канон апостолу иоанну богослову читать
Канон Преставлению святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова.
Тропа́рь, гла́с 2.
Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны: прие́млет тя́ припа́дающа, Иже па́дша на пе́рси Прие́мый. Его́же моли́, Богосло́ве, и належа́щую мглу́ язы́ков разгна́ти, прося́ на́м ми́ра и ве́лия ми́лости.
Стихи́ра, гла́с 2:
Богосло́ве де́вственниче, учениче́ возлю́бленне Спа́сов, моли́твами твои́ми на́с спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вре́да, я́ко твое́ есмы́ ста́до.
Кано́н апо́стола. Гла́с 2.
Пе́снь 1.
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.
Ца́рство небе́сное, блаже́нне, е́же пропове́дал еси́, восприи́м и Сло́ву собесе́дник бы́в небе́сному, ве́рующия честно́му твоему́ пропове́данию и богосло́вию, твои́ми моли́твами сохрани́.
Кре́пок смы́сл явля́я, о все́х небре́гл еси́ су́щих на земли́ и у́з естества́, и Сло́ву, всему́дре, слове́сне же и у́мне сопребыва́я, от безслове́сия безслове́сне живу́щия свободи́л еси́.
Небе́сных ра́зум прии́м богослове́снейше, Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́: в нача́ле бе́ Сло́во, и Сло́во бе́ к Своему́ Роди́телю, и Бо́г бе́ Сло́во, благовеству́я, научи́л еси́.
Богородичен: Отрокови́ц боже́ственных ли́к, боже́ственнейше в жена́х Тя́ до́брую воспева́ют, Богоро́дице Влады́чице, добро́тами укра́шену Божества́, добротвори́тельное бо Сло́во па́че сло́ва родила́ еси́.
Пе́снь 3.
Ирмос: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая, Це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.
Тро́ицы яви́л еси́ богосло́вным язы́ком твои́м ю́же па́че ума́ та́йну, Иоа́нне богоблаже́нне, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.
Язы́к тво́й бы́сть Пи́сьменника тро́сть, Всесвята́го Ду́ха, богопи́санно зна́менующий честно́е твое́ и боже́ственное Ева́нгелие.
Му́дрости ты́ бе́здну поче́рпл еси́, всему́дре, возле́г богому́дренным дерзнове́нием на Прему́дрости Исто́чнице, и Сего́ богопропове́дник бы́л еси́.
Богородичен: Еди́ну Де́вствующую и Ма́терь чти́м, я́ко спасе́ния хода́таицу бы́вшу на́м, Всенепоро́чная, и ми́р изба́вльшую моли́твами Твои́ми.
Седа́лен, гла́с 8.
Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зуму су́щих научи́вся, боже́ственно возгреме́л еси́: в нача́ле бе́ Сло́во, до́бре написа́в пе́рвый безнача́льное рождество́, и пропове́дал еси́ все́м Сло́ва воплоще́ние. Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, благода́тию Ду́ха изуча́еши концы́ и просвеща́еши чудесы́, богосло́ве апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х; и я́ко к те́плому Твоему́ заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно, согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Пе́снь 4.
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни Ангел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́, челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Сло́во тя́ Богосло́ва досто́йно показа́, Того́ Божества́ тайнонаучи́в, преизя́щнейше, и е́же по челове́ку строе́нию научи́в неизрече́нному.
Ум боже́ствен и де́вственно те́ло стяжа́в, хра́м бы́л еси́ живы́й же и одушевле́нный, сла́вне, и жили́ще Всепе́тыя Тро́ицы свяще́ннейшее.
Сыновство́м Пречи́стыя Де́вы почествова́лся еси́, де́вственниче блаже́нне, и бра́т показа́лся еси́ Избра́вшему тя́ и ученика́ Богосло́ва Соверши́вшему.
Богородичен: Исцеля́я Евы дре́внее преступле́ние, в Тя́, Всенепоро́чную и Пречи́стую, всели́ся Пребоже́ственный, всего́ мя, челове́ка, вообрази́ти па́дша.
Пе́снь 5
Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.
Небе́сный у́м, Богосло́ве, яви́лся еси́ благода́тию, ве́сь све́т бы́в е́же к Началосве́ту приближе́нием и чи́стым твои́м зре́нием, е́же к Нему́, обожа́емь.
Умо́м чи́стым, и святы́ми устна́ми, богодохнове́нне, и пречи́стыми усты́ твое́ Ева́нгелие пропове́дал еси́ и о́бщее спасе́ние все́м ве́рным предложи́л еси́.
Со Христо́м живы́й от младе́нства, орга́н благода́ти от Него́ предложе́н бы́л еси́, богосло́вии изобуча́емь и Тро́ичестей сла́ве па́че естества́ науча́емь.
Богородичен: Глаго́лы Твоя́ помина́юще, Тя́ ны́не блажи́м: Тобо́ю, Всенепоро́чная, блаже́нство неизрече́нное и жи́знь нестаре́ющуюся и́стинно прия́хом.
Пе́снь 6.
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.
Иису́с, Бо́г мо́й и Госпо́дь, твою́ чистоту́ прии́м и всесоверше́нную свя́тость, бра́та тя́, Богосло́ве, прия́т.
Венча́в свя́то житие́ твое́, си́це упова́в, Му́дрости возле́гл еси́ на пе́рси, сла́вне, и благода́ть отту́ду извле́кл еси́.
Вели́кая и боже́ственная сия́ния богосло́вия твоего́ всю́ просвети́ша, сла́вне, вселе́нную и све́том Трисо́лнечным озари́ша.
Богородичен: Не́бо простры́й во́лею, не́бо земно́е ино́е распростре́ Тя, Богома́ти Чи́стая, и из Тебе́ возсия́в, яви́ся.
Конда́к, гла́с 2:
Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто́ пове́сть? То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, и мо́лишися о душа́х на́ших, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.
Высоты́ небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно е́сть и непости́жно, я́коже бо зве́зды исчи́слити и примо́рский песо́к невозмо́жно отню́д, си́це ниже́ я́же богосло́вова рещи́ дово́льно: толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, его́же возлюби́, венча́, Ему́же и на пе́рси возле́г и на Та́йней ве́чери с Ни́м яде́, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.
Пе́снь 7.
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть, Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.
Боже́ственным сия́я светоли́тием, Ду́ха Свята́го я́сно богосло́вил еси́, исходя́ща из Безнача́льнаго Отца́ и почива́юща в Сы́не неотхо́дно, я́ко Единосу́щна.
В тебе́, блаже́нне, положи́ пра́вды Со́лнце селе́ние, не́бо приснодви́жимо тя́ соде́лавый и богосло́вным твои́м язы́ком пропове́дуемый Христо́с, возлю́бленне, препросла́вленный.
Глаго́л твои́х си́ла, боже́ственное веща́ние изы́де, всеблаже́нне досточу́дне, и преми́рное твое́ Ева́нгелие всю́ объя́ше зе́млю догма́тов вели́чеством.
Богородичен: Пречи́стое зача́тие, нетле́нно Рождество́ Ты́ еди́на показа́ла еси́, Де́ва пребы́вши: Бо́га бо зачала́ еси́, над все́ми Су́щаго, Чи́стая, Челове́ка бы́вша, ве́рных на спасе́ние и избавле́ние.
Пе́снь 8.
Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Якоже мо́лния све́тлая проходя́щи, вселе́нней, блаже́нне, яви́лся еси́, чистоты́ све́тлостию, де́вства же блиста́нием и благоче́стия догма́ты ми́р просвеща́я, возлю́бленне Христу́ Бо́гу.
Те́ло, и ду́шу, и у́м очи́стив, благовести́л еси́ небе́сное Христо́во Ева́нгелие, и Ангелом единожи́тель на небесе́х бы́в, зове́ши ны́не: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Сто́лп све́тел, возложе́ние же боже́ственно небе́снаго хра́ма бы́л еси́, и престо́л чу́вствия, и му́дрости прия́телище, богосло́вия орга́н, поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богородичен: Да кля́тву пе́рвую истреби́ши и сме́ртное осужде́ние дре́вле прама́тере, из Де́вы Богома́тере, Сло́ве Бо́жий, роди́лся еси́, все́м дарова́в безсме́ртие неги́блемо.
Пе́снь 9.
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Ны́не не в гада́ниих, но лице́м к лицу́ сла́дости пото́к зре́ти удосто́ился еси́, и реку́ ми́ра, и исто́чник безсме́ртия, и́мже ны́не напая́емь, наслажда́ешися обоже́ния.
Назе́мное проси́л еси́ седа́лище прия́ти от Христа́, но Он тебе́ пе́рси Своя́ да́рует, на ня́же возле́г, Богосло́ве, тве́рдым и пребыва́ющим седе́нием до́брым обогати́лся еси́, апо́столов украше́ние.
Му́дрости погаси́л еси́ е́ллинския безбо́жное, в нача́ле бе́ Сло́во, му́дре, провеща́в, и к Бо́гу бе́ Сло́во, и и́стинно Бо́г бе́ Сло́во, Имже вся́ бы́ша, ви́димая же и неви́димая.
Богородичен: Яко у́тро обрела́ся еси́ у́треннее в нощи́ жития́, де́вства заря́ми облиста́ющи, восто́к Со́лнца мы́сленнаго пра́вды на́м я́вльшая, Богома́ти Всечи́стая.
Свети́лен.
Яко душе́ю де́вственна тя́ и те́лом, блаже́нне, Сло́во избра́, Богосло́ве де́вственниче, и Того́ Божества́ чу́дна показа́ писца́ и слугу́, и́же и от земли́ преста́вился еси́, не у́мер, но в Бо́зе жи́в и безсме́ртен пребыва́я.
Сла́ва.
Гро́мов сы́н бы́в, челове́ком богосло́вил еси́, е́же в нача́ле бе́ Сло́во, апо́столе Иоа́нне; возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ и отту́ду поче́рп богосло́вия струи́, тва́рь всю́ напая́еши.
И ны́не, Богородичен:
При Кресте́ Сы́на Твоего́ и Бо́га стоя́щи Всечи́стая со ученико́м де́вственником, се́, глаго́лет, сы́н Тво́й, услы́ша Созда́вшаго; ученику́ же: се́, глаго́лет, Ма́ти твоя́. С ни́мже Тя́ вси́ пое́м, Богороди́тельнице Де́во.
Стихи́ры гла́с 8.
Блаже́нне Иоа́нне всему́дре, / оби́льною теплото́ю Христо́вы любве́ / мно́жае все́х бы́л еси́ / ученико́в люби́мь Всеви́дцу Сло́ву / и судя́щему пра́выми ме́рами все́й вселе́нней, / чистоты́ и де́вства / добро́тами озари́вся / те́лом и по́мыслом, / богоблаже́нне.
Де́вства процвете́ние, / честны́х доброде́телей прия́тное жили́ще, / му́дрости орга́н, / Ду́ха хра́м, / светоно́сная уста́ благода́ти, / Це́ркве светле́йшее о́ко, / всечестна́го Иоа́нна / пе́сньми духо́вными ны́не восхва́лим, / я́ко служи́теля Христо́ва.
Богосло́вия во́ды, / на пе́рси возле́г, / му́дрости поче́рпл еси́ / и ми́р напои́л еси́, / Иоа́нне всеизя́щнейше, / Тро́ицы ве́дением / мо́ре изсуши́л еси́ безбо́жия, / сто́лп бы́в и о́блак одушевле́н, / наставля́я ны́ к небе́сному насле́дию.
Евангели́сте боже́ственне, / благи́х исто́чник, / Ца́рство недви́жное, / жи́знь ве́чную, и ра́дость неизглаго́ланную, / и зре́ния Боже́ственнаго наслажде́ние, / и богатода́тно Христо́ва дарова́ния, / у́м превосходя́й и челове́ческий по́мысл, / сы́не гро́мов, / благовеству́яй ми́ру, / уясни́л еси́.
Сла́ва, гла́с 8.
Благове́стниче Иоа́нне, равноа́нгельне, де́вственниче, богосло́ве, богонауче́нне, правосла́вно ми́ру пречи́стое ребро́, кро́вь и во́ду источи́вшее, пропове́дал еси́, и́мже ве́чную жи́знь обрета́ем душа́м на́шим.
И ны́не, богоро́дичен, гла́с то́йже:
Влады́чице, приими́ моли́твы ра́б Твои́х и изба́ви на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли.
Молитва апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
О, вели́кий и всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний на́ших, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шея во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы; во исхо́де же душ на́ших помози́ нам, гре́шным (Имена), изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м ми́лостивным предста́тельством прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Канон второй апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Память: 8 мая / 21 мая, 20 июня / 3 июля, 26 сентября / 9 октября (Преставление)
Любимый ученик Господа, автор четвертого Евангелия, Соборных посланий и Апокалипсиса. За глубокую любовь ко Господу и всем людям назван «апостолом любви». Претерпел заточение, ссылку и мучения, но остался невредим и почил в возрасте 105 лет в Ефесе. Покровитель школьников и студентов, ему молятся об умении по-настоящему любить Бога и ближних, о благополучии в семье, о совете и любви между супругами, о вразумлении маловеров и попавших в секты и расколы/
Иоанн Богослов на Патмосе. Икона, XV век. Иконописец Дионисий
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Во глубины духа мыслию озарився приник, и Рождество страшное нам ясно сказал еси, вопия Богослове: в начале бе Слово Божие.
Приклоняеми множеством напастей, и страстей, и скорбей, и лютых нахожденьми, верою прибегаем к тебе Богослове, помощник буди рабом твоим.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Душ наших страсти лютыя, яко врач изряден, уврачив мудре, вечнаго избави ны осуждения и огня, ходатайством твоим.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Бога Заченшая нас ради бывшаго Человека, Того умоли, Чистая, в День Суда нас ущедрити, многая согрешивших Ему.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Умом светлым и чистым беседовав к Слову, Богослове треблаженне, тайнонаучился еси от Него, сущим вышше слова яве, и всю тварь просветил еси.
Уз мя избави лютых греха, треблаженне, любовию связуя мя Владыки и Бога, Егоже возлюбил еси тепле, и Богослов Того нареклся еси.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Дался еси защитник нам и ходатай, и избавитель, и ко Господу молебник, и чудес самоделатель, и источник исцелений, Богослове. Темже тя почитаем.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Егда Слово, Еже из Тебе воплотившееся неизреченно Богородице, на Древо вознесеся Креста, девственнику ученику, яко Деву Отроковицу Тебе вручи.
Господи, помилуй, трижды.
Седален, глас 8
Премудрости на перси возлег, и разуму сущих научився, Божественно возгремел еси: в начале бе Слово, добре написав первый безначальное Рождество, и проповедал еси всем Слова воплощение. Темже и языком яко мрежею уловив языки, благодатию Духа изучаеши концы, и просвещаеши чудесы, Богослове Апостоле, моли Христа Бога, грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.
Песнь 4
Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Каплями напоил еси Слова славне, подсолнечную всю, мутныя нечестия воды изсушил еси благочестне: сего ради тя почитаем.
Крепостию опояши и державою, молюся, разслабленную всякими нанесеньми душу мою, всемудре, от нечистых врагов прибегающую в кров твой.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Храм быв Божественнаго Духа, в храме твоем Божественнем верою приседящия, храмы покажи Божия Богослове, ходатайством твоим.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Божественный храм Божий воспоим, Святую Деву ясне вси блажим, обожени бывше Ею, и от лютых избавляеми.
Песнь 5
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, Истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Яко утро просиял еси сушим на земли, восток мысленный ясно проповедуя, Апостоле, миру, в плоти пришедший, и многобожия тму разоривший.
Богословии твоими священными, всяку напоил еси душу, священнопроповедниче Апостоле. Темже ти зову: изсохшее сердце мое грехми все напой.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Уранихся стрелами вражиими, всего мя уздрави, мудре, предстательством твоим, молюся: и на пути мя Божия управи, присно в беззакониих заблуждаема.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Егда предстала еси со возлюбленным учеником у Креста Сына Твоего Всенепорочная: стенала еси плачущи, и дивилася еси Того еже к человеком многому состраданию.
Песнь 6
Ирмос: Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Бысть яко трость скорописца, истинно Богословный язык твой, добропишущий разумение истинное, и закон зело новейший, на скрижалех Богослове сердец наших.
Увядивый искоренно нечестия отрасли, яко возделатель всеизряднейший: в души же моей страх Божий насади славне, добродетелей благоплодие процветающее.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Сына Девы Тя, из Тоя прошедый преявленно именова: с Неюже молися, положением всем сыном Божиим быти, всеприснопамятне, творящим благоугодная Ему.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: В подобии плоти познася человеком Бог из Тебе Всенепорочная: Егоже моли всегда, плоти нашея мудрования, Всечистая, умертвити пагубная.
Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне:
Кондак, глас 2
Величия твоя, девственниче, кто повесть? точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.
Высоты небесныя уведети и моря глубины испытати дерзостно есть и непостижно: якоже бо звезды исчислити и приморский песок невозможно отнюд, сице ниже яже Богослова рещи довольно: толицеми того венцы Христос, Егоже возлюби, венча: Емуже и на перси возлег, и на Тайней вечери с Ним яде, яко Богослов и друг Христов.
Песнь 7
Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси Боже отец наших.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Гром разшумевший во вся концы воспоим Богослова: имже всяк истинно слух огромлен взятся от земли, и величается Христос всех Творец.
Обзорно дому твоего благолепие всяку просвещает мысль: в немже всегда собирающеся боголепне поем всяческих Творца, и благохвалим тя верно суща предстателя нашего.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Яко звезду тя светлосияющую вемы, светоносными сиянии твоими просвещатися, учениче, молимся, Христов, избавляющися от тмы страстей и напастей всеразных ходатайством твоим.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Благословим тя, Всенепорочная, Рождшую Благословеннаго Господа, благословеньми разоршаго Божескими проклятое естество человеческое, и обновившаго ны обветшавшия тлею.
Песнь 8
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Риторствующим языком, блаженне, благообительствовал еси, и умершия злобою, вся живоуловил еси, священную твою приемшия проповедь. Темже тя чествуем, яко таинника неизреченных.
Яко иный рай Божественный дом твой показася, чудесы якоже цветы, всех души веселя, Апостоле, и страстей прогоняя зловоние.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Боже, Боже мой, вонми ми, и избави мя от врагов на кийждо день находящих мне, и смиренное сокрушающих сердце мое, имея молящагося Тебе Божественнаго ученика Твоего.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Иисуса Спаса, Егоже воплотила еси от чистых кровей Твоих, Богорадованная, испроси ущедрити ны, рабы Твоя, и от вечныя муки изъяти.
Песнь 9
Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати: Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно. Егоже величающе, с Небесными вои, Тя ублажаем.
Припев: Святый Апостоле Иоанне, моли Бога о нас.
Часов и времен Господь Сый Избавитель в преполовении дне на Кресте висяше, и тебе предаде якоже девственнику, блаженне, Приснодеву, славу неотъемлему дая еже величати тя.
Сый с горними Божественными Силами, и с ними Божественное восклицая песнопение, яже в дому твоем святом поющия, и песнословящия Преблагаго, спасай ходатайствы твоими честными, Христов Апостоле.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Верою просящия тя спасай ны от всякия беды, Богослове блаженне, шествия наша яже ко Господу, духом направляя, и путевождствуя ны на путь мира, заповедей Вседержителя.
И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Глас приносим Ти благодарствен Божии Матери светло и возопием: радуйся, престоле Божий превысочайший, радуйся, света облаче, радуйся, раю, Еюже райския сладости сподобихомся.
Светилен
Яко душею девственна тя, и телом блаженне Слово избра, Богослове девственниче, и того Божества чудна показа писца и слугу, иже и от земли преставился еси, не умер, но в Бозе жив, и безсмертен пребывая.
Канон Преставлению святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова.
Тропа́рь, гла́с 2.
Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны: прие́млет тя́ припа́дающа, Иже па́дша на пе́рси Прие́мый. Его́же моли́, Богосло́ве, и належа́щую мглу́ язы́ков разгна́ти, прося́ на́м ми́ра и ве́лия ми́лости.
Стихи́ра, гла́с 2:
Богосло́ве де́вственниче, учениче́ возлю́бленне Спа́сов, моли́твами твои́ми на́с спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вре́да, я́ко твое́ есмы́ ста́до.
Други́й кано́н апо́стола. Гла́с 6.
Пе́снь 1.
Ирмос: Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Во глубины́ ду́ха, мы́слию озари́вся, прини́к и рождество́ стра́шное на́м я́сно сказа́л еси́, вопия́, Богосло́ве: в нача́ле бе́ Сло́во Бо́жие.
Приклоня́еми мно́жеством напа́стей, и страсте́й, и скорбе́й, и лю́тых нахожде́ньми, ве́рою прибега́ем к тебе́, Богосло́ве, помо́щник бу́ди рабо́м твои́м.
Ду́ш на́ших стра́сти лю́тыя, я́ко вра́чь изря́ден, уврачи́в, му́дре, ве́чнаго изба́ви ны́ осуждения и огня́, хода́тайством твои́м.
Богородичен: Бо́га заче́ншая, на́с ра́ди бы́вшаго Челове́ка, Того́ умоли́, Чи́стая, в де́нь Суда́ на́с уще́дрити, мно́гая согреши́вших Ему́.
Пе́снь 3.
Ирмос: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Умо́м све́тлым и чи́стым бесе́довав к Сло́ву, Богосло́ве треблаже́нне, тайнонаучи́лся еси́ от Него́, су́щим вы́шше сло́ва я́ве и всю́ тва́рь просвети́л еси́.
Уз мя́ изба́ви лю́тых греха́, треблаже́нне, любо́вию связу́я мя́ Влады́ки и Бо́га, Его́же возлюби́л еси́ те́пле и Богосло́в Того́ наре́клся еси́.
Да́лся еси́ защи́тник на́м, и хода́тай, и изба́витель, и ко Го́споду моле́бник, и чуде́с самоде́латель, и исто́чник исцеле́ний, Богосло́ве. Те́мже тя́ почита́ем.
Богородичен: Егда́ Сло́во, Еже из Тебе́ воплоти́вшееся неизрече́нно, Богоро́дице, на дре́во вознесе́ся Креста́, де́вственнику ученику́, я́ко Де́ву Отрокови́цу, Тебе́ вручи́.
Седа́лен, гла́с 8.
Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зуму су́щих научи́вся, боже́ственно возгреме́л еси́: в нача́ле бе́ Сло́во, до́бре написа́в пе́рвый безнача́льное рождество́, и пропове́дал еси́ все́м Сло́ва воплоще́ние. Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, благода́тию Ду́ха изуча́еши концы́ и просвеща́еши чудесы́, богосло́ве апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х; и я́ко к те́плому Твоему́ заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно, согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Пе́снь 4.
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Ка́плями напои́л еси́ сло́ва, сла́вне, подсо́лнечную всю́, му́тныя нече́стия во́ды изсуши́л еси́, благоче́стне: сего́ ра́ди тя́ почита́ем.
Кре́постию опоя́ши и держа́вою, молю́ся, разсла́бленную вся́кими нанесе́ньми ду́шу мою́, всему́дре, от нечи́стых враго́в прибега́ющую в кро́в тво́й.
Хра́м бы́в Боже́ственнаго Ду́ха, в хра́ме твое́м боже́ственнем ве́рою приседя́щия, хра́мы покажи́ Бо́жия, Богосло́ве, хода́тайством твои́м.
Богородичен: Боже́ственный Хра́м Бо́жий воспои́м, святу́ю Де́ву я́сне вси́ блажи́м, обоже́ни бы́вше Ею и от лю́тых избавля́емы.
Пе́снь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Яко у́тро, просия́л еси́ су́щим на земли́, Восто́к мы́сленный я́сно пропове́дуя, апо́столе, ми́ру, в пло́ти прише́дший и многобо́жия тму́ разори́вший.
Богосло́вии твои́ми свяще́нными вся́ку напои́л еси́ ду́шу, священнопропове́дниче апо́столе. Те́мже ти́ зову́: изсо́хшее се́рдце мое́ грехми́, все́ напо́й.
Ура́нихся стрела́ми вра́жиими, всего́ мя уздра́ви, му́дре, предста́тельством твои́м, молю́ся, и на пути́ мя Бо́жия упра́ви, при́сно в беззако́ниих заблужда́ема.
Богородичен: Егда́ предста́ла еси́ со возлю́бленным ученико́м у Креста́ Сы́на Твоего́, Всенепоро́чная, стена́ла еси́, пла́чущи, и диви́лася еси́ Того́, е́же к челове́ком, мно́гому сострада́нию.
Пе́снь 6.
Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Бы́сть, я́ко тро́сть скоропи́сца, и́стинно богосло́вный язы́к тво́й, добропи́шущий разуме́ние и́стинное и зако́н, зело́ нове́йший, на скрижа́лех, Богосло́ве, серде́ц на́ших.
Увяди́вый искоре́нно нече́стия о́трасли, я́ко возде́латель всеизря́днейший, в души́ же мое́й стра́х Бо́жий насади́, сла́вне, доброде́телей благопло́дие процвета́ющее.
Сы́на Де́вы тя́, из Тоя́ Проше́дый преявле́нно именова́; с Не́юже моли́ся положе́нием все́м сыно́м Бо́жиим бы́ти, всеприснопа́мятне, творя́щим благоуго́дная Ему́.
Богородичен: В подо́бии пло́ти позна́ся челове́ком Бо́г из Тебе́, Всенепоро́чная, Его́же моли́ всегда́ пло́ти на́шея мудрова́ния, Всечи́стая, умертви́ти па́губная.
Конда́к, гла́с 2:
Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто́ пове́сть? То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, и мо́лишися о душа́х на́ших, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.
Высоты́ небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно е́сть и непости́жно, я́коже бо зве́зды исчи́слити и примо́рский песо́к невозмо́жно отню́д, си́це ниже́ я́же богосло́вова рещи́ дово́льно: толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, его́же возлюби́, венча́, Ему́же и на пе́рси возле́г и на Та́йней ве́чери с Ни́м яде́, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.
Пе́снь 7.
Ирмос: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла Ангел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Гро́м разшуме́вший во вся́ концы́ воспои́м, Богосло́ва, и́мже вся́к и́стинно слу́х огромле́н взя́тся от земли́ и велича́ется Христо́с, все́х Творе́ц.
Обзо́рно до́му твоего́ благоле́пие вся́ку просвеща́ет мы́сль, в не́мже всегда́ собира́ющеся, боголе́пне пое́м вся́ческих Творца́ и благохва́лим тя́ ве́рно, су́ща предста́теля на́шего.
Яко звезду́ тя́ светлосия́ющую ве́мы, светоно́сными сия́нии твои́ми просвеща́тися, учениче́, мо́лимся, Христо́в, избавля́ющиися от тмы́ страсте́й и напа́стей всера́зных хода́тайством твои́м.
Богородичен: Благослови́м Тя́, Всенепоро́чная, ро́ждшую благослове́ннаго Го́спода, благослове́ньми разо́ршаго Бо́жескими прокля́тое естество́ челове́ческое и обнови́вшаго ны́, обветша́вшия тле́ю.
Пе́снь 8.
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Ри́торствующим язы́ком, блаже́нне, благооби́льствовал еси́, и уме́ршия зло́бою вся́ живоулови́л еси́, свяще́нную твою́ прие́мшия про́поведь. Те́мже тя́ честву́ем, я́ко таи́нника неизрече́нных.
Яко ины́й ра́й боже́ственный, до́м тво́й показа́ся, чудесы́, я́коже цве́ты, все́х ду́ши веселя́, апо́столе, и страсте́й прогоня́я злово́ние.
Бо́же, Бо́же мо́й, вонми́ ми и изба́ви мя́ от враго́в, на ки́йждо де́нь находя́щих мне́ и смире́нное сокруша́ющих се́рдце мое́, име́я моля́щагося Тебе́ боже́ственнаго ученика́ Твоего́.
Богородичен: Иису́са Спа́са, Его́же воплоти́ла еси́ от чи́стых крове́й Твои́х, Богора́дованная, испроси́ уще́дрити ны́, рабы́ Твоя́, и от ве́чныя му́ки изъя́ти.
Пе́снь 9.
Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.
Часо́в и време́н Госпо́дь, сы́й Изба́витель, в преполове́нии дне́ на Кресте́ ви́сяше и тебе́ предаде́, я́коже де́вственнику, блаже́нне, Присноде́ву, сла́ву неотъе́млему дая́, е́же велича́ти тя́.
Сы́й с го́рними боже́ственными си́лами и с ни́ми боже́ственное восклица́я песнопе́ние, я́же в дому́ твое́м свято́м пою́щия и песносло́вящия Преблага́го, спаса́й хода́тайствы твои́ми честны́ми, Христо́в апо́столе.
Ве́рою прося́щия тя́ спаса́й ны́ от вся́кия беды́, Богосло́ве блаже́нне, ше́ствия на́ша я́же ко Го́споду ду́хом направля́я и путево́ждствуя ны́ на пу́ть ми́ра, за́поведей Вседержи́теля.
Богородичен: Гла́с прино́сим Ти́ благода́рствен, Бо́жии Ма́тери, све́тло и возопие́м: ра́дуйся, престо́ле Бо́жий превысоча́йший, ра́дуйся, Све́та о́блаче, ра́дуйся, раю́, Еюже ра́йския сла́дости сподо́бихомся.
Свети́лен.
Яко душе́ю де́вственна тя́ и те́лом, блаже́нне, Сло́во избра́, Богосло́ве де́вственниче, и Того́ Божества́ чу́дна показа́ писца́ и слугу́, и́же и от земли́ преста́вился еси́, не у́мер, но в Бо́зе жи́в и безсме́ртен пребыва́я.
Сла́ва.
Гро́мов сы́н бы́в, челове́ком богосло́вил еси́, е́же в нача́ле бе́ Сло́во, апо́столе Иоа́нне; возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ и отту́ду поче́рп богосло́вия струи́, тва́рь всю́ напая́еши.
И ны́не, Богородичен:
При Кресте́ Сы́на Твоего́ и Бо́га стоя́щи Всечи́стая со ученико́м де́вственником, се́, глаго́лет, сы́н Тво́й, услы́ша Созда́вшаго; ученику́ же: се́, глаго́лет, Ма́ти твоя́. С ни́мже Тя́ вси́ пое́м, Богороди́тельнице Де́во.
Молитва первая апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
О, вели́кий апо́столе, евангели́сте громогла́сный, Богосло́ве изя́щнейший, тайнови́дче неизрече́нных открове́ний, де́вственниче и возлю́бленный напе́рсниче Христо́в Иоа́нне! Приими́ нас, гре́шных, прибега́ющих под твое́ си́льное заступле́ние и покрови́тельство. Испроси́ у Всеще́драго Человеколю́бца Христа́ Бо́га на́шего, И́же пред очесы́ твои́ми кровь Свою́ за ны, непотре́бныя рабы́ Своя́, излия́л есть, да не помяне́т беззако́ний на́ших, но да поми́лует нас и сотвори́т с на́ми по ми́лости Свое́й: да да́рует нам здра́вие душе́вное и теле́сное, вся́кое благоде́нствие и изоби́лие, наставля́я нас обраща́ти о́ная во сла́ву Его́, Творца́, Спаси́теля и Бо́га на́шего, по кончи́не же вре́менныя жи́зни на́шея от немилосе́рдных истяза́телей на возду́шных мыта́рствах да изба́вит нас, и та́ко да дости́гнем, тобо́ю води́мии и покрыва́емии, Го́рняго о́наго Иерусали́ма, его́же сла́ву ты во открове́нии зрел еси́, ны́не же несконча́емыя ра́дости наслажда́ешися. О вели́кий Иоа́нне! Сохрани́ вся гра́ды и страны́ христиа́нския и всех, призыва́ющих и́мя твое́, от гла́да, губи́тельства, тру́са и пото́па, огня́ и меча́, наше́ствия иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни; изба́ви нас от вся́кия беды́ и напа́сти и моли́твами твои́ми отврати́ от нас пра́ведный гнев Бо́жий, и испроси́ нам Его́ милосе́рдие. О вели́кий и непостижи́мый Бо́же! Се на умоле́ние Тебе́ предлага́ем свята́го Иоа́нна, его́же Ты сподо́бил еси́ неизрече́нных открове́ний, приими́ о нас хода́тайство, да́руй нам исполне́ние проше́ний на́ших во сла́ву Твою́, па́че же соверши́ нас духо́вным соверше́нством к наслажде́нию, жи́зни несконча́емыя в Небе́сных Твои́х оби́телях! О Небе́сный О́тче, созда́вый вся Влады́ко, Всеси́льный Царю́! Косни́ся благода́тию серде́ц на́ших, да, раста́явше, я́ко воск, пролию́тся пред Тобо́ю и бре́нная тварь духо́вна сотвори́тся в честь и сла́ву Твою́, и Сы́на Твоего́, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Молитва вторая апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
О, вели́кий и всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний на́ших, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шея во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы; во исхо́де же душ на́ших помози́ нам, гре́шным (Имена), изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м ми́лостивным предста́тельством прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.