канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Канон Памяти святых отец Вселенских шести Соборов.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Тропа́рь отце́в, гла́с 8:

Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же на́ш, свети́ла на земли́ отцы́ на́ши основа́вый, и те́ми ко и́стинней ве́ре вся́ ны́ наста́вивый, Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

Кано́н отце́в. Гла́с 6.

Пе́снь 1.

Ирмос: Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Иже от Нике́и, я́коже от не́коего небесе́, всю́ду возгреме́вше Сло́во Жива́го Отца́ и Сего́ показа́вше враги́, гро́мом избие́ны, свяще́нными словесы́ да почту́тся.

Духобо́рцев ду́х лука́вый Святы́м Ду́хом Христо́с от Своея́ Це́ркве дале́че отгна́, вторы́м де́йством Собо́ра совокупи́в.

Христобо́рца пре́лесть изгна́ Несто́рия Кири́лл, Собо́ра нача́льник, и́же я́сно Де́ву Мари́ю испове́да, Бо́гу Ма́терь чи́стую.

Богородичен: Несозда́нныя Тро́ицы Еди́наго Христа́ во двою́ естеству́ и хоте́нию, Чи́стая, ражда́еши, соедине́ние челове́ком и Ангелом Тебе́ ра́ди соде́лавшаго.

Пе́снь 3.

Ирмос: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Тва́ри служи́тель я́влься Арий безу́мный, и Македо́ний па́ки ме́рзок я́влься, в гее́нне о́гненней ра́вно му́чатся со е́ллины.

Седмию́ Собо́ры свяще́нными святы́х оте́ц честну́ю Це́рковь уясни́л еси́, Христе́, я́коже седми́х свети́льник све́том пре́лести тму́ прогна́в дале́че.

Ста́до Твое́, Сло́ве, погубля́ет многообра́зная кра́ста ерети́к, па́стырие же Твои́х слове́сных ове́ц уче́нием сие́ премени́ша.

Богородичен: Еди́наго родила́ еси́, Пречи́стая, от Несозда́нныя Тро́ицы во двою́ существу́ и хоте́нию, Его́же о́бразу честно́му покланя́емся, благода́ти исполня́еми.

Та́же седа́лен отце́в, гла́с 4.

Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христо́вы ми́ру яви́стеся на земли́, вои́стинну блаже́ннейший, отцы́ боговеща́ннии, изсуши́вше е́реси ху́льных языковре́дий и угаси́вше пламенови́дная злосла́вных смуще́ния: те́мже, я́ко святи́телие Христо́вы, моли́теся спасти́ся на́м.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к животу́ нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Врази́ Твои́ возшуме́ша, и ненави́дящии Тя́ главу́ воздвиго́ша, Спа́се, вма́ле, но а́бие падо́ша, не терпя́ще гла́са тру́б духо́вных.

Со́лнца Со́лнцы сугу́бо озари́ша, Сы́н и Ду́х от Отца́, несозда́ни, Собезнача́льни: Обои́м Оте́ц Еди́н вино́вен ве́руется.

Се́дмь у́бо духо́в, и́же почи́ша на Христе́, Иса́ия сие́ рече́, на седми́х же Собо́рех почи́ Христо́с со Отце́м и Боже́ственным Ду́хом.

Богородичен: Бо́га родила́ еси́, пло́ть носи́вшаго, от чи́стых Твои́х крове́й, Отрокови́це Чи́стая, Его́же, сугу́ба естество́м, во Ипоста́си же еди́ней, отцы́ пропове́даша.

Пе́снь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Боже́ственный виногра́д Христо́в, и́же от Еги́пта пренесе́н, те́мнаго отча́янна губи́теля зве́рие пе́рвее пояда́ху, пра́щею же святы́х оте́ц дале́че отгна́шася.

Боже́ственным сия́нием трисия́нным у́м просве́щше, честни́и отцы́ Еди́наго пропове́даша Честны́я Тро́ицы Христа́ Го́спода, сугу́ба естествы́ и хоте́нии.

Тро́ичен: В ве́щных, я́коже в серафи́мских, му́дрыми отцы́, о Тро́ице, Це́рковь онебеси́ся, трисвяту́ю пе́снь при́сно Тебе́ пою́щи, собира́ет Тро́ическое Твое́ Еди́но Божество́.

Богородичен: Ма́ти и раба́ Твоего́ Сы́на бы́ла еси́, Чи́стая, и́бо Иже из Тебе́ пре́жде Тебе́ бя́ше, я́ко Соде́тель Тво́й, Его́же во двою́ существу́ познава́ем и соединя́ем Сло́вом Ипоста́сным.

Пе́снь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Бо́г бого́в Госпо́дь, — Дави́д, пре́жде воспе́в, — глаго́ла и призва́ от восто́к, от коне́ц всея́ земли́, да́же до за́пад и́х, — Вселе́нския Собо́ры оте́ц назна́менуя.

Се́дмь столпо́в утверди́ прему́дрость Бо́жия, Твою́ Це́рковь, Влады́ко, седмочи́сленными Собо́ры свяще́нных оте́ц неукло́нну соблюда́ему от вся́ких ересе́й.

Сты́д лица́ да покры́ет Евти́ха и Диоско́ра, слия́ние буесло́вивших естества́ Христо́ва: не в привиде́нии бо, но во обоже́нии естество́ земноро́дных прия́т.

Богородичен: Да во́змется Несто́рий во евре́йския те́мныя собо́ры, и язы́к же отсече́тся ху́льный: Бо́га бо роди́ Де́ва Мари́я, Плотоно́сца на́м.

Конда́к, гла́с 8.

Апо́стол пропове́дание и оте́ц догма́ты Це́ркве еди́ну ве́ру запечатле́ша, я́же и ри́зу нося́щи и́стины, истка́нну от е́же свы́ше богосло́вия, исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.

Высо́ким пропове́данием Бо́жию Це́рковь услы́шим, вопию́щу: жа́ждай, да гряде́т ко мне́ и пие́т ча́шу, ю́же держу́, ча́ша е́сть прему́дрости. Сие́ питие́ и́стины сло́вом почерпо́х, во́ду пролива́ющую не прекосло́вия, но испове́дания, ю́же пия́, ны́нешний Изра́иль Бо́га зри́т, веща́юща: ви́дите, ви́дите, я́ко Са́м Аз е́смь и не пременя́юся: Аз Бо́г пе́рвый, Аз же и по си́х, и ра́зве Мене́, не́сть ино́го отню́д. Отсю́ду причаща́ющиися насы́тятся и восхва́лят благоче́стия вели́кое та́инство.

Пе́снь 7.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла Ангел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Вавило́нскаго у́бо зми́я разрази́ Дании́л пе́рвее, моли́твами же оте́ц прося́деся лю́тый еги́петский зми́й, я́ве Арий, пояда́ющий Христо́во ста́до.

Непроще́ным нече́стием негодова́ во́лк Македо́ний, прирази́вся Ду́ху, обожа́ющему челове́ки и вся́ ба́нею креще́ния на пе́рвую добро́ту вообража́ющу ве́рныя.

Диоско́р, и Евти́х, и Севи́р левиафа́м, трие́, слива́ющии и смеша́ющии Христо́ва существа́ смеше́нием у́мным, к Тро́ице Честне́й прирази́шася де́рзостию.

Богородичен: Плотска́го Твоего́ зра́ка о́браз, Влады́ко, че́стно облобыза́ем, и Ма́тере Твоея́, и святы́х все́х, по́честь ве́дяще пра́вым по́мыслом преходи́ти до́бре к первообра́зному.

Пе́снь 8.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Якоже еди́наго ко́рене о́трасли Богоса́дны, Сы́н и Ду́х возсия́вше: и́бо Оте́ц Единовино́вен е́сть, Безле́тный, Безле́тным Ли́цам Единоче́стен.

Из чре́ва невеще́ственна безле́тно возсия́л еси́, Единосу́щное Сло́во Отцу́ и Ду́ху, но на́с ра́ди в ле́тнюю всели́ся веще́ственную утро́бу еди́ныя Богоро́дицы.

Разжже́нныя стре́лы огне́м духо́вным в студе́ная сердца́ враго́в вонзо́шася еретико́в и на сме́рть удави́ша и́х совокупле́нии оте́ц седмочи́сленных и боже́ственных.

Богородичен: Не ли́цы Еди́наго Христа́ сла́вим, не смеше́нием существа́ Сего́ соединя́ем: Еди́н бо Сы́й и То́йже Лице́м, раздвоя́ется естествы́, Де́во, Тво́й Сы́н и Соде́тель.

Пе́снь 9.

Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Не подоба́ет приложи́ти или́ оста́вити что́ свяще́ннаго преда́ния правосла́вныя на́шея ве́ры: в не́йже бо ве́рно крести́хомся, а и́же приложи́тели сея́ ве́ры впра́вду пре́дани бу́дут преще́нию прокля́тия.

Ра́достию се́рдца вси́ взыгра́им, свяще́нныя Собо́ры оте́ц совоку́пльше: те́х бо ра́ди све́т ви́дехом правосла́вия. Свети́льницы бо яви́шася, вся́ наставля́юще к пра́вым уче́ния обре́тением.

Душа́м испро́сим очище́ние и благоче́стно житие́ препроводи́ти потщи́мся, я́ко да прича́стницы бу́дем святы́м отце́м, и́же скры́ша пра́вых уче́ний бога́тство на́м, ча́дом и́х.

Богородичен: Бо́г от боку́ Твое́ю возсия́, Ма́ти Бо́жия, и челове́ческий ро́д обожи́, и сла́вы Своея́ сподо́би, и насле́дники вся́ показа́, и́же Тя́ Богоро́дицу вои́стинну при́сно пропове́дающия.

Свети́лен.

Оте́ц Боже́ственных дне́сь па́мять пра́зднующе, моле́ньми те́х мо́лим, Всеще́дре: вся́каго вре́да ересе́й изба́ви лю́ди Твоя́, Го́споди, и вся́ сподо́би Отца́, Сло́во сла́вити и Всесвята́го Ду́ха.

Богоро́дичен.

Ра́дуйся, Бо́жия пала́то. Ра́дуйся, горо́ присе́нная. Ра́дуйся, неопали́мая купино́. Ра́дуйся, престо́ле сла́вы. Ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо. Ра́дуйся, ру́чко всезла́тая. Ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый. Ра́дуйся, ле́гкий о́блаче, Де́во Ма́ти Мари́е.

Источник

Отцы шести Соборов

Слово в день памяти святых отцов шести Вселенских Соборов

Скачатьканон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов
(MP3 файл. Продолжительность Размер )

Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа!

Первым, кто стал обращаться со словом поучения и наставления к пастве Христовой с амвона – этого возвышения в храме для чтецов, был святитель Иоанн Златоуст. До него, то есть до конца IV века, архипастыри и пастыри проповедовали с Горнего места в алтаре, которое устраивалось наподобие ступеней амфитеатра и было весьма высоким, так что человека, сидящего на нем, было видно молящимся в храме, к тому же и алтарная преграда была низкой. Престарелому и больному священнослужителю стоило большого труда взобраться на Горнее место после пения Трисвятой песни, и даже сейчас в последовании Божественной Литургии сохраняется благословение Горнего места – Горнего Престола, – испрашивание у Господа сил и помощи взойти на него.

Сегодня же с этого амвона – редкого элемента убранства современных православных храмов в нашем Отечестве, но освященного древней традицией – с благодарностью и теплотой вспомним тех, кто многократно восходил на амвоны и Горняя места для проповеди, для отстаивания и сохранения истины веры Христовой, – вспомним отцов шести Вселенских Соборов.

Плеяда примерно из 1500 мужей – архипастырей и пастырей, непорочных, трезвых, целомудренных, благочинных, честных, страннолюбивых, учительных, – на протяжении трех веков формулировала и облекала в словесное выражение то, о чем должен знать каждый человек, называющий себя христианином, создавала церковное вероучение, определяла догматы веры – «превосходящие разум Богооткровенные истины, обладающие неисследимой глубиной».

Спросим мы: для чего же трудились столь многие люди, для чего они занимались этими сложными и отвлеченными от необходимых потребностей делами? Ведь есть же Священное Писание, в котором находим слова Христа Спасителя, которыми и руководствуемся в своей жизни, ожидая спасения и наследия вечных благ. Для того, чтобы показать свой ум и красноречие? Для тщеславия и гордости?

Нет! Не ради славы и не по причине праздности трудились вспоминаемые нами отцы Вселенских Соборов. «Только злоба еретиков вынуждает нас говорить о том, о чем лучше бы молчать», – сказал один из них – святитель Иларий Пиктавийский.

«Остерегайтесь производящих разделения и соблазны, вопреки учению, которому вы научились, и уклоняйтесь от них; ибо такие люди служат не Господу нашему Иисусу Христу, а своему чреву, и ласкательством и красноречием обольщают сердца простодушных» (Рим. 16: 17–18), – такими словами предупреждает апостол Павел римских христиан I века. Но как часто забываем мы это и поддаемся соблазну, в том числе и соблазну льстивого ложного учения и лжи.

Ересь чаще всего является плодом горделивого сердца и высокомерного ума

«Не собирают с репейника смокв» (ср.: Мф. 7: 16), и не может из нечистого сердца вырасти ничего доброго и хорошего. И если посмотрим на сложный противоречивый период жизни Церкви, который называется эпохой Вселенских Соборов, то мы убедимся, что ересь чаще всего является плодом горделивого сердца и высокомерного ума.

Строгий аскет и известный духовник, у которого было только дочерей духовных более 200, пресвитер александрийский Арий поставил своей задачей соединить христианство и язычество. Безумствуя, что вторая Ипостась Пресвятой Троицы – Христос Спаситель – сотворен Богом Отцом, он вряд ли пытался соблазнить еще неокрепшие умы христиан, совсем недавно еще бывших язычниками, наоборот, его желание было по сути благим – облегчить именно язычникам понимание веры Христовой. Как Геб и Нут рождают доброго Осириса, как от Зевса и Лето появляется Аполлон, так и, по Арию, Бог Отец творит Бога Сына. Страшное искажение учения о Пресвятой Троице и о предвечном существовании каждого из Ее Трех Лиц должно было, по мнению пресвитера-ересиарха, стать самым эффективным миссионерским приемом, но стало своевольным попранием Превечной Истины и богохульством. Многие, очень многие жители Александрии и Египта обольстились проповедью Ария, этого прекрасного даровитого поэта, изложившего свою ересь в виде поэмы «Талия» и песен-рапсодий. Простой народ был в восторге: приятного напева и мелодичные, песни эти были написаны специально для моряков, для мельников, для путешественников и стали очень популярны и любимы. Но помним, что выражение «Vox populi vox Dei» («Глас народа – глас Божий») ошибочно, «ибо непостоянство толпы всегда граничит с безумием».

Несторий, архиепископ стольного града великой империи Константинополя, родом из отдаленного сирийского города Цезарии Германикейской на Евфрате, человек незнатного происхождения, небольшого роста, с большими выразительными глазами и светло-рыжеватой шевелюрой, был одержим огромным честолюбием и гордостью. Может ли кто из нас, учеников Христовых, сказать, обращаясь к правителю, как обратился Несторий к императору: «Дай мне землю, очищенную от ересей, и я за то дам тебе небо; помоги мне одолеть еретиков, и я помогу тебе в борьбе с твоими земными врагами»? Мы надеемся на милосердие Божие о себе и не дерзаем даже подумать, что в нашей власти кому-то давать небо. Если Арий видел себя великим проповедником и миссионером, то Несторий взял на себя обязанности самого ревностного борца с злоучениями и ересями. В итоге же сам стал основателем ереси, отвергающей Божественную Сущность Господа Иисуса Христа.

Желание абсолютной власти и преобладания над своими ближними, а именно быть первым среди всех восточных епископов, побудило архиепископа Александрийского Диоскора поддержать ересь архимандрита Евтиха, отвергающего человеческую природу в Господе Иисусе Христе. Нося титул Тринадцатого Апостола и Судьи вселенной, он приехал в город Ефес для разбирательства злоучения монофизитов, но вместо этого осудил на лжесоборе праведного святителя Флавиана Константинопольского. Увидев же, что в борьбе за власть проигрывает, – разорвал общение не только с Вселенской Церковью как институтом, но и с Истинной Верой и увлек за собой в ересь почти весь Египет и Сирию.

Малодушные и боящиеся противоречить императору патриархи Сергий Константинопольский, Кир Александрийский, папа Гонорий, оправдывая свою трусость и подобострастие высокой целью служения отечеству и народу, раздираемому монофизитством и несторианством, стали ложно учить о единой воле Спасителя. Но не принесло никакой пользы их еретическое соглашательство, и погибла память их с шумом.

Мы верим, дорогие братия и сестры, что есть только одна Святая Соборная и Апостольская Церковь, и тело ее не может быть рассечено, не переставая жить. Еретики и раскольники подобны зараженным членам, отпавшим от этого Тела и находящимся в состоянии духовной смерти, не нарушая этом единство и целостность Святой Церкви.

Посмотрим вокруг и увидим, что же сейчас происходит с этими древними ересями. Когда-то треть Александрии и Египта распевала «Талии» Ария, варварские племена готов, вандалов, бургундов были арианами. От Месопотамии до Китая простирались епархии Несторианской церкви Востока. Монофизитские церкви Сирии, Египта, Армении и Эфиопии давно утратили и интерес, и способность к богословской полемике в отстаивании доктрин Евтиха и Диоскора, а стали лишь замкнутыми национальными церквами для христианских народов, окруженных враждебным мусульманским миром.

Знаем мы, что всегда «злые люди и обманщики будут преуспевать во зле, вводя в заблуждение и заблуждаясь» (2 Тим. 3: 13), и, покуда живет в людях грех, будут появляться и новые ереси. Но они «не много успеют; ибо их безумие обнаружится перед всеми» (2 Тим. 3: 9), – утешает нас апостол Павел. Ему вторит святитель Григорий Богослов: «Нет беды, если еретики отогрелись и с весною осмеливаются выползать из нор… Очень знаю, что недолго пошипят, потом спрячутся, низложенные и истиною, и временем; и тем скорее, чем с большим упованием предоставим всё Богу».

Вместо ненужных споров с еретиками потрудимся над изучением своей веры и истории Святой Церкви

Так и мы с вами, дорогие братия и сестры, предоставим всё Богу, и Он Сам истиной и временем истребит все безумия сомневающихся в вере Христовой. Сами же мы воздержимся от подливания даже под благовидным предлогом греховного масла в огонь нашего гнева, раздражения, осуждения и злословия, который сначала и горит против заблуждающихся еретиков, а затем попалит и наших ближних и в конце концов превратится для нас самих в бесконечный огонь адского пламени. Вместо же ненужных споров с еретиками (а мы помним, что «еретика, после первого и второго вразумления, отвращайся». – Тит. 3: 10) потрудимся над изучением своей веры и истории Святой Церкви, чтобы имена святителей Афанасия Великого, Кирилла Александрийского, Григория Богослова, Максима Исповедника, Мины Константинопольского и прочих отцов шести Вселенских Соборов стали для нас близкими и дорогими.

Сегодня, в день памяти этих истинных архипастырей и пастырей, для удержания себя от крайностей и для духовного назидания не забудем простое и мудрое слово преподобного Силуана Афонского: «Дух Святой, сказано, поставил в Церкви епископов пасти стадо Господне; и если бы люди понимали это, то любили бы пастырей до великой любви и радовались бы душою при виде пастыря. Кто носит в себе благодать Святого Духа, тот знает, о чем я говорю. За их смирение и любовь к народу любит их Господь. Они пребывают в великом труде и подвиге и за то обогащены разумом святых, которым подражают житием своим. Братья, пребудем в послушании нашим пастырям, и тогда будет общий мир, и Господь Духом Святым пребудет со всеми нами».

Источник

Каноны святых отцов шести Вселенских Соборов (Каноны святым)

Иже от Никеи, якоже от некоего небесе, всюду возгремевше Слово Живаго Отца и Сего показавше враги, громом избиены, священными словесы да почтутся.

Духоборцев дух лукавый Святым Духом Христос от Своея Церкве далече отгна, вторым действом Собора совокупив.

Христоборца прелесть изгна Нестория Кирилл, Собора начальник, иже ясно Деву Марию исповеда, Богу Матерь чистую.

Богородичен: Несозданныя Троицы Единаго Христа во двою естеству и хотению, Чистая, раждаеши, соединение человеком и ангелом Тебе ради соделавшаго.

Отец благочестивое собрание, стекшеся иногда на Евтиха, воистинну Спаса проповеда в нераздельных естествах сугубых, божественнаго отца Кирилла учением шествующее яве и пребывающее.

Число шестьсот тридесятое благочестивейших мужей, Евтихову прелесть и Севирову ересь низложше, достигоша воспети сице: Христа во двою существу проповедуем, шествующе речением Кирилла блаженнаго.

Иже не проповедует, во двою естеству и действиих Христа, Слово Отчее, приимет анафему, четвертый бо Собор святых отец единомудренно сице проповеда. Вси убо их да ублажим.

Богородичен: Преславная о Тебе возглаголашася в родех родов, Яже Бога Слова во чреве вместившая, чиста же пребывши, Богородице Марие, тем Тя вси почитаем, по Бозе Предстательницу нашу.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Твари служитель явлься Арий безумный, и Македоний паки мерзок явлься, в геенне огненней равно мучатся со еллины.

Седмию Соборы священными святых отец честную Церковь уяснил еси, Христе, якоже седмих светильник светом прелести тму прогнав далече.

Стадо Твое, Слове, погубляет многообразная краста еретик, пастырие же Твоих словесных овец учением сие премениша.

Богородичен: Единаго родила еси, Пречистая, от Несозданныя Троицы во двою существу и хотению, Егоже образу честному покланяемся, благодати исполняеми.

Иже Севира безстудно преклоншеся словесем, яда смертоточнаго исполненным, посрамитеся присно, отлучающеся вси Церкве, якоже волцы и пси хищнии.

Ликовственницы и вернии, Вседетеля и Спаса во двою нераздельных существ и хотениих сугубых и действиих почитаем, темже Севира прелести в конец отвращаемся.

Приидите, Севира и Иакова неблагополучных прелесть, с сими Феодосия, Диоскора отмещем яве, четвертый же Собор благочестивых отец воспоем песньми божественными.

Богородичен: Херувим и серафим явилася еси вышши, Богородице: Ты бо едина прияла еси Невместимаго Бога во Твоем чреве, Нескверная. Темже Тя, вси вернии, песньми, Чистая, ублажаем.

Светильницы пресветлии истины Христовы миру явистеся на земли, воистинну блаженнейшии, отцы боговещаннии, изсушивше ереси хульных языковредий и угасивше пламеновидная злославных смущения: темже, яко святителие Христовы, молитеся спастися нам.

Богородичен: Обновила еси, Чистая, Божественным рождеством Твоим истлевшее во страстех земнородных мертвенное существо и воздвигла еси вся от смерти к животу нетления. Темже Тя по долгу блажим вси, Дево Препрославленная, якоже прорекла еси.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Врази Твои возшумеша, и ненавидящии Тя главу воздвигоша, Спасе, вмале, но абие падоша, не терпяще гласа труб духовных.

Солнца Солнцы сугубо озариша, Сын и Дух от Отца, несоздани, Собезначальни: Обоим Отец Един виновен веруется.

Седмь убо духов, иже почиша на Христе, Исаия сие рече, на седмих же Соборех почи Христос со Отцем и Божественным Духом.

Богородичен: Бога родила еси, плоть носившаго, от чистых Твоих кровей, Отроковице Чистая, Егоже, сугуба естеством, во Ипостаси же единей, отцы проповедаша.

Рцы нам, безумный Севире и суетный: едино естество сложно безначально, свет Слово Отчее и Сына? Аще бо сице речеши, и другое естество знаменал еси: плоть бо и Слово, не едино существо, но сугубо сущее, окаянне.

Едино рекши естество Слова, наведе воплощшееся естество человечества, кроме изменения всячески и смешения, александриом учитель же и председатель, ясно два естества и хотения научая православно мудрствовати хотящих.

Два естества Христова вси проповедаем неслиянно, всякое нечестие Евтихия, вернии, абие и Диоскора безумнаго попирающе, последуем пределу святых отец и Кирилла божественнаго речением.

Богородичен: Херувимское носило Ты, Богомати Чистая, Ты вместилище, Ты и приятелище Слова Отча и Бога, от пречистых ложесн в плоть облекшагося. Темже, во двою существу из Тебе Воплощшемуся покланяющеся, непрестанно славим.

Божественный виноград Христов, иже от Египта пренесен, темнаго отчаянна губителя зверие первее поядаху, пращею же святых отец далече отгнашася.

Божественным сиянием трисиянным ум просвещше, честнии отцы Единаго проповедаша Честныя Троицы Христа Господа, сугуба естествы и хотении.

Троичен: В вещных, якоже в серафимских, мудрыми отцы, о Троице, Церковь онебесися, трисвятую песнь присно Тебе поющи, собирает Троическое Твое Едино Божество.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Богородичен: Мати и раба Твоего Сына была еси, Чистая, ибо Иже из Тебе прежде Тебе бяше, яко Содетель Твой, Егоже во двою существу познаваем и соединяем Словом Ипостасным.

О, Севире! Естеств Христовых не сливай люте, законопреступне, ибо жрителие и преблаженнии учителие вси, во двою существу и во едином Христовом Лице провозвестивше, всем изложиша.

Прият естество человеческое яве Безначальный, Отчее Слово, яко Человеколюбец, хотя ущедрити нас, погибших. Темже Того проповедую во двою существу и хотению.

Низложив Севира четвертый Собор и Диоскора, Христа хулящия, извещая свиток Леонта, первоседальника Римскаго, зело добре, сугуба естества Спасова несекомо являя.

Богородичен: Матернее дерзновение, еже к Сыну Твоему имущи, Всечистая, сроднаго промышления, еже о нас, не презри, молимся, яко Тебе и едину, христиане, ко Владыце очищение милостивно предлагаем.

Бог богов Господь, — Давид, прежде воспев, — глагола и призва от восток, от конец всея земли, даже до запад их, — Вселенския Соборы отец назнаменуя.

Седмь столпов утверди премудрость Божия, Твою Церковь, Владыко, седмочисленными Соборы священных отец неуклонну соблюдаему от всяких ересей.

Стыд лица да покрыет Евтиха и Диоскора, слияние буесловивших естества Христова: не в привидении бо, но во обожении естество земнородных прият.

Богородичен: Да возмется Несторий во еврейския темныя соборы, и язык же отсечется хульный: Бога бо роди Дева Мария, Плотоносца нам.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Два послания Кирилла, яже ко Сингелу посланная иногда, востоку преобладающу, обличают Севирову всю прелесть, благочестно Христа проповедующая.

Кирилл Христа проповедует во двою естеству и действиих сугубых, Севира несмысленнаго ересь отсецая. Темже вси во учениих того пребудем.

Богородичен: Деву Тя и Чистую Преславную, Богородительнице Марие, благочестивии, воистинну проповедуем, заграждающе безстудная уста Нестория, и Диоскора зломыслие.

Апостол проповедание и отец догматы Церкве едину веру запечатлеша, яже и ризу носящи истины, истканну от еже свыше богословия, исправляет и славит благочестия великое таинство.

Высоким проповеданием Божию Церковь услышим, вопиющу: жаждай, да грядет ко мне и пиет чашу, юже держу, чаша есть премудрости. Сие питие истины словом почерпох, воду проливающую не прекословия, но исповедания, юже пия, нынешний Израиль Бога зрит, вещающа: видите, видите, яко Сам Аз есмь и не пременяюся: Аз Бог первый, Аз же и по сих, и разве Мене, несть иного отнюд. Отсюду причащающиися насытятся и восхвалят благочестия великое таинство.

Вавилонскаго убо змия разрази Даниил первее, молитвами же отец просядеся лютый египетский змий, яве Арий, поядающий Христово стадо.

Непрощеным нечестием негодова волк Македоний, приразився Духу, обожающему человеки и вся банею крещения на первую доброту воображающу верныя.

Диоскор, и Евтих, и Севир левиафам, трие, сливающии и смешающии Христова существа смешением умным, к Троице Честней приразишася дерзостию.

Богородичен: Плотскаго Твоего зрака образ, Владыко, честно облобызаем, и Матере Твоея, и святых всех, почесть ведяще правым помыслом преходити добре к первообразному.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Во двою убо естеству и действиях исповедающе Христа, неслитне, непреложне, прелесть Севира побеждаем, темже, плоти приятием страсть претерпевшему, вопием Ему: благословен Бог отец наших.

Единаго разумеем, Иже на древе и в недрех Отеческих, яко Бога в вышних и во гробе, яко совокупленна плотию. Емуже поем, согласно взывающе: благословен еси, Боже отец наших.

Ариево истощание, пресечение же, Бога умаляющаго, вернии, соединомыслие абие Савеллиево, Троическия враги возненавидевше, Троице возопием: благословен Бог отец наших.

Троичен: Всех убо Господь, Единаго же точию Единороднаго Сына, православно Отца богословяще, Тя возвещаем, и Един ведяще Твой исходящий Дух, прав, сраслен и соприсносущен.

Якоже единаго корене отрасли Богосадны, Сын и Дух возсиявше: ибо Отец Единовиновен есть, Безлетный, Безлетным Лицам Единочестен.

Из чрева невещественна безлетно возсиял еси, Единосущное Слово Отцу и Духу, но нас ради в летнюю вселися вещественную утробу единыя Богородицы.

Богородичен: Не лицы Единаго Христа славим, не смешением существа Сего соединяем: Един бо Сый и Тойже Лицем, раздвояется естествы, Дево, Твой Сын и Содетель.

Да постыдятся лица, и да заградятся уста, не проповедающих во двою естеству несекомо, непреложно же и неслитно, Единаго Сына: благочестивии бо мы прославляем, инако убо и инако, действовати же и хотети Христу, не убо лицы, но во двоих естествах.

Иже Иакова имущии Кентона название, тогожде имя себе написующии, отвещайте нам: аще в названии его вы в купели крестистеся древле? Темже сих ради благодати Христа отступисте воистинну, волею со лживым сим безстудствующе.

В Халкидоне Собор четвертый Диоскора, Евтиха же и Севира лютых низложи, и до конца отсече терновную их прелесть, слиятельную существ Спасовых, от Церкве Христа и Владыки; с неюже православящии, возненавидим сих.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Троичен: Трисветлую Божества единственную сияющую зарю от Единаго Триипостаснаго Естества: Родителя Безначальна, сраслена же Слова Отча и сцарствующий Единосущный Дух, дети, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Богородительнице Пречистая, души моея язвы и греховныя соблазны очисти, источником омывающи из ребр Сына Твоего и иже из них истекшими струями, к Тебе бо взываю, и к Тебе прибегаю, и Тебе призываю, Богоблагодатную.

Не подобает приложити или оставити что священнаго предания православныя нашея веры: в нейже бо верно крестихомся, а иже приложители сея веры вправду предани будут прещению проклятия.

Радостию сердца вси взыграим, священныя Соборы отец совокупльше: тех бо ради свет видехом православия. Светильницы бо явишася, вся наставляюще к правым учения обретением.

Душам испросим очищение и благочестно житие препроводити потщимся, яко да причастницы будем святым отцем, иже скрыша правых учений богатство нам, чадом их.

Богородичен: Бог от боку Твоею возсия, Мати Божия, и человеческий род обожи, и славы Своея сподоби, и наследники вся показа, иже Тя Богородицу воистинну присно проповедающия.

Прешед Севир Христову благославную Церковь льстивый, и отмщение советом отец благочестивых хуления ради и хитростнословия своего прият праведно, и отревается учителей сословия, осужденный.

Естества Христова что сливаеши и смешение вводиши и слитие, крестную страсть и погребение прилагаяй безстрастному Божеству Единороднаго Слова Божия, о окаянне Севире? Темже великаго твоего хуления гнушаемся.

Богородичен: Брови и дерзость вкупе враждебных рождейся от Девы низложи и советы злословящих Содетеля, верных же Собор утверди непоколеблемь, яко Бог, рог вознесый и верою укрепивый, да Тя вси величаем.

Отец Божественных днесь память празднующе, моленьми тех молим, Всещедре: всякаго вреда ересей избави люди Твоя, Господи, и вся сподоби Отца, Слово славити и Всесвятаго Духа.

канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Смотреть картинку канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Картинка про канон памяти святых отцов шести вселенских соборов. Фото канон памяти святых отцов шести вселенских соборов

Богородичен: Радуйся, Божия палато. Радуйся, горо присенная. Радуйся, неопалимая купино. Радуйся, престоле славы. Радуйся, Божественная трапезо. Радуйся, ручко всезлатая. Радуйся, светильниче всесветлый. Радуйся, легкий облаче, Дево Мати Марие.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *