канон на день святой троицы слушать
Канон на День Святой Троицы
Песнь 1
Ирмос: Твоя, Бессмертный, победоносная десница/ божественно силою прославилась:/ ибо она, как всемогущая, противников сломила,/ а израильтянам проложила/ новый путь по глубине.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Серафимы, не умолкая, славят/ Единое Триипостасное Начало/ – безначальное, вечное, сотворившее все, непостижимое:/ Его и всякий язык с верою/ песнопениями прославляет.
Чтобы людям явить Свое единое,/ Тройственным Светом сияющее Божество,/ Ты, создав в начале человека,/ по образу Своему устроил его,/ ум, и слово, и дух даровав ему как Человеколюбец.
Слава: Проявляя свыше единую/ в Трех Богоначальных Лицах власть,/ Ты, Отче, изрек равнодействующему Сыну Своему и Духу:/ «Давайте, сойдя, смешаем их языки».
И ныне: Отец не рожденный/ образно мудрыми как Ум предвозвещался,/ Сын же, с Ним единый естеством, – как Слово собезначальное,/ и как Дух Святой – совершивший воплощение/ Слова во утробе Девы.
Песнь 3
Ирмос: Единый, Знающий немощь естества смертных,/ и из сострадания принявший его образ!/ Препояшь меня свыше силою, чтобы взывать Тебе:/ «Свят одушевленный храм/ пречистой славы Твоей, Человеколюбец!»
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Когда Ты в древности Аврааму/ явно явился в трех Ипостасях/ и единым по естеству Божества,/ богословие чистейшее образно показал;/ и мы с верою воспеваем Тебя,/ единоначального Бога и трисолнечного.
Из Тебя Родившийся образом, достойным Бога,/ не по законам тленным, Отче, воссиял/ как Свет от Света – Сын неизменяемый,/ и Дух Божественный как Свет исшел,/ и мы сиянию единого Божества трех Ипостасей/ поклоняемся с верою и славим.
Слава: Единица-Троица сверхъестественно/ неизреченно, выше постижения,/ разумными Существами славится,/ в трисвятых восклицаниях не смолкая возглашающими хвалу;/ с ними согласно соспевается и нами/ Триипостасный Господь.
И ныне: Из Тебя без семени произошел/ во времени Сверхвременный,/ – уподобившийся нам Невидимый,/ и единству Естества и господства научил/ Отца, и Сына, и Духа, Богородица;/ потому мы Тебя славим.
Господи, помилуй, трижды.
Седален, глас 1.
Подобен «Г роб Твой, Спасе:»
Отцу и Сыну поклонимся все,/ и Духу правому и равному Им честью;/ слава Троице несотворенной, и сверхбожественной Силе,/ Которую славят Бесплотных полки;/ Ее в сей день и мы, на земле рожденные/ со страхом восхвалим.
Слава, и ныне, Богородичен: Направь на путь покаяния/ нас, всегда уклоняющихся к бездорожьям зол/ и прогневляющих преблагого Господа,/ не познавшая брака, благословенная Мария,/ прибежище отчаявшихся людей,/ Божия обитель.
Песнь 4
Ирмос: Тебя, как гору, благодатию Божественною осененную,/ Аввакум, усмотрев прозорливыми очами,/ предрекал, что из Тебя произойдет Святой Израиль/ для спасения нашего и обновления.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Осияй меня, Боговластие Трисолнечное,/ сияниями Твоих Боготворящих озарений,/ чтобы очам сердца являлась красота/ превышающего ум Богоначального Твоего блеска,/ и светотворного и сладкого к Тебе приобщения.
Сперва небеса утвердил Ты, Господи,/ и все Воинство их Словом Твоим всетворческим,/ и Духом уст Своих, с Тобой по естеству соединенным:/ с Ними Ты владычествуешь над всем/ в трисветлом единовластии Божества.
Слава: Так как создала Ты меня по образу Своему и по подобию,/ Богоначальная (и) всетворческая Троица,/ неслиянное Единство,/ вразуми, просвети к исполнению воли Твоей святой,/ благой в крепости и совершенной.
И ныне: Родила Ты, Пречистая, Одного из Троицы/ – Богоначальнейшего Сына,/ воплотившегося нас ради от Тебя,/ озаряющего рожденных на земле/ Трисолнечного Божества немеркнущим светом и сияниями.
Песнь 5
Ирмос: Осветивший блеском пришествия Твоего Христе,/ и очистивший Крестом Твоим мира концы!/ Светом Твоего Богопознания просвети сердца/ православно воспевающих Тебя.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Первым Ангелов строй/ неприступными красоты Твоей лучами/ без посредства озаряя, Троица единовластнейшая,/ Твоими сияниями просвети/ православно Тебя воспевающих.
Ныне единая природа,/ которой Ты бытие дала по благости,/ воспевает Тебя, Боговластие трисолнечное,/ испрашивая избавление от согрешений,/ и от искушений, и бед и скорбей.
Слава: Отца, и Сына, и Духа Святого,/ единое естество и Божество/ мы с верою славим:/ разделяемое, но нераздельное/ – единого Бога и невидимого, и видимого творения.
И ныне: Все речения пророков заранее описали,/ рождение от Тебя, Пречистая, Христа,/ неизреченное и необъяснимое,/ которое мы познали,/ вводящее в таинство единственного и трисолнечного Божества.
Песнь 6
Ирмос: Объяла нас глубочайшая бездна, нет избавляющего:/ сочли нас за овец закалаемых./ Спаси народ Твой, Боже наш;/ ибо Ты – сила немощных и исправление.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Как имеющая равнозначущую силу,/ Троица сверх-существенная,/ в тождестве воли Ты являешься/ Единицей простой и нераздельной;/ итак, силою Твоею/ Ты нас сохрани. (2)
Слава: Ты все века волею Твою,/ как благая, устроила из небытия,/ непостижимая Троица,/ затем и человека создала;/ но и ныне избавь меня от всякого несчастья.
И ныне: Солнца незаходящего домом стала Ты,/ сотворившего и поставившего в своем порядке/ светила великие всесильно,/ пречистая Дева, Божия Невеста;/ но и ныне избавь меня от страстей омрачения.
Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне:
Седален, глас 1.
Подобен: «Г роб Твой, Спасе:»
Троице почитаемой и нераздельному Естеству,/ в трех Лицах рассекаемой без рассечения/ и пребывающей нераздельной по природе Божества,/ поклонимся, на земле рожденные со страхом,/ и прославим, как Творца и Владыку, Бога преблагого.
Слава, и ныне, Богородичен: Направь, Чистая, несчастную мою душу,/ и сжалься, ради множества согрешений,/ над нею, соскользнувшей в глубину погибели, Всенепорочная;/ и в страшный смертный час Ты меня спаси/ от обвиняющих демонов и всякого наказания.
Песнь 7
Ирмос: Тебя, Богородица, духовной печью/ признаем мы, верные;/ ибо как трех отроков спас Превозносимый,/ так всего меня, человека, в Твоем чреве обновил/ восхваляемый Бог отцов и препрославленный.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Слово Божие, единое по естеству сияние/ Вседержителя Бога!/ Как обещал Ты, то что от Тебя – богодейственное вселение сотвори,/ как милосердный, со Отцом Твоим и Духом,/ и яви меня страшным для бесов и страстей. (2)
Слава: Чтобы показать нам Твоего, Владыка, милосердия пучину,/ Сына Твоего послав к нам, уничиженным,/ Ты снова возобновил в нас первоначальный блеск;/ но и ныне вразуми меня/ Божественным Духом.
И ныне: Носимый на престоле Херувимском и всех Царь,/ во чрево Твое девственное вселился, Пречистая,/ всех избавляя от погибели, как Человеколюбец;/ но и ныне меня Твоими ходатайствами сохрани.
Песнь 8
Ирмос: Чуда сверхъестественного образ/ показала в древности огненная печь, полная росы: ибо огонь не опалил юных отроков,/ являя божественное без семени от Девы рождество./ Потому в песнях воспоем:/ «Да благословляет все творение Господа/ и превозносит во все века!»
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Мановением богодейственным, Господи всех,/ Триипостасный и Вседержитель,/ небеса простер Ты, как покров из кожи;/ затем и земли повесил глубину/ всемогущею Твоею дланью./ Потому и рабов Твоих укрепи/ любовью и верою в Тебя, Человеколюбец,/ чтобы мы, вожделея Тебя, славили вовеки. (2)
Слава: Просвети Богоначальным светом/ воспевающих Тебя,/ Свет, трисолнечный Лицами,/ но единственный в то же время Естеством,/ и сподоби всегда взирать к Твоим светоподательным лучам,/ через которые я насыщусь славою Твоею сладкой,/ и светотворной, и всеблаженной,/ и превозносить Тебя буду с верою вовеки.
И ныне: Вознес на небеса человеческое естество,/ Сын Твой, Пречистая Богородица,/ приняв его без изменения,/ и по преизбытку благости/ от древнего тления избавив./ Ему мы благодарственно поем:/ «Да благословляет все творение Господа/ и превозносит во все века!»
Песнь 9
Ирмос: Образ чистого рождения Тобою Христа/ представил терновый куст, горевший не сгорая;/ и ныне Тебя молим угасить/ свирепствующую против нас искушений печь,/ чтобы мы Тебя, Богородица,/ непрестанно величали.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Спаси, Спаситель всего творения,/ постигаемого как чувством, так и умом,/ Пресвятая Троица единосущная,/ рабов Твоих от вражьего коварства и вреда/ и всегда сохраняй стадо Твое от козней. (2)
Слава: Чтобы показать беспредельную глубину/ по естеству присущей Тебе благости,/ дал Ты нам обетования, Трисолнечный/ и единоначальный всесильный Боже,/ спасительные для Твоих рабов;/ их благоволи и исполнить.
И ныне: Ответь на наши моления,/ единый истинный Бог,/ верою постигаемый, как Один в Трех Богоначальных Ипостасях,/ и подай утешение Твоим рабам/ по ходатайствам Пречистой и Всехвальной Богоматери.
Канон Святой и Живоначальной Троице
Тропарь, глас 8:
Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.
Канон, егоже краестрочие: Едино Тя пою Трисолнечное Естество. Творение Митрофаново, глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца / Боголе́пно в кре́пости просла́вися: / та бо, Безсме́ртне, / я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, / Изра́ильтяном / путь глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Еди́но Триипоста́сное Нача́ло, / Серафи́ми немо́лчно сла́вят: / Безнача́льное, Присносу́щное, твори́тельное всех, непостижи́мое, / е́же и всяк язы́к ве́рно почита́ет пе́сньми.
Да челове́ком еди́нственное, / трисия́тельное Твое́ яви́ши Божество́, / созда́вый пре́жде челове́ка, / по Твоему́ о́бразу воо́бразил еси́, / ум ему́, и сло́во и дух дав, / я́ко Человеколю́бец.
Слава: Свы́ше показу́я еди́нственную / Богонача́льных в трие́х Ипоста́сех держа́ву, О́тче, / рекл еси́ равноде́тельному Твоему́ Сы́ну, и Ду́ху: / прииди́те соше́дше, язы́ки их слия́им.
И ныне: Ум у́бо есть нерожде́нный Оте́ц, / обра́зно прему́дрыми предрече́ся, / Сло́во же собезнача́льно, соесте́ственный Сын, / и Дух Святы́й, и́же в Де́ве Сло́ва созда́вший воплоще́ние.
Песнь 3.
Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь / и ми́лостивно в не вообра́жся, / препоя́ши мя с высоты́ си́лою, / е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, / одушевле́нный хра́ме / неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Ты дре́вле я́ве Авраа́му / я́ко яви́лся еси́ Триипоста́сный, / еди́нствен же естество́м Божества́, / богосло́вия и́стиннейшее обра́зно яви́л еси́, / и ве́рно пое́м Тя, / единонача́льнаго Бо́га и трисо́лнечнаго.
Из Тебе́ роди́выйся боголе́пно нетле́нно О́тче, / возсия́ свет от све́та, Сын непреме́нен, / и Дух Боже́ственный, свет изы́де, / еди́наго Божества́ све́тлости триипоста́сней / покланя́емся ве́рно и сла́вим.
Слава: Еди́ница Тро́ица преесте́ственне, / неизрече́нно па́че смы́сла, у́мными существы́ сла́вится, / трисвяты́ми гла́сы немо́лчную вопию́щими хвалу́, / и́миже согла́сно пое́тся и на́ми / триипоста́сный Госпо́дь.
И ныне: Из Тебе́ вре́менне без се́мене / произы́де Вышшеле́тный, / уподо́бивыйся нам неви́димый, / и еди́ному естеству́ и госпо́дству О́тчу научи́в, / и Сыно́вню, и Ду́хову, Богоро́дице, / те́мже Тя сла́вим.
Го́споди, поми́луй, трижды.
Седален, глас 1.
Отцу́ и Сы́ну поклони́мся вси, / и Ду́ху пра́вому и равноче́стну, / сла́ва Тро́ице несозда́нней, и пребоже́ственней Си́ле, / Ю́же сла́вят безпло́тных чи́нове, / Сию́ днесь и земноро́днии / со стра́хом ве́рно восхва́лим.
Слава, и ныне, Богородичен: Наста́ви ны на путь покая́ния, / уклоня́ющияся при́сно к безпу́тием зол, / и преблага́го прогне́вающия Го́спода, / неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, / прибе́жище отча́янных челове́ков, / Бо́жие пребыва́ние.
Песнь 4.
Ирмос: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную, / прозорли́выма Авваку́м / усмотри́в очи́ма, / из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, / во Спасе́ние на́ше / и обновле́ние.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Возсия́й ми Богонача́лие трисо́лнечное, / сия́ньми Твои́х богоде́тельных озаре́ний, / в серде́чных очесе́х добро́те мечта́тися, / е́же па́че ума́ богонача́льныя Твоея́ све́тлости, / и светоде́тельнаго и сла́дкаго прича́стия.
Пе́рвее небеса́ утверди́л еси́, Го́споди, / и всю си́лу их сло́вом Твои́м вседе́тельным, / и Ду́хом уст соесте́ственным, / с ни́миже влады́чествуеши вся́ческими / в трисия́тельне единонача́лии Божества́.
Слава: Я́ко созда́л еси́ мя по о́бразу Твоему́ и по подо́бию, / Богонача́льная и вседе́тельная Тро́ице, / неслия́нная Еди́нице, / вразуми́, просвети́, во е́же твори́ти во́лю Твою́ святу́ю, / благу́ю в кре́пости, и соверше́нную.
И ныне: Родила́ еси́ от Тро́ицы Еди́наго Пречи́стая, / Богонача́льнейша Сы́на, / вопло́щшася нас ра́ди из Тебе́, / озаря́юща земноро́дных, трисо́лнечнаго Божества́ / невече́рним све́том и сия́ньми.
Песнь 5.
Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, / и освети́вый Кресто́м Твои́м / ми́ра концы́, / сердца́ просвети́ / све́том Твоего́ Богоразу́мия, / правосла́вно пою́щих Тя.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Я́же пе́рвой а́нгельской непосре́дственне у́твари, / непристу́пными Твоея́ добро́ты луча́ми осиява́емой бы́ти баговоли́вши, / Твои́ми све́тлостьми просвети́, / Тро́ице единонача́льственнейшая, / правосла́вно Тебе́ пою́щих.
Ны́не естество́, еди́нственное Богонача́лия трисо́лнечное, / воспева́ет Тя, Е́же осуществова́ла еси́ за бла́гость, / прегреше́ний избавле́ние и напа́стей испроша́ющи, / и бед, и скорбе́й.
Слава: Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / Еди́но Естество́ и Божество́ ве́рою сла́вим, / дели́тельное, неразде́льное, / еди́наго Бо́га неви́димыя и ви́димыя же тва́ри.
И ныне: Рече́ния вся проро́ческая преднаписа́ша, / Пречи́стая, Твое́ рождество́, / неизрече́нное и неудо́бь сказу́емое, / е́же мы позна́хом, / тайноводи́тельное еди́нственнаго и трисо́лнечнаго Божества́.
Песнь 6.
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна, / несть избавля́яй, / вмени́хомся, / я́ко о́вцы заколе́ния, / спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш, / Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Равноста́тную си́лу я́ко иму́щи, / Тро́ице пресу́щественная, в то́ждестве хоте́ния, / Еди́ница еси́ проста́ и неразде́льна: / Ты у́бо нас си́лою Твое́ю соблю́ди. [Дважды]
Слава: Ты вся ве́ки хоте́нием Твои́м, / я́ко бла́га соста́вила еси́ от не су́щих, непостижи́мая Тро́ице, / та́же и челове́ка создала́ еси́, / но и ны́не от вся́каго изба́ви мя обстоя́ния.
И ныне: Со́лнца незаходи́маго дом была́ еси́, / созда́вшаго и в чину́ поста́вльшаго свети́ла вели́кая Всеси́льне, / Пречи́стая Де́во Богоневе́стная, / но и ны́не страсте́й мя изба́ви помраче́ния.
Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:
Седален, глас 1.
Тро́ице святе́й, и неразде́льному Естеству́, / в Тре́х Ли́цех секо́мей несе́чено, / и пребыва́ющей неразде́льней по существу́ Божества́, / поклони́мся земноро́днии со стра́хом, / и сла́вим я́ко Творца́ и Влады́ку, Бо́га преблага́го.
Слава, и ныне, Богородичен: Упра́ви Чи́стая, окая́нную мою́ ду́шу, / и уще́дри ю́ от мно́жества прегреше́ний, / во глубину́ попо́лзшуюся поги́бели, Всенепоро́чная, / и в час мя стра́шный сме́ртный Ты исхити́ / оглаго́лующих де́монов, и вся́кия му́ки.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь / разсмотря́ем, ве́рнии, / я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый, / мир обнови́, / во чре́ве Твое́м всеце́л, / хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Сло́ве Бо́жий, соесте́ственное сия́ние Вседержи́теля Бо́га, / я́коже обеща́л еси́ е́же у Тебе́, / богоде́тельное вселе́ние сотвори́, я́ко благоутро́бен, / со Отце́м Твои́м и Ду́хом, / и стра́шна бесо́м мя покажи́, и страсте́м. [Дважды]
Слава: Да Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко, / пока́жеши пучи́ну нам, / Сы́на Твоего́ посла́в к на́шему смире́нию, / па́ки вообрази́л еси́ на пе́рвую све́тлость, / но и ны́не Боже́ственным мя вразуми́ Ду́хом.
И ныне: И́же на херуви́мстем престо́ле носи́мый, / и всех Царь, во чре́ве Твое́м де́вственнем всели́ся Пречи́стая, / всех избавля́я от истле́ния, я́ко Человеколю́бец, / но и ны́не Твои́ми мя моли́твами сохрани́.
Песнь 8.
Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изо́брази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Ма́нием богоде́тельным, Го́споди всех, / Триипоста́сне и Вседержи́телю, / небеса́ просте́рл еси́ я́ко ко́жу, / та́же и земли́ пове́сил еси́ глубину́, / всемогу́щею Твое́ю дла́нию. / Те́мже и рабы́ Твоя́ укрепи́ любо́вию и ве́рою Твое́ю, Человеколю́бче, / да Тя сла́вим жела́нием во ве́ки. [Дважды]
Слава: Просвети́ Богонача́льным све́том / пою́щих Тя, Трисо́лнечный Све́те Ли́цы, / еди́нственный же па́ки существо́м, / и к Твои́м светода́тельным луча́м взира́ти при́сно, / и́миже насы́щуся сла́вы Твоея́ сла́дкия, / и светода́тельныя, и пребога́тыя, / и превозношу́ Тя ве́рно во ве́ки.
И ныне: Вознесе́ на небеса́, челове́ческое прие́м естество́ / непрело́жен Сын Твой, Пречи́стая Богоро́дице, / превосхожде́нием бла́гости избавль дре́вния тли. / Ему́же благода́рственно воспева́ем: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, / огнепали́мая купина́ / показа́ неопа́льная; / и ны́не на нас / напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Спаси́, Спаси́телю тва́ри, чу́вственныя же и у́мныя / рабы́ Твоя́ от вра́жия наве́та и озлобле́ния, / Пресвята́я Тро́ице Единосу́щная, / и соблюда́й ста́до Твое́ вы́ну ненаве́тно. [Дважды]
Слава: Да глубину́ неизче́тную / су́щественныя пока́жеши Твоея́ бла́гости, / дал еси́ нам обе́ты, / трисо́лнечный и единонача́льный Бо́же Всеси́льный, / спаси́тельныя Твои́м рабо́м, / и́хже соверши́ти сподо́би.
И ныне: При́зри на на́ша моле́ния, / и́же в трие́х Богонача́льных Ипоста́сех, / еди́н сый Бог во и́стине ве́руемый, / и пода́ждь Твои́м рабо́м утеше́ние, / моли́твами Пречи́стыя и препе́тыя Богома́тере.
Молитва Пресвятей Троице, творение Марка монаха:
Всемогу́щая и Животворя́щая Свята́я Тро́ице и светонача́льная, я́же мíрную вся́кую и премíрную тварь, за еди́ну бла́гость от не су́щих приведы́й, и промышля́я и содержа́. И́же по про́чих Твои́х неизрече́нных о земно́м ро́де благодея́ниих, и покая́ние нам ра́ди плотска́го неможе́ния до сме́рти дарова́вый: не оста́ви нас окая́нных в лука́вых на́ших дея́ниих умре́ти, ниже́ злонача́льнику и зави́стцу, и губи́телю посме́шство бы́ти. Зри́ши бо Благосе́рде, ели́к у́бо о́наго на нас наве́т и вражду́, ели́ко же и на́ше страстова́ние, и сла́бость, и небреже́ние. Но неоску́дныя Твоя́ бла́гости соде́лай на нас, мо́лим на вся́кий день и час прогне́вающии Тя честны́х и животво́рных за́поведей преступле́нием. И вся у́бо всего́ преше́дшаго живота́ на́шего, и до ны́нешняго часа́ согреше́нная на́ми, в дея́ниих, или́ глаго́ланиих, или́ в помышле́ниих, оста́ви и прости́. Сподо́би же нас, про́чее сконча́ти житие́ в покая́нии, и умиле́нии, и соблюде́нии святы́х Твои́х повеле́ний. А́ще у́бо сла́достию прельсти́вшеся, многообра́зне согреши́хом, или́ ме́рзкими похотьми́ неполе́зными и вре́дными обольсти́вшеся препроводи́хом: а́ще гне́вом и я́ростию подви́гшеся безслове́сною, кого́ бра́та на́шего оскорби́хом, а́ще язы́ком неизбе́жных и стро́потных и кре́пких сете́й объя́хомся: а́ще ко́им чувств на́ших, или́ все́ми, во́лею или́ нево́лею, ве́дуще или́ не ве́дуще, от восхище́ния, или́ поуче́ния безу́мно поползо́хомся: а́ще же лука́выми по́мыслы и су́етными со́весть оскверни́хом: а́ще ли ко́им други́м о́бразом прегреши́хом, от предприя́тия и обы́чая томи́ми зла́го: прости́ нам и оста́ви вся, Всеще́дре, Пребла́же и Многоми́лостиве: и да́руй нам про́чее бо́дрость и си́лу, во е́же твори́ти во́лю Твою́ бла́гу, и благоуго́дну и соверше́нну: да нощна́го и мра́чнаго зла, светови́дным покая́нием преме́ншеся, и я́ко во дни благообра́зно ходя́ще, и очище́ни объяви́мся человеколю́бию Твоему́ недосто́йнии, воспева́юще Тя и велича́юще во ве́ки, ами́нь.
Канон Святей и Живоначальной Троице, глас 1
Та́же, Кано́н ко святе́й и живонача́льней тро́ице, его́же краестро́чие: Еди́но Тя́ пою́ трисо́лнечное естество́.
Творе́ние Митрофа́ново
Пе́снь 1
Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.
Припе́в: Пресвята́я Тро́ице Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Еди́но Триипоста́сное Нача́ло, Серафи́ми немо́лчно сла́вят: безнача́льное, присносу́щное, твори́тельное все́х, непостижи́мое, е́же и вся́к язы́к ве́рно почита́ет пе́сньми.
Да челове́ком еди́нственное, трисия́тельное Твое́ яви́ши Божество́, созда́вый пре́жде челове́ка, по твоему́ о́бразу вообрази́л еси́, у́м ему́, и сло́во и ду́х да́в, я́ко Человеколю́бец.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Свы́ше показу́я еди́нственную богонача́льных в трие́х ипоста́сех держа́ву, Отче, ре́кл еси́ равноде́тельному Твоему́ Сы́ну, и Ду́ху: прииди́те соше́дше, язы́ки и́х слия́им.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: у́м у́бо е́сть Нерожде́нный Оте́ц, обра́зно прему́дрыми предрече́ся, Сло́во же Собезнача́льно, Cоесте́ственный Cы́н и Ду́х Святы́й, и́же в Де́ве Сло́ва созда́вший воплоще́ние.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь, и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Ты́ дре́вле я́ве Авраа́му я́ко яви́лся еси́ триипоста́сный, еди́нствен же естество́м Божества́, богосло́вия и́стиннейшее обра́зно яви́л еси́: и ве́рно пое́м Тя́, единонача́льнаго Бо́га, и трисо́лнечнаго.
Из Тебе́ роди́выйся боголе́пно нетле́нно, О́тче, возсия́ све́т от све́та, Сы́н непреме́нен, и Ду́х Боже́ственный, све́т изы́де: еди́наго Божества́ све́тлости триипоста́сней покланя́емся ве́рно, и сла́вим.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Еди́ница Тро́ица преесте́ственне, неизрече́нно па́че смы́сла, у́мными существы́ сла́вится, трисвяты́ми гла́сы немо́лчную вопию́щими хвалу́: и́миже согла́сно пое́тся и на́ми триипоста́сный Госпо́дь.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Из Тебе́ вре́менне без се́мене произы́де вышшеле́тный, уподо́бивыйся на́м неви́димый, и еди́ному естеству́ и госпо́дьству О́тчу научи́в, и Сыно́вню, и Ду́хову, Богоро́дице: те́мже Тя́ сла́вим.
Го́споди, поми́луй, три́жды
Седа́лен, гла́с 1.
Отцу́ и Сы́ну поклони́мся вси́, и Ду́ху пра́вому и равноче́стну, сла́ва Тро́ице несозда́нней, и пребоже́ственней си́ле, ю́же сла́вят безпло́тных чи́нове: сию́ дне́сь и земноро́днии со стра́хом ве́рно восхва́лим.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, уклоня́ющыяся при́сно к безпу́тием зо́л, и преблага́го прогне́вающыя Го́спода, неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие пребыва́ние.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Го́ру Тя́ благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Возсия́й ми́ Богонача́лие трисо́лнечное, сия́ньми Твои́х богоде́тельных озаре́ний, в серде́чных очесе́х добро́те мечта́тися, е́же па́че ума́ богонача́льныя Твоея́ све́тлости, и светоде́тельнаго и сла́дкаго прича́стия.
Пе́рвее небеса́ утверди́л еси́, Го́споди, и всю́ си́лу и́х сло́вом Твои́м вседе́тельным, и Ду́хом у́ст соесте́ственным, с ни́миже влады́чествуеши вся́ческими в трисия́тельне единонача́лии Божества́.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Я́ко созда́л еси́ мя́ по о́бразу Твоему́ и подо́бию, Богонача́льная и вседе́тельная Тро́ице, неслия́нная Еди́нице, вразуми́, просвети́, во е́же твори́ти во́лю Твою́ святу́ю, благу́ю в кре́пости, и соверше́нную.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Родила́ еси́ от Тро́ицы Еди́наго, Пречи́стая, Богонача́льнейша Сы́на, вопло́щшася на́с ра́ди из Тебе́, озаря́юща земноро́дных, трисо́лнечнаго Божества́ невече́рним све́том и сия́ньми.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя́.
Я́же пе́рвой а́нгельской непосре́дственне у́твари, непристу́пными Твоея́ добро́ты луча́ми осиява́емой бы́ти благоволи́вши, Твои́ми све́тлостьми просвети́, Тро́ице единонача́льственнейшая, правосла́вно Тебе́ пою́щих.
Ны́не естество́, еди́нственное Богонача́лия трисо́лнечное, воспева́ет Тя́. Е́же осуществова́ла еси́ за бла́гость, прегреше́ний избавле́ние и напа́стей испроша́ющи, и бе́д и скорбе́й.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, Еди́но Естество́ и Божество́ ве́рою сла́вим, дели́тельное, неразде́льное, еди́наго Бо́га неви́димыя и ви́димыя же тва́ри.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Рече́ния вся́ проро́ческая преднаписа́ша, Пречи́стая, Твое́ рождество́, неизрече́нное и неудо́бь сказу́емое, е́же мы́ позна́хом, тайноводи́тельное еди́нственнаго и трисо́лнечнаго Божества́.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш: Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Равноста́тную си́лу я́ко иму́щи, Тро́ице пресу́щественная, в то́ждестве хоте́ния, Еди́ница еси́ проста́ и неразде́льна: Ты́ у́бо на́с си́лою Твое́ю соблюди́. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ты́ вся́ ве́ки хоте́нием Твои́м, я́ко бла́га соста́вила еси́ от не су́щих, непостижи́мая Тро́ице, та́же и челове́ка создала́ еси́: но и ны́не от вся́каго изба́ви мя́ обстоя́ния.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Со́лнца незаходи́маго до́м была́ еси́, созда́вшаго и в чину́ поста́вльшаго свети́ла вели́кая Всеси́льне, Пречи́стая Де́во Богоневе́стная: но и ны́не страсте́й мя́ изба́ви помраче́ния.
Го́споди поми́луй, три́жды
Седа́лен, гла́с 1.
Тро́ице святе́й, и неразде́льному Естеству́, в Тре́х Ли́цех секо́мей несе́чено, и пребыва́ющей неразде́льней по существу́ Божества́, поклони́мся земноро́днии со стра́хом, и сла́вим я́ко Творца́ и Влады́ку, Бо́га преблага́го.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Упра́ви, Чи́стая, окая́нную мою́ ду́шу, и уще́дри ю́ от мно́жества прегреше́ний, во глубину́ попо́лзшуюся поги́бели, Всенепоро́чная, и в ча́с мя́ стра́шный сме́ртный Ты́ исхити́ оглаго́лующих де́монов, и вся́кия му́ки.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем ве́рнии: я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г, и препросла́влен.
Сло́ве Бо́жий, соесте́ственное сия́ние Вседержи́теля Бо́га, я́коже обеща́л еси́ е́же у тебе́, богоде́тельное вселе́ние сотвори́, я́ко благоутро́бен, со Отце́м Твои́м и Ду́хом: и стра́шна бесо́м мя́ покажи́, и страсте́м. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Да Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко, пока́жеши пучи́ну на́м, Сы́на Твоего́ посла́в к на́шему смире́нию, па́ки вообрази́л еси́ на пе́рвую све́тлость, но и ны́не Боже́ственным мя́ вразуми́ Ду́хом.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: И́же на херуви́мстем престо́ле носи́мый, и все́х Ца́рь, во чре́ве Твое́м де́вственнем всели́ся, Пречи́стая, все́х избавля́я от истле́ния, я́ко Человеколю́бец: но и ны́не Твои́ми мя́ моли́твами сохрани́.
Пе́снь 8
Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго показа́ о́браз, огнеро́сная пе́щь дре́вле: о́гнь бо не опали́ ю́ныя де́ти, Христо́во явля́я безсе́менное от Де́вы Боже́ственное Рождество́. Те́м воспева́юще воспои́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Ма́нием богоде́тельным, Го́споди все́х, Триипоста́сне и Вседержи́телю, небеса́ просте́рл еси́ я́ко ко́жу: та́же и земли́ пове́сил еси́ глубину́, всемогу́щею Твое́ю дла́нию. Те́мже и рабы́ Твоя́ укрепи́ любо́вию и ве́рою Твое́ю, Человеколю́бче: да Тя́ сла́вим жела́нием во ве́ки.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Просвети́ Богонача́льным све́том пою́щих Тя́, Трисо́лнечный Све́те Ли́цы, еди́нственный же па́ки существо́м, и к Твои́м светода́тельным луча́м взира́ти при́сно: и́миже насы́щуся сла́вы Твоея́ сла́дкия, и светода́тельныя, и пребога́тыя: и превозношу́ Тя ве́рно во ве́ки.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен:: Вознесе́ на небеса́, челове́ческое прие́м естество́ непрело́жне Сы́н Тво́й, Пречи́стая Богоро́дице, превосхожде́нием бла́гости изба́вль дре́вния тли́. Ему́же благода́рственно воспева́ем: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9
Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная: и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
Спаси́, Спаси́телю тва́ри, чу́вственныя же и у́мныя рабы́ Твоя́ от вра́жия наве́та и озлобле́ния, Пресвята́я Тро́ице Единосу́щная, и соблюда́й ста́до Твое́ вы́ну ненаве́тно. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Да глубину́ неизче́тную су́щественныя пока́жеши Твоея́ бла́гости, да́л еси́ на́м обе́ты: трисо́лнечный, и единонача́льный Бо́же Всеси́льный, спаси́тельныя Твои́м рабо́м, и́хже соверши́ти сподо́би.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: При́зри на на́ша моле́ния, и́же в трие́х Богонача́льных Ипоста́сех, еди́н сы́й Бо́г во и́стине ве́руемый: и пода́ждь Твои́м рабо́м утеше́ние, моли́твами Пречи́стыя и препе́тыя Богома́тере.