канон иоанну предтече читать на русском языке
Канон святому пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну
Канон святаго, глас 2.
Песнь 1.
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть: / препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
Крести́телю и Предте́че Христо́в, / погружа́емый всегда́ сластьми́ теле́сными ум мой упра́ви / и во́лны страсте́й укроти́, / я́ко да в тишине́ Боже́ственней быв, песносло́влю тя.
Недоуме́нным просвети́вся просвеще́нием, / я́ко многосве́тлая звезда́, мы́сленному Восто́ку предте́кл еси́, / И́мже озари́тися се́рдцу моему́, Крести́телю, моли́, / омраче́нному все́ми бесо́вскими приложе́нии.
Слава: В реце́ бе́здну иногда́, Всему́дре, погрузи́л еси́, / пото́п содева́ющую благода́тию всего́ преступле́ния. / Но молю́ся, пото́ки, блаже́нне, мои́х прегреше́ний изсуши́, / Боже́ственным хода́тайством твои́м.
И ныне: Чи́стыя Де́вы, Бо́га воплоти́вшия, / сро́дник был еси́, блаже́нне Предте́че, / с Не́ю же тя чтим и мо́лим, / и́же в Боже́ственнем хра́ме твое́м ны́не живу́ще, / хра́мы и нас сотвори́ Ду́ха Свята́го.
Песнь 3.
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в, / разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, / возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти: / несть свят, я́коже Бог наш, / и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
Исцели́ стру́пы души́ моея́ / и ум мой, омраче́нный небреже́нием, / озари́ Боже́ственным твои́м хода́тайством, Госпо́день Предте́че, / и вся́каго изба́ви мя сопроти́внаго обстоя́ния, молю́ся.
Непло́дствие разреши́л еси́ ро́ждшия, / роди́вся Бо́жиим промышле́нием, прему́дре проро́че; / непло́дное у́бо се́рдце мое́ / плодоно́сно ны́не соде́лай, Госпо́день Предте́че, хода́тайством твои́м, / доброде́телей приноси́ти прозябе́ния.
Слава: Любо́вию твое́ю созида́ющаго Боже́ственный дом, / вы́шняго жития́ улучи́ти моли́, / и́же ве́рою храму твоему́ служа́щия, / хра́мы Ду́ха Боже́ственнаго сотвори́, / Крести́телю и Предте́че, хода́тайствы твои́ми.
И ныне: Веселя́шеся Предте́ча, в ложесна́х носи́м ма́терних, / и покланя́шеся Го́споду, носи́му в ложесна́х Благода́тныя, / Его́же моли́ от вся́кия ско́рби изба́вити мя.
Го́споди, поми́луй, трижды.
Седален, глас 8.
Заха́риин глас све́тло разреши́ / Словесе́ глас ро́ждься, Предте́ча, / и зако́на непло́дие всем показа́, зовы́й: / пока́йтеся, су́щии на земли́, / се бо прии́де и яви́ся Иису́с, / вся хотя́ изба́вити от пе́рвыя кля́твы, просвеща́я Креще́нием. / Вои́стинну чу́до пресла́вно!
Я́коже со́лнце све́тло, из чре́ва Елисаве́ти возсия́ нам Заха́риин сын, / и о́тчее разреши́ безгла́сие́, / и всем лю́дем в дерзнове́нии мно́зе, испра́вите, – вопия́, – путь Госпо́день, / и́бо Той свободи́т и спасе́т к Нему́ притека́ющия. / Его́же пропове́дал еси́, Иоа́нне, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, Богородичен:
Обнови́ла еси́, Чи́стая, Бо́же́ственным Рождество́м Твои́м / истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ / и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния. / Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.
Песнь 4.
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
Прекло́ншему небеса́ и челове́ком бесе́довавшу, / главу́ приклони́л еси́ десни́цею твое́ю, пребога́те; / е́юже мя соблюди́, / во смире́нии соблюда́я се́рдце мое́.
Пусты́ня тебе́ граждани́на непрохо́дная имя́ше, блаже́нне Предте́че, / те́мже вопию́ ти: / пу́сту вся́каго Боже́ственнаго дея́ния бы́вшу, / ду́шу мою́ снабди́.
Зако́н Боже́ственный управля́я, / беззако́нно закла́н был еси́. / Те́мже молю́ся тебе́: / беззако́ннующа мя всегда́ / и прельща́ема бесо́вскими прельще́ньми испра́ви.
Слава: Созда́в себе́ храм Влады́це Царю, / к Боже́ственным селе́нием ны́не преше́л еси́, Предте́че, / и́хже получи́ти моли́, тебе́ пресвяты́й дом Воздви́гшаго.
И ныне: При́зри на мя неду́гующаго, Всенепоро́чная, / и разреши́ стра́сти моя́ лю́тыя и неудобоисце́льныя, / я́ко да велича́ю Тя, / возвели́чившую все челове́чество.
Песнь 5.
Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, / просвети́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
В тече́ниих Иорда́нских струя́ нетле́ния, / Предте́че, крести́в Христа́, моли́, / истека́ния страсте́й мои́х изсуши́ти, / и пото́ки сла́достныя насле́довати, / и пра́ведных кра́снаго ра́дования.
Уже́ рыда́ю, и содрага́юся стра́хом, / и недоуме́нием всегда́ содержи́мь есмь, / помышля́я моя́ соде́ланная / и бу́дущий суд ужа́сный, Благоутро́бне Го́споди, / пощади́ мя Твоего́ Крести́теля мольба́ми.
Законополага́яй лю́дем спасе́ние, / в раска́янии Предте́че, прегреше́ний бы́вшее, / посреде́ зако́на и благода́ти стал еси́. / Сего́ ра́ди мо́лим тя: / образми́ покая́ния нас просвети́.
Слава: Даждь ми вре́мя покая́ния, / уны́нно преше́дшее все ижди́вшему Благоде́телю, / име́я на сие́ моля́щаго Тя, Сло́ве, / Иоа́нна вели́каго, Предте́чу и покая́ния всеми́рнаго пропове́дника.
И ныне: Наве́ты и ловле́нии льсти́ваго умертви́хся, Влады́чице Всенепоро́чная, / оживи́ мя, я́же ро́ждшая Живо́т всех, Богоро́дице, ипоста́сный, / да Тя пою́ благоче́стно Всенепоро́чную.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
Глас Сло́ва пропове́давый, / всех гла́сы восприе́м, / проси́ грехо́в проще́ние дарова́ти / ве́рою пою́щим тя.
Сокруше́ние души́ моея́ исцели́, / и грехо́в бре́мя разреши́, / и па́че наде́жды спаси́ мя моли́твами твои́ми, / блаже́нне Предте́че.
Слава: Иису́са, Его́же руко́ю твое́ю крести́л еси́, Предте́че, моли́, / руки́ мя изба́вити греха́, / взима́юща к Нему́ ру́це при́сно, всесла́вне.
И ныне: Дрема́нием ле́ностным одержи́мь есмь, / сон грехо́вный тяготи́т се́рдце мое́: / Твои́м, Пречи́стая, бде́нным хода́тайством, / воздви́гни и спаси́ мя.
Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:
Кондак, глас 3.
Пре́жде непло́ды днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, / и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества: / Его́же бо проро́цы пропове́даша, / на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, / яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.
Восхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, / его́же свяще́ннику Елисаве́ть роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: / Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. / Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́, / Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. / Но Безсе́менному яви́ся от непло́дныя проро́к и пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.
Песнь 7.
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля / высо́к пла́мень вознесло́ есть. / Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, / Сый благослове́н и препросла́влен.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
Из ко́рене секи́рою твоего́ покая́ния / исто́рг я́звы стра́стнаго се́рдца моего́, / всади́, Предте́че, Боже́ственное безстра́стие / и страх чисте́йший Бо́жий, / вся́кия зло́бы отчужда́ющий мя.
Во струя́х Иорда́нских, я́ко крести́л еси́ / покрыва́ющаго вода́ми превы́спренняя Го́спода, / Того́ моли́ во́ду дарова́ти Боже́ственнаго умиле́ния / при́сно очи́ма мои́ма, сла́вный Предте́че.
Слава: И́же ми́ру взе́млющаго грех, / А́гнца Бо́жия, Предте́че, пропове́дав, / Того́ моли́ от ко́злищ ча́сти яви́ти мя чу́жда, / и десны́м Его́ овца́м и мене́ сочета́ти, сла́вне.
И ныне: Непло́дная утро́ба нося́ше Тя, Де́во, / во чре́ве носи́вшую Сло́во воплоще́нно, / Его́же Боже́ственными взыгра́нии вели́кий Предте́ча, / непло́дный всесвяты́й плод, / позна́ ра́дуяся и поклони́ся.
Песнь 8.
Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, / Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, / ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
Даждь десни́цу мне, на земли́ лежа́щему, Предте́че, / и́же десни́цу просте́р и омы́л еси́ вода́ми Нескве́рнаго: / и изба́ви мя скве́рны теле́сныя, / всего́ мя очища́я покая́нием, и спаси́ мя.
Иму́щи, душе́, вре́мя пока́ятися, / ле́ности тяжча́йший сон оттряси́ / и спе́шно побди́, вопию́щи Влады́це твоему́: / Милосе́рде, уще́дри мя, / Крести́теля Твоего́ мольба́ми.
Пото́цы страсте́й и во́ды зло́бы / до души́ моея́ внидо́ша, блаже́нне Предте́че, / потщи́ся ско́ро изъя́ти мя, / и́же ре́чными струя́ми измы́в / безстра́стия тиша́йшую пучи́ну.
Слава: Увы́ мне, мно́га зла сотво́ршему! / Увы́ мне, еди́ному прогне́вавшему Бо́га Преблага́го! / Крести́телю Христо́в, помози́ ми, / и пода́ждь прегреше́ний мои́х разреше́ние, / и долго́в мои́х отсече́ние твои́ми хода́тайствы.
И ныне: Вы́шняго Бо́га пло́тию ро́ждшая, / от гно́я мя возста́ви страсте́й, оскорбля́ющих мя: / и лю́те всего́ обнища́вша, / Боже́ственными обогати́, Пречи́стая, доброде́тельми, / я́ко да воспою́ Тя спаса́емь.
Песнь 9.
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.
Ка́ла мя изба́ви грехо́внаго, Го́споди, / Безгре́шне Еди́не и Многоми́лостиве, / Крести́теля мольба́ми, / и́же Тебе́ пропове́давый всему́ ми́ру А́гнца Бо́жия, / взе́млющаго челове́ков грехи́.
Я́ко ши́пок благово́нен, я́ко благоуха́нный кипари́с, / я́ко неувяда́емый крин, я́ко ми́ро че́стно / име́яй тя, Госпо́день Предте́че, / мои́х дел злосмра́дия избавля́юся моли́твами твои́ми, / притека́я к покро́ву твоему́.
Непло́дствовати мя непло́дными де́лы, всеблаже́нне, сотвори́, / доброде́телей благопло́дие при́сно принося́ща, / ча́до мя Госпо́дне творя́, / и прича́стника Боже́ственному Ца́рствию, / и святы́х собо́ру купножи́теля.
Слава: Нам лю́бящим тя, любо́вию почита́ющим, / и в Боже́ственнем хра́ме твое́м лику́ющим, / даждь с небесе́ разреше́ние лю́тых, Предте́че Госпо́день, / и жития́ исправле́ние, и прегреше́ний избавле́ние.
И ныне: Носи́му во утро́бе Богома́терни, вся нося́щему ма́нием, / поклони́лся еси́, проро́че: / с Не́юже моли́ смире́нней спасти́ся души́ мое́й, / во мно́гая впа́дающей по вся дни согреше́ния.
Светилен, глас 4:
Предте́чу Иоа́нна, и крести́теля Спа́сова, / во проро́цех проро́ка и пусты́ни воспита́ние, / Елисаве́тино рожде́ние восхва́лим вси.
Слава, и ныне, Богородичен:
Сла́дость А́нгелов, скорбя́щих ра́дость, / христиа́н предста́тельница, Де́во Ма́ти Госпо́дня, / заступи́ нас, и изба́ви ве́чных мук.
Молитва:
Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́ недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия беды́ впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́; аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю; пригвожде́н бо есть ум мой земны́м ве́щем, что сотворю́, не вем, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, и́бо ты сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ от ны́не, в пе́рвыйна́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чи́стоты учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя па́дшагося мно́гими грехи́, обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́, креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, во Ца́рствие Небе́сное, ами́нь.
Канон на первое и второе обретение главы Предтечи и Крестителя Господня Иоанна
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Гряди́те, благохва́льным язы́ком и всеси́льным пле́щуще ду́хом, из усте́н нечи́стых, гла́с Сло́ва — Предте́чу пе́сньми духо́вными, ве́рнии, просла́вим.
Ми́рным устрое́нием утиша́ется и безме́рными мно́жествы Христо́ва Це́рковь благостоя́тельне упаса́ется, тебе́ ле́тнюю пе́снь вопию́щи, Предте́че.
Ю́же от Бо́га да́руемую я́ко сокро́вище на́м неотъе́млемо, богоно́сную главу́ Предте́чеву, вси́ пе́сньми досто́йно, соше́дшеся, ве́рнии, почти́м.
Богоро́дичен: Твоего́ прие́мши Соде́теля, я́ко Са́м восхоте́, из безсе́меннаго Твоего́ чре́ва па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей вои́стинну яви́лася еси́ Влады́чица.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Утро́ба непло́дна прозябе́ние тя́ изнесе́ боже́ственно, я́же от язы́к це́рковь, сла́вна невестово́дца, Христу́, и́стинному Бо́гу и Жениху́, сию́ обруча́юща.
Твоего́ боговеща́ннаго гла́са, Предте́че Иоа́нне, ниже́ мече́м удержа́ окая́нная прелюбоде́йца: боже́ственную бо твою́ на́м явля́еши главу́ от земли́.
Торжеству́ющий све́тло, жела́ющь тя́ гра́д учрежда́емь быва́ет, я́ко бога́тство обре́тшь та́йное и исто́чник неоску́ден исцеле́ний, Предте́че, главу́ твою́.
Богоро́дичен: Боже́ственнаго Рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́кий естества́ чи́н прехо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во чре́ве и, ро́ждши, пребыва́еши при́сно Де́ва.
Седа́лен, гла́с 8.
Я́ко в храни́лищи сокро́вище вложена́ Предте́чева глава́ храня́шеся, в водоно́се кры́ющася, гла́с Сло́ва; я́ко пшени́ца покрове́на, во глубине́ земли́ изцвете́, плодонося́щи боже́ственную жи́знь. Тоя́ вси́ почита́ем обре́тение, Христа́ сла́вяще, пода́вшаго то́й благода́ть источи́ти исцеле́ния.
Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Повеле́нное та́йно, прие́м в ра́зуме, в кро́ве Ио́сифове тща́нием предста́ безпло́тный, глаго́ля Неискусобра́чней: Приклони́вый схожде́нием небеса́, вмеща́ется неизме́нно ве́сь в Тя́. Его́же и ви́дя в ложесна́х Твои́х прие́мша ра́бий зра́к, ужаса́юся зва́ти Тебе́: ра́дуйся Неве́сто неневе́стная.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Ве́тхаго бы́л еси́ печа́ть, всебога́те, я́ве Заве́та, и проро́ков коне́ц извести́л еси́, и чертогокраси́тель же боже́ственный Но́ваго яви́лся еси́, Предте́че.
Власяны́ми ру́бы обы́чно, Предте́че, честну́ю претерпе́л еси́ и сла́вную главу́ твою́ покры́ти ца́рскою багряни́цею, я́ко ри́зою, ра́дуяся.
Боже́ственную главу́ твою́ отбеже́нием ни́щий и скита́яйся твои́ми боже́ственными наставле́ньми, я́коже незави́стно бога́тство, Иоа́нне, показу́ет.
Заре́ю, Предте́че, Боже́ственнаго Ду́ха чту́щий тя́ гра́д всегда́ моли́ уясни́ти и боже́ственней па́мяти твое́й безпло́тным сра́доватися.
Богоро́дичен: Ме́ртва мя́ показа́ са́да вкуше́ние, живо́тное же дре́во, из Тебе́ я́вльшееся, Пречи́стая, воздви́же и ра́йския пи́щи насле́дника мя́ сотвори́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Не бы́л еси́ тро́сть, Крести́телю, искуси́тельными злополуче́ния ве́тры всегда́ коле́блемь, сто́лп же боже́ственных люде́й непоколеби́мь, си́лою бо Илиино́ю яви́лся еси́ и Ду́ха.
И́же Божество́ отмета́я, и умаля́я сла́ву от тебе́ кре́щшагося Христа́, и Боже́ственную благода́ть твою́ утаева́я, пра́ведно от огра́д Боже́ственных возбраня́емь е́сть.
Отве́рзл еси́ незави́стнаго Боже́ственнаго исто́чника две́рь пою́щим тя́ любо́вию, сла́вный Предте́че, Боже́ственныя благода́ти источа́ющия во́ды и струи́ исцеле́ний, все́х веселя́щия.
Богоро́дичен: Нося́щи добро́ту мы́сленную красне́йшия души́ Твоея́, неве́ста Бо́жия была́ еси́, запеча́тствована де́вством, Чи́стая, и заре́ю чистоты́ ми́р просвеща́ющи.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Проро́ка тя́ рече́ И́стина-Христо́с, и проро́ков превы́шша, Крести́теля же и Предте́чу Жи́зни: Того́ бо узре́л еси́, Его́же зако́н и проро́цы провозвести́ша.
Не терпя́ше кры́тися чуде́с исто́чник, сокро́вище благода́ти, сла́вная глава́ твоя́, Крести́телю, проро́че и Предте́че, но, я́вльшися, пролива́ет исцеле́ний исто́чники.
Всебога́тно похвале́ние, и украше́ние све́тло, и щи́т спаси́телен христолю́бный се́й и благосла́вный предлага́ет гра́д тво́й, честну́ю и боже́ственную твою́ главу́, Предте́че.
Богоро́дичен: Вели́кий прописа́ во проро́цех Моисе́й Тя́, киво́т, и трапе́зу, и све́щник, и ста́мну обра́зне, назна́менуя воплоще́ние, е́же из Тебе́, Вы́шняго, Ма́ти Де́во.
Конда́к, гла́с 2.
Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, главу́ твою́, я́ко шипо́к свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, исцеле́ния всегда́ прие́млем, и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.
И́кос:
От Го́спода свиде́тельство прие́м, Иоа́нне, па́че все́х челове́к вы́шший бы́л еси́, отону́дуже похвалы́ пе́сней принести́ тебе́ ужаса́юся, но, любо́вию понужде́н, пе́снь нача́ти дерзну́х. Те́мже да не унедосто́иши споспе́шник мне́ бы́ти, всехва́льне, да возмогу́ венча́ти тво́й ве́рх святы́й, требога́те, и́бо ты́ в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Де́вы прозябе́ние, тя́ па́че все́х рече́ в рожде́нных жена́ми, я́ко бо безпло́тен и равноа́нгелен на земли́ Тому́ пожи́л еси́, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Во утро́бе де́вственней Все́льшася позна́л еси́ из непло́дна чре́ва и, употреби́в ма́терня, Предте́че, гла́са, игра́я взыва́л еси́ Ему́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
От пусты́ни, Пресвяты́м Ду́хом науче́н, яви́лся еси́, я́коже у́тро светоно́сно, а́нгел Све́та, на́с науча́я вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ублажи́ся я́ко вои́стинну во граде́х се́й ны́не, приснопа́мятне, стяжа́вый тя́ гра́д сокро́вище, Предте́че Христо́в. Те́мже, пра́зднуя, вопие́т: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, Све́т возсия́ все́й вселе́нней све́тлый: Ты́ бо Зижди́теля все́х родила́ еси́, Бо́га. У Него́же испроси́, Пречи́стая, на́м низпосла́ти, ве́рным, ве́лию ми́лость.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
По́слан бы́сть вопию́щаго гла́с — Предте́ча, запусте́вшим сердца́м, Сы́на Бо́жия ве́ру благочести́вую водружа́яй, су́щаго Бо́га, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Угото́вите, — глаго́лет и ны́не Предте́ча, — Госпо́дню стезю́: Се́й бо святы́ни ра́ди, прише́д, со Отце́м и Ду́хом в на́ша сердца́ всели́тся во ве́ки.
Слу́хом у́бо гла́су Роди́телеву, очи́ма же Боже́ственнаго Ду́ха зре́нию, вся́чески же осяза́нием Иоа́нн Предте́ча, на Тебе́ ру́ку положи́вый, Христе́, богоно́сец быва́ет.
Из чре́ва освяти́ся Боже́ственным Ду́хом и проро́к яви́ся, во чре́ве носи́мь, ны́не же наслажде́ние и́же в не́дрех тя́ иму́щему гра́ду показа́ся, проро́че.
Богоро́дичен: Златоза́рный Тя́ све́щник предъизобрази́, прие́мшую неизрече́нно Све́т непристу́пный, позна́нием Того́ озаря́ющь вся́ческая, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.
Я́ве исполне́ния десяти́цы, Предте́че, за́поведей ты́ храни́тель кре́пок бы́в, прили́чне от Христа́ почте́н бы́л еси́ дарова́ний десяти́цею. Те́мже тя́, Ду́ха таи́нника и дру́га Сло́ву, ве́дуще, ублажа́ем.
Христо́в проро́к же и апо́стол, а́нгел же и Предте́ча, Боже́ственнаго воплоще́ния Крести́тель, и свяще́нник, и му́ченик ве́рен, пропове́дник же су́щим во а́де ты́ бы́л еси́, и де́вствующим пра́вило, и пусты́ни прозябе́ние.
Души́ неве́рие облича́ется священноде́йственныя руки́ умерщвле́нныя чудесе́м, прозя́бшей же па́ки ве́ре и твое́й я́вльшейся главе́, блаже́нне, поже́ртая дла́нь обновля́ется.
Твое́ явле́ние провозвеща́юще зри́телю, возвеща́ху а́нгельстии чи́ни нело́жно, Гаврии́ла подо́бящеся боже́ственному благове́щению, е́же пре́жде Рождества́ твоего́ свяще́нный Заха́рия прие́млет.
Богоро́дичен: Страсте́й исцеле́ния да почерпа́ем, в сла́вный хра́м Предте́чев притека́юще: в то́й бо прихо́дят а́нгельстии ли́цы, ду́си же пра́ведных все́х, Влады́чица с Крести́телем Иоа́нном, исцеле́ния подава́юще.
Свети́лен.
Светоявле́нная возсия́ честна́я твоя́ глава́ от незаходи́мых не́др земны́х, Предте́че Иоа́нне, свети́льниче Све́та невеще́ственнаго, ея́же обре́тение любо́вию соверша́юще, мо́лим тя́ лю́тых обрести́ разреше́ние и вре́мя удо́бне соверши́ти воздержа́ния моли́твами твои́ми, всехва́льне, Крести́телю Спа́сов.
Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Утеша́ется, Всечи́стая, ве́рных богому́дрое собра́ние служа́щее и ве́рно воспева́ющее Тя́, Богоро́дицу и́стинно. Те́мже моли́твами Твои́ми поста́ тече́ние да́ждь на́м соверши́ти боголе́пно, и Кресту́ Честно́му поклони́тися, и Страсте́м спаси́тельным Сы́на и Бо́га Твоего́.
Канон Рождеству Иоанна Предтечи
Песнь 1
Ирмос: Тристаты крепкия, Рождейся от Девы, безстрастия во глубине души тричастное потопи, молюся, да Тебе, яко в тимпане, во умерщвлении телесе победное воспою пение.
Яко утро благолепно, Солнца предтекий, неплодныя прозябение проповедает яве Девы Рождество, всей ныне вселенней сияет концем просвещение благочестия и благодати.
Пророк Вышняго истинно наречешися, предъидеши бо пред лицем Христа, — вопиет тебе, сыну, Иоанне прехвальне, Духом Захария Пресвятым носим, — путь уготовати Зиждителю.
Глаголы Гавриила Захария слышав, вещания Божественнаго, явися непокорив, и молчанием осуждается, решится же внезапу от сего: глас бо родися Слова, Иоанн Предтеча.
Богородичен: Град Божий, Всецаря Богоприятное селение, сокровище честное, Богородице Пренепорочная, сохрани достояние Твое, присно восхваляющее Тя и чтущее верою Рождество Твое.
Песнь 3
Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Владычне убо от Девы совершается рождение, но раба, любезна от старицы и неплодныя матере: в лепоту предтичет убо чудо чудеси.
Старица и неплоды Деву Матерь лобзает, познавши неложно Сея Рождество, яко разрешися соуз неплодства Божественным хотением.
Богородичен: Неискусобрачно Бога воплощенна рождши, страстей прилоги обуреваемаго мя утверди: несть бо, Пречистая, разве Тебе помощницы.
Седален, глас 8
Захариин глас светло разреши Словесе глас рождься, Предтеча, и закона неплодие всем показа, зовый: покайтеся, сущии на земли, се бо прииде и явися Иисус, вся хотя избавити от первыя клятвы, просвещая Крещением. Воистину чудо преславно!
Песнь 4
Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
Таин неизреченных предходит таинство новосечением законоположения естественнаго, болезни разрешение провозвещающи, исправление сея, Христе, и обожение.
Исаия от Отца Сыну пророчествова, воплотитися хотящему: Ангела земнородна равноангельна се Аз посылаю пред лицем Твоим, зовуща: слава, Христе, силе Твоей.
Служити, яко раб Владыце, родихся: на се бо приидох, Сего возвестити пришествие, яко да Девы Рождество предуверит, преславно неплодствующая старица прозябши.
Богородичен: Святая Богородица, в Нюже вселитися благоизволи, яко во благовонен дом, Слово Отчее Пребожественное, не растлеся утробою, ни поболе, ибо роди Еммануила, Бога и Человека.
Песнь 5
Ирмос: Ныне востану, пророчески рече Бог, ныне прославлюся, ныне вознесуся, падшаго прием от Девы и к свету умному возносяй Моего Божества.
Земля израсти всеистинна проповедника, гласа, всем проповедающа языком Духа, Девы Сына, Правду, с Небесе на нас приничущую вещию телесною.
Положи Господь всеистинна светильника тя Христова, вся просвещающаго, едины одевающа враждующия Ему, яко ризою, в студ, неложно Божия Слова Сына проповедающа.
Веселится вся тварь твоим рождеством, Божественне: ты бо землен Ангел, Предтече, и Небесный человек показался еси, Небеснаго Бога провозвещая нам воплощенна.
Богородичен: От Тебе раждается от Отца Сый, с Тобою присно, Слово присносущное и нераздельное, яко Сын Единородный, и напоследок от Девы Тойже от Святаго воплощается Духа.
Песнь 6
Ирмос: Приидох во глубины морския, и потопила мя есть буря многих грехов, но, яко Бог, из глубины возведи живот мой, Многомилостиве.
Бога Слова познал еси, яко пророк, в матерней утробе, и, сея языка употребив, богословиши в темне чертозе, обожаемь Светом Неприступным.
Немолчно, яко глас вопиющаго, Избавителя мира, Крестителю, моля не престай душевное разрешити неплодие поющих твое рождество.
Богородичен: Неприступнаго Божества селение, Чистая, Твоя утроба явися, о Богородице, на нюже без боязни Небеснии чинове взирати не могут.
Кондак, глас 3
Прежде неплоды днесь Христова Предтечу раждает, и той есть исполнение всякаго пророчества: Егоже бо пророцы проповедаша, на Сего во Иордане руку положив, явися Божия Слова пророк, проповедник, вкупе и Предтеча.
Восхвалим ныне Господня Предтечу, егоже священнику Елисаветь роди из ложесн неплодных, но не без семене: Христос бо един вместилище пройде непроходимо без семене. Иоанна неплоды роди, без мужа же сего не роди, Иисуса же, осенением Отца и Духа Божия, Дева роди Чистая. Но Безсеменному явися от неплодныя пророк и проповедник, вкупе и Предтеча.
Песнь 7
Ирмос: Юноши три в Вавилоне, веление мучителево на буйство преложше, посреде пламене вопияху: благословен еси, Господи, Боже отец наших.
Бяше первее во мраце всяко земнородных естество, о Предтече, но утро, вопия, явился еси: благословен еси, Господи, Боже отец наших.
Недуговавшее исцели естество все, славное от неплодныя твое рождество, научившее, Предтече, пети: благословен еси, Господи, Боже отец наших.
Родился еси, Предтече, от неплодныя, прииде бо всеистинно, закону неплодствующу, благодать, Христу поющи: благословен еси, Господи, Боже отец наших.
Богородичен: Дево Благословенная, моли о нас, молящих Тя, на Тя бо уповаем вси и Тебе вопием: Владычице, не презри рабов Твоих.
Песнь 8
Ирмос: Избавителю всех Всесильне, посреде пламене благочествовавшия, снизшед, оросил еси и научил еси пети: вся дела, благословите, пойте Господа.
Законоположник раб бяше Моисей, Иисус же — Бог Завета Новаго, ныне же обоих Предтеча поет, яко ходатай: вся дела, благословите Господня Господа.
От пуста чрева горлица прииде, яко богосажденная дубрава, ныне принесе Церкви Предтечу Христова и воспевает: вся дела, благословите Господня Господа.
Богоноснии людие, язык свят, горлице Христовей уподобитеся и медоточно воспойте, в целомудрии живуще: вся дела, благословите Господня Господа.
Троичен: Тричисленным светом озаряеми, Несозданное Единое Божество, немолчными усты православно вопиюще, почтим: вся дела благословите Господня Господа.
Песнь 9
Ирмос: Сокровенное Божие неизреченное в Тебе совершается явственное таинство, Дево Пречистая, ибо Бог из Тебе воплотися за милосердие. Темже Тя яко Богородицу величаем.
Се глас Предтечи неплодным и пустым предста сердцам вопиющ: путь Христов ныне уготовите, яко во славе грядет, Емуже повинующеся, величаем.
Якоже древле Духом Пресвятым яве проповедал еси Сына, Предтече, Агнца Божия, мира вземлющаго грехи, стаду твоему согрешений разрешение испроси.
Единицу Тричисленную, Троицу Единосущную, православно поюще, вернии, прославим, богодетельне нас озаряющую и светлостьми незаходимаго света исполняющую души наша.
Богородичен: Всеми владычествующая творении, людем Твоим даруй победу одоления, непокориваго подложи под нозе воинству: да Тя яко Богородицу величаем.
Светилен
Предтечево днесь радостотворное рождение сетование решит отча безгласия и рождшия неплодство, возвещает же настоящую радость и веселие. Темже и вся тварь светло тое празднует.