жизнеподательница икона божьей матери
Икона Богородицы «Животодательница»
Празднование
История
Эта чудотворная икона была написана в XIV веке и привезена от Вселенского Патриарха князем Острожским (Острозским) как подарок и благословение за верность и охрану святого православия. Образ сопровождал князей Острожских в военных походах и в княжеской династии считалось, что всем своим победам они обязаны заступничеству чудотворного образа. Впоследствии последний из династии князей Острожских Януш (Иоанн) подарил образ древнему Свято-Троицкому монастырю села Межиричи (ныне Ровенская область Украины). В монастырской библиотеке находилась рукописная книга, в которой описывались все чудеса, произошедшие от иконы. О чудотворности иконы свидетельствуют дары, прикрепленные с тыльной стороны иконы.
К сожалению, князь Януш нарушил многовековую преданность рода Острожских православию, перешёл в католичество и в начале XVII века передал монастырь католикам. В 1779 году над иконой был проведён католический ритуал коронования – на Божью Матерь и Спасителя были надеты короны, изготовленные в Риме из золота и драгоценных металлов. В 1866 году после возвращения монастыря Православной Церкви, императрицей Марией Феодоровной иконе был подарен серебряный оклад, украшенный двенадцатью изумрудами. После революции монастырь был закрыт. В настоящее время Межеричская икона Божией Матери является главной святыней возрождённого в 1991 году Свято-Троицкого Межиричского монастыря.
Решением Священного Синода Украинской Православной Церкви установлен день празднования Межеричской иконы Божией Матери иконы – вторник 6-й недели после Пасхи.
Другое название иконы – «Жизнеподательница».
Жизнеподательница икона божьей матери
икона БогоМатери МЕЖЕРИЧСКАЯ «ЖИЗНЕПОДАТЕЛЬНИЦА»
Местночтимая
Икона БогоМатери была написана в XIV веке и дарована Вселенским Патриархом князю Острозскому. Князь Януш Острозский подарил образ монастырю села Межиричи, и в монастырской библиотеке появилась рукописная книга с описанием всех чудес, произошедших от иконы. Позже монастырь стал униатским.
В 1779 году был проведён католический ритуал коронования иконы – на Божью Матерь и Спасителя надели короны, изготовленные в Риме из золота и драгоценных металлов. В 1866 году, после возвращения монастыря Православной Церкви, императрица Мария Феодоровна подарила для иконы серебряный оклад, украшенный двенадцатью изумрудами.
Икона Божией Матери «МЕЖЕРИЧСКАЯ» (ЖИЗНЕПОДАТЕЛЬНИЦА)
__________________________________________
Главной святыней Свято-Троицкого Межиричского мужского монастыря Ровенской епархии, является чудотворная Межиричская икона Божией Матери “Жизнеподательница”
Со старинной летописи известно, что икону Божией Матери “Жизнеподательница” написанную еще в XIV веке, было привезено от Вселенского Патриарха князьям Острожским, как подарок и благословение за верность и охрану святого православия. Из истории известно, что этот образ сопровождал князей Острожских в походах.
В семьях князей Острожских существовало поверье, согласно которому все свои победы они получали благодаря заступничеству этого Чудотворного образа.
До начала XVII века икона принадлежала роду князей Острожских и передавались ими в наследство из поколения в поколение.
В начале XVII века князь Януш Острожский подарил сей образ в монастырь села Межиричи. В монастырской библиотеке хранилась рукописная книга, в которой описаны все чудеса, явленные от святой иконы Божией Матери. О чудотворности иконы свидетельствуют и вотивы, которые крепятся на ее тыльной стороне, и хранятся по сей день. За большой промежуток времени от иконы произошло много чудес разным людям.
В 1866 году, после передачи монастыря православному духовенству, императрица Мария Федоровна подарила для иконы серебряный оклад, украшенный 12 изумрудами. В 1915 году икону забрали для «сохранения» в Харьков, а три года спустя возвратили. без ценных украшений.
В 1997 году по благословению Священного Синода УПЦ и предстоятеля церкви Блаженнейшего Владимира, при правящем Архиепископе Варфоломее, было установлено праздновать день молитвенного почитания Межиричской чудотворной иконы «Жизнеподательнице» во вторник шестой недели после Пасхи, перед Вознесением.
У Чудотворной иконы Божией Матери «Жизнеподательницы» в теперешнее время по молитвам приходящих, страждущих людей, совершается много чудесных исцелений: прозрение очей, от болезней ног, сердца, внутренних и раковых болезней. Бездетные супруги испрашивали по усердным молитвам рождение детей; и многие другие прошения получали люди, которые подтверждаются драгоценными подвесками на самой иконе.
Молитва иконе Божей Матери «Жизнеподательница»
О Пречистая Владычице, Пресвятая Дево Богородице, земли нашея Волынския покрове и ограждение! Святыми и чудотворными иконами нас присно посещающая, и чрез них токи благодати и исцелений от неоскудного источника всех благ, Сына Своего и Спаса нашего Иисуса Христа нам ниспосылающая.
Приими и ныне приносимое скудное и малое сие моление наше пред чудотворною иконою твоею «Жизнеподательницею» от недостойных рабов твоих к тебе прибегающих к подножию Святаго образа Твоего с надеждою припадающих и молящихся.
Якоже предков наших различными исцелениями и чудотворениями в вере православной утверждала еси, тако жде и ныне нас грешных обуреваемых церковными нестроениями и суетами мирскими свободи.
О, Милосердная Госпоже «Жизнеподательнице» жизнь нашу умири, телесные и духовные немощи исцели, веру необориму и благочестие людей Твоих в земле нашей сохрани, заблудшия взыщи и ищущим истины и спасения обретения даруй.
Очисти ум и сердца наша от помышлений суетных и похотей лукавых, от славы Божия нас удаляющих.
О, Царице Всепетая! Сподоби нас душею открытою, любовию нелицемерную и наипаче устами нелестными достойное величию Твоему славословие с благодарением приносити, и Тя восхваляти со всеми Святыми во веки веков. Аминь.
АКАФИСТ
Пресвятей Богородице пред Ея чудотворною иконою
Межирицкою «Жизнеподательница»
Кондак 1.
Избранней от всех родов Божией Матери, небеси и земли Царице, Заступнице и Ходатаице нашей пред Богом, врачевство духовное всему миру подающей, благодарственная пения приносим о даровании Божественнаго сокровища, чудотворныя иконы Ея «Жизнеподательницей» нареченныя, Ею же ограждаеми, радуемся светло и с любовью взываем: Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Икос 1.
Ангел явися Иоакиму в пустыне и рече ему: «Бог услыша молитву твою, и жена твоя зачнет, и родится дщерь, и буди Вам радость велия». Таковому дивному Божию промышлению радуяся, восклицаем сице: Радуйся, пред избранная Дево; Радуйся, чудесно родженная. Радуйся, трехлетствующая Юнице; Радуйся, отрасль Пречестная. Радуйся, благоуханный Цвете; Радуйся, Богу посвященная. Радуйся, и нам дарованная; Радуйся, заре утренняя. Радуйся, луче солнечный; Радуйся, яко Тобою Трисолнечный свет возсия. Радуйся, мира упование; Радуйся, погибших Взыскание. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе, вечныя жизни Подательнице.
Кондак 2.
Трех лет от роду введена была еси, Пресвятая Отроковице во храм Господень, в дар единому Богу, Егоже так возлюби душа Твоя, идеже возшла еси смиренною молитвою на верх доброделей. Сего ради поем о Тебе Богу: Аллилуия.
Икос 2.
По совершеннолетии Твоем, Марие, оставила еси храм Иерусалимский, но никто не принуждаше Тя к браку, яко до конца возлюбившую Бога. И зело дивяся чистоте и святости Твоей, обручиша Тя старцу Иосифови, он же трепетно прият Тя, воспевая в сердце своем таковая: Радуйся, прозябение девства; Радуйся, неувядаемый Цвете чистоты. Радуйся, одеждо Боготканная; Радуйся, ризо Светозарная. Радуйся, непорочная Агнице; Радуйся, Пре благословенная Дево. Радуйся, Святая святых большая; Радуйся, Богом возлюбленная. Радуйся, Ангелов удивившая; Радуйся, и от тех служение приемшая. Радуйся, честнейшая Херувим; Радуйся, славнейшая без сравнения Серафим. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе, вечныя жизни Подательнице.
Кондак 3.
Кто возможе возвеличити Тебе, Пресвятая Дево, в сии оставшийся годы, пред пришествием на землю Сына Божия, Емуже мир в радости восклицает и поет: Аллилуия.
Икос 3.
Егда времена и лета исполнишася, пророчества совершишася. Тогда Господь повеле Архангелу Гавриилу снити во град Назарет Галилейский, к Деве Марии и возвестити Ей благую весть, воспевая: Радуйся, Благодатная Марие; Радуйся, яко Господь с Тобою. Радуйся, Дево избранная; Радуйся, из Нея же родися Бог. Радуйся, неискусомужная в женах; Радуйся, чистоту возлюбившая. Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя; Радуйся, силою Вышняго осененная. Радуйся, раба Господня; Радуйся, рекшая, да будет Мне по слову Твоему. Радуйся, смиренная Дево; Радуйся, и за сие Богом почтенная. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Кондак 4.
Дево Марие, Владычице всея твари, Дщерь Бога Отца, Мати Бога Слова, Невесто Духа Святаго, несказанно родшая Христа Жизнодавца, от множества злых страстех нас оживотворяющая, и славы нетленныя сподобляющая. Како не прибегнути к Тебе? Како не чаяти от Тебе всех благ духовных? И како не воспети о тебе Богу: Аллилуия.
Икос 4.
Первая из людей праведная Елисавета нарече Тя, Пречистая Дево, Богоматерью, рекши: «Откуду мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне?» И мы в подражание ей, славим превелие чудо, безсеменнаго рождения, и вопием Благодатней: Радуйся, Богородице Дево; Радуйся, благословенная в женах. Радуйся, яко величит душа Твоя Господа; Радуйся, яко возрадовася дух Твой о Бозе Спасе Твоем. Радуйся, яко призре Господь на смирение Твое; Радуйся, яко от ныне ублажат Тя в си роди. Радуйся, Преблагословенная в женах; Радуйся, радосте наша. Радуйся, заблудшых воззвание; Радуйся, прародителей избавление. Радуйся, неискусомужно заченшая Христа; Радуйся, дивно родившая Спасителя. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Кондак 5.
Дивное терпение показа нам Господь о Тебе, Богомати, егда Иосиф хотяше тай пустити Тя, бракоокрадованную помышляюще. Но Ты не оправдывая Себе, в молчании предала Себе в волю Божию. Мы же Твоему страданию сочуствуя возопием Богу: Аллилуия.
Икос 5.
Кондак 6.
Како трепетало сердце Твое, о Богомати, егда на пути в Египет сретеся с разбойники. И старей разбойник воззре на Спасителя и рече: «Сошедшу Богу на землю, не бебы прекрасней сего Младенца». И отпустивши вас безбедны, про славиша Бога: Аллилуия.
Икос 6.
Сей благоразумный разбойник, одесную распятый, зряще невинныя страдания Господа на кресте, удивися силе Его духа, и исповеда Бога истинна, сподобися слышати днесь со Мною будеши в Раи. Мы же таковому Божиему благоволению удивляяся, величаем Пречистую Богоматерь и воспеваем Ей сице:Радуйся, наше покаяние; Радуйся, наше спасение. Радуйся, благое воздаяние; Радуйся, с Богом примирение. Радуйся, наше благоразумие; Радуйся, Богопознание наше. Радуйся, бурь житейских прекращение; Радуйся, грешных Споручнице. Радуйся, клятвы попрание; Радуйся, о гресех умилостивление. Радуйся, смерти упразднение; Радуйся, отчаянных Едина надеждо и ободрение. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Кондак 7.
Невозможно нам постигнути полноты любве Богоматери. Сего ради не могуще в полноте уразумети скорби Ея: Мал ум, бедно и немощно наше сердце, но душа радуется и влечется пети Богу: Аллилуия.
Икос 7.
Любовь Ея бе совершенною, безмерно преданной воле Божией, и что дадеся пережити Божией Матери. Егда сии люди, коих Она так много любила, и коим желала спастися, распинали Ея возлюбленного Сына. Буди имя Ея благословенно, воспевающе Ей: Радуйся, Марие Безневестная; Радуйся, любы неизреченная. Радуйся, красото несказанная; Радуйся, доброто Богом данная. Радуйся, благоухание наше; Радуйся, вечное радование. Радуйся, долготерпение превелие; Радуйся, глубино смирения. Радуйся, земное небо; Радуйся, превысшая небес. Радуйся, Заступнице усердная; Радуйся, в скорбех избавительнице. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе, вечныя жизни Подательнице.
Кондак 8.
Еожия Мати не пред аде писанию ни мысли Своея, ни любви Своея к Богу и Сыну Своему ни страданий души Своей, ибо сие непостижимо для нас. Совершенством бо Своим, Она превзошла Херувимов и Серафимов. Да с ними и мы навыкнем пети Богу: Аллилуия.
Икос 8.
Разум небесный открывающи, Пречистая Дево, благоизволила еси явити всем верным, яко в мире есть воля Божия, благая, угодная и совершенная, и всяк ум превосходящая. Призри на нас, Всепетая Богородице, озари светом истины, утеши нас, яко Мати, настави нас на путь правды, да возопиим моляще Тебе тако: Радуйся, познавшая Творца; Радуйся, возлюбившая Господа. Радуйся, устраняющая злые помыслы; Радуйся, возлюбившая смирение и слезы. Радуйся, хранение душевной и телесной чистоты; Радуйся, жилище Духа Святаго. Радуйся, вместилище Благодати; Радуйся, достойная любви Господней. Радуйся, возлюбившая человеки; Радуйся, обличающая соблазны. Радуйся, восходящая путем в горняя; Радуйся, Богу угодившая. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Кондак 9.
Икос 9.
От блаженного успения Твоего множае и множае множишася по земли иконы Пречистаго Твоего лика, Пресвятая Дево. И взирая на образ Свой, первописанный евангелистом Лукою, Ты рекла еси: Благодать Рождшегося от Мене и Моя с сею иконою да будет. И разлияся благодать чудотворений во градех и весех, людие же благодарно взываху: Радуйся, помощнице страждущих; Радуйся, скоропослушнице в напастех. Радуйся, упование отчаянным; Радуйся, избавляющая от наглыя смерти.Радуйся, покрове христиан православных; Радуйся, целительнице болящих. Радуйся, благовещение спасения; Радуйся, Несокрушимая стено. Радуйся, Неопалимая купино; Радуйся, Спорительнице хлебов. Радуйся, милостивая ходотаице; Радуйся, Державная Владычице. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе, вечныя жизни Подательнице.
Кондак 10.
Сия Одигитрия – Жизнеподательница явися нам под конец времен, яко звезда утренняя пред восходом Солнца Правды, во втором Его пришествии. И избра землю благочестивых князей Острожских, и собра иноки, и устрой обитель. Да на всякое время припадающе молятся пред образом Ея, да не оскудеет молитва и вера их, ибо молитвою Ея держится мир. Мы же во смирении поем Господеви: Аллилуия.
Икос 10.
Велию силу показа нам Господь, чудотворений Твоих, о Богомати, и в подражании всем показа избранника Твоего – преподобного Феодора, во князех Острожского. Яко зело любляше молитися и излияти душу свою пред образом Твоим, восклицая: Радуйся, Взбранная Воеводо; Радуйся, во бранех побеждение. Радуйся, пленных избавление; Радуйся, врагов примирение. Радуйся, мятежа мирского попрание; Радуйся, молитв иноческих благоухание. Радуйся, покаянию научение; Радуйся, грехов зрение. Радуйся, подвизающихся одобрение; Радуйся, ленивых посрамление. Радуйся, усердных наставление; Радуйся, Святых прославление. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Кондак 11.
Пение всеумиленное Тебе, Госпоже наша, с верою и упованием приносимое, милостивно приими и сподоби нас, в Святей обители подвизающихся, в любви и единомыслии жити и едиными усты и единым сердцем с верными воспевати Богу: Аллилуия.
Икос 11.
Никто же притекаяй к Тебе посрамлен от Тебе исходит, Пречистая Богородице Дево. Заступнице Усердная рода христианского, сподобляющая нас обращатися за помощию во всех обстояниях нашей жизни, да с благодарением взываем: Радуйся, ангельское удивление; Радуйся, пророческая проповедь.Радуйся, апостольская похвало; Радуйся, святителей украшение. Радуйся, князей державо; Радуйся, мучеников утверждение. Радуйся, иноков наставление; Радуйся, постников воздержание. Радуйся, девствующих чистото; Радуйся, матерей веселие. Радуйся, младенцев мудр осте; Радуйся, вдовиц и сирых кормительнице. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Кондак 12.
Благодатию свыше Сына Твоего, Христа Бога нашего, Преблагая Мати, милостивно скорбящия утешаеши, верныя в вере Святей утверждаеши, грешныя и заблудшия на путь правый обращаеши, всех приводя к немолчному славословию: Аллилуия.
Икос 12.
Чудотворными иконами Своими Владычице, покрыла всю землю, а наипаче землю Руськую. От Царьграда до Киева, от Киева до Почаева и по всей земле нашей, яко светила небесные возсияли иконы Твои, просвещая нам путь ко спасению, на сии взирая, прославим Тя, Богородице: Радуйся, нагих одеяние; Радуйся, болящих здравие. Радуйся, заблудших наставнице; Радуйся, в бедах заступнице. Радуйся, обидимых защитнице; Радуйся, ненадеющихся надеяние. Радуйся, нищих богатство; Радуйся, печальных утешение. Радуйся, плавающих тишино; Радуйся, обуреваемых пристанище. Радуйся, ненавидящих любовное смирение; Радуйся, требующих помощнице. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всем притекающим к Тебе вечныя жизни Подательнице.
Кондак 13.
О Бсепетая Мати, Всесвятая Владычице, родшая Христа Жизнодавца, не претерпевшаго смешения или разделения Божественнаго. Темже Тя Богородицу верно величаем. Просим и молим Тя, даждь нам чистоту сердца и простоту души, сыновнюю преданность и любовь к Тебе, да всегда вопием: Аллилуия.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос
Тропарь, глас 4-й
Пресвятая Владычице Богородице, в благодатной иконе Твоей «Жизнеподательницей» нареченная, Единородному Сыну Твоему Иисусу Христу плоть взаимодавшая, князей Острожских и землю Волынскую в православии укрепившая, душевные и телесные недуги притекающих к Тебе исцеляющая, немощи наша уврачуй, обитель Межирицкую утверди, и благочестие в земле нашей до скончания века сохрани.
Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим Образ Твой Святый, имже точиши исцеления, всем с верою притекающим.
Также читайте у нас на сайте:
Первое Православное радио в ФМ диапозоне!
Можете слушать в автомобиле, на даче, везде где у вас нет доступа к Православной литературе или другим материалам.
МЕЖИРИЦКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ
Межирицкая икона Божией Матери |
Межирицкая [1] икона Божией Матери, называемая также Жизнеподательница (или Животодательница)
Празднование в четверг 5-й седмицы после Пасхи (Укр.)
На иконе Богородица держит благословляющего Богомладенца на левой руке.
Образ был написан в XIV веке и привезён от Вселенского патриарха князем Острожским как дар и благословение за верность и охрану Православия. Эта икона сопровождала князей Острожских в военных походах, и в княжеской династии считалось, что всем своим победам они обязаны заступничеству Богоматери по молитвам перед Её чудотворным образом.
Межирицкая икона Божией Матери. Список |
В 1866 году, после возвращения монастыря Православной Церкви, цесаревна Мария Феодоровна подарила для образа серебряный оклад, украшенный 12-ю изумрудами. В монастырской библиотеке хранилась рукописная книга, в которой описывались все чудеса, произошедшие от иконы. О её чудотворности свидетельствовали и дары, прикреплённые с тыльной стороны кивота. В 1915 году, во время Первой мировой войны, икону забрали для сохранения в Харьков, а в 1918-м она возвратилась в обитель, но уже без ценных украшений.
После революции Межирицкий монастырь был закрыт. Возобновлён в 1991 году, и икона снова стала его главной святыней. В 1997 году решением Священного Синода Украинской Православной Церкви было установлено празднование Межирицкой иконы во вторник шестой седмицы по Пасхе. 24 июня 2015 года Синод Украинской Церкви перенёс празднование на четверг пятой седмицы по Пасхе [2].
У чудотворной иконы «Жизнеподательница» стало снова совершаться много чудесных исцелений: глаз, ног, сердца, внутренних и раковых болезней. Бездетные супруги усердными молитвами испрашивали рождение детей. Поддерживается и традиция подносить иконе благодарственные дары-подвески.
Молитвословия
Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице,/ в благода́тней ико́не Твое́й Жизнепода́тельницей нарече́нная,/ Единоро́дному Сы́ну Твоему́ Иису́су Христу́ пло́ть взаимода́вшая,/ кня́зей Остро́жских и зе́млю Волы́нскую в Правосла́вии укрепи́вшая,/ душе́вныя и теле́сныя неду́ги притека́ющих к Тебе́ исцеля́ющая,/ не́мощи на́ша уврачу́й,/ оби́тель Межири́цкую утверди́,/ и благоче́стие в земле́ на́шей// до сконча́ния ве́ка сохрани́.
Использованные материалы
Молимся вместе
Ежедневно молимся вместе.
Читаем дневные Акафисты, на которых поминаем участников нашего сообщества,
принимающих участие в совместных молитвах.
Читаем Псалтирь и поминаем всех, кто принимает в этом чтении участие.
Читаем Книги Ветхого Завета, Евангелие, Апостол.
Приглашаем всех желающих присоединиться.
Это самая чтимая икона Свято-Τроицкого Межирицкого мужского монастыря, который находится в селе Μежиричи Острожского района, Ρовенской области. Перед этим Чудотворным образом Божьей Матери Жизнеподательница (Животодательница) возносятся молитвы уже 6 веков. Эта икона прославилась множеством чудес и исцелений. Икона Жизнеподательница была написана в ХIV веке согласно канонам иконописи и является одной из древнейших икон Богоматери, сохранившейся до наших дней на Волыни. В конце ХIV века эта икона была передана Константинопольским Патриархом в дар князю Даниилу Острожскому — как Благословение и подарок за верность и охрану Православия. Много веков икона Божьей Матери Жизнеподательница была родовой святыней князей Острожских и предавалась от сына к сыну. Острожские считали, что всем своим победам, они обязаны, именно, заступничеству Чудотворного образа, который брали с собой во все военные походы. В 1386 году великий князь Литовский Βитовт грамотой подтверждает право князя Федора Острожского на Μежирич. В последствии, потомок Федора князь Βасилий Острожский (Красный) на месте деревянного замка, принадлежащего Федору возводит деревянные стены, а его сын Иван, в дальнейшем, строит деревянную Троицкую церковь. Простояв всего несколько лет церковь была сожжена во время одного из татарских набегов. Но Острожские не оставили Μежиричи без храма, они начинают строительство каменной церкви, сохранившейся до наших дней. С именем последнего представителя рода Острожских, Януша, краковского каштеляна, принявшего католичество, связан важный этап в развитии Μежеричи. В начале XVII века Януш, так как у него не было сыновей, передает образ в Межирицкий монастырь, в последствии преобразованный им во францисканский. В 1779 году над иконой Жизнеподательницапроводится католический ритуал коронования. На Божью Μатерь и Спасителя надевают короны, изготовленные в Риме из золота и драгоценных металлов. В 1866 году после возвращения монастыря Πравославной Церкви российской императрицей Μарией Федоровной, супругой Αлександра II, она дает распоряжение приложить к образу серебряную цату с шестью изумрудами и вставить еще шесть изумрудов в корону. Цαту создал знаменитый петербургский ювелир Иван Сазиков. Ηа ней и сейчас можно рассмотреть два клейма: «IC» (инициалы мастера) и «84» (проба серебра). После революции монастырь был закрыт.В настоящее время Межирицкая икона Божией Матери Жизнеподательница является главной святыней возрождённого в 1991 году Свято-Троицкого Межиричского монастыря. Чудеса: В монастырской библиотеке находилась рукописная книга, в которой описывались все чудеса, произошедшие от иконы. О чудотворности иконы Жизнеподательница также свидетельствуют дары, прикрепленные с тыльной стороны иконы и несколько специальных металлических пластинок, на которых присутствуют изображения человеческих органов и частей тела (сердца, глаз, ног). Такие метки обычно ставятся, когда человек исцеляется от иконы. По преданию, этот образ всегда сопровождал князей Острожских в военных походах, а после чудесного спасения Пресвятой Богородицей от татар города Слуцка Межиричский образ Богоматери почитается верующими людьми как чудотворный, что было официально признано и Византией в XVIII веке. А было это именно так. В 1522 году на город Слуцк напали татары. Β те времена городом правил князь Симеон Слуцкий. Τатары для нападения выбрали тот момент, когда князь отсутствовал в городе. Но решительная княжна Αлександра, дочь Симеона Слуцкого, возглавила оборону города. Она, не мешкая, послала гонца к князю Константину Ивановичу Острожскому, известному своими многочисленными победами над татарами. Сама же обратилась с горячей мольбой к Богородице: да не оставит Пречистая город без своей помощи. А князь Κонстантин, узнав о беде, сразу же поспешил на помощь. С собою он вез родовую святыню — икону Божье Матери Жизнеподательница. И вот, эта икона, как говорится в предании, перенеслась по воздуху к осажденному Слуцку и встала в небе над стенами крепости. Τатары увидев в небе образ Божьей Матери испугались и начали убегать. К этому моменту поспел и князь Константин со своим войском и довершил их разгром. И вот тут произошло новое чудо: князь Константин влюбился в княжну Αлександру и она ответила ему взаимностью. Вскоре поженились и через два с половиной года у супругов родился сын Константин — будущий просветитель и защитник Πравославия в Польше. Встреча князя Константина Острожского и княжны Александры Слуцкой есть чудо любви, подаренной Божьей Матерью, ведь именно под ее покровом произошла эта встреча.