кондак предтечи глас 3

Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ пока́зал бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Плотска́го Твоего́ прише́ствия убоя́вся Иорда́н,/ стра́хом возвраща́шеся,/ проро́ческое же служе́ние исполня́я Иоа́нн,/ тре́петом спря́ташеся,/ А́нгельстии чи́ни ужаса́хуся,/ зря́ще Тя во струя́х пло́тию креща́ема,/ и вси́ су́щии во тьме озаря́хуся,// воспева́юще Тя, я́вльшагося и просвети́вшаго вся.

От земли́ возсия́вши, Предте́чева глава́,/ лучи́ испуща́ет нетле́ния, ве́рным исцеле́ний,/ свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел,/ до́ле же созыва́ет челове́ческий род,// единогла́сную возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу.

Про́роче Бо́жий и Предте́че благода́ти,/ главу́ твою́ я́ко ши́пок свяще́ннейший от земли́ обре́тше,/ исцеле́ния всегда́ прие́млем,// и́бо па́ки, я́коже пре́жде в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Я́ко Боже́ственное сокро́вище сокрове́нное в земли́,/ Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че./ Вси у́бо соше́дшеся в сея́ обре́тение,/ пе́сньми богоглаго́ливыми Спа́са воспои́м,// спаса́юща нас от тле́ния моли́твами твои́ми.

Светоявле́нный и Боже́ственный в ми́ре столп,/ Со́лнца свети́льник,/ Предте́ча, главу́ светоно́сную и Боже́ственную свою́ показа́вый в конце́х,/ освяща́ет той ве́рно покланя́ющихся и взыва́ющих:// Христо́в прему́дрый Крести́телю, спаси́ всех нас.

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ пока́зал бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Предте́чево сла́вное усекнове́ние,/ смотре́ние бысть не́кое Боже́ственное;/ да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие./ Да рыда́ет у́бо Ироди́а,/ беззако́нное уби́йство испроси́вши:/ не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й век возлюби́,// но притво́рный, привре́менный.

Проро́че и Предте́че прише́ствия Христо́ва,/ досто́йно восхвали́ти тя недоуме́ем мы, любо́вию чту́щии тя:/ непло́дство бо ро́ждшия и о́тчее безгла́сие разреши́ся/ сла́вным и честны́м твои́м рождество́м,// и воплоще́ние Сы́на Бо́жия ми́рови пропове́дуется.

Пре́жде непло́ды, днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет,/ и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества:/ Его́же бо проро́цы пропове́даша,/ на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в,// яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник вку́пе и Предте́ча.

Велича́ем тя, Предте́че Спа́сов Иоа́нне, и чтим е́же от непло́дове пресла́вное рождество́ твое́.

Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я твоея́ главы́// усекнове́ние.

Велича́ем тя,/ Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси/ честны́я твоея́ главы́// обре́тение.

Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́, недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия бе́ды впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́. Аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю, пригвожде́н бо есть ум мой земны́м веще́м. Что сотворю́? Не вем. И к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет ду́ша моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, ты бо сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ отны́не, в пе́рвый на́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний Проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя, низве́рженнаго мно́гими грехи́. Обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́: креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.

Источник

Канон Рождество честнаго славнаго Пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна.

кондак предтечи глас 3. Смотреть фото кондак предтечи глас 3. Смотреть картинку кондак предтечи глас 3. Картинка про кондак предтечи глас 3. Фото кондак предтечи глас 3

Тропа́рь, гла́с 4:

Проро́че и Предте́че прише́ствия Христо́ва, досто́йно восхвали́ти тя́ недоуме́ем мы́, любо́вию чту́щии тя́: непло́дство бо ро́ждшия и о́тчее безгла́сие разреши́ся сла́вным и честны́м твои́м рождество́м, и воплоще́ние Сы́на Бо́жия ми́рови пропове́дуется.

Седа́лен, гла́с 8.

Да ра́дуется оте́ц, ма́ти, возвесели́ся, я́ко проро́ка на земли́ родила́ еси́ дне́сь, богозва́ннаго Предте́чу от обеща́ния. Непло́ды младе́нца пита́ет Крести́теля, и ра́дуется Заха́рия, рожде́нному глаго́ля: разреши́ся язы́к мо́й твои́м прише́ствием на зе́млю, свети́льниче вели́каго Све́та. Вои́стинну чу́до пресла́вно!

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Благодари́м Тя́ при́сно, Богоро́дице, и велича́ем, Чи́стая, и покланя́емся, воспева́юще Рождество́ Твое́, Благода́тная, вопию́ще непреста́нно: спаси́ на́с, Де́во Всеми́лостивая, я́ко Блага́я, и де́монов исхити́ словоположе́ния стра́шнаго в ча́с испыта́ния, да не посрами́мся, раби́ Твои́.

Кано́н пе́рвый, творе́ние Иоа́нна мона́ха, гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Яко у́тро благоле́пно, Со́лнца предтеки́й, непло́дныя прозябе́ние пропове́дает я́ве Де́вы Рождество́, все́й ны́не вселе́нней сия́ет конце́м просвеще́ние благоче́стия и благода́ти.

Проро́к Вы́шняго и́стинно нарече́шися, преды́деши бо пред лице́м Христа́, — вопие́т тебе́, сы́ну, Иоа́нне прехва́льне, Ду́хом Заха́рия Пресвяты́м носи́мь, — пу́ть угото́вати Зижди́телю.

Глаго́лы Гаврии́ла Заха́рия слы́шав, веща́ния боже́ственнаго, яви́ся непокори́в, и молча́нием осужда́ется, реши́тся же внеза́пу от сего́: гла́с бо роди́ся Сло́ва, Иоа́нн Предте́ча.

Богородичен: Гра́д Бо́жий, Всецаря́ Богоприя́тное селе́ние, сокро́вище честно́е, Богоро́дице Пренепоро́чная, сохрани́ достоя́ние Твое́, при́сно восхваля́ющее Тя́ и чту́щее ве́рою Рождество́ Твое́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, Отчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бие.

Влады́чне у́бо от Де́вы соверша́ется рожде́ние, но раба́ любе́зна от ста́рицы и непло́дныя ма́тере: в ле́поту предти́чет у́бо чу́до чудеси́.

Ста́рица и непло́ды Де́ву Ма́терь лобза́ет, позна́вши нело́жно Сея́ Рождество́, я́ко разреши́ся соу́з непло́дства боже́ственным хоте́нием.

Богородичен: Неискусобра́чно Бо́га воплоще́нна ро́ждши, страсте́й прило́ги обурева́емаго мя́ утверди́: не́сть бо, Пречи́стая, ра́зве Тебе́ помо́щницы.

Седа́лен, гла́с 8.

Заха́риин гла́с све́тло разреши́ Словесе́ гла́с ро́ждься, Предте́ча, и зако́на непло́дие все́м показа́, зовы́й: пока́йтеся, су́щии на земли́, се́ бо прии́де и яви́ся Иису́с, вся́ хотя́ изба́вити от пе́рвыя кля́твы, просвеща́я Креще́нием. Вои́стинну чу́до пресла́вно!

Сла́ва, гла́с 4.

Якоже со́лнце све́тло, из чре́ва Елисаве́ти возсия́ на́м Заха́риин сы́н, и о́тчее разреши́ безгла́сие, и все́м лю́дем в дерзнове́нии мно́зе, — испра́вите, — вопия́, — пу́ть Госпо́день, и́бо То́й свободи́т и спасе́т к Нему́ притека́ющия. Его́же пропове́дал еси́, Иоа́нне, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богородичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к животу́ нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Та́ин неизрече́нных предхо́дит та́инство новосече́нием законоположе́ния есте́ственнаго, боле́зни разреше́ние провозвеща́ющи, исправле́ние сея́, Христе́, и обоже́ние.

Иса́ия от Отца́ Сы́ну проро́чествова, воплоти́тися хотя́щему, Ангела земноро́дна равноа́нгельна: се́ Аз посыла́ю пред лице́м Твои́м, — зову́ща, — сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Служи́ти, я́ко ра́б Влады́це, роди́хся: на се́ бо приидо́х, Сего́ возвести́ти прише́ствие, я́ко да Де́вы Рождество́ предуве́рит, пресла́вно непло́дствующая ста́рица прозя́бши.

Богородичен: Свята́я Богоро́дица, в Ню́же всели́тися благоизво́ли, я́ко во благово́нен до́м, Сло́во Отчее Пребоже́ственное, не растле́ся утро́бою, ни поболе́, и́бо роди́ Емману́ила, Бо́га и Челове́ка.

Пе́снь 5

Ирмос: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бо́г, ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́.

Земля́ израсти́ всеи́стинна пропове́дника, гла́са, все́м пропове́дающа язы́ком Ду́ха, Де́вы Сы́на, Пра́вду, с небесе́ на на́с прини́чущую ве́щию теле́сною.

Положи́ Госпо́дь всеи́стинна свети́льника тя́ Христо́ва, вся́ просвеща́ющаго, еди́ны одева́юща вражду́ющия Ему́, я́ко ри́зою, в сту́д, нело́жно Бо́жия Сло́ва Сы́на пропове́дающа.

Весели́тся вся́ тва́рь твои́м рождество́м, боже́ственне: ты́ бо зе́млен Ангел, Предте́че, и небе́сный челове́к показа́лся еси́, небе́снаго Бо́га провозвеща́я на́м воплоще́нна.

Богородичен: От Тебе́ ражда́ется от Отца́ Сы́й, с Тобо́ю при́сно, Сло́во присносу́щное и неразде́льное, я́ко Сы́н Единоро́дный, и напосле́док от Де́вы То́йже от Свята́го воплоща́ется Ду́ха.

Пе́снь 6.

Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Бо́га Сло́ва позна́л еси́, я́ко проро́к, в ма́терней утро́бе, и, сея́ язы́ка употреби́в, богосло́виши в те́мне черто́зе, обожа́емь Све́том Непристу́пным.

Немо́лчно, я́ко гла́с вопию́щаго, Изба́вителя ми́ра, Крести́телю, моля́ не преста́й душе́вное разреши́ти непло́дие пою́щих твое́ рождество́.

Богородичен: Непристу́пнаго Божества́ селе́ние, Чи́стая, Твоя́ утро́ба яви́ся, о Богоро́дице, на ню́же без боя́зни небе́снии чи́нове взира́ти не мо́гут.

Конда́к, гла́с 3.

Пре́жде непло́ды дне́сь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, и то́й е́сть исполне́ние вся́каго проро́чества: Его́же бо проро́цы пропове́даша, на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

Восхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, его́же свяще́ннику Елисаве́т роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́; Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. Но Безсе́менному яви́ся от непло́дныя проро́к и пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

Пе́снь 7.

Ирмос: Юноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Бя́ше пе́рвее во мра́це вся́ко земноро́дных естество́, о Предте́че, но у́тро, вопия́, яви́лся еси́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Неду́говавшее исцели́ естество́ все́, сла́вное от непло́дныя твое́ рождество́, научи́вшее, Предте́че, пе́ти: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Роди́лся еси́, Предте́че, от непло́дныя, прии́де бо всеи́стинно, зако́ну непло́дствующу, благода́ть, Христу́ пою́щи: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Де́во Благослове́нная, моли́ о на́с, моля́щих Тя́, на Тя́ бо упова́ем вси́ и Тебе́ вопие́м: Влады́чице, не пре́зри рабо́в Твои́х.

Пе́снь 8.

Ирмос: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Законополо́жник ра́б бя́ше Моисе́й, Иису́с же — Бо́г Заве́та Но́ваго, ны́не же обои́х Предте́ча пое́т, я́ко хода́тай: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

От пу́ста чре́ва го́рлица прии́де, я́ко богосажде́нная дубра́ва, ны́не принесе́ Це́ркви Предте́чу Христо́ва и воспева́ет: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Богоно́снии лю́дие, язы́к свя́т, го́рлице Христо́вей уподо́битеся и медото́чно воспо́йте, в целому́дрии живу́ще: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Тро́ичен: Тричи́сленным све́том озаря́еми, Несозда́нное Еди́ное Божество́, немо́лчными усты́ правосла́вно вопию́ще, почти́м: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмос: Сокрове́нное Бо́жие неизрече́нное в Тебе́ соверша́ется я́вственное та́инство, Де́во Пречи́стая, и́бо Бо́г из Тебе́ воплоти́ся за милосе́рдие, Те́мже Тя́ я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Се́ гла́с Предте́чи непло́дным и пусты́м предста́ сердца́м вопию́щь: пу́ть Христо́в ны́не угото́вите, я́ко во сла́ве гряде́т, Ему́же повину́ющеся, велича́ем.

Якоже дре́вле Ду́хом Пресвяты́м я́ве пропове́дал еси́ Сы́на, Предте́ча, Агнца Бо́жия, ми́ра взе́млющаго грехи́, ста́ду твоему́ согреше́ний разреше́ние испроси́.

Тро́ичен: Еди́ницу Тричи́сленную, Тро́ицу Единосу́щную, правосла́вно пою́ще, ве́рнии, просла́вим, богоде́тельне на́с озаря́ющую и светлостьми́ незаходи́маго све́та исполня́ющую ду́ши на́ша.

Богородичен: Все́ми влады́чествующая творе́нии, лю́дем Твои́м да́руй побе́ду одоле́ния, непокори́ваго подложи́ под но́зе наша да Тя́ я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Свети́лен.

Предте́чево дне́сь радостотво́рное рожде́ние се́тование реши́т о́тча безгла́сия и ро́ждшия непло́дство, возвеща́ет же настоя́щую ра́дость и весе́лие. Те́мже и вся́ тва́рь све́тло то́е пра́зднует.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен.

Проро́цы пропове́даша, апо́столи научи́ша и му́ченицы богому́дренно Твоего́ Сы́на, Богоро́дице, я́сно испове́даша, Бо́га все́х, Пречи́стая. С ни́ми же Тя́ велича́ем, Тобо́ю изба́вльшеся дре́вняго осужде́ния.

Стихи́ры, гла́с 8.

О, пресла́внаго чудесе́! / Из престаре́лыя ма́тере / Бо́жия Сло́ва провозве́стник, / Иоа́нн дне́сь произы́ти тщи́тся, / свя́занный язы́к / ясне́йше рождество́м глаго́лати явля́ет. / О, неизглаго́ланнаго Твоего́ смотре́ния, Влады́ко! / Имже, Христе́, / спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко еди́н Милосе́рд.

О, пресла́внаго чудесе́! / В рожде́нных жена́ми / проро́к же превы́шший / ма́терняго непло́дства разреша́ет осужде́ние, / и́же ду́хом и си́лою прише́д Илиино́ю / пу́ть Госпо́день испра́вити. / О, неизглаго́ланнаго Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко! / Имже, Христе́, спаси́, ду́ши на́ша, / я́ко еди́н Милосе́рд.

О, пресла́внаго чудесе́! / Пропове́давый Христо́во к челове́ком истоща́ние / превы́ше показу́ет все́х Того́ гла́сом / и ро́ждшия разреша́ет непло́дие / си́лою Боже́ственною / и Заха́риин язы́к. / О, вели́ких Твои́х чуде́с, Влады́ко! / Имиже, Христе́, / спаси́ чту́щия Твоего́ вели́каго Предте́чу.

О, пресла́внаго чудесе́! / В рожде́нных жена́ми / проро́к и Предте́ча превы́ше явля́ется, / проро́ков же превы́шший / и прише́ствия Христо́ва предвозве́стник, / предвзыгра́вый во утро́бе ма́терни. / О, зело́ вели́ких Твои́х дарова́ний, Человеколю́бче! / Имиже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко Всеси́лен.

Сла́ва И ны́не, гла́с 6.

Звезда́ зве́зд, Предте́ча от непло́дныя утро́бы на земли́ ражда́ется дне́сь, Иоа́нн боговожделе́нный, и Христо́ву явля́ет зарю́, восто́к свы́ше, в пра́вое ве́рных прехожде́ние.

Молитва на Рождество Иоанна Предтечи

Святы́й Предте́че и Крести́телю Христо́в Иоа́нне! Пропове́дник сы́й покая́ния, ка́ющихся не пре́зри на́с, но моли́ся ко Влады́це Христу́ за на́с, недосто́йных рабо́в, уны́лых, немощны́х, во мно́гия грехи́ впа́дших. Сме́рти у́бо ча́ем, о гресе́х же на́ших николи́же поболе́хом и о Ца́рствии Небе́снем не попеко́хомся: но не пре́зри на́с, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, бо́лий рожде́нных все́х, по́стником и пусты́нником наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в. Тя мо́лим, к тебе́ прибега́ем: не отри́ни на́с, прося́щих твоего́ заступле́ния, обнови́ ду́ши на́ша покая́нием, е́же е́сть второ́е креще́ние: твои́м хода́тайством пре́д Го́сподем испроси́ на́м очище́ние грехо́в. Уста́ недосто́йная вопию́т к тебе́, и душа́ смире́нная мо́лится, се́рдце сокруше́нное из глубины́ воздыха́ет: простри́ пречи́стую твою́ десни́цу и защити́ на́с от вра́г ви́димых и неви́димых. Ей, Го́споди Иису́се Христе́! Моли́твами свята́го Иоа́нна Крести́теля Твоего́, изря́днее же Пречи́стыя Твоея́ Ма́тери, Влады́чицы на́шея Богоро́дицы, спаси́ на́с, гре́шных рабо́в Твои́х, ка́ющихся о гресе́х. Ты́ бо еси́ Бо́г ка́ющихся, и на Тя́, Спаси́теля, возлага́ем наде́жду, сла́вяще Пресвято́е и́мя Твое́, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и со Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник

Канон святому Иоанну Предтече

Т ропарь, глас 2

П а́мять пра́веднаго с похвала́ми, тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся, благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, взе́млющаго грех ми́ра и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Канон. Г лас 2

П еснь 1

И рмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть: препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

К рести́телю и Предте́че Христо́в, погружа́емый всегда́ сластьми́ теле́сными ум мой упра́ви и во́лны страсте́й укроти́, я́ко да в тишине́ Боже́ственней быв, песносло́влю тя.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Н едоуме́нным просвети́вся просвеще́нием, я́ко многосве́тлая звезда́, мы́сленному Восто́ку предте́кл еси́, Имже озари́тися се́рдцу моему́, Крести́телю, моли́, омраче́нному все́ми бесо́вскими приложе́нии.

Слава: В реце́ бе́здну иногда́, всему́дре, погрузи́л еси́, пото́п содева́ющую благода́тию всего́ преступле́ния. Но молю́ся, пото́ки, блаже́нне, мои́х прегреше́ний изсуши́, Боже́ственным хода́тайством твои́м.

И ныне: Ч и́стыя Де́вы, Бо́га воплоти́вшия, сро́дник был еси́, блаже́нне Предте́че, с Не́ю же тя чтим и мо́лим, и́же в боже́ственнем хра́ме твое́м ны́не живу́ще, хра́мы и нас сотвори́ Ду́ха Свята́го.

П еснь 3

И рмос: Н а ка́мени мя ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти: несть свят, я́коже Бог наш, и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

И сцели́ стру́пы души́ моея́ и ум мой, омраче́нный небреже́нием, озари́ Боже́ственным твои́м хода́тайством, Госпо́день Предте́че, и вся́каго изба́ви мя сопроти́внаго обстоя́ния, молю́ся.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Н епло́дствие разреши́л еси́ ро́ждшия, роди́вся Бо́жиим промышле́нием, прему́дре проро́че: непло́дное у́бо се́рдце мое́ плодоно́сно ны́не соде́лай, Госпо́день Предте́че, хода́тайством твои́м, доброде́телей приноси́ти прозябе́ния.

С лава: Л юбо́вию твое́ю созида́ющаго Боже́ственный дом, вы́шняго жития́ улучи́ти моли́, и́же ве́рою храму твоему́ служа́щия, хра́мы Ду́ха Боже́ственнаго сотвори́, Крести́телю и Предте́че, хода́тайствы твои́ми.

И ныне: В еселя́шеся Предте́ча, в ложесна́х носи́м ма́терних, и покланя́шеся Го́споду, носи́му в ложесна́х Благода́тныя, Его́же моли́ от вся́кия ско́рби изба́вити мя.

С едален, глас 8

Б лагоутро́бия ра́ди ми́лости, Бла́же, спасти́ Твое́ созда́ние, Христе́, прише́л еси́, прекло́нь Небеса́ схожде́нием Твои́м. Те́мже стра́шное смотре́ние Твое́ пою́ще вопие́м Ти: мольба́ми Предте́чи Твоего́, очище́ние грехо́в пода́ждь нам, я́ко Еди́н благоутро́бен.

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Б огородичен: П редста́тельнице те́плая христиа́ном, Сы́ну Твоему́ моли́ся при́сно, Богоро́дице, вся́каго злоде́йства и огорче́ния изба́вити нас борца́, и да́ти нам прощ́ние, в ни́хже согреши́хом, за милосе́рдие щедро́т, Твои́ми моли́твами, Ма́ти Де́во.

П еснь 4

И рмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни Ангел, но Сам, Го́споди, вопло́щся, и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

П рекло́ншему небеса́ и челове́ком бесе́довавшу, главу́ приклони́л еси́ десни́цею твое́ю, пребога́те; е́юже мя соблюди́, во смире́нии соблюда́я се́рдце мое́.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

П усты́ня тебе́ граждани́на непрохо́дная имя́ше, блаже́нне Предте́че, те́мже вопию́ ти: пу́сту вся́каго Боже́ственнаго дея́ния бы́вшу, ду́шу мою́ снабди́.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

З ако́н Боже́ственный управля́я, беззако́нно закла́н был еси́. Те́мже молю́ся тебе́: беззако́ннующа мя всегда́ и прельща́ема бесо́вскими прельще́ньми испра́ви.

Слава: С озда́в себе́ храм Влады́це Царю, к Боже́ственным селе́нием ны́не преше́л еси́, Предте́че, и́хже получи́ти моли́, тебе́ пресвяты́й дом Воздви́гшаго.

И ныне: П ри́зри на мя неду́гующаго, Всенепоро́чная, и разреши́ стра́сти моя́ лю́тыя и неудобоисце́льныя, я́ко да велича́ю Тя, возвели́чившую все челове́чество.

П еснь 5

И рмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

В тече́ниих Иорда́нских струю́ нетле́ния, Предте́че, крести́в Христа́, моли́, истека́ния страсте́й мои́х изсуши́ти, и пото́ки сла́достныя насле́довати, и пра́ведных кра́сная ра́дования.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

У же́ рыда́ю, и содрога́юся стра́хом, и недоуме́нием всегда́ содержи́мь есмь, помышля́я моя́ соде́ланная и бу́дущий суд ужа́сный, благоутро́бне Го́споди, пощади́ мя Твоего́ Крести́теля мольба́ми.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

З аконополага́яй лю́дем спасе́ние, Предте́че, в раска́янии прегреше́ний бы́вшее, посреде́ зако́на и благода́ти стал еси́. Сего́ ра́ди мо́лим тя: образми́ покая́ния нас просвети́.

Слава: Д аждь ми вре́мя покая́ния, уны́нно преше́дшее все ижди́вшему Благоде́телю, име́я на сие́ моля́щаго Тя, Сло́ве, Иоа́нна вели́каго, Предте́чу и покая́ния всеми́рнаго пропове́дника.

И ныне: Н аве́ты и ловле́нии льсти́ваго умертви́хся, Влады́чице Всенепоро́чная, оживи́ мя, я́же ро́ждшая Живо́т всех, Богоро́дице, ипоста́сный, да Тя пою́ благоче́стно Всенепоро́чную.

П еснь 6

И рмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли, Бо́же, мя возведи́.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Г лас Сло́ва пропове́давый, всех гла́сы восприе́м, проси́ грехо́в проще́ние дарова́ти ве́рою пою́щим тя.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

С окруше́ние души́ моея́ исцели́, и грехо́в бре́мя разреши́, и па́че наде́жды спаси́ мя моли́твами твои́ми, блаже́нне Предте́че.

Слава: И ису́са, Его́же руко́ю твое́ю крести́л еси́, Предте́че, моли́, руки́ мя изба́вити греха́, взима́юща к Нему́ ру́це при́сно, всесла́вне.

И ныне: Д рема́нием ле́ностным одержи́м есмь, сон грехо́вный тяготи́т се́рдце мое́: Твои́м, Пречи́стая, бде́нным хода́тайством, воздви́гни и спаси́ мя.

К ондак, глас 3

П ре́жде непло́ды днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества: Его́же бо проро́цы пропове́даша, на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

И кос

В осхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, его́же свяще́ннику Елисаве́т роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́: Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. Но безсе́менному яви́ся от непло́дове проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

П еснь 7

И рмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ есть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, сый благослове́н и препросла́влен.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

И з ко́рене секи́рою твоего́ покая́ния исто́рг я́звы стра́стнаго се́рдца моего́, всади́, Предте́че, Боже́ственное безстра́стие и страх чисте́йший Бо́жий, вся́кия зло́бы отчужда́ющий мя.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

В о струя́х Иорда́нских, я́ко крести́л еси́ покрыва́ющаго вода́ми превы́спренняя Го́спода, Того́ моли́ во́ду дарова́ти Боже́ственнаго умиле́ния при́сно очи́ма мои́ма, сла́вный Предте́че.

Слава: И же ми́ру взе́млющаго грех, Агнца Бо́жия, Предте́че, пропове́дав, Того́ моли́ от ко́злищ ча́сти яви́ти мя чу́жда, и десны́м Его́ овца́м и мене́ сочета́ти, сла́вне.

И ныне: Н епло́дная утро́ба нося́ше Тя, Де́во, во чре́ве носи́вшую Сло́во воплоще́нно, Его́же Боже́ственными взыгра́нии вели́кий Предте́ча, непло́дный всесвяты́й плод, позна́ ра́дуяся и поклони́ся.

П еснь 8

И рмос: П ещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Д аждь десни́цу мне, на земли́ лежа́щему, Предте́че, и́же десни́цу просте́р и омы́л еси́ вода́ми Нескве́рнаго: и изба́ви мя скве́рны теле́сныя, всего́ мя очища́я покая́нием, и спаси́ мя.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

И му́щи, душе́, вре́мя пока́ятися, ле́ности тяжча́йший сон оттряси́ и спе́шно побди́, вопию́щи Влады́це твоему́: Милосе́рде, уще́дри мя, Крести́теля Твоего́ мольба́ми.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

П ото́цы страсте́й и во́ды зло́бы до души́ моея́ внидо́ша, блаже́нне Предте́че, потщи́ся ско́ро изъя́ти мя, и́же ре́чными струя́ми измы́в безстра́стия тиша́йшую пучи́ну.

Слава: У вы́ мне, мно́га зла сотво́ршему! Увы́ мне, еди́ному прогне́вавшему Бо́га Преблага́го! Крести́телю Христо́в, помози́ ми, и пода́ждь прегреше́ний мои́х разреше́ние, и долго́в мои́х отсече́ние твои́ми хода́тайствы.

И ныне: В ы́шняго Бо́га пло́тию ро́ждшая, от гно́я мя возста́ви страсте́й, оскорбля́ющих мя: и лю́те всего́ обнища́вша, Боже́ственными обогати́, Пречи́стая, доброде́тельми, я́ко да воспою́ Тя спаса́емь.

П еснь 9

И рмос: Б езнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

К а́ла мя изба́ви грехо́внаго, Го́споди, Безгре́шне Еди́не и Многоми́лостиве, Крести́теля мольба́ми, и́же Тебе́ пропове́давый всему́ ми́ру Агнца Бо́жия, взе́млющаго челове́ков грехи́.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Я ́ко ши́пок благово́нен, я́ко благоуха́нный кипари́с, я́ко неувяда́емый крин, я́ко ми́ро че́стно име́яй тя, Госпо́день Предте́че, мои́х дел злосмра́дия избавля́юся моли́твами твои́ми, притека́я к покро́ву твоему́.

С вяты́й вели́кий Иоа́нне Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о нас.

Н епло́дствовати мя непло́дными де́лы, всеблаже́нне, сотвори́, доброде́телей благопло́дие при́сно принося́ща, ча́до мя Госпо́дне творя́, и прича́стника Боже́ственному Ца́рствию, и святы́х собо́ру купножи́теля.

Слава: Н ам лю́бящим тя, любо́вию почита́ющим, и в Боже́ственнем хра́ме твое́м лику́ющим, даждь с небесе́ разреше́ние лю́тых, Предте́че Госпо́день, и жития́ исправле́ние, и прегреше́ний избавле́ние.

И ныне: Н оси́му во утро́бе Богома́терни, вся нося́щему ма́нием, поклони́лся еси́, проро́че: с Не́юже моли́ смире́нней спасти́ся души́ мое́й, во мно́гая впа́дающей по вся дни согреше́ния.

М олитва

К рести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́ недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия беды́ впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́; аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю; пригвожде́н бо есть ум мой земны́м ве́щем, что сотворю́, не вем, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́; то́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, и́бо ты сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, Агнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ от ны́не, в пе́рвыйна́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый (во благода́ти) му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чи́стоты учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя па́дшагося мно́гими грехи́: обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́, креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, во Ца́рствие Небе́сное, ами́нь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *