канон в неделю святой пасхи
Канон пасхальный свт. Андрея Критского
В день Светлого Христова Воскресения
Примечание составителей сборника
Ниже помещается канон свт. Андрея Критского (+740) на Св. Пасху, имевший общецерковное употребление с IX века, рано переведенный на славянский язык и исполнявшийся за богослужением в Русской Православной Церкви до XIV-XV вв. наряду с общеизвестным каноном прп. Иоанна Дамаскина. Изменение Устава повлекло за собой вытеснение этого сочинения свт. Андрея из богослужебной практики и книг. В основу настоящей публикации положено издание канона по двум славянским рукописям XI и XIII вв., выполненное прот. Сергием Правдолюбовым: «Пасхальный канон святителя Андрея Критского». М., 1996. Редакция ограничилась некоторыми поправками в изложении канона по-церковнославянски.
Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса мышцею высокою и спасшему Израиля, яко прославися.
Христос воскресе из мертвых.
Зиждитель и Избавитель мой на древе висит, и на судищи стоит, и Бог страждет, безстрастен сый, и терпит вся досаждения нас ради, да мы спасемся.
На Кресте распинался, солнце омрачил еси в полудни, Господи, и месяц яко в сени постави, и солнце потаи лучи, и потом свет возсия.
Велия дела Твоя, и дивны муки, Христе Боже наш. Страшна же чудеса Твоего Воскресения: Крестом бо ад разруши и гробы истощи.
Свыше сошед Ангел, камень от Гроба отвали, и на нем седя, мироносицам вопияше: не требует мира, ни плача Воскресый из мертвых.
Что плачетеся со Пречистою, что ужасаетеся? Воскресе Господь: шедше рцыте апостолом скоро, – Ангел женам плачущимся глаголаше.
Со Петром тецем и Иоанном ко гробу и видим ризу, идеже лежит, и убрус иже бе на главе Иисуса Воскресшаго.
Омертвеша стражие сущии пред Гробом: Христос востал есть, и иудее мятутся, земля же веселится и небо играется светло и вси роди земнии.
Светло празднующе веселимся: Пастырь пожреся, Агнец предлагается, Христос востал есть, всем просветившимся воскресением Его.
Поем и славим Тя, Безначальне Отче, Сыне и Душе Божественный, Свет Животворящий воистинну, Безначальную, Сродную, Троицу Нераздельную.
И ныне, Богородичен:
Во утробе вместила еси, Егоже земля во чреве прияла есть, и преисподняя ужасошася: Того родила еси без истления, Богородице Чистая.
Видите, видите, яко Аз есмь Бог, порабощенныя люди Израилевы Моисеови поручивый, и в пустыни питавый, и спасый яко Силен властию Своею.
Видите, видите, яко Аз есмь Бог, Иже с мертвецы плотию бых мертв, и во гробе полежах, и мертвыя воскресих, и Адама оживих властию Своею.
Камень отвалити от дверий, Спасе, повелевый, плачущимся женам явился еси и плач уставил еси, послав я ко апостолом Своим по Воскресении Своем.
Приидите и видите место, идеже лежа, – мироносицам явлейся блистанием светлым Ангел рече яве: что плачете Живаго? Кого ищете в мертвых? Христос воскресе, якоже рече.
Мироносяще жены, приидоша заутра, Егоже паче всех аромат помазати хотяще, яко мертва: Емуже с миром хвалу изливаху песньми книжными.
Что плачеши, о жено? – Марии глаголет. Плачу, – рече, – яко Господа моего взяша из гроба, и ищу, камо преложиша Его? Ангел же рече: Христос воскресе, якоже рече.
Пасха днесь, и чисто есть торжество, Пасха Светлая, Весна Пресветла, Пасха Божия, Весна Христова. Приидите, людие празднолюбцы, в нарочитый день да веселимся тайно: Пасха, Господня Пасха.
Вся сподоби без осуждения, Владыко, светоносную и светлую тайну Воскресения Твоего, Христе, праздновати днесь и пети Тебе, Спасе: Пасха, Господня Пасха.
Безначальная и несозданная Троице нераздельная, Едина в триех Лицех сущая, разделяемая во Ипостасех верою и во Едину Силу хвалимая благоговейно: спаси Тебе поющия.
И ныне, Богородичен:
Ложесна освятил еси и рождество обновил еси, без семене зачатся, без истления же родился еси от Жены Святыя Девы, Пострадавый за ны.
Камень, Егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла: той есть камень, на немже утверди Церковь Свою Христос, Юже от язык искупи.
Видев, еже виде, солнце ужасеся и потаи лучи в полудне; како же не хоте заити, со страхом зря Владыку моего на Кресте? Сице бо мне и всем источает жизнь.
Камение како разседашеся, и земля како, ужасающися, трясяшеся; како же убо не разседашеся, како ли не трясяхуся горы и всяческая, страшным чудом висения Твоего на Кресте, яко Бог сый волею страждаше?
Соборище непокоривое и беззаконное иудейское, яко печати налагаете тогда камени Гроба, сами исперва неверующе Воскресшему из мертвых: и тако бысте сынове погибели и беззакония.
Ей убо, яко вы солгасте, яко Христос украден бысть. Како же и украден бысть, наг сый, злодеи? И тая чудеса се во гробе суть. И сударь Его ныне свидетельствует Воскресение Его.
Грядите, торжествуйте, сынове человечестии. Сей день, рече певец, Егоже сотвори Господь, воскрес из Гроба. Радуйтеся, земнии: всех бо Христос созывает.
Да станут плачевныя слезы и да отымется плач. Преста скорбь первыя Евы, Христу воскресшу. Жены быша благовестницы Ему, первыя Его сретша.
Несть, якоже вы вопиете: Христос украден есть. Како кустодия печатленна внутрьуду лежит на камени, имже печатлен есть, и отвален есть камень? Жив бо есть Христос, якоже воскресе.
Единому покланяемся Божеству в триех Лицех, Безначальному Отцу и Сыну и Духу: Троице во Единице нераздельней и несозданней в Существе Своем, Юже богословлю, и хвалю, и чту.
И ныне, Богородичен:
Единаго Тя Сына славим, яко от Девы плоть приимшаго и неизменнаго отнюдь, пострадавшаго волею и погребеннаго нас ради, и воскресшаго из мертвых, Единаго Христа Бога от Девы Матере.
Духом провидя пророк Аввакум Словесе воплощение, проповедаше глаголя: егда приближатся лета познаешися, егда приидет время, явишися: слава силе Твоей, Господи.
Камения печати видяще распадение, что льститеся, беззаконнии, отметающеся Света? Се камень, се и кустодия, с теми же и гроби вопиют, яко воскресе и жив есть Христос.
О лесть, о неистовство, о беззаконное нечестие! Жизни отвергошася, солгавше Христу: воскресе бо, и свидетельствуют печати, и не украден бысть. Ризы вопиют, яко воскресе и жив есть Христос.
Жены, что ужасаетеся и плачете зело? Что миро носите Живому, яко мертвому? Яко воскресе, – Ангел вопияше мироносицам: приидите и видите место, идеже, яко мертв, положен бяше Живый.
Возсиял еси из Гроба, Свет от Света, и землю озарил еси Божественным Твоим Светом, и во аде держимыя мраком Своим Воскресением просветил еси, вопиющия: слава страшному Твоему Воскресению.
Начните Господеви, веселитеся людие и торжествуйте и хвалите Его: се бо прииде Спасый образ, погребенный Адамовым преступлением. Слава страшному Твоему Воскресению, Христе.
Троицу во Единице славим, людие, во Едином Божестве: Отца и Сына и Божественнаго Духа, и Сию Едину, естеством неразделиму, и неразлучиму, и нераздельну: Един бо в Троице Лиц Бог.
И ныне, Богородичен:
Во Пречистую Твою утробу вселися, Чистая, Бог и Творец мой, без семене воплощься, и Богородицу яви Тя, Дево. К Немуже непрестанно молящи не престай, да избавимся напасти лютыя.
Твой мир даждь нам, Сыне Божий, иного бо разве Тебе бога не знаем, Имя Твое именуем, яко Бог живых и мертвых еси.
Во тьму преложися, страсть Твою, Христе, чудо страшно показуя, солнце. Како бо бяше не Светящему на земли светити? Тебе бо последоваше.
На Древе крестнем пригвоздился еси, Иисусе, и адовы вереи, и смертная шатания диаволя разрушил еси. Темже покланяемся Ти, на нем пригвождшемуся.
Пожерся, Безгрешне, волею за ны, непорочен сый, дал еси Ся всесожжение, яко овча совершено, яко Агнец сый, вземляй мира грехи.
Обвит Тело Твое плащаницею чистою, покадив е честными вонями, и со славою положи в новем гробе Иосиф Благообразный.
Затвориша гроб Твой затвором, Иисусе, внутрьуду утверждше, и внеуду стрегуще, и всюду печати утверждения. И како востал еси чудно, всяческая Обдержай?
Светло спразднуим: воскресе бо Христос, и Пасху тайную нам дарова святыя Страсти. Мы же, Спасе, человеческий род, от умерщвления избавлени быхом.
Троице Святая, слава Тебе, неразделимая, единая: Отче и Сыне и Душе Святый, во триех Ипостасех и во едином Естестве, спаси вся хвалящия Тя.
И ныне, Богородичен:
Образа зачатия Твоего никтоже разуме когда и страшныя рождества Твоего тайны: обое бо паче ума в Тебе совершися, Марие Богородице.
Пророка Иону подражая, вопию: живот мой, Блаже, свободи из тли, и спаси мя, Спасе мира, милосердием Твоим.
Стараго злаго врага обличил еси Крестом, и державу разорил еси смертную, Христе, и возсиял еси нам свет Воскресения Твоего.
В мертвых вменился еси, оживляя мертвыя, и воскресл еси, Животе, возводя земныя, и разрушил еси узы адовы властию, Спасе.
Во ад сошед Неодержимый, всюду испытал еси, и воздвигл еси Адама, избавляя Своим Воскресением прадеда от тли.
Празднуим светло, веселящеся таинством, – на празднство Христово вернии призывают вопиюще: приидите, торжествуим.
Отцу и Сыну и Святому Духу поклонимся, вернии, во триех Ипостасех Естеством Нераздельному, вопиюще: слава в Троице Богу.
И ныне, Богородичен:
Како зачала еси, рцы, Егоже Отец не всея? Како пребыла еси чиста по рождестве, яко прежде? Рече: никтоже весть на земли, како есть.
Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачи благолепие, един Благословен отцев Бог и Препрославлен.
Аще на Кресте пригвоздился еси, Христе, но пребыл еси по существу Отчу безстрастен: плотию бо страждаше и терпяше, Долготерпеливе, о всех, да мне яко Бог безстрастие подаси.
Ты мене ради возшел еси на Крест, Долготерпеливе, да мя избавиши клятвы, юже Моисей написав в Законе, властию повеле: проклят всяк, иже на древе пригвожден.
Желчи вкусил еси, Владыко Христе, обратив ми всякую горесть тленную на сладость, из ребр источив воду. Сего ради вопию Ти: благословен еси, Спасе, Очистителю душ наших.
Христос воскресе днесь, людие, радуйтеся и торжествуйте светло: прииде Свет, прииде Христос, прииде Благодать, прииде Истина, прииде всем Жизнь и Воскресение.
Где Мертвец, да рекут нам стражие: кто есть украдый Мертвеца? Где Украденный? Како распадеся ныне печать? Что ризы? Что же камень вам мнится, беззакбнницы?
Что не веруете, беззаконнии, Христу воставшу? Приидите и прочтите ваша вся книги: аще Христос не сице востал есть, якоже ту? – вопияху живоноснии Гроб со Воскресением Его.
Невежествия покровение на вас належит: темже не видите Света. Отымите убо сущий в вас неверствия пбмысл, да просветит вас истинный Свет.
Да просветится земля днесь, и да взыграются Ангели и вси земнии: яко Христос воста от гроба, и Адама воздвиже, и оковы земныя разруши.
Светоносный сей праздник торжество явися торжества нам: Пасха честная, Пасха новая, Пасха Господня, от земли возводящая на Небеса верных, прежде преднаписанная нам.
Троическую воспоим песнь, славяще Безначальнаго Отца и Сына и Духа, правую во Единстве, Едину Сию, Юже Троицу поем: Свят, Свят, Свят еси, зовуще.
И ныне, Богородичен:
Егоже трепещут Ангельстии вои яко Творца и Избавителя всех, пойте, священницы, и превозносите во вся веки.
На древе повесиша, яко овча, Христа, прободбша же тогда беззаконныя с Ним, и потрясеся со страхом вся земля, и раздрася завеса в распятие, яже прежде бяше красна.
На Кресте Тя пригвожденна зрящи Пречистая, Сына Своего, вопияше Матерски: не безчадну яви Мя, рождшую Тя, но да вижду славу Твоих велений и деяний.
Ликуйте, Ангели, и веселитеся, земнии: Христос бо воскресе, совокупляя яко Бог вышняя с нижними, и страстию Своею убив, разори вражия мучения.
Мертвии, сретайте гробнаго в мертвых Христа, воздвигшаго из гроба Адама. Воста бо сице, и явися жив Христос, и прииде спасти нас во веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Радостию вопием Ти мы, земнии, Дево Богоневестная: без семене бо нам родила еси Сына Божия, Егоже молящи не престай за всех нас.
Премудростию небеса Утвердившаго, и на водах землю Основавшаго, и тварь всю Создавшего, благословите, пойте, священницы, Господа; людие, превозносите Его во вся веки.
Миро носяще жены и ароматы, иже паче над всею землею суть, благоухания воня носяще, приидоша рано заутра к страшному Гробу, идеже Христос востал есть.
На камени юноша седяй, священныя жены пригласи: не плачитеся, приидите, место видите, идеже лежа Тело Хотящаго обновити вас.
Светоносныя страсти Твоя светлоносно проповедает Воскресение, и мы о Бозе торжествуем великия Пасхи день, светло празднующе Христа во веки.
Прекрасное торжество праздников праздник является, в онь бо воскресл есть Владыка, и воскресил перваго Адама, и просветил всю вселенную.
Троичен: Благословим Отца и Сына и Святаго Духа, Господа.
Отец и Сын и Святый Дух, преначальный Свет, Живот наш, Троице сродная, вкупе чтомая, иже верою хвалят Тя, Своею Нераздельностию избави всех от тли.
И ныне, Богородичен:
Отеческаго благоволения сокровище, Сыновняго пришествия водворение, Святаго Духа одеяние явилася еси, Марие: Троица неизреченная о Тебе образовася.
Сотвори державу мышцею Своею, низложи бо сильныя со престол и вознесе смиренныя Бог Израилев, в нихже посети нас Восток с высоты, и направил ны есть на путь мирен.
Вознес Себе пригвоздил еси на Древе крестнем: вознесл еси род человеческий. Принзел же еси на Кресте рукописание наше, имже написал еси, Спасе, нашу свободу, и оставил еси нам осуждения написание.
Погреблся еси, Безсмертне, и воскресл еси, в мертвых погребый наше прегрешение, и воздвигий Адамов падший образ. Темже поклонимся Погребению Твоему и Воскресению, Иисусе всех Царю: Тя прославляем.
Воскрес явился еси святым учеником: дана Ми есть всяка власть, – глаголя к ним, – на земли и на небеси. Темже и послал еси их в языки вся крестити, Иисусе, приходящия к ним.
Пасха велика и честна Христова светлый приготови день божественныя тайны Воскресения Его, воньже, празднолюбцы людие, светло торжествуйте восклицанием, и радостию, и добродетелию.
Богородичен: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Обновила еси естества в рождестве Твоем, Чистая: Зиждителя бо миру воплощенна породила еси, земным – Бога Израилева, и пребыла еси без тли, якоже древле рай прадеда Адама, воздвигши его.
Живоносный Источник приснотекущий, светоносный Светильник Благодати, Церкве Божия Покров славный, небесе и земли Пространнейшую, Богородицу Чистую величаем.
Приидите, празднолюбцы, приидите и видите величия Христа Бога нашего: распятием бо Своим воздвиже Адама падшаго, и в мертвецех вменися мертвецы Воставляяй, и воскресе из мертвых вся Спасаяй.
Весна Господня светла и Воскресение, составльшия Пасхи торжество: сие празднуем таинство, празднолюбцы, яко Пасха наша Сам пожреся Христос, великий Пастырь, яко и Овча.
Христос воскресе, и жив есть Бог наш. Свет бо есть, и Жизнь, и Воскресение. Мироносицы радуются, ученицы веселятся, людие, колена земная радуются: яко воскресе Жизнь наша.
Благообразуйте вси просвещающеся, торжествуйте и верою ликуйте; священницы, возноситеся, царие, веселитеся, людие вси земнии, радуйтеся: яко воскресе Жизнь наша.
Преначальный Свете, Животе наш: Отче и Сыне и Душе Святый; в триех Ипостасех и во Едином Божестве Пресущнаго присно богословлю: Троицу приснородную и вкупечтомую.
И ныне, Богородичен:
Радуйся Мати Божия, Граде Одушевленный, в немже вместитися изволи: не оставив бо Вышних, в Тебе вселитися изволи, яко да на земли, Богородице, обновит мя утробою Твоею.
Вам может быть интересно:
Поделиться ссылкой на выделенное
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»
Канон Пасхи
Т ворение Иоанна Дамаскина
П еснь 1
Ирмос: В оскресения день, просвети́мся, людие; Пасха, Господня Пасха, от смерти бо к жизни и от земли к небеси Христос Бог нас преведе́, победную поющия.
П рипев: Х ристос воскре́се из мертвых.
О чистим чу́вствия, и у́зрим неприступным светом воскресения Христа блиста́ющася, и радуйтеся реку́ща ясно да услышим, победную поюще.
Х ристос воскре́се из мертвых.
Н ебеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста́, веселие вечное.
С лава: У мерщвле́ния предел сломила еси́, вечную жизнь рождшая Христа, из гроба возсиявшаго днесь, Дево Всенепорочная, и мир просвети́вшаго.
И ныне: В оскресшаго ви́девши Сына Твоего и Бога, радуйся со апостолы, Богоблагодатная Чистая: и еже радуйся пе́рвее, яко всех радости вина восприя́ла еси́, Богомати Всенепорочная.
П еснь 3
Ирмос: П рииди́те, пиво пие́м новое, не от ка́мене непло́дна чудо де́емое, но нетления источник, из гроба одожди́вша Христа, в Немже утверждаемся.
Н ыне вся испо́лнишася света, небо же и земля и преиспо́дняя; да празднует у́бо вся тварь востание Христово, в Нем же утверждается.
В чера спогребо́хся Тебе, Христе́, совостаю́ днесь воскре́сшу Тебе, сраспина́хся Тебе вчера; Сам мя спросла́ви, Спасе, во Царствии Твоем.
С лава: На нетленную жизнь прихожду́ днесь, благостию ро́ждшагося из Тебе, Чистая, и всем концем свет облиставшаго.
И ныне: Бога, Егоже родила еси́ плотию, из мертвых, яко же рече́, воста́вша ви́девши, Чистая, ликуй, и Сего яко Бога, Пречистая, возвеличай.
П еснь 4
Ирмос: Н а божественней стра́жи богоглаго́ливый Авваку́м да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскре́се Христос, яко Всесилен.
М у́жеский убо пол, яко разве́рзый девственную утробу, яви́ся Христос: яко человек же, Агнец нарече́ся; непоро́чен же, яко невку́сен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен, соверше́н рече́ся.
Я ко единоле́тный а́гнец, благослове́нный нам венец Христос, волею за всех закла́н бысть, Пасха чисти́тельная, и па́ки из гроба красное правды нам возсия́ Солнце.
Б огооте́ц у́бо Давид пред се́нным ковчегом скака́ше играя, людие же Бо́жии святи́и, образо́в сбытие́ зря́ще, веселимся божественне, яко воскре́се Христос, яко Всесилен.
С лава: С озда́вый Адама, Твоего пра́отца, Чистая, зи́ждется от Тебе, и смертное жилище разори́ Своею смертию днесь, и озарився божественными блиста́ньми воскресения.
И ныне: Е го́ же родила еси́ Христа, прекрасно из мертвых возсия́вша, Чистая, зря́щи, добрая и непорочная в жена́х и красная, днесь во спасение всех, со апостолы ра́дующися, Того прославляй.
П еснь 5
Ирмос: У тренюем у́треннюю глубоку́, и вместо мира песнь принесе́м Влады́це, и Христа у́зрим, правды Солнце, всем жизнь возси́яюща.
Б езме́рное Твое благоутро́бие а́довыми у́зами содержи́мии зряще, к свету идя́ху, Христе, весе́лыми ногами, Пасху хва́ляще вечную.
П ристу́пим, свещено́снии, исходя́щу Христу из гроба, яко Жениху, и спра́зднуим любопра́зднственными чи́нми Пасху Божию спасительную.
С лава: Просвещается божественными лучами и живоно́сными Воскресения Сына Твоего, Богома́ти Пречистая, и радости исполняется благочести́вых собрание.
И ныне: Н е разве́рзл еси́ врата́ де́вства в воплощении, гро́ба не разруши́л еси́ печатей, Царю́ создания, отону́дуже Воскресшаго Тя зря́щи, Ма́ти ра́довашеся.
П еснь 6
Ирмос: С низше́л еси́ в преиспо́дняя земли́ и сокруши́л еси́ вереи́ вечныя, содержащия свя́занныя, Христе́, и тридне́вен, яко от ки́та Ио́на, воскресл еси́ от гроба.
С охрани́в це́ла зна́мения, Христе, воскресл еси́ от гроба, ключ и Девы не вреди́вый в рождестве́Твоем, и отве́рзл еси́нам ра́йския двери.
С па́се мой, живое же и неже́ртвенное заколе́ние, яко Бог, Сам Себе во́лею привед Отцу, совоскреси́л еси́ всеро́днаго Адама, воскрес от гроба.
Слава: В озведе́ся дре́вле держи́мое смертию и тлением, Воплоти́вшимся от Твоего пречи́стаго чре́ва, к нетле́нней и присносу́щней жизни, Богородице Дево.
И ныне: С ни́де в преиспо́дняя земли́, в ложесна́ Твоя, Чистая, сше́дый, и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума, и воздви́же с Собою Адама, воскрес от гроба.
А ще и во гроб снизше́л еси́, Безсмертне, но а́дову разруши́л еси́ силу и воскресл еси́, яко Победитель, Христе Боже, жена́м мироно́сицам веща́вый: радуйтеся! и Твоим апо́столом мир да́руяй, падшим подая́й воскресение.
Е же прежде солнца Солнце, зашедшее иногда́ во гроб, предвари́ша ко у́тру ищущия яко дне мироно́сицы девы, и друга́ ко друзе́й вопия́ху: о, други́ни, прииди́те, воня́ми помажем Тело живоно́сное и погребе́нное, плоть Воскреси́вшаго па́дшаго Адама, лежащую во гробе. Идем, потщи́мся, я́ко же волсви́, и поклони́мся, и принесем ми́ра, яко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, и пла́чим, и возопии́м: о, Владыко, востани, падшим подая́й воскресение.
В оскрес Иисус от гроба, я́коже прорече́, даде́ нам живот вечный и ве́лию милость. (Трижды)
П еснь 7
Ирмос: О троки от пе́щи изба́вивый, быв человек, стра́ждет я́ко смертен, и страстию смертное в нетле́ния облачи́т благоле́пие, Един Благослове́н отцев Бог и препросла́влен.
Ж ены́ с ми́ры богому́дрыя вслед Тебе теча́ху, Его же яко мертва со слезами иска́ху, поклони́шася ра́дующияся Живому Богу, и Пасху тайную Твоим, Христе, учеником благовести́ша.
С мерти празднуем умерщвле́ние, а́дово разрушение, ино́го жития́ вечнаго начало, и игра́юще поем Вино́внаго, Единаго Благослове́ннаго отцев Бога и препросла́вленнаго.
Я ко вои́стинну священная и все пра́зднственная сия́ спасительная нощь и светоза́рная, светоно́снаго дне востания су́щи провозве́стница, в не́йже безле́тный Свет из гроба пло́тски всем возсия́.
П еснь 8
Ирмос: С ей нарече́нный и святы́й день, един суббот царь и господь, праздников Праздник и Торжество есть торжеств, во́ньже благослови́м Христа во веки.
П рииди́те, новаго винограда рожде́ния, божественнаго веселия, в наро́читом дни воскресения, Царствия Христова приобщи́мся, пою́ще Его яко Бога во веки.
В озведи́ о́крест очи твои, Сио́не, и виждь: се бо приидо́ша к тебе, яко богосве́тлая свети́ла, от запада, и севера, и моря, и востока ча́да твоя, в тебе благословя́щая Христа во веки.
П ресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
О тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, треми́ соединя́емое во Ипоста́сех естество, Пресу́щественне и Пребоже́ственне, в Тя крестихомся и Тя благословим во вся веки.
С лава: П рии́де Тобою в мир Господь, Дево Богородице, и чре́во а́дово расто́рг, смертным нам воскресение дарова́: темже благословим Его во веки.
И ныне: В сю низложи́в смерти державу Сын Твой, Дево, Своим воскресением, яко Бог Крепкий совознесе́ нас и обожи́: те́мже воспева́ем Его во веки.
П еснь 9
П рипев: В ели́чит душа моя воскресшаго тридне́вно от гроба Христа Жизнодавца.
И рмос: С вети́ся, свети́ся, новый Иерусали́ме, слава бо Господня на тебе возсия́. Лику́й ныне и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чистая, красу́йся, Богородице, о воста́нии Рождества́ Твоего.
П рипев: Х ристос новая Пасха, Жертва живая, Агнец Божий, взе́мляй грехи мира.
П рипев: А нгел вопия́ше Благода́тней: Чистая Дево, радуйся! И па́ки реку́: радуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гроба, и мертвыя воздви́гнувый. Людие, весели́теся!
П ло́тию усну́в, яко мертв, Царю́ и Господи, тридне́вен воскре́сл еси́, Адама воздви́г от тли и упраздни́ в смерть: Пасха нетле́ния, мира спасение. (Трижды)
С тихиры Пасхи
С тих: Д а воскреснет Бог, и расточа́тся врази́ Его.
П асха свяще́нная нам днесь показа́ся: Пасха но́ва святая, Пасха та́инственная, Пасха всечестна́я, Пасха Христос Изба́витель, Пасха непоро́чная, Пасха великая, Пасха верных, Пасха, двери райския нам отверза́ющая, Пасха, всех освяща́ющая верных.
С тих: Я ко исчезает дым, да исчезнут.
П рииди́те от виде́ния, жены́ благове́стницы, и Сио́ну рцы́те: приими́ от нас радости благове́щения Воскресения Христова; красуйся, лику́й и радуйся, Иерусалиме, Царя Христа узре́в из гроба, яко Жениха происходя́ща.
С тих: Т ако да погибнут гре́шницы от лица́ Божия, а пра́ведницы да возвеселятся.
М ироно́сицы жены́ у́тру глубоку́ предста́вша гробу Жизнода́вца, обрето́ша Ангела, на ка́мени седя́ща, и той провеща́в им, си́це глаго́лаше: что ищете Жива́го с мертвыми? Что плачете Нетле́ннаго во тли? Ше́дше пропове́дите ученико́м Его.
С тих: С ей день, его́же сотвори́ Господь, возрадуемся и возвеселимся вонь.
П асха красная, Пасха, Господня Пасха! Пасха всечестна́я нам возсия́. Пасха! Ра́достию друг друга обы́мем. О, Пасха! Избавление ско́рби, ибо из гроба днесь яко от черто́га возсия́в Христос, жены́ радости испо́лни, глаго́ля: пропове́дите апо́столом.