канон троице текст на русском языке

Канон на День Святой Троицы

канон троице текст на русском языке. Смотреть фото канон троице текст на русском языке. Смотреть картинку канон троице текст на русском языке. Картинка про канон троице текст на русском языке. Фото канон троице текст на русском языке

Песнь 1

Ирмос: Твоя, Бессмертный, победоносная десница/ божественно силою прославилась:/ ибо она, как всемогущая, противников сломила,/ а израильтянам проложила/ новый путь по глубине.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Серафимы, не умолкая, славят/ Единое Триипостасное Начало/ – безначальное, вечное, сотворившее все, непостижимое:/ Его и всякий язык с верою/ песнопениями прославляет.

Чтобы людям явить Свое единое,/ Тройственным Светом сияющее Божество,/ Ты, создав в начале человека,/ по образу Своему устроил его,/ ум, и слово, и дух даровав ему как Человеколюбец.

Слава: Проявляя свыше единую/ в Трех Богоначальных Лицах власть,/ Ты, Отче, изрек равнодействующему Сыну Своему и Духу:/ «Давайте, сойдя, смешаем их языки».

И ныне: Отец не рожденный/ образно мудрыми как Ум предвозвещался,/ Сын же, с Ним единый естеством, – как Слово собезначальное,/ и как Дух Святой – совершивший воплощение/ Слова во утробе Девы.

Песнь 3

Ирмос: Единый, Знающий немощь естества смертных,/ и из сострадания принявший его образ!/ Препояшь меня свыше силою, чтобы взывать Тебе:/ «Свят одушевленный храм/ пречистой славы Твоей, Человеколюбец!»

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Когда Ты в древности Аврааму/ явно явился в трех Ипостасях/ и единым по естеству Божества,/ богословие чистейшее образно показал;/ и мы с верою воспеваем Тебя,/ единоначального Бога и трисолнечного.

Из Тебя Родившийся образом, достойным Бога,/ не по законам тленным, Отче, воссиял/ как Свет от Света – Сын неизменяемый,/ и Дух Божественный как Свет исшел,/ и мы сиянию единого Божества трех Ипостасей/ поклоняемся с верою и славим.

Слава: Единица-Троица сверхъестественно/ неизреченно, выше постижения,/ разумными Существами славится,/ в трисвятых восклицаниях не смолкая возглашающими хвалу;/ с ними согласно соспевается и нами/ Триипостасный Господь.

И ныне: Из Тебя без семени произошел/ во времени Сверхвременный,/ – уподобившийся нам Невидимый,/ и единству Естества и господства научил/ Отца, и Сына, и Духа, Богородица;/ потому мы Тебя славим.

Господи, помилуй, трижды.

Седален, глас 1.

Подобен «Г роб Твой, Спасе:»

Отцу и Сыну поклонимся все,/ и Духу правому и равному Им честью;/ слава Троице несотворенной, и сверхбожественной Силе,/ Которую славят Бесплотных полки;/ Ее в сей день и мы, на земле рожденные/ со страхом восхвалим.

Слава, и ныне, Богородичен: Направь на путь покаяния/ нас, всегда уклоняющихся к бездорожьям зол/ и прогневляющих преблагого Господа,/ не познавшая брака, благословенная Мария,/ прибежище отчаявшихся людей,/ Божия обитель.

Песнь 4

Ирмос: Тебя, как гору, благодатию Божественною осененную,/ Аввакум, усмотрев прозорливыми очами,/ предрекал, что из Тебя произойдет Святой Израиль/ для спасения нашего и обновления.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Осияй меня, Боговластие Трисолнечное,/ сияниями Твоих Боготворящих озарений,/ чтобы очам сердца являлась красота/ превышающего ум Богоначального Твоего блеска,/ и светотворного и сладкого к Тебе приобщения.

Сперва небеса утвердил Ты, Господи,/ и все Воинство их Словом Твоим всетворческим,/ и Духом уст Своих, с Тобой по естеству соединенным:/ с Ними Ты владычествуешь над всем/ в трисветлом единовластии Божества.

Слава: Так как создала Ты меня по образу Своему и по подобию,/ Богоначальная (и) всетворческая Троица,/ неслиянное Единство,/ вразуми, просвети к исполнению воли Твоей святой,/ благой в крепости и совершенной.

И ныне: Родила Ты, Пречистая, Одного из Троицы/ – Богоначальнейшего Сына,/ воплотившегося нас ради от Тебя,/ озаряющего рожденных на земле/ Трисолнечного Божества немеркнущим светом и сияниями.

Песнь 5

Ирмос: Осветивший блеском пришествия Твоего Христе,/ и очистивший Крестом Твоим мира концы!/ Светом Твоего Богопознания просвети сердца/ православно воспевающих Тебя.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Первым Ангелов строй/ неприступными красоты Твоей лучами/ без посредства озаряя, Троица единовластнейшая,/ Твоими сияниями просвети/ православно Тебя воспевающих.

Ныне единая природа,/ которой Ты бытие дала по благости,/ воспевает Тебя, Боговластие трисолнечное,/ испрашивая избавление от согрешений,/ и от искушений, и бед и скорбей.

Слава: Отца, и Сына, и Духа Святого,/ единое естество и Божество/ мы с верою славим:/ разделяемое, но нераздельное/ – единого Бога и невидимого, и видимого творения.

И ныне: Все речения пророков заранее описали,/ рождение от Тебя, Пречистая, Христа,/ неизреченное и необъяснимое,/ которое мы познали,/ вводящее в таинство единственного и трисолнечного Божества.

Песнь 6

Ирмос: Объяла нас глубочайшая бездна, нет избавляющего:/ сочли нас за овец закалаемых./ Спаси народ Твой, Боже наш;/ ибо Ты – сила немощных и исправление.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Как имеющая равнозначущую силу,/ Троица сверх-существенная,/ в тождестве воли Ты являешься/ Единицей простой и нераздельной;/ итак, силою Твоею/ Ты нас сохрани. (2)

Слава: Ты все века волею Твою,/ как благая, устроила из небытия,/ непостижимая Троица,/ затем и человека создала;/ но и ныне избавь меня от всякого несчастья.

И ныне: Солнца незаходящего домом стала Ты,/ сотворившего и поставившего в своем порядке/ светила великие всесильно,/ пречистая Дева, Божия Невеста;/ но и ныне избавь меня от страстей омрачения.

Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне:

Седален, глас 1.

Подобен: «Г роб Твой, Спасе:»

Троице почитаемой и нераздельному Естеству,/ в трех Лицах рассекаемой без рассечения/ и пребывающей нераздельной по природе Божества,/ поклонимся, на земле рожденные со страхом,/ и прославим, как Творца и Владыку, Бога преблагого.

Слава, и ныне, Богородичен: Направь, Чистая, несчастную мою душу,/ и сжалься, ради множества согрешений,/ над нею, соскользнувшей в глубину погибели, Всенепорочная;/ и в страшный смертный час Ты меня спаси/ от обвиняющих демонов и всякого наказания.

Песнь 7

Ирмос: Тебя, Богородица, духовной печью/ признаем мы, верные;/ ибо как трех отроков спас Превозносимый,/ так всего меня, человека, в Твоем чреве обновил/ восхваляемый Бог отцов и препрославленный.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Слово Божие, единое по естеству сияние/ Вседержителя Бога!/ Как обещал Ты, то что от Тебя – богодейственное вселение сотвори,/ как милосердный, со Отцом Твоим и Духом,/ и яви меня страшным для бесов и страстей. (2)

Слава: Чтобы показать нам Твоего, Владыка, милосердия пучину,/ Сына Твоего послав к нам, уничиженным,/ Ты снова возобновил в нас первоначальный блеск;/ но и ныне вразуми меня/ Божественным Духом.

И ныне: Носимый на престоле Херувимском и всех Царь,/ во чрево Твое девственное вселился, Пречистая,/ всех избавляя от погибели, как Человеколюбец;/ но и ныне меня Твоими ходатайствами сохрани.

Песнь 8

Ирмос: Чуда сверхъестественного образ/ показала в древности огненная печь, полная росы: ибо огонь не опалил юных отроков,/ являя божественное без семени от Девы рождество./ Потому в песнях воспоем:/ «Да благословляет все творение Господа/ и превозносит во все века!»

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Мановением богодейственным, Господи всех,/ Триипостасный и Вседержитель,/ небеса простер Ты, как покров из кожи;/ затем и земли повесил глубину/ всемогущею Твоею дланью./ Потому и рабов Твоих укрепи/ любовью и верою в Тебя, Человеколюбец,/ чтобы мы, вожделея Тебя, славили вовеки. (2)

Слава: Просвети Богоначальным светом/ воспевающих Тебя,/ Свет, трисолнечный Лицами,/ но единственный в то же время Естеством,/ и сподоби всегда взирать к Твоим светоподательным лучам,/ через которые я насыщусь славою Твоею сладкой,/ и светотворной, и всеблаженной,/ и превозносить Тебя буду с верою вовеки.

И ныне: Вознес на небеса человеческое естество,/ Сын Твой, Пречистая Богородица,/ приняв его без изменения,/ и по преизбытку благости/ от древнего тления избавив./ Ему мы благодарственно поем:/ «Да благословляет все творение Господа/ и превозносит во все века!»

Песнь 9

Ирмос: Образ чистого рождения Тобою Христа/ представил терновый куст, горевший не сгорая;/ и ныне Тебя молим угасить/ свирепствующую против нас искушений печь,/ чтобы мы Тебя, Богородица,/ непрестанно величали.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Спаси, Спаситель всего творения,/ постигаемого как чувством, так и умом,/ Пресвятая Троица единосущная,/ рабов Твоих от вражьего коварства и вреда/ и всегда сохраняй стадо Твое от козней. (2)

Слава: Чтобы показать беспредельную глубину/ по естеству присущей Тебе благости,/ дал Ты нам обетования, Трисолнечный/ и единоначальный всесильный Боже,/ спасительные для Твоих рабов;/ их благоволи и исполнить.

И ныне: Ответь на наши моления,/ единый истинный Бог,/ верою постигаемый, как Один в Трех Богоначальных Ипостасях,/ и подай утешение Твоим рабам/ по ходатайствам Пречистой и Всехвальной Богоматери.

Источник

Канон Святей и Живоначальной Троице, глас 4

Кано́н Тро́ичен, [его́же краестро́чие: Четве́ртое пе́ние Бо́гу. Творе́ние Митрофа́ново.] Гла́с 4.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну, невла́жными стопа́ми, дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма, Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Припе́в: Пресвята́я Тро́ице Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Тро́ицу Богонача́льную да просла́вим Ипоста́сьми, Еди́нственное же Есте­ство́ Трие́х, Соприсносу́щную, Сопресто́льную, Ю́же моля́ще, глаго́лем: спа­си́ и́же ве́рою Тебе́ сла́вящих.

Пома́зася от Отца́ Ду́хом ра́дования, Богоде́тельным еле́ем, Сы́н, и Челове́к бы́сть, и Еди́наго Боже­ства́ Триипоста́сное научи́л е́сть.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Добро́ту непристу́пныя сла́вы Тво­ея́, Еди́нице Трисо́лнечная, Серафи́ми не терпя́ще зре́ти, спокрыва́ются кри́лы: и Трисвяты́ми пе́сньми непреста́нно Тебе́ сла́вят.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Неизрече́нно Твор­ца́ роди­ла́ еси́ все́х, Пречи́стая, избавля́ющаго дре́вния кля́твы челове́ки, и сме́ртныя тли́, и Тобо́ю позна́хом Еди́наго Бо́га Триипоста́снаго.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Не му́дростию и си́лою и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною му́дростию, Хри­сте́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Си́лу свы́ше святы́м Твои́м пре́жде апо́столом, я́ко посла́л еси́, Хри­сте́, от Отца́ Уте́шителя, Еди́но яви́л еси́ Есте­ство́ Трисо́лнечное.

Патриа́рху Авраа́му егда́ яви́лася еси́ во о́бразе му́жесте, Тро́ичня Еди́нице, непреме́нное показа́ла еси́ Тво­ея́ Бла́гости и Госпо́дьства.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же во О́бразех Трие́х, Еди́н Бо́г ве́руемый: Неопи́санный я́ве, Недомы́слимый все́ми, изба́ви ду́шы на́шя от вся́кия ско́рби.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Наста́вльшеся Сы́на Тво­е­го́ прему́дрыми приведе́ньми, Еди́нственное и Трисве́тлое Богонача́лие сла́вим, и Тебе́ блажи́м, Присноде́ву.

Та́же седа́лен, гла́с 4.

Трисо́лнечная, Несозда́нная и Единосу́щная Eди́нице, Триипоста́сная и Непостижи́мая, рабы́ Твоя́ уще́дри: спа­си́ от бе́д, я́ко Бо́г ми́лостив, Тя́ бо, Го́споди, Еди́наго Изба́вителя и Влады́ку и́мамы, вопию́ще: бу́ди на́м ми́лостив.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Мно́гими обсто­янь­ми и напа́стьми лю́тых, Де́во, окружа́еми, и ко отча́янию при́сно впа́дающе, Еди́ну Тя́ спасе́ние и наде́жду, и сте́ну и́мамы, Богоро́дице, и Тебе́ по до́лгу ве́рою и ны́не мо́лим: спа­си́ рабы́ Твоя́.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Боже­ства́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спа­се́ зову́щыя: сла́ва, Хри­сте́, си́ле Твое́й.

Пресу́щную Тро́ицу, во Еди́нице Боже­ства́ и Господонача́лие, с Cерафи́мы Тебе́ сла́вим, я́ко Неразде́льно Есте­ство́, я́ко Непристу́пное, я́ко равноста́тно сла́вою, Бо́же Непостижи́мый.

Разделе́нну су́щу неизрече́нно Ли́цы Боже­ства́, и соединя́ему Держа́вою вку́пе Еди́нем Госпо́дством, Безпреде́льну Еди́ну, Неопи́санну, воспева́ем Тя́, Твор­ца́ всея́ тва́ри.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ум безнача́льный, Сло́во Неизглаго́ланне роди́, и Боже́ственнаго Ду́ха Равномо́щна испу­сти́: и сего́ ра́ди Тро́ицу Единосу́щную, Влады́ку все́х Бо́га пропове́даем.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Ви́дим быва́я дре́вними обра́зне, предвозвести́ло е́сть, е́же от Тебе́ воплоще́ние, Сло́во: но по́слежде я́влься челове́ком, пои́стинне Триипоста́сное Единонача́лие яви́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и роди­ла́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющым Тя́ ми́р подава́ющая.

Разуме́вше от ве́ры Вседе́тельнаго Боже­ства́, Еди́но у́бо Непристу́пно Суще­ство́, Три́ же Ипоста́си Живонача́льны, сра́слены чте́м: Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го Соприсносу́щное бытие́.

Све́те Трисо́лнечне, су́щественнаго Све́та Тво­е­го́ возсия́й ми́ Еди́нственное Боже­ство́, Несозда́нное Есте­ство́, и светоде́йственный Исто́чниче вся́кия светода́тельныя зари́: да созерца́ю Твою́ добро́ту неизрече́нную.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Я́ко Еди́ному су́щу Соде́телю вся́ческих, и Содержи́телю, и Ко́рмчию Всепрему́дру, вои́стинну и жи́зни Пода́телю, сего́ ра́ди и вопие́м Ти́ ве́рно: Влады́ко Трисо́лнечне, пою́щыя Тя́ соблюди́.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Обожи́ти хотя́ дре́вле истле́вшаго челове́ка, за бла́гость, Де́во, созда́вый, и показа́вый О́браза Боже́ственный зра́к, Челове́к бы́сть из Тебе́, Еди́но Тричи́сленное Богонача́лие пропове́да.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Возо­пи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се Царю́ Си́л.

Яви́ Оте́ц изглаго́луя Сынов­ство́, и Ду́х, Хри­сту́ кре́щшуся, ви́дим бы́в: сего́ ра́ди Еди́но и Тро́ическое Богонача́лие сла́вим.

Я́ко ви́де Тя́ Трисвяты́ми гла́сы воспева́емаго Иса́иа, на высо́це Престо́ле седя́ща, Тро́ическую позна́ Еди́наго Богонача́лия Ипоста́сь.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Возвыше́но се́рдце пока­жи́ и на́с ра́б Твои́х, Высо́кий Царю́ Триипоста́сне: да Тво­ея́ сла́вы зри́м я́сно све́тлость.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Вос­хо­те́ вообрази́тися я́ве в на́ше, от Де́вы Сы́н Бо́жий я́ко Человеколю́бец, и Боже́ственныя Сла́вы о́бщники челове́ки сотвори́.

Седа́лен, гла́с 4.

Отца́ нерожде́нна, Сы́на же рожде́нна, и Ду́ха Свята́го исхо́дна от Отца́ му́дрствующе, пропове́даем Безнача́льное Ца́рство и Боже­ство́ еди́но, Е́же славосло́вяще единому́дренно вопие́м: Тро́ице Единосу́щная, спа­си́ на́с, Бо́же.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Ле́т превы́шше, и пре́жде ве́к Бо́га, в ле́то роди­ла́ еси́ преесте́ственне пло́тию, Бо́га Челове́ка, Пречи́стая. Те́мже Тя́, Богоро́дицу, и́стинно и госпо́дственне вси́ испове́дающе, приле́жно Ти́ вопие́м: сла́вы ве́чныя вся́ сподо́би.

Пе́снь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме Сла́вы Тво­ея́, Го́споди.

Учине́ная небе́сная есте­ства́, и у́мныя чи́ны правосла́вно вси́ земноро́днии подража́юще, сла́вим Еди́но Боже­ство́ в Трие́х Равноде́тельных ипоста́сех. [Два́жды.]

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ре́чи святы́х проро́к, Тя́ дре́вле обра́зно Еди́наго веко́в все́х Соде́теля прояви́ша, Неизрече́ннаго Бо́га и Го́спода, Богонача́льными Тре­ми́ Ипоста́сьми.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: И́же по суще­ству́ Неви́димое Сло́во и Вседе́тельное, яви́лся еси́ челове́ком, Челове́к от Чи́стыя Богома́тере, челове́ка призыва́я ко прича́стию Тво­е­го́ Божества́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́: о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Све́те Единонача́льный и Трисия́нный, Суще­ство́ Безнача́льное, Добро́то Недове́домая, в се́рдцы мое́м всели́ся, и хра́м Тво­е­го́ Боже­ства́, светови́ден и чи́ст пока­жи́ мя, зову́ща: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. От разли́чных мя́ страсте́й, Тро́ице Неразде́льная, Еди́нице Несли́тная, и омраче́ния прегреше́ний изба́ви, и оза­ри́ луча́ми Твои́ми Боже́ственными: да вообразу́ю Твою́ сла́ву, и воспева́ю Тя́ сла́вы Го́спода.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Ум у́бо Нерожде́нный Оте́ц, и Сло́во Сообра́зно, и Ду́х Сопресто́лен, Суще­ство́, Си́ла, Бытие́: Пресу́щная, Неизрече́нная, Великоде́йственная Тро́ице, Еди́нице, соблюда́й ста́до Твое́ моли́твами Богоро́дицы, я́ко Естество́м Человеколю́бец.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется Ду́хом просвеща́ем, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в есте­ство́, почита́ющее свяще́нное тор­же­ство́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Все́ к Тебе́ ны́не дви́жу се́рдце мое́ и мы́сль, и предложе́ния же всея́ души́ и те́ла, Соде́телю и Изба́вителю мое­му́, Единонача́льне, и Трисве́тле, и вопию́ Ти: спа­си́ мя, раба́ Тво­е­го́, от вся́ких искуше́ний и скорбе́й. [Два́жды.]

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Возвы́си на́ш у́м, и мы́сль к Тебе́, Вы́шнему, про­све­ти́ Твои́ми сия́ньми Пречи́стыми, О́тче, Сло́ве, Уте́шителю, во Све́те живы́й Непристу́пнем, Сла́вы Со́лнце, Светоде́ржче, все­гда́ сла́вити Тя́ Единонача́льнаго Бо́га Триипоста́снаго.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Спа­си́ и́же в Тя́ ве́рующыя, Го́споди, и пропове́дающыя Безнача́льное Присносу́щное Суще­ство́ Еди́но, Три́ же Ли́ца Богонача́льна и Сообра́зна, Тво­е­го́ Госпо́дьствия, и Боже́ственныя Сла́вы Тво­ея́ сподо́би, мольба́ми Чи́стыя Богома́тере.

Ипакои, глас 4:

Я́же Тво­е­го́ пресла́внаго воста́ния, предте́кша мироно́сицы, / апо́столом пропове́даху Хри­сте́, / я́ко воскре́сл еси́ я́ко Бог, / подая́ мiро­ви ве́лию ми́лость.

Молитва Пресвятей Троице:

Всемогу́щая и Животворя́щая Свята́я Тро́ице и светонача́льная, я́же мир­ную вся́кую и пре­мир­ную тварь, за еди́ну бла́гость от не су́щих приведы́й, и промышля́я и содер­жа́. И́же по про́чих Твои́х неизрече́нных о земно́м ро́де благодея́ниих, и покая́ние нам ра́ди плотска́го неможе́ния до сме́рти дарова́вый: не оста́ви нас окая́нных в лука́вых на́ших дея́ниих умре́ти, ниже́ злонача́льнику и зави́стцу, и губи́телю посме́шство бы́ти. Зри́ши бо Благосе́рде, ели́к у́бо о́наго на нас наве́т и враж­да́, ели́ко же и на́ше страстова́ние, и сла́бость, и небреже́ние. Но неоску́дныя Твоя́ бла́гости соде́лай на нас, мо́лим на вся́кий день и час прогне́вающии Тя честны́х и животво́рных за́поведей преступле́нием. И вся у́бо все­го́ преше́дшаго живо­та́ на́шего, и до ны́нешняго часа́ согреше́нная на́ми, в дея́ниих, или́ глаго́ланиих, или́ в помышле́ниих, оста́ви и про­сти́. Сподо́би же нас, про́чее сконча́ти житие́ в покая́нии, и умиле́нии, и соблюде́нии святы́х Твои́х повеле́ний. А́ще у́бо сла́достию прельсти́вшеся, многообра́зне согреши́хом, или́ ме́рзкими похотьми́ неполе́зными и вре́дными обольсти́вшеся препроводи́хом: а́ще гне́вом и я́ростию подви́гшеся безслове́сною, кого́ бра́та на́шего оскорби́хом, а́ще язы́ком неизбе́жных и стро́потных и кре́пких сете́й объя́хомся: а́ще ко́им чувств на́ших, или́ все́ми, во́лею или́ нево́лею, ве́дуще или́ не ве́дуще, от восхище́ния, или́ поуче́ния безу́мно поползо́хомся: а́ще же лука́выми по́мыслы и су́етными со́весть оскверни́хом: а́ще ли ко́им други́м о́бразом прегреши́хом, от предприя́тия и обы́чая томи́ми зла́го: про­сти́ нам, и оста́ви вся Всеще́дре, Пребла́же и Многоми́лостиве: и да́руй нам про́чее бо́дрость и си́лу, во е́же твори́ти во́лю Твою́ бла́гу, и благоуго́дну и соверше́нну: да нощна́го и мра́чнаго зла, светови́дным покая́нием преме́ншеся, и я́ко во дни благообра́зно ходя́ще, и очище́ни объяви́мся человеколю́бию Тво­е­му́ недосто́йнии, воспева́юще Тя и велича́юще во ве́ки, ами́нь.

Источник

Канон Святей и Живоначальной Троице, глас 1

Та́же, Кано́н ко святе́й и живонача́льней тро́ице, его́же краестро́чие: Еди́но Тя́ пою́ трисо́лнечное естество́.

Творе́ние Митрофа́ново

Пе́снь 1

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глу­би­ны́ новосоде́лавшая.

Припе́в: Пресвята́я Тро́ице Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Еди́но Триипоста́сное Нача́ло, Серафи́ми немо́лчно сла́вят: безнача́льное, присносу́щное, твори́тельное все́х, непостижи́мое, е́же и вся́к язы́к ве́рно почита́ет пе́сньми.

Да челове́ком еди́нственное, трисия́тельное Твое́ яви́ши Боже­ство́, созда́вый пре́жде челове́ка, по тво­е­му́ о́бразу вообрази́л еси́, у́м ему́, и сло́во и ду́х да́в, я́ко Человеколю́бец.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Свы́ше показу́я еди́нственную богонача́льных в трие́х ипоста́сех держа́ву, Отче, ре́кл еси́ равноде́тельному Тво­е­му́ Сы́ну, и Ду́ху: прииди́те соше́дше, язы́ки и́х слия́им.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: у́м у́бо е́сть Нерожде́нный Оте́ц, обра́зно прему́дрыми предрече́ся, Сло́во же Собезнача́льно, Cоесте́ственный Cы́н и Ду́х Святы́й, и́же в Де́ве Сло́ва созда́вший воплоще́ние.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Еди́не ве́дый челове́ческаго суще­ства́ не́мощь, и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высо­ты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Тво­ея́, Человеколю́бче.

Ты́ дре́вле я́ве Авраа́му я́ко яви́лся еси́ триипоста́сный, еди́нствен же естество́м Боже­ства́, богосло́вия и́стиннейшее обра́зно яви́л еси́: и ве́рно пое́м Тя́, единонача́льнаго Бо́га, и трисо́лнечнаго.

Из Тебе́ роди́выйся боголе́пно нетле́нно, О́тче, воз­сия́ све́т от све́та, Сы́н непреме́нен, и Ду́х Боже́ственный, све́т изы́де: еди́наго Боже­ства́ све́тлости триипоста́сней покланя́емся ве́рно, и сла́вим.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Еди́ница Тро́ица преесте́ственне, неизрече́нно па́че смы́сла, у́мными суще­ст­вы́ сла́вится, трисвяты́ми гла́сы немо́лчную вопию́щими хва­лу́: и́миже согла́сно пое́тся и на́ми триипоста́сный Госпо́дь.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Из Тебе́ вре́менне без се́мене произы́де вышшеле́тный, уподо́бивыйся на́м неви́димый, и еди́ному есте­ству́ и госпо́дьству О́тчу научи́в, и Сыно́вню, и Ду́хову, Богоро́дице: те́мже Тя́ сла́вим.

Го́споди, поми́луй, три́жды

Седа́лен, гла́с 1.

Отцу́ и Сы́ну поклони́мся вси́, и Ду́ху пра́вому и равноче́стну, сла́ва Тро́ице несозда́нней, и пребоже́ственней си́ле, ю́же сла́вят безпло́тных чи́нове: сию́ дне́сь и земноро́днии со стра́хом ве́рно восхва́лим.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, уклоня́ющыяся при́сно к безпу́тием зо́л, и преблага́го прогне́вающыя Го́спода, неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие пребыва́ние.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Го́ру Тя́ благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Возсия́й ми́ Богонача́лие трисо́лнечное, сия́ньми Твои́х богоде́тельных озаре́ний, в серде́чных очесе́х добро́те мечта́тися, е́же па́че ума́ богонача́льныя Тво­ея́ све́тлости, и светоде́тельнаго и сла́дкаго прича́стия.

Пе́рвее небе­са́ утверди́л еси́, Го́споди, и всю́ си́лу и́х сло́вом Твои́м вседе́тельным, и Ду́хом у́ст соесте́ственным, с ни́миже влады́чествуеши вся́ческими в трисия́тельне единонача́лии Божества́.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Я́ко созда́л еси́ мя́ по о́бразу Тво­е­му́ и подо́бию, Богонача́льная и вседе́тельная Тро́ице, неслия́нная Еди́нице, вра­зу­ми́, про­све­ти́, во е́же твори́ти во́лю Твою́ святу́ю, благу́ю в кре́пости, и соверше́нную.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Роди­ла́ еси́ от Тро́ицы Еди́наго, Пречи́стая, Богонача́льнейша Сы́на, вопло́щшася на́с ра́ди из Тебе́, озаря́юща земноро́дных, трисо́лнечнаго Боже­ства́ невече́рним све́том и сия́ньми.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Тво­е­го́, Хри­сте́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра кон­цы́, серд­ца́ про­све­ти́ све́том Тво­е­го́ Богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя́.

Я́же пе́рвой а́нгельской непосре́дственне у́твари, непристу́пными Тво­ея́ добро́ты луча́ми осиява́емой бы́ти благоволи́вши, Твои́ми све́тлостьми про­све­ти́, Тро́ице единонача́льственнейшая, правосла́вно Тебе́ пою́щих.

Ны́не есте­ство́, еди́нственное Богонача́лия трисо́лнечное, воспева́ет Тя́. Е́же осуществова́ла еси́ за бла́гость, прегреше́ний избавле́ние и напа́стей испроша́ющи, и бе́д и скорбе́й.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, Еди́но Есте­ство́ и Боже­ство́ ве́рою сла́вим, дели́тельное, неразде́льное, еди́наго Бо́га неви́димыя и ви́димыя же тва́ри.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Рече́ния вся́ проро́ческая преднаписа́ша, Пречи́стая, Твое́ рож­де­ство́, неизрече́нное и неудо́бь сказу́емое, е́же мы́ позна́хом, тайноводи́тельное еди́нственнаго и трисо́лнечнаго Божества́.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния, спа­си́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш: Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Равноста́тную си́лу я́ко иму́щи, Тро́ице пресу́щественная, в то́ждестве хоте́ния, Еди́ница еси́ про­ста́ и неразде́льна: Ты́ у́бо на́с си́лою Твое́ю соблю­ди́. [Два́жды.]

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ты́ вся́ ве́ки хоте́нием Твои́м, я́ко бла́га соста́вила еси́ от не су́щих, непостижи́мая Тро́ице, та́же и челове́ка созда­ла́ еси́: но и ны́не от вся́каго изба́ви мя́ обстоя́ния.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Со́лнца незаходи́маго до́м была́ еси́, созда́вшаго и в чину́ поста́вльшаго свети́ла вели́кая Всеси́льне, Пречи́стая Де́во Богоневе́стная: но и ны́не страсте́й мя́ изба́ви помраче́ния.

Го́споди поми́луй, три́жды

Седа́лен, гла́с 1.

Тро́ице святе́й, и неразде́льному Есте­ству́, в Тре́х Ли́цех секо́мей несе́чено, и пребыва́ющей неразде́льней по суще­ству́ Боже­ства́, поклони́мся земноро́днии со стра́хом, и сла́вим я́ко Твор­ца́ и Влады́ку, Бо́га преблага́го.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Упра́ви, Чи́стая, окая́нную мою́ ду́шу, и уще́дри ю́ от мно́жества прегреше́ний, во глу­би­ну́ попо́лзшуюся поги́бели, Всенепоро́чная, и в ча́с мя́ стра́шный сме́ртный Ты́ исхи­ти́ оглаго́лующих де́монов, и вся́кия му́ки.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем ве́рнии: я́коже бо о́троки спа­се́ три́ Превозноси́мый, ми́р обно­ви́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г, и препросла́влен.

Сло́ве Бо́жий, соесте́ственное сия́ние Вседержи́теля Бо́га, я́коже обеща́л еси́ е́же у тебе́, богоде́тельное вселе́ние сотво­ри́, я́ко благоутро́бен, со Отце́м Твои́м и Ду́хом: и стра́шна бесо́м мя́ пока­жи́, и страсте́м. [Два́жды.]

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Да Тво­е­го́ благоутро́бия, Влады́ко, пока́жеши пучи́ну на́м, Сы́на Тво­е­го́ посла́в к на́шему смире́нию, па́ки вообрази́л еси́ на пе́рвую све́тлость, но и ны́не Боже́ственным мя́ вра­зу­ми́ Ду́хом.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: И́же на херуви́мстем престо́ле носи́мый, и все́х Ца́рь, во чре́ве Твое́м де́вственнем всели́ся, Пречи́стая, все́х избавля́я от истле́ния, я́ко Человеколю́бец: но и ны́не Твои́ми мя́ моли́твами сохрани́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго пока­за́ о́браз, огнеро́сная пе́щь дре́вле: о́гнь бо не опа­ли́ ю́ныя де́ти, Христо́во явля́я безсе́менное от Де́вы Боже́ственное Рож­де­ство́. Те́м воспева́юще воспои́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Ма́нием богоде́тельным, Го́споди все́х, Триипоста́сне и Вседержи́телю, небе­са́ просте́рл еси́ я́ко ко́жу: та́же и зем­ли́ пове́сил еси́ глу­би­ну́, всемогу́щею Твое́ю дла́нию. Те́мже и рабы́ Твоя́ укре­пи́ любо́вию и ве́рою Твое́ю, Человеколю́бче: да Тя́ сла́вим жела́нием во ве́ки.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Про­све­ти́ Богонача́льным све́том пою́щих Тя́, Трисо́лнечный Све́те Ли́цы, еди́нственный же па́ки существо́м, и к Твои́м светода́тельным луча́м взира́ти при́сно: и́миже насы́щуся сла́вы Тво­ея́ сла́дкия, и светода́тельныя, и пребога́тыя: и пре­воз­но­шу́ Тя ве́рно во ве́ки.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен:: Воз­не­се́ на небе­са́, челове́ческое прие́м есте­ство́ непрело́жне Сы́н Тво́й, Пречи́стая Богоро́дице, превосхожде́нием бла́гости изба́вль дре́вния тли́. Ему́же благода́рственно воспева́ем: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рож­де­ства́ Тво­е­го́, огнепали́мая купи­на́ пока­за́ неопа́льная: и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Спа­си́, Спаси́телю тва́ри, чу́вственныя же и у́мныя рабы́ Твоя́ от вра́жия наве́та и озлобле́ния, Пресвята́я Тро́ице Единосу́щная, и соблюда́й ста́до Твое́ вы́ну ненаве́тно. [Два́жды.]

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Да глу­би­ну́ неизче́тную су́щественныя пока́жеши Тво­ея́ бла́гости, да́л еси́ на́м обе́ты: трисо́лнечный, и единонача́льный Бо́же Всеси́льный, спаси́тельныя Твои́м рабо́м, и́хже соверши́ти сподо́би.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: При́зри на на́ша моле́ния, и́же в трие́х Богонача́льных Ипоста́сех, еди́н сы́й Бо́г во и́стине ве́руемый: и пода́ждь Твои́м рабо́м утеше́ние, моли́твами Пречи́стыя и препе́тыя Богома́тере.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *