и буря тотчас прекратилась. Тогда пираты поспешили возвратиться в монастырь, отдали икону инокам и рассказали о бывшем чуде. 2 пирата (по другим данным их было больше) покаялись и стали монахами.
Другое чудо произошло с начальником Афонской академии знаменитым церковным и общественным деятелем XVIII в. Евгением Вулгарисом: он подробно описал исцеление от опухоли в груди в 1758 г.
В 1767 году Акафистная икона снова была украдена, на этот раз разбойниками-турками. Их задержали греческие пастухи и передали икону на остров Скопелос.
Местные жители не желали возвращать икону в обитель, за что впоследствии и были наказаны. Остров, воспротивившийся воле Царицы Небесной, поразила язва, и жители сами отдали икону в Дионисиатскую обитель. Кроме того, в знак раскаяния они пожертвовали монастырю земли на острове Скопелос.
Литургию в приделе, где находится Акафистная икона, служат ежедневно, а каждый вечер перед чудотворным образом читается Акафист Пресвятой Богородице. На великие праздники (Пасху, Рождество, Богоявление и Рождество Иоанна Предтечи) икона переносится в кафоликон и ставится в киоте перед левой колонной. Серебряная позолоченная риза, согласно надписи на ней, изготовлена «мастером Георгием» в 1786 г. и принесена в дар обители «архиереем Иеремией». На её оборотной стороне изображено вручение иконы преподобному Дионисию императором Алексеем III Комнином.
Празднование в честь Акафистной иконы совершается в субботу на пятой неделе Великого поста.
Примечания
* «Παναγία των Χαιρετισμών ή του Ακαθίστου» («Всесвятая (Богородица) радований (=приветствий)» или «Всесвятая (Богородица) Акафиста»).
** Получила это наименование в русском источнике, видимо, в честь праздника (См. Поселянин Е. Н., «В субботу пятой седмицы Великого поста». Икона «Похвала Пресвятой Богородицы». // Богоматерь: Описание Ее земной жизни и чудотворных икон, М: АНО «Православный журнал «Отдых христианина»», 2002.
[1] В статье С. Снессоревой, посвященной празднику Похвалы Богородицы говорится о том, что патриарх Сергий носил на своих руках икону Богородицы «Влахернскую», что, cогласно афонскому преданию, ошибочно.
[2] «Αυτή ή είκών ή Θαυματουργός εστί την οποίαν βάσταξέ Σέργιος ό Πατριάρχης περιερχόμενος τα τείχη της Κωνσταντινουπόλεως έδιωξε τους πολεμίους και την οποίαν ό Αυτοκράτωρ Αλέξιος ιδιοχείρως εδώρησε τω Άγίω Διονυσίω».
Что такое акафистные иконы Богородицы
Спасибо что зашли на наш сайт, перед тем как начать чтение вы можете подписаться на интересную православную mail рассылку, для этого вам необходимо кликнуть по этой ссылке «Подписаться»
Нередко среди именований святых образов можно услышать, что та или иная икона «Акафистная». Появление таких священных изображений известно еще с древности, когда появилось первое «неседальное» песнопение Матери Божией.
История возникновения
Иконография: Одигитрия (Смоленская) икона Божией Матери Датировки: XVI в. Около 1564 г. Происхождение: Из Спасо-Преображенского собора Спасского монастыря в Ярославле. Материал: ковчег, паволока, левкас, темпера. Размеры иконы: высота 138 см, ширина 95 см. Нимбы Богоматери и Христа орнаментированы под басму и скань. В верхних углах иконы в облачных кругах изображены фигуры ангелов, несущих орудия страстей. Надписи киноварные: на фоне — МР θΥ; IC XC; ωДИГИТР?»; в верхних углах иконы, рядом с ангелами: слева – А(Н)ГГ(Е)ЛЬГ(ОСПОДЕ)НЬ…; справа — К…ДЇС[Н?]…КОП?Е Н Г(ОСПОД)У Б(ОГ)У. Доска липовая, из трех частей с двумя встречными врезными шпонками.Поступила в 1959 году из Ярославского областного художественного музея.Реставратор Н.И. Брягин (Ярославский филиал ЦГРМ, 1926 г.). На фоне над нимбом Христа оставлен небольшой фрагмент оклада (серебряной золоченой басмы).Инв. № ЯМЗ 40944, ИК-140. © Ярославский государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник Литература:1. Государственный Ярославо-Ростовский историко-архитектурный и художественный музей-заповедник. Каталог. М., 1964. С.18. Кат. 20;2. Ростово-Суздальская школа живописи. М., 1967. С.119. Кат. 125;3. Даен М.Е. Новооткрытый памятник станковой живописи эпохи Ивана Грозного [С. 207-225] // Древнерусское искусство. Художественная культура Москвы и прилежащих к ней княжеств XIV-XVI вв. М., 1970. С. 215, 218. Илл. на с. 217;4. Ярославская иконопись XIII-XVIII веков. Каталог выставки. Ярославль. 1981. Кат. 9;5. Масленицын С.И. Ярославская иконопись. М., 1983. С. 24, табл. 31;6. Болотцева И.П. Статьи и исследования. Ярославль. 1996. С. 7;7. Анкудинова Е.А., Мельник А.Г. Спасо-Преображенский собор в Ярославле. М., 2002. С. 87. Илл. 80;8. Иконы Ярославля 13-16 веков. М., 2002. C. 106. Кат. 37;9. Блажевская С.Е. Спасо-Преображенский монастырь в Ярославле. М., 2003. С. 76;10. Болотцева И.П. Ярославская иконопись второй половины XVI-XVII веков. Ярославль. 2004. С. 50;11. Юрьева Т.В. Ярославский иконостас. Ярославль. 2007. С. 98. Илл. 1 на с. 812. Иконы Ярославля XIII – середины XVII века. М., 2009. Т. 1. Кат. 35.
Положение казалось очень тяжелым: ведь основные силы царской армии в это время воевали на Кавказе. 9 дней, пока шла осада, жители города горячо молились свой заступнице – Богородице. Ее чудотворный образ, известный как Одигитрия, написанная самим ап. Лукой (находился в одноименном монастыре близ храма Св. Софии) обнесли вокруг города крестным ходом. И упование верных не было посрамлено: решающий штурм города врагами закончился их тяжелым поражением.
Считается, что тогдашний патриарх Сергий в те дни написал песнь «Взбранной Воеводе победительная…», ставшую первым кондаком Акафиста. Сам же он написан, как считают большинство церковных историков, клириком Влахернской церкви Богородицы прп. Романом Сладкопевцем. А Одигитрия, обнесенная вокруг Константинополя, стала, по-видимому, первой Акафистной иконой.
«Вторничное чудо»
Под таким названием осталось в истории еженедельное действо, происходившее с этим святым образом. Еженедельно, во вторник, в обители Одигон перед ним совершали молебное пение. Во время этого богослужения икона, написанная на тяжелой каменной плите (во время осады 626 г. ее несли 6 или 8 человек) внезапно становилась столь легкой, что поднять ее мог и один человек.
Современник событий пишет:
«Они движутся с большой процессией, и люди в том одеянии подходят по одному к иконе, и кто ей нравится, тому она позволяет взять себя так легко, словно бы весила она одну унцию, и кладут ее на плечо, и с песнопениями выходят из церкви и направляются к большой площади, и там тот, кто несет ее, ходит с ней от одного конца до другого, и обходит так площадь пятьдесят раз, и кажется, что икона поднимает его над землей… Затем он садится, подходит другой, берет ее и кладет себе на плечо, и делает то же самое, так что таким образом четыре или пять человек носят ее в течение того дня».
Такой была первая Акафистная икона – образ, благодаря которому и появился сам этот жанр церковного песнопения.
В дальнейшем подобных икон, прославившихся чудесами именно благодаря совершению «неседального пения» перед ними, становится все больше.
Образ как слово
Лишь много позже к ним добавляются образы – как бы иллюстрации к тексту прп. Романа Сладкопевца. Именно они имеют особенности, отличающие их от других икон Пречистой.
Основной смысл такой иконы – зрительное воплощение того или иного песнопения Акафиста в виде особого изображением Матери Божией. Позже иконы начинают создаваться и на тексты других Богородичных песнопений. Хотя такие образы и именуют «Акафистными», подобное название уже довольно условно.
Особенности иконографии
Именно с появления икон-иллюстраций эти образы обретают собственную иконографию, отличающую их от других изображений Пречистой.
Икону легко узнать по надписи, обычно вверху – как правило, это строфа (или ее часть) из текста Акафиста, либо иной молитвы. С ней соотносится изображение Богородицы:
Какие образы Божией Матери относятся к этому типу
Хиландарская икона Божией Матери
К числу образов, относящихся к древнему типу икон, прославленных чудесами благодаря совершению пения Акафиста перед ними, можно отнести:
Немало чудотворных образов и среди тех, что созданы на слова Акафиста или молитв Владычице:
Акафистные образы – пример тесного общения Богоматери и верующих сердец. Чудеса, поданные по молитвам перед образом, подвигают людей не только к словесной благодарности. Искусные стремятся запечатлеть слова в зримых образах дорогой им Пречистой. А ответная любовь Богородицы прославляет многие такие иконы чудесами.
Икона Богородицы Акафистная Хиландарская
Празднование
История
Икона Божией Матери «Акафистная» находится в иконостасе соборного храма Введения Богородицы сербского Хиландарского монастыря на Афоне.
Данных о появлении и истории прославления образа на Святой горе не сохранилось. Предание относит время ее пребывания на Афоне к концу XII века, когда святым Саввой Сербским по откровению от иконы были обретены сокровища и завершено строительство обители. Однако ни в одной из редакций жития святого подтверждения этому рассказу не содержится. Единственным достоверным сообщением об иконе, записанным со слов очевидцев, является история о ее чудесном спасении во время пожара в монастыре в 1837 г.
Иконографический тип иконы – «Умиление». По некоторым сведениям это греческая икона XVI в. хорошей сохранности. Младенец изображен слева от Матери с благословляющей правой рукой и опущенной вниз левой, в которой Он держит свиток. Правой рукой Богоматерь поддерживает Младенца за правое плечо. Икона помещена в серебряный оклад, вероятно, русской работы XIX в., и в раму с живописными изображениями 12 кондаков и 12 икосов Акафиста Богородицы (XVII в.).
Сведения о происхождении названия иконы не совсем определенны: с одной стороны, в названии образа могло запечатлеться воспоминание о чтении перед ним во время пожара Акафиста Богоматери, с другой – по наблюдению епископа Порфирия (Успенского), наименование может служить указанием на иконографию композиций рамы с изображением сцен Акафиста.
Молитвы
Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Акафистной Хиландарской»
О, Пречу́дная и Превы́сшая все́х тва́рей Цари́це и Богоро́дице, Небе́снаго Царя́ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, припа́даем и поклоня́емся Тебе́ пред свято́ю и пречестно́ю ико́ною Твое́ю, е́юже ди́вныя и пресла́вныя чудеса́ содева́еши! Смире́нно мо́лим Тя́, всеси́льная ро́да на́шего Засту́пнице, услы́ши на́с и удиви́ на на́с пребога́тыя ми́лости Твоя́, и проше́ния на́ша, приноси́мая Тебе́, я́ко блага́я Скоропослу́шница, испо́лни. Благода́тию Твое́ю ду́ши на́ша освяти́ и не отнима́й от на́с покро́ва Своего́, под ни́м же при́сно пребыва́я, я́ко Стено́й Неруши́мей защище́ни пребу́дем от все́х бе́д и напа́стей, от вся́каго врага́ и супоста́та, от все́х злы́х ко́зней вра́жиих на на́с при́сно находя́щих. Благоуха́нием непоро́чней души́ Своея́ напо́лни ду́ши на́ша, да возвеселя́тся сердца́ на́ша, и́бо не́сть никто́ в ми́ре се́м милее и прекраснее Тебе́, Де́во Пресвята́я! Ты́ еси́ на́ше Бога́тство, Ты́ еси́ на́ше Сокро́вище, Ты́ еси́ на́ше Упова́ние и на́ша Защи́то! К Тебе́ Еди́ней в печа́лех на́ших притека́ем и у Тебе́ Еди́ней утеше́ние получи́ти ча́ем. О, Всепе́тая Де́во Богоро́дице, не преста́й моли́тися о на́с, недосто́йных рабе́х Твои́х, сла́вящих Тя́ и почита́ющих, и наде́жду на Тебе́ иму́щих, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Каноны и Акафисты
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Акафистная Хиландарская»
Кондак 1
Избранней Предвечным Царем во спасение роду христианскому Небесе и земли Царице, яко нашей несумненной Предстательнице и всемощной Заступнице, с любовию и умилением сие акафистное пение приносим:
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Икос 1
Ангелу небесному житием своим уподобившемуся, некоему старцу, в затворе на святей горе Афонстей житие свое проводящему и пред иконою Божией Матери каждодневно акафистное пение со словами «Радуйся» возносящему, бысть иногда глас, от иконы тоя исходящий: «Радуйся и ты, старец Божий!». Сему дивному гласу внимая, и мы со благочестивым старцем Владычице Небесней воспеваем:
Радуйся, от сотворения мира Богом в Невесты Себе предназначенная.
Радуйся, в храме святом Его в чистоте неземной воспитанная.
Радуйся, Спасительницею мира еще от пророков предсказанная.
Радуйся, Материю Божиею стать удостоившаяся.
Радуйся, рождеством Преславнаго Сына Своего нам радость избавления от вечной смерти принесшая.
Радуйся, быть Материю всему роду христианскому Сыном Своим предуготованная.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 2
Видя Пресвятая Богородица, яко ужасом велиим старец объят бысть, кротким гласом глагола ему: Не убойся, обаче во обитель свою потекши, объяви братии и игумену о вразех, иже близко суть. Аще кто слаб бе в дусе терпения, да скрывается, дондеже пройдет искушение, обаче ищущие страдальческих венцев да остаются и, приим от Господа награду, воспоют Ему на небе: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом своим невозможе постигнути старец, яко икона Пресвятыя Богородицы, пред нею же он акафист в келии читаше, неведомою силою к вратам обители перенесена бысть. Падше пред образом с благоговейною молитвою, старец таже с пречистым образом на руках ко игумену явися, воспевая Деве Чистой:
Радуйся, от нашествия вражия чада Своя защищающая.
Радуйся, милость Свою им неустанно подающая.
Радуйся, от погибели вечной души наша отводящая.
Радуйся, беды великия рукою крепкою предотвращающая.
Радуйся, о спасении нашем постоянно пекущаяся.
Радуйся, к горнему царствию души праведные возводящая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 3
Силою свыше укрепленные и к Твоему всемилостивому заступлению с верою притекшии, непреоборимая Защитнице наша, двадцать шесть сильных духом иноков, в числе коих бе и сам настоятель, пребываху в обители. Старец, ему же небесное откровение бысть, такожде пребываше купно с ними, бе бо для оных утешителем в предстоящем искушении, неустанно вопиющим к Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи намерение обратити в католичество православныя христианы, врази во обитель приидоша и к башне, в ней же мужественныя иноцы пребываху, приступивши, лестными увещаниями склонити их ко отречению от православия потщахуся. Увещавая их признати папу главою вселенския церкви, латиняне за сие поборником православия всякия милости обещаху. Обаче вернии сыны своея православныя церкви непреклонными оставахуся и пред иконою Матери Божией тако моляхуся:
Радуйся, от латинян наша несумненная Защито.
Радуйся, в вере православной наше необоримое Укрепление.
Радуйся, от ересей и лжеучений наше крепкое Ограждение.
Радуйся, в тяжких бедах наше сладостное Утешение.
Радуйся, в Царствие Божие наша мудрая Руководительнице.
Радуйся, пред Господом наша милостивая Заступнице.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 4
Бурею ненависти к вере православной одержимии, православия врази башню хврастием и древом обложиша и, не медля, запалиша ю. В пламенней молитве Господу благодарение воздавши, якоже сподоби я прияти мученичестии светлыя венцы, иноцы пояху Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше милость Твою, Богородице, чрез чудотворную икону Твою явленную, ею же Ты предварила еси старца о бедствии, вернии зело обрадовани быша, яко икона Твоя таже бысть обретена невредимою под развалинами обители. Мы же, таковей велией милости Твоея дивяшеся, вопием Ти:
Радуйся, яко паки на радость людем в иконе Своей явилася еси.
Радуйся, яко тою иконою чудеса велии источила еси.
Радуйся, Тобою бо мы в добродетелех укрепляемся.
Радуйся, Твоим бо заступлением мы перед неверными похваляемся.
Радуйся, Тебя бо мы пред всем миром величаем.
Радуйся, на Тебя бо мы всецело уповаем.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 5
Боготечней звезде подобна явися икона Твоя, Приснодево Марие, во утешение и укрепление братии Зографския обители, пред нею же лампада теплится неугасимо. Иноцы за Литургиею акафистное пение пред нею возглашают, по сему она наименована «Акафистная» бысть. И познавши силу, в ней явленную Тобою, песнь благодарения возносят Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Проявив велию любовь к людям, Ты, яко нежная и заботливая Мати, явила еси еще одну Свою икону именуемую «Хилендарская», яже бысть в Афонстей Хилендарстей обители, идеже пребывают Твои иконы «Млекопитательница» и «Попская». За таковое Твое попечение о людех Своих, восхваляем Тя:
Радуйся, Путеводительнице подвижников благочестивых к Горнему Царствию.
Радуйся, иноков пустыннолюбивых приводящая к Небесному Иерусалиму.
Радуйся, гору Афонскую благоуханием исполнившая.
Радуйся, на обители Хилендарстей Твое благоволением явившая.
Радуйся, душевныя и телесныя болезни иконою Твоею скоро врачующая.
Радуйся, в залог милости Твоея икону Твою даровавшая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 6
Проповедует Церковь Христова чудеса Твоя, Богородице, наипаче бо чрез иконы Твоя изливаеши струи милостей и щедрот всем бедствующим и требующим помощи Твоея. Сего ради, славословяще Тя, Сыну Твоему и Богу нашему вопием: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия нам икона Твоя, Приснодево, чудом новым от нея истекшим, егда возгореся по нерадению экклесиарха иконостас, иже бысть в соборнем храме и в нем же бяше чудотворная икона Твоя. И аще иконостас едва не испепелися весь, обаче святый образ Твой, Богомати, не пострада от огня, пребывая невредимым к утешению верующих, поющих Ти:
Радуйся, икону Твою честную несгораему в огни соделавшая.
Радуйся, силою Божественною силу огненную погубившая.
Радуйся, иконы Твоя чудотворныя, яко звезды в земле Афонстей умножившая.
Радуйся, весь мир иконами Своими освятившая.
Радуйся, мира излиянием от икон Твоих милосердие Твое к нам показующая.
Радуйся, благодатию и славою чудес предивно сияющая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 7
Хотя Человеколюбец Христос явити любовь Свою к людем, Честною Его Кровию искупленным, дарова Тебе, Матерь Свою, роду христианскому в покров и защищение. Не лиши и нас Твоего теплаго заступления, славящих пречестное имя Твое и поклоняющихся чудотворному образу Твоему, Сыну Твоему зовущих: Аллилуиа.
Икос 7
Новое и предивное чудо яви Акафистная икона Твоя, Пресвятая Богородице, бысть бо от нея откровение святому Савве Сербскому о сокровище, иже бе близ святыя обители его. Сие сокровище нашедши, обитель старец благоустрояше, славя чудную Помощницу свою:
Радуйся, в нуждах наших скоро помогающая.
Радуйся, на благоустроение обителей средства щедро посылающая.
Радуйся, обители святыя попечением Твоим не оставляющая.
Радуйся, недостающее в них присно восполняющая.
Радуйся, на молитву верных паки призывающая.
Радуйся, подвизатися в благочестии им неустанно помогающая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 8
Странное чудо зрим о Тебе, Богомати, Ты бо от чудотворныя иконы Твоея скорую помощь верным подаеши. За сие иноцы Хилендарския обители, величая икону Твою Акафистную еще и Скоропослушницею, Господу благодарение возносят: Аллилуиа.
Икос 8
Весь мир любовию Твоею объемлеши, Приснодево, в иконе Твоей приснопоклоняемей всю поднебесную обтекающи. Ты бо, якоже и Сын Твой, не хощеши смерти грешника, но еже обратитися и живу ему быти. За таковое милосердие Твое взываем Тебе сице:
Радуйся, временно наказующая и вечно милующая.
Радуйся, истинному покаянию нас научающая.
Радуйся, в земном уделе нас не оставляющая.
Радуйся, в обителях небесных нас радостно встречающая.
Радуйся, спасительною истиною нас вразумляющая.
Радуйся, от погибельнаго пути нас сохраняющая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 9
Всяких милостей и щедрот Подательницу, немолчно Тя хвалят сердца наша, Пресвятая Богородице. Ты же буди нам Ходатаицею к Сыну Твоему в день Страшнаго Суда, воспомянув тогда грешных моления и сподобив пети Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии не возмогут достойно воспети Твой сладостный лик, ниже изъяснити силу чудес Твоих на всякую пользу человеком являемую, мы же похвальная воспеваем Тебе сице:
Радуйся, Божией воли нам тайны открывающая.
Радуйся, Его праведный гнев милостивно умягчающая.
Радуйся, лучами чудес Своих нас просвещающая.
Радуйся, вдов и сирот покровом Своим покрывающая.
Радуйся, пресветлая Божественная красото.
Радуйся, богомудрых премудрая доброто.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 10
Спасения ищуще, к Твоему милостивому заступлению прибегаем, Милосердная Мати, и чудотворныя иконы Твоя со благоговением и верою чествуем. Темже, воспоминая неисчетная чудотворения Твоя, вопием Всемогущему Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стено необоримая всем людем Ты еси, Пресвятая Дево. Ты бо слезы наша отираеши, мир смущенным душам нашим подавая. Ты бо не оставляеши нас в годины лихих испытаний, силы душевныя и телесныя благодатию Своею нам подкрепляя. Сего ради услыши нас, зовущих Ти:
Радуйся, на земли нас не оставляющая.
Радуйся, руку помощи всем призывающим Тя простирающая.
Радуйся, Тебе Материю Божиею именующим непрестанно помогающая.
Радуйся, в бедах на нас находящих ны укрепляющая.
Радуйся, яко вся возможна Тебе нам показующая.
Радуйся, путь ко спасению нам указующая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 11
Пение всеумиленное пред иконами Твоими приносим Ти раби Твои, Богородице. Не презри нас, Госпоже Всемилостивая, но благопослушлива буди к нам, с верою и благоговением Твоему Божественному образу поклоняющимся и Сына Твоего восхваляющим богокрасною песнию: Аллилуиа.
Икос 11
Светлыми лучами чудес Твоих, Богородице Дево, души наша светло просвещаеши, от тьмы погибельныя их исхищая. Мы же с любовию чтуще Тя, яко Матерь Сына Божия и рода христианскаго, вопием Ти:
Радуйся, яко Господь с Тобою и Тобою с нами.
Радуйся, яко покров Твой Святый простираеши над нами.
Радуйся, яко Неопалимая Купина нетленною пребываеши.
Радуйся, яко Живоносный Источник жажду вечныя правды в людех утоляеши.
Радуйся, яко Цвет Неувядаемый души наша благоуханием исполняющая.
Радуйся, яко Стена Нерушимая от бурь житейских нас защищающая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 12
Благодать Божественную явно в чудотворных иконах Твоих пребывающую не отними от нас, Пресвятая Дево, за грехи и беззакония наша. Не остави нас Своим чудным заступлением и на Страшнем Суде Сына Твоего прощение у Господа нам исходатайствуй, да во славе неизреченней узрим Христа Бога нашего и воспоем Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще песни хвалы и благодарения Тебе, Дево Всепетая, восхваляем Тя вси, яко твердую Предстательницу за нас, грешных, и покланяемся Тебе с любовию, о нас молящейся пред Господем, веруем бо и уповаем, яко испросиши нам у Него спасение и жизнь вечную, вопиющим Ти сице:
Радуйся, Бога и человека соединившая.
Радуйся, спасение человеческое устроившая.
Радуйся, цветами добродетелей верных украшающая.
Радуйся, ризою Своею с материнскою любовию их покрывающая.
Радуйся, от домашния брани и вражды единокровныя миром ограждающая.
Радуйся, во благих намерениях нам присно помогающая.
Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.
Кондак 13
О Всепетая Мати, Небесная Царице и Владычице, Дево Богородице, милостивно приняв сие акафистное пение, избави нас от всякия напасти, болезни и внезапныя смерти, и яко старцу Божию некогда «Радуйся!» возгласила еси, тако и нам возгласи: «Радуйтеся и вы, чада Божии!», вопиющим Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа. Аллилуиа. Аллилуиа.
Сей кондак читается трижды. Затем икос 1 и кондак 1.
Молитва
О Пречудная и Превысшая всех тварей Царице и Богородице, Небеснаго Царя Христа Бога нашего Мати, припадаем и поклоняемся Тебе пред святою и пречестною иконою Твоею, еюже дивныя и преславныя чудеса содеваеши! Смиренно молим Тя, всесильная рода нашего Заступнице, услыши нас и удиви на нас пребогатыя милости Твоя, и прошения наша, приносимая Тебе, яко благая Скоропослушница, исполни. Благодатию Твоею души наша освяти и не отнимай от нас покрова Своего, под ним же присно пребывая, яко Стеной Нерушимой защищени пребудем от всех бед и напастей, от всякаго врага и супостата, от всех злых козней вражиих на нас присно находящих. Благоуханием непорочной души Своея наполни души наша, да возвеселятся сердца наша, ибо несть никто в мире сем милее и прекраснее Тебе, Дево Пресвятая! Ты еси наше Богатство, Ты еси наше Сокровище, Ты еси наше Упование и наша Защито! К Тебе Единей в печалех наших притекаем и у Тебе Единей утешение получити чаем. О Всепетая Дево Богородице, не престай молитися о нас, недостойных рабех Твоих, славящих Тя и почитающих, и надежду на Тебе имущих, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.