икона праведной анны матери пресвятой богородицы
АННА ПРАВЕДНАЯ
Праведная Анна |
Анна (I в. до н.э.), матерь Пресвятой Богородицы, праведная, вместе с супругом именуются богоотцами
Супруги, Иоаким и Анна, жили в Назарете Галилейском. Они не имели детей до глубокой старости и всю жизнь скорбели об этом. Им приходилось переносить презрение и насмешки, так как в то время бесчадие считалось позором. Но они никогда не роптали и только горячо молились Богу, смиренно уповая на Его Волю. Однажды, во время большого праздника, дары, которые праведный Иоаким взял в Иерусалим для принесения их Богу, не были приняты священником Рувимом, который считал, что бездетный муж недостоин приносить жертву Богу. Это очень опечалило старца, и он, считая себя самым грешным из людей, решил не возвращаться домой, а поселиться в одиночестве в пустынном месте. Его праведная супруга Анна, узнав, какому унижению подвергся ее муж, стала в посте и молитве скорбно просить Бога о даровании ей ребенка. В пустынном уединении и постничестве о том же просил Бога и праведный Иоаким. И молитва святых супругов была услышана: им обоим Архангел Гавриил возвестил о том, что родится у них Дочь, Которую благословит весь род человеческий. По повелению Небесного Вестника, праведные Иоаким и Анна встретились в Иерусалиме, где, по обетованию Божию, у них и родилась Дочь, нареченная Марией.
Успение прав. Анны, матери Пресвятой Богородицы |
Святая Анна скончалась 70-ти лет, через два года после введения во храм Пресвятой Богородицы, проведя их при храме, рядом с Дочерью.
Реликварий с мощами праведной Анны. Большой скит святой Анны. Афон |
Мощи праведной Анны хранятся на Афоне, в Большом скиту святой Анны, который относится к Великой Лавре [1].
Икона праведной Анны с младенцем Марией. Большой скит святой Анны. Афон |
Молитвословия
Тропарь свв. прав. Иоакиму и Анне
Иже в законней благодати праведни бывше, / Младенца богоданнаго породиша нам, Иоаким и Анна. / Темже днесь светло торжествует, / весело празднующи божественная Церковь, / честную вашу память, / славящи Бога, воздвигшаго рог спасения нам в дому Давидове.
Православные иконы и молитвы
Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.
Икона Святой Анны значение и в чем помогает
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
Многие верующие христиане изъявляют желание иметь у себя дома икону Святого, который будет их небесным покровителем. Образ Святой Анны будет хорошим подарком и оберегом для младенца или взрослого, крещенного с таким именем
История иконы Святой Анны
Святое Писание дает мало сведений о земной жизни Божий Матери. Большая часть информации о ней известно из апокрифов, которые, к сожалению, признаются не всеми христианскими церквями. Но один факт точно известен, что ее родители были из рода священников, а отец из колена Давида.
Древняя история берет свое начало в городе Назарет, который был расположен в Галилее. Здесь жила супружеская пара, праведная и добропорядочная, но была у пары проблема, не было у них детей. По данной причине супруг мог оставить жену и жениться снова, ведь в те времена основой супружества считалось именно деторождение, если ребенок не появлялся, искали другую жену.
Оба супруга глубоко почитали и уважали Бога, и были очень огорчены тем, что у них было детей, ведь у евреев это считали большим позором, наказанием от Бога. Однажды храмовое начальство отказалось принять жертву от Иоакима, потому что у него не было детей, после этого оба супруга слезно молились целыми днями.
Во время молитв Анна обещала посвятить свое чадо Господу, и Бог услышал их молитвы, послал им великую радость — дочь Марию, которая стала матерью Христа. Согласно церковному писанию, Иоакиму и Анне было за 70, когда они зачали ребенка. Святая Анна умерла в Иерусалиме еще до того, как к Марии пришел архангел Гавриил.
На том месте, где стоял дом Анны и Иоакодима был построен храм Рождества Богородицы. В Х в. на г. Афон был построен скит во имя праведной старицы. Их поминают вместе за каждой православной Литургией как «богоотец» (с церковнославянского — родителей Бога). Почитание памяти Анны и Иоакодима в России началось лишь после ХІІІ в., а вот на Святой земле является очень древней традицией.
На иконах Святая Анна, матерь Богородицы, часто изображается вместе с дочерью. Юная Мария обнимает мать, лица их соприкасаются. Существует и другой вид иконы, который включает и отца Марии — праведного Иоакима.
На одной византийской иконе запечатлена праведная пара в момент объятий, возможно, здесь показан момент, когда они узнали, что станут родителями.
Данный образ хорошо иллюстрирует святость всего того, что происходит между людьми в браке, в том числе взаимного выражения привязанности.
В чем помогает икона Анны
Перед иконой Святой Анны часто молятся семейные пары, они обращаются по теме, касающейся брака и семейных отношений, просят о том, чтобы Бог помог даровать ребенка или наладить семейный уклад. В общем, молитвы направлены на восстановление семейной гармонии в доме.
Икона праведной Анны, матери Пресвятой Богородицы, является символом женского смирения и выдержки, ведь в те времена Анне пришлось выдержать много испытаний, так как в основном женщина ценилась по наличию детей.
Задумайтесь на минутку над тем, как тяжело было женщине на протяжении всей земной жизни, но она не утратила веру и продолжала молиться, благодаря чему получила невероятное чудо.
День памяти
День памяти иконы Анны матери и Пресвятой Богородицы отмечается 7 августа, в день ее успения. Также почитается икона Иоакима и Анны почитаются 22 сентября и 22 декабря – в день зачатия Богородицы.
Молитвы перед иконой Святой Анны
Молитва святым праведным Иоакиму и Анне
О, присносла́внии Христо́вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии Небе́сному Престо́лу Вели́каго Царя́ и ве́лие дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, я́ко от преблагослове́нныя дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, прибега́ем мы гре́шнии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шым пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре живо́т наш сохрани́те и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти, предста́тельством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, я́ко да ти́хое
и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием, да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, ему́же со Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва вторая святым праведным Иоакиму и Анне
О, святи́и пра́ведницы, Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Моли́те Милосе́рдаго Го́спода, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленная прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас, раб Бо́жиих (имена), на путь покая́ния, и на стези́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре жизнь на́шу сохрани́те, и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и внеза́пныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же, со Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом, подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Что мы знаем о праведной Анне, матери Пресвятой Богородицы?
Приблизительное время чтения: 5 мин.
Почему мы так мало знаем об Анне – матери Пресвятой Богородицы, и за что конкретно почитает ее Церковь мы спросили филолога-библеиста, доцента Института восточных культур и античности РГГУ, зав. кафедрой библеистики Общецерковной аспирантуры и докторантуры имени святителей Кирилла и Мефодия Михаила Георгиевича Селезнева.
Михаил Георгиевич, почему о жизни праведной Анны нам ничего не сообщает Библия?
Дело в том, что тексты раннехристианской литературы вообще очень мало интересуются бытовыми подробностями жизни героев, их детством или их отношениями с родными. Евангелия очень скупо говорят даже о детстве Иисуса. Евангелие от Марка начинается с Крещения, Евангелие от Иоанна, после пролога о Логосе, тоже переходит непосредственно к Крещению. Что касается Евангелий от Матфея и от Луки, то там, действительно, есть рассказы о рождении и детстве Иисуса. Однако эти рассказы были записаны не для того, чтобы сообщить какие-либо дополнительные бытовые подробности, а ради символической нагрузки этих текстов. Например, Матфей приводит родословную Христа, чтобы связать ветхозаветную историю с новозаветной. Простые же бытовые детали (например, как выглядел Иисус, какого цвета были Его глаза и волосы) евангелистов, к нашему сожалению, мало интересовали.
У первых христиан было чувство, что наступает конец мира, он близок, он может наступить со дня на день и поэтому исторические детали, бытовые моменты – не важны, а важно то, что вот сейчас должна начаться новая эра, новый мир. Вот что было в центре внимания первого поколения христиан. Апостол Павел пережил обращение на пути в Дамаск, еще живы были люди, видевшие Христа, он может пойти к ним и попросить рассказать обо всем как можно подробнее (как сделал бы любой из нас, будь у него такая возможность!). Но для апостола Павла достаточно явления ему Воскресшего Господа, он не пошел к апостолам, знавшим Христа в его земной жизни, он не стал советоваться с людьми из «плоти и крови», узнавать подробности жизни Христа (Гал. 1, 15-17)… Не это важно для него.
А как относиться к тому, что факты о жизни праведной Анны взяты по преимуществу из раннехристианских апокрифов?
Когда после жизни Иисуса прошли десятилетия и даже больше, конец света перестал восприниматься как близкая реальность, отодвинулся в неопределенное будущее. Тогда сильнее становится интерес к тем событиям, с которых началось христианство, к их мельчайшим деталям, к подробностям того, как жили те люди, о которых говорится в Евангелии. Но эпоха Иисуса Христа уже стала прошлым, куда невозможно вернуться и опросить очевидцев.
Хотя свидетелей уже нет, возникает желание дополнить Евангелие, расцветить его, особенно в простой народной литературе. Так появляются сказания о детстве Иисуса, о детстве Девы Марии, о Ее родителях. От столетия к столетию такие сказания становились все более детальными, более красочными.
В таких сказаниях, конечно же, есть своя правда, но это не историческая правда, а правда символа, и следует говорить, прежде всего, о заложенном в этих легендах нравственном и догматическом смысле. Говорить же о том, какие исторические реалии за ними стоят, думаю, далеко не всегда осмысленно. Это тексты про другое, они даны нам для другого.
Мы знаем, что у родителей Пресвятой Богородицы – праведных Иоакима и Анны долго не было потомства. Какое отношение в древнем Израиле было к семье, не имеющей детей?
Не только в древнем Израиле, а вообще на древнем Ближнем Востоке дети считались благословением Божиим. Бездетность, в свою очередь, считалась большим горем. Впрочем, как раз в ту эпоху, о которой мы говорим, наряду с идеалами семейной жизни в Израиле появляется определенный протомонашеский идеал. Члены Кумранской общины, в частности, практиковали воздержание и безбрачие. То есть, как раз на пороге Нового Завета отношение древних евреев к тому, что брак и дети – это норма, а отсутствие детей – это беда, стало (по крайней мере, в каких-то кругах) меняться. Слова Иисуса и апостола Павла о безбрачии уже не были полной неожиданностью для слушателей.
Древнейший памятник, излагающий историю родителей Пресвятой Богородицы, святых Иоакима и Анны – так называемое «Протоевангелие Иакова», написанное не ранее второй половины II в. по Р.Х. Как отмечают исследователи, многое здесь заимствовано из ветхозаветных текстов. Сюжет о бесплодии пожилых уже людей, которое является для них знаком немилости Божией и огромным горем, об их молитве к Богу, о том, что на старости свершается чудо и у них рождается ребенок – воплощен в целом ряде ветхозаветных повествований (об Аврааме и Сарре, об Исааке и Ревекке).
Особенно близки соответствующие строки «Протоевангелия Иакова» к истории Елканы и Анны (родителей пророка Самуила), которая содержится в первых главах 1 книги Царств. Так сюжеты, игравшие важную роль для Ветхого Завета, актуализировались и в Новом.
Известно, что праведная Анна родила, уже будучи в преклонном возрасте. Можно ли назвать это несомненным чудом Божиим?
Предание однозначно воспринимает это как чудо – только в этом случае возникает перекличка с Ветхим Заветом, только в этом случае история зачатия Пресвятой Богородицы обретает свой нравственный смысл – становится уроком терпения и надежды. Еще раз повторимся, что перед нами встает вопрос не о конкретном историческом факте, а о его символическом значении. Если нет чуда – то и символического значения тоже нет.
За что же конкретно Православная Церковь почитает праведную Анну?
Церковь чтит всех Праотцев (и их жен, естественно), имеющих отношение к родословной Спасителя. Но рассказ о родителях Пресвятой Девы, как я уже говорил, и сам по себе несет важную смысловую нагрузку. Как и в случае с аналогичными ветхозаветными повествованиями, речь идет об испытании веры. Об испытании семьи (и в частности, праведной Анны), которая переживает горе по причине бездетности. Но при этом в будущих родителях Пресвятой Богородицы продолжают жить вера, надежда, терпение, молитва. И происходит чудо. Вот это сочетание тем – беда, надежда, терпение, молитва, чудо – преподносит нам определенный нравственный урок: «верующий не будет посрамлен».
Праведная Анна, мать Пресвятой Богородицы
Дни памяти
22 декабря – Зачатие Пресвятой Богородицы
Житие
Святая Анна, мать Пресвятой Богородицы, была младшей дочерью священника Матфана из Вифлеема, происходившего из колена Левиина. Она вышла замуж за святого Иоакима, который был родом из Галилеи. Долго святая Анна была бесплодна, но по прошествии более 50-ти лет, по горячим молитвам святых супругов, Ангел Господень возвестил им о зачатии Дочери, Которую благословит весь род человеческий.
Большинство икон, посвященных Зачатию святой Анны, изображают Пресвятую Деву, попирающую ногами змия. «Внизу иконы, по сторонам ее, святые Иоаким и Анна изображаются обычно с поднятыми и молитвенно сложенными руками; глаза их также устремлены вверх и созерцают Божию Матерь, Которая как бы парит в воздухе с распростертыми дланями; под Её стопами изображен шар, обвитый змием, обозначающим диавола, который в лице падших прародителей стремится подчинить своей власти всю вселенную».
Богослужения
Молитвы
Пра́ведных Твои́х, Го́споди, па́мять пра́зднующе,/ те́ми мо́лим Тя,// спаси́ ду́ши на́ша.
Перевод: Праведников Твоих, Господи, память празднуя, вместе с ними молим Тебя: «Спаси души наши».
Ра́дуется ны́не А́нна,/ непло́дства разреши́вшися соу́з,/ и пита́ет Пречи́стую,/ созыва́ющи вся воспе́ти/ Дарова́вшаго от чре́ва ея́ челове́ком// еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
Перевод: Радуется сегодня Анна, освободившись от уз бесплодия, и питает Пречистую, созывая всех воспеть Даровавшего из чрева ее всем людям единственную Мать, мужа не Познавшую.
Жизнь pо́ждшую во чpе́ве носи́ла еси́, Чи́стую Богома́теpь,/ Богому́дpая А́нно./ Те́мже к пpия́тию Небе́сному, иде́же веселя́щихся жили́ще,/ в сла́ве pа́дующися, ны́не пpеста́вилася еси́,/ чту́щим тя любо́вию/ пpегpеше́ний пpося́щи очище́ние,// пpисноблаже́нная.
Перевод: Жизнь зачавшую – чистую Богоматерь носила ты во чреве, Богомудрая Анна; потому в удел небесный, где во славе веселящихся жилище, ты ныне с радостью переселилась, почитающим тебя с любовью прося согрешений прощения, вечно блаженная.
Прароди́телей Христо́вых па́мять пра́зднуем,/ тех ве́рно прося́ще по́мощи/ изба́витися всем от вся́кия ско́рби, зову́щим:// Бог наш с на́ми, сих прославле́й, я́коже благоволи́.
Перевод: Прародителей Христовых память празднуем, с верою прося их помощи, да избавятся от всякой скорби все, взывающие: «Пребудь с нами, Боже, их прославивший, как Ты благоволил!»
Молитва праведным Иоакиму и Анне, родителям Пресвятой Богородицы
О, присносла́внии Христо́вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии Небе́сному Престо́лу Вели́каго Царя́ и ве́лие дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, я́ко от преблагослове́нныя дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, прибега́ем мы гре́шнии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шым пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре живо́т наш сохрани́те и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти, предста́тельством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием, да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, ему́же со Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва вторая праведным Иоакиму и Анне, родителям Пресвятой Богородицы
О, святи́и пра́ведницы, Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Моли́те Милосе́рдаго Го́спода, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленная прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас, раб Бо́жиих (имена), на путь покая́ния, и на стези́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре жизнь на́шу сохрани́те, и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и внеза́пныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же, со Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом, подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
И́же в зако́нней благода́ти пра́ведни бы́вше,/ Младе́нца богода́ннаго породи́ша нам Иоаки́м и А́нна./ Те́мже днесь све́тло торжеству́ет,/ ве́село пра́зднующи, Боже́ственная Це́рковь, честну́ю ва́шу па́мять,/ сла́вящи Бо́га,// воздви́гшаго рог спасе́ния нам в дому́ Дави́дове.
Перевод: Благодатно пребывая праведными в Законе, Младенца данного Богом породили нам Иоаким и Анна. Потому сегодня светло торжествует, радостно празднуя, Божественная Церковь, почитаемую память вашу, прославляя Бога, воздвигшего рог спасения нашего в доме Давида (Пс.17:3).
Каноны и Акафисты
Канон успению святой праведной Анны, матери Пресвятой Богородицы
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Согрешений прощение, и злых избавление, и жития исправление ныне ми испроси, твою светоносную память почитающему днесь, Анно всехвальная.
Живот рождшую боголепно родила еси, темже к присножизненней жизни преставилася еси, наслаждающися радости неизглаголанныя и Света невечерняго, Анно Богозванная.
Благодать Божественная к радости престави, без семене юже роди Дщи сея Чистая, и предстоит со многим дерзновением, Господеви молящися спастися всем.
Праведно и преподобно поживши, всехвальная, к Праведному Господу ныне преставилася еси радоватися с праведными, иже от века, темже, сошедшеся, тя верою почитаем.
Богородичен: Из Тебе нам возсия Солнце праведное, и всю озари Богоразумием землю, и разори мглу неразумия, Чистая, Всенепорочная, и Всеблаженная.
Песнь 3
Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе, несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Заченшую Содержащаго вся зачала еси и родила еси паче слова Христа рождшую, темже твое успение, Анно, почитаем.
С похвалами совершается славная память твоя, яко родила еси нам хвалений превысшую, Чистую Богоматерь, Анно Богоприятная.
Якоже солнце с луною, Анне совокупляяся, славный Иоаким, девства зарю раждает, Еяже ради Божества луча просия.
Гору Божественную из чресл твоих родила еси и к горам мысленным и рая селением, Анно, преминула еси, Богоблаженная.
Богородичен: Тя Предстательницу твердую, Богородительнице, стяжахом, упование на Тя возложивше, спасаемся и, к Тебе бо прибегающе, ограждаемся.
Седален, глас 8
Матере Владыки и Творца мати была еси, Анно всехвальная, Того повеления присно хранящи, сего ради, умерши, к жизни безсмертней преставилася еси воистину и к Свету невечернему. Темже светоносную и святую твою память совершаем, духом просвещаеми всегда, и согласно вопием ти: моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
Иже в законе писаная, поучающися, совершила еси и Законодавца Матере мати была еси, темже тебе вся тварь по долгу ныне сотворяет твою радостно память.
Блаженное чрево твое воистину, носившее Свет мира внутрь во чреве носившую, и сосца твоя красная, яко доившая доившую, Анно, Христа, Питателя нашего.
Яко поживши непорочно, Юже непорочно родила еси, Богородицу Отроковицу, Слово Отчее породившую, и к Нему со славою вселилася еси, обожена честными воистину причастии.
Богородичен: Девы чрево — стог, якоже на гумне, воистину явися, клас неделанен имущи, имже питается всякое естество, зовущее: Всесильне, слава, Христе, силе Твоей.
Песнь 5
Ирмос: Нечестивии не узрят славы Твоея, Христе, но мы Тя, Единородне, Отеческия Славы Сияние Божества, от нощи утренююще, воспеваем Тя, Человеколюбче.
Небо родила еси на земли воистину, рождшую Небесе Творца, днесь тя преставляюща к Небесным со славою, Анно преславная.
С невещественными чинми невещественным умом ликуеши радостно, исполняема сияния Богатодавца, но нас поминай, верою хвалящих тя.
От корене Иессеева прозябшая яве, благоцветущий жезл, Чистую, израстила еси, славная, израстившую цвет неувядающий, Иисуса, Избавителя нашего.
Богородичен: К Тебе прибегаю единей державней, верных покрову, на Тя надежду возлагаю спасения моего, Пресвятая Владычице Богородице, не презри мене.
Песнь 6
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.
Господа Иисуса Бога праотцы, Иоаким же и Анна, правдою украшени, по достоянию в песнех да восхвалятся днесь.
Всяческих похвал Анна превзыде, яко всякия похвалы превозшедшую родила есть, сего ради в лице праведных водворяется.
Светоносия и светлости исполнена память твоя, сияния же в мире спасительная испущающи, целомудренная Анно, дарований всяческих исполни.
Ручку, манну Божественную вместившую, во чреве носила еси, Анно, и, с Нею ныне на Небесех живущи, о всех молишися, прехвальная.
Богородичен: От Анны мирови родилася еси, Царице, всех Царя рождшая, и, девствующи по Рождестве, Херувим превышши, Пренепорочная.
Кондак, глас 2
Прародителей Христовых память празднуем, тех верно просяще помощи избавитися всем от всякия скорби, зовущим: Бог наш с нами, сих прославлей, якоже благоволи.
Пророчески снидемся вси достойно пети праматере Христовы блаженное преставление: днесь бо от временныя преставися жизни, на Небесех с радостию шествие творящи, радуется, яко сущи мати истинныя сущия Богородицы, и взывает верно: величит душа моя Господа, яко родих Сего Матерь на земли, Иже Сию прославлей, якоже благоволи.
Песнь 7
Ирмос: Спасши во огни авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже Правда праведно уловляше, препетый Господи, Боже отец наших благословен еси.
Яко жизни истинныя, Анно, Матерь рождши, к жизни истинней преставилася еси ко свету, взывающи: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.
Яже Матери Избавителя мати сущи, Анно, от земли к Небеси, добродетельми украшена, востече, во хвалении зовущи: Боже отец наших, благословен еси.
К нескончаемей жизни, к пространней широте райския пищи, к невечернему свету отшла еси, Богоносице, зовущи: Боже отец наших, благословен еси.
Испещрена добродетельми, добротою Божественных дарований украшена, к Богу преложися, непрестанно зовущи: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.
Богородичен: Украшена добротами добродетелей, краснаго паче сынов человеческих и родила еси Слово, Пренепорочная, красными лепотами украшающаго Тебе песнословящих.
Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.
Мати единыя Богородицы, яже неплоды прежде, ныне же прамати Христова, якоже неплодства, сице и мертвости, совлекши одежду, во стране живущих вопиет: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.
Христос тебе двери Вышния отверзе, радостно тя прият, яко дверь родила еси, еюже Сам проиде и затворену яви по исхождении, Богомудрая достойнопетая Анно, темже тя почитаем, вернии, во веки.
Свято житие скончавши, Святыя Приснодевы мати была еси, Яже Пресвятое Слово породи, освящение и избавление нам подающа, Богомудрая и досточудная Анно, темже тя поем присно, вернии, во веки.
Богородичен: Многими мя содержима бедами и бурею греховною бедствующаго, ко пристанищу невлаемому дыханий Духа, Богородительнице Владычице, ныне настави: пристанище бо еси христиан. Темже Тя поем во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть; Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.
От земли чрева твоего воистину родися земля святая, неделанен клас прозябши безсеменно, мирови Питателя и Господа, тебе к пищи неиждиваемой, Анно, премудро преставльшаго.
Память твоя днесь нам возсия, солнца светлейши, сиянием богатых даров нас просвещающи, всечестная, и мрак страстей изымающи, юже совершающих сохрани.
Божественный нас Иоаким и Анна Богомудрая и всеславная, супруг честный и светоносный, созывают божественне веселитися сих праздником, егоже уясни Светодавец всех Господь.
Богородичен: Марие Госпоже всех, всякими мя порабощена согрешении ныне свободи: Сама бо Свободителя родила еси всех, работы нас избавльшаго греховныя, Божественным мановением.
Светилен
Достодолжно воспоем Богозванную Анну: Богородицу бо та Деву Марию рождши паче надежды, сродница по плоти Христа, Избавителя нашего, явися, сию боголепно приемшаго днесь в Вышних, о нас молящуюся и о умирении мира.
Акафист святым праведным богоотцам Иоакиму и Анне
Кондак 1
Избра́ннии от челове́ческаго ро́да прароди́телие Христо́вы, ро́ждшии Преблагослове́нную Богоотрокови́цу, из Нея́же по пло́ти Сын Бо́жий роди́ся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Я́ко иму́щии дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу и вы́ну предстоя́щии Престо́лу Его́ небе́сному, Тому́ приле́жно моли́теся от бед нам избавитися, да вы́ну зове́м вам:
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть к вам от Бо́га, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, егда́ о безпло́дии свое́м ов у́бо в пусты́ни, о́ва же в саду́ свое́м се́товасте, к Бо́гу моли́тву вознося́ще; и та́ко благове́стие ра́достное принесе́ безпло́тный, я́ко роди́ти и́мате Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагослови́тся весь род челове́ческий, с ни́мже и мы вам ра́достное прино́сим хвале́ние:
Ра́дуйтеся, ко́рене Дави́дова святопроцве́тшия ро́зги виногра́да живо́тнаго;
ра́дуйтеся, ро́ждшии Дщерь, от всех родо́в Преблагослове́нную.
Ра́дуйтеся, вопло́щшагося Сы́на Бо́жия прароди́телие всечестни́и;
ра́дуйтеся, та́инства, от ве́ка утае́ннаго, прояви́телие всеизря́днии.
Ра́дуйтеся, уте́хи Изра́илевы ближа́йшии по пло́ти сро́дницы;
ра́дуйтеся, обетова́ннаго ми́ру Спаси́теля единокро́внии ю́жицы.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 2
Ви́дев себе́ святы́й Иоаки́м, во хра́ме Иерусали́мстем безпло́дия ра́ди от архиере́я уничиже́нна, зело́ опеча́лися, и в го́рести души́ своея́ в пусты́ню к свои́м стадо́м удали́ся, и та́мо со мно́гими слеза́ми те́пле ко Го́споду моля́шеся, да сподо́бит его́ отце́м своему́ ча́ду нарещи́ся, и та́ко к моли́тве же пост прилага́ше, и в сокруше́нии се́рдца Вседержи́телю Бо́гу взыва́ше: Аллилу́иа.
Икос 2
Си́лу го́рести му́жа своего́ свята́я А́нна уве́девши, в дому́ свое́м седя́щи, го́рце пла́кася и моля́шеся ко Го́споду, да поноше́ние безпло́дия от нея́ оты́мет. Мы же, толи́кое терпе́ние пра́ведных помина́юще, воззове́м:
Ра́дуйтеся, богоизбра́нная дво́ице, Еди́ному от Тро́ицы Ма́терь по пло́ти породи́вшая;
ра́дуйтеся, Зижди́телю ва́шему Роди́тельницу непоро́чную произве́дшии.
Ра́дуйтеся, супру́зи благослове́ннии, Преблагослове́нную в жена́х Дщерь воспита́вшии;
ра́дуйтеся, в безпло́дии ва́шем от Го́спода услы́шаннии.
Ра́дуйтеся, я́ко сле́зныя моли́твы ва́ша пронико́ша не́бо и во у́шию Бо́га Изра́илева достиго́ша;
ра́дуйтеся, я́ко поноше́ние ва́ше вре́менное во сла́ву ве́чную на небеси́ и на земли́ измени́ся.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 3
Си́лою Бо́жиею преиспо́лнен, яви́ся А́нгел Госпо́день свято́му Иоаки́му в пусты́ни и рече́ ему́: «Услы́ша Бог моли́тву твою́ и изво́ли да́ти тебе́ благода́ть Свою́, се бо жена́ твоя́ А́нна зачне́т и породи́т тебе́ Дщерь, о Нейже всему́ ми́ру бу́дет ра́дость». Сия́ рек безпло́тный, повеле́ ему́ ко хра́му Иерусали́мскому па́ки отыдти́, иде́же он супру́гу свою́ моля́щуся обря́щет, с не́юже вку́пе да воспое́т та́мо хвале́бную песнь Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.
Икос 3
Иму́щи скорбь ве́лию в се́рдце свое́м А́нна свята́я и в вертогра́д до́ма своего́ вше́дши, ви́де гнездо́ пти́чье на дре́ве сооруже́но, птенцы́ ма́лыя в нем лежа́щия, а́бие моле́ния к моле́ниям прилага́ти потща́ся, да сподо́бит ю Госпо́дь ма́терь ча́ду быти. И се яви́ся ей а́нгел Госпо́день, глаго́ля: «Услы́шана есть моли́тва твоя́ и воздыха́ния твоя́ проидо́ша о́блаки, сле́зы же твоя́ пред Бо́га внидо́ша: се зачне́ши и роди́ши Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагословя́тся вся коле́на земна́я, и То́ю да́стся спасе́ние всему́ ми́ру, нарече́тся же и́мя Ей Мари́я». Таково́е а́нгельское всера́достное благове́щение помина́юще, воспои́м Богоотце́м такова́я:
Ра́дуйтеся, супру́зи пра́веднии, от Бо́га свы́ше предызбра́ннии;
ра́дуйтеся, во всех за́поведех Госпо́дних без поро́ка ходи́вшии.
Ра́дуйтеся, в ско́рби ва́шей вре́менней утеше́ние ве́чное получи́вшии;
ра́дуйтеся, па́че ча́яния ва́шего десни́цею Бо́жиею превознесе́ннии.
Ра́дуйтеся, я́ко во смире́нии ва́шем и ско́рби помяну́ вы Госпо́дь;
ра́дуйтеся, я́ко сподо́бистеся прароди́телие Сы́ну Бо́жию быти.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 4
Бу́рею сомне́ния Иоаки́м пра́ведный содержи́мь и о благове́стии ему́ а́нгела недоумева́я, а́бие во град Иерусали́м оты́де, иде́же пред враты́ хра́ма святу́ю А́нну обре́те, Го́спода вельми́ славосло́вящую и ра́дость а́нгельскаго явле́ния и о ча́де прорече́ния ему́ возвеща́ющу, те́мже и о свое́м виде́нии супру́жнице благовести́в, вку́пе с не́ю возопи́ ко Го́споду: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шавше сро́дницы и зна́емии о пресла́вном святы́я А́нны зача́тии, Бо́га Изра́илева сла́вляху, А́нна же богому́драя плод чре́ва своего́ на служе́ние Бо́гу обрече́, те́плое благодаре́ние Го́сподеви возноша́ше; мы же све́тло всесла́вное зача́тие Богоотрокови́цы Мари́и воспева́юще, Той святы́м роди́телем глаго́лем си́це:
Ра́дуйтеся, ра́достнии нам гряду́щаго в мир Искупи́теля провозве́стницы;
ра́дуйтеся, при́сно помина́емии ча́емаго Спаси́теля пра́отцы.
Ра́дуйтеся, чрез Дщерь ва́шу благослове́нную Сло́ву Бо́жию плоть взаимода́вшии;
ра́дуйтеся, Бо́га воплоще́нна Вну́ка себе́ нарица́ющии.
Ра́дуйтеся, ве́лией благоче́стия та́йны досто́йнии служи́телие;
ра́дуйтеся, Бо́жия к челове́ком снисхожде́ния всеизря́днии посре́дницы.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 5
Богосве́тлую звезду́ я́вльшую Со́лнце Пра́вды Христа́ Бо́га, Пресвяту́ю Богоро́дицу, пло́тию роди́ти сподо́бистеся, и вожделе́нное и́мя Богооте́ц прия́сте, Иоаки́ме и А́нно всеблаже́ннии, о Ея́же рождестве́ святе́м не́бо и земля́ возра́довашася, и весь род челове́ческий освяти́ся, вопия́ ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́девше роди́телие от них ро́ждшуюся Богоотрокови́цу Мари́ю, Зижди́телеву же Ма́терь, я́ко киво́ту Бо́жию, благогове́йно Той послужи́ша; те́мже и нас, к вам моли́твенно припа́дающих, не отврати́тесь, глаго́лющих:
Ра́дуйтеся, в рождестве́ Богоотрокови́цы Мари́и све́тло возликова́вшии;
ра́дуйтеся, виде́нием Богоотрокови́цы услажде́ннии.
Ра́дуйтеся, слы́шанием Ея́ умиле́ннии;
ра́дуйтеся, по сих от архиере́я Бо́жия благослове́ннии и ублаже́ннии.
Ра́дуйтеся, А́гницу непоро́чную в дому́ свое́м до́бре упа́сшии;
ра́дуйтеся, А́гнца и Па́стыря Ма́терь во Дщерь себе́ прие́мшии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 6
Пропове́дницы чуде́с Бо́жиих яви́стеся святи́и, егда́ обе́т свой Бо́гови соверши́сте и триле́тнюю Богоотрокови́цу Мари́ю в храм Бо́жий со сла́вою введо́сте, да обита́ет та́мо во свята́я святы́х, о сих у́бо ра́достно Бо́гу оте́ц ва́ших славосло́вия песнь воспева́ти потща́стеся: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ Богоотрокови́ца, я́ко луна́ по́лная, в честне́м Свое́м в храм Госпо́день вхожде́нии, Ея́же чистоте́ а́нгелы удивля́хуся, и архиере́й Бо́жий Заха́рия прие́м Ю от рук ва́ших, святи́и Иоаки́ме и А́нно, во вну́тренняя свята́я святы́х с че́стию введе́, я́ко вои́стину одушевле́нный Бо́жий киво́т, вас же по достоя́нию ублажи́ хвале́ньми таковы́ми:
Ра́дуйтеся, ра́дость всеми́рную ро́ду челове́ческому породи́вшии;
ра́дуйтеся, Вино́вницу челове́ческаго обновле́ния воспита́вшии.
Ра́дуйтеся, в храм Госпо́день Киво́т одушевле́нный Бо́жий приве́дшии;
ра́дуйтеся, Дщерь ва́шу Святу́ю во свята́я святы́х вмести́вшии.
Ра́дуйтеся, Бо́гу, воплоти́тися хотя́щему, сро́дницы явля́ющиися;
ра́дуйтеся, а́нгелом собесе́дницы бы́вшии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 7
Жела́ние ду́ши твоея́ испо́лнив и обе́т твой Бо́гови возда́в, Иоаки́ме преблаже́нне, в ста́рости до́брей свя́то и пра́ведно жизнь земну́ю о Го́споде сконча́л еси́. Те́мже ны́не Тому́ и о нас сотвори́ моли́тву, да благу́ю, ми́рную и непосты́дную кончи́ну получи́ти сподо́бимся, зову́ще Ему́: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вое и богоуго́дное житие́ во вдовстве́ твое́м, А́нно свята́я, провожда́ла еси́, у хра́ма Бо́жия примета́ющися и Святе́й и Преблагослове́нней Дще́ри твое́й сослужа́щи, те́мже я́ко и́стинную и богоуго́дную вдови́цу, Христо́ву же праба́бу, тя восхваля́ем, вку́пе же и му́жа твоего́, Богоотца́ Иоаки́ма, усе́рдно че́ствуем и с любо́вию пе́сни таковы́я вам прино́сим:
Ра́дуйтеся, пра́ведницы, и́хже пра́вда, я́ко со́лнце, сия́ет во ве́ки;
ра́дуйтеся, А́нгелом дру́зи, сожи́телие святы́м и при́снии Бо́гу.
Ра́дуйтеся, бли́жнии небе́снаго Престо́ла предстоя́телие;
ра́дуйтеся, дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу иму́щии.
Ра́дуйтеся, Це́ркве на небеси́ торжеству́ющия украше́ние;
ра́дуйтеся, Це́ркве во́инствующия на земли́ до́брое заступле́ние.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 8
Стра́нствие земно́е соверши́в, свята́я и пра́ведная А́нно, на рука́х Пребоже́ственныя твоея́ Дще́ри, Богоро́дицы Мари́и, сном сме́ртным почи́ла еси́ и к Бо́гу со упова́нием преста́вилася еси́, те́мже свято́е успе́ние твое́ сла́вяще, мо́лим тя, о, Богопрама́терь всечестна́я, да егда́ и мы сном сме́ртным усыпа́ти начне́м, умоли́ Спа́са Христа́ кро́тко ду́шу на́шу от те́ла отдели́ти и бесо́вския вла́сти ю изба́вити, спасе́ния же ве́чнаго нас удосто́ити, да зове́м Ему́ в ра́дости святы́х: Аллилу́иа.
Икос 8
Весь мир христиа́нский блажи́т вас по достоя́нию, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и моли́твенно ва́ша честна́я имена́ прославля́ет, Це́рковь же Христо́ва све́тло па́мять ва́шу пра́зднует и пе́сни хвале́бныя вам прино́сит си́це:
Ра́дуйтеся, свети́льницы, мрак душ на́ших благода́тно озаря́ющии;
ра́дуйтеся, от го́рних высо́т сла́вы ва́шея к земноро́дным ми́лостиво проница́ющии.
Ра́дуйтеся, Богоро́дице Мари́и сомоли́твенницы всегда́шнии;
ра́дуйтеся, Христа́ Бо́га умилостиви́телие многомо́щнии.
Ра́дуйтеся, любо́вь и ве́ру к вам иму́щих от вся́ких бед спаса́ющии;
ра́дуйтеся, моли́твенно на по́мощь вас призыва́ющих от напра́сныя и на́глыя сме́рти избавля́ющии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 9
Вси а́нгели Бо́жии и ли́цы святы́х Бо́жиих на небеси́ вас, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, целу́ют, ро́ди же челове́честии на земли́ моли́твенными пе́сньми вас похваля́ют и о предста́тельстве ва́шем благода́рно вопию́т Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вити́йства на́ша не довле́ют к досто́йной вам похвале́, святи́и прароди́телие Христо́вы; оба́че вы, ми́лостивы су́ще, и на́ша убо́гая хвале́ния не отврати́те, но бу́дите о нас те́плии предста́тели и моли́твенницы ко Го́споду, ва́шими святы́ми моли́твами ску́дость душ на́ших восполня́юще, да благода́рственне вам зове́м:
Ра́дуйтеся, ра́дости и сла́вы ве́чныя вожделе́ннии нам стяжа́телие;
ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных усе́рднии нам пред Го́сподем хода́таи.
Ра́дуйтеся, от смертоно́сныя я́звы предста́тельством ва́шим ве́рныя сохраня́ющии;
ра́дуйтеся, тлетво́рныя ве́тры моли́твами ва́шими разгоня́ющии.
Ра́дуйтеся, трясе́ние земли́ и бу́ри зе́льныя хода́тайством ва́шим установля́ющии и в тишину́ прелага́ющии;
ра́дуйтеся, во вся́ких беда́х и злоключе́ниих на по́мощь к нам ускоря́ющии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 10
Спасе́ния душе́внаго жела́ющим и о сем усе́рдно подвиза́ющимся, помо́щницы блази́и, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, яви́стеся, ов у́бо и́ноком, о́ва же и́нокинем храни́тели имену́етеся, о́бщее моле́ние за всех ве́рных Бо́гу принося́ще, да вси благода́рственно зову́т просла́вльшему вас во вселе́нней, Царю́ сла́вы Христу́: Аллилу́иа.
Икос 10
Стено́ю моли́тв ва́ших небе́сных, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, сохраня́йте и огражда́йте нас от искуше́ний врага́ диа́вола, и́щущаго душе́вней поги́бели на́шей: ве́мы бо, ве́мы, я́ко мно́го мо́жет моли́тва ва́ша пред лице́м Христа́ Бо́га на́шего, ва́шего же по пло́ти Вну́ка. Его́же умоля́ти не преста́йте о всех, с любо́вию вас почита́ющих и вопию́щих:
Ра́дуйтеся, ма́слина благопло́дная, еле́й ми́лости Божией оби́льно нам источа́ющая;
ра́дуйтеся, кипари́си дво́е благосенноли́ственнии, зной страсте́й на́ших в поко́й безстра́стия приводя́щии.
Ра́дуйтеся, виссо́не и багряни́це, из ни́хже Ски́ния Бо́жия селе́ния сооруди́ся;
ра́дуйтеся, го́рлицы единосупру́жнии, Голуби́цу непоро́чную произве́дшии.
Ра́дуйтеся, со Дще́рию ва́шею, всех Цари́цею, вечно ца́рствующии;
ра́дуйтеся, в Сио́не го́рнем в оби́тели Ея́ небе́сней све́тло торжеству́ющии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 11
Пе́ние на́ше хвале́бное ми́лостивно приими́те и щедро́т ва́ших моли́твенных нас не лиши́те, о, святи́и прароди́телие Христо́вы Иоаки́ме и А́нно, а́ще и недосто́йнии есмы, грехо́в ра́ди на́ших, ва́шего свята́го заступле́ния: оба́че я́ко бла́зи и всеще́дри су́ще, сие́ нам подади́те, и помози́те нам покая́нием очи́ститися от скве́рны грехо́вныя, да в чистоте́ серде́ц воспое́м Созда́телю на́шему хвале́бную песнь: Аллилу́иа.
Икос 11
Светопода́тельная два свети́льника, всеми́рную Свещу́ возже́гшии, позна́ем святы́х Богооте́ц Иоаки́ма и А́нну, о, бра́тие, и сия́нием тех небе́сныя сла́вы озаря́еми, воспои́м им такова́я:
Ра́дуйтеся, сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м воспита́ти удосто́ившиися;
ра́дуйтеся, луча́ми благода́ти Бо́жия осия́нии.
Ра́дуйтеся, благоуха́ния духо́внаго преиспо́лненнии;
ра́дуйтеся, фимиа́м моли́тв ва́ших о всем ми́ре христиа́нстем Бо́гу принося́щии.
Ра́дуйтеся, с Богоро́дицею Мари́ею и Предте́чею Иоа́нном у Престо́ла Христо́ва вы́ну предстоя́щии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 12
Благода́ть Бо́жию и ми́лость нам пода́ти, проще́ние же грехо́в и исправле́ния жития́ ниспосла́ти проси́те нам у Го́спода, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и не преста́йте о нас пред лице́м Вседержи́теля Бо́га моля́ще, я́ко стяжа́вшии к Нему́ дерзнове́ние мно́гое. О сем усе́рдно к вам припа́дающе, я́ко при́сных предста́телей и засту́пников на́ших, про́сим и благоумиле́нно зове́м всех Творцу́: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще многомо́щное предста́тельство ва́ше к Бо́гу, Иоаки́ме и А́нно пра́веднии, велича́ем возвели́чившаго вас Христа́ Го́спода, воспева́ем и рожде́нную от вас Пренепоро́чную Его́ Ма́терь, вам же от усе́рдия на́шего сия́ достодо́лжныя похвалы́ прино́сим:
Ра́дуйтеся, от восто́ка и до за́пада препросла́вленнии;
ра́дуйтеся, стра́жие боже́ственнии, неусы́пно бдя́щии в моли́твах к Бо́гу о всех ве́рных.
Ра́дуйтеся, по́мощь ва́шу благода́тную вся́цей душе́ христиа́нстей подаю́щии;
ра́дуйтеся, во благи́х моле́ния и проше́ния благочести́вых исполня́ющии.
Ра́дуйтеся, душе́вных и теле́сных неду́гов преизря́днии и безме́зднии цели́тели;
ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных всеусе́рднии и благоприя́тнии нам хода́таи.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 13
О, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Мо́лим вас со усе́рдием и любо́вию, к подно́жию ног ва́ших припа́дающе: умоли́те Го́спода Бо́га изба́вити нас от поги́бели ве́чныя, гре́шником угото́ванныя, да милосе́рдием Бо́га на́шего спаса́еми и ва́шими святы́ми моли́твами споспешеству́еми, благода́рственно воспои́м Ему́ а́нгельскую песнь: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, зате́м икос 1-й «А́нгел предста́тель …» и кондак 1-й «Избра́ннии от челове́ческаго ро́да …».
Моли́тва
О, присносла́внии Христо́вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии небе́сному Престо́лу Вели́каго Царя́ и ве́лие дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, я́ко от Преблагослове́нныя Дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, прибега́ем мы, гре́шнии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре живо́т наш сохрани́те и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживем во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же со Отце́м и Пресвятым Ду́хом подоба́ет всякая сла́ва, честь и поклонение во ве́ки веко́в. Ами́нь.