канон пресвятой троице глас 1 читать

Канон Воскресный, глас 1

Песнь 1.

Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца Боголе́пно в кре́пости просла́вися: та бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, Изра́ильтяном путь глу­би­ны́ новосоде́лавшая.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

И́же рука́ма пречи́стыма от пе́рсти богоде́тельне испе́рва созда́в мя, ру́це распросте́рл еси́ на кре­сте́, от зем­ли́ взыва́я тле́нное мое́ те́ло, е́же от Де́вы прия́л еси́.

Умерщвле́ние подъя́л еси́ мене́ ра́ди, и ду́шу сме́рти пре́дал еси́, И́же вдохнове́нием боже́ственным ду́шу ми вложи́вый, и отреши́в ве́чных уз, и совоскреси́в нетле́нием просла́вил еси́.

Бого­ро­ди­чен: Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче, ра́дуйся ле́ствице, и две́ре небе́сная, ра́дуйся све́щнице, и ру́чко злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Хри­ста́ мíрови ро́ждшая.

Песнь 3.

Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго суще­ства́ не́мощь и ми́лостивно в не вообра́жся, препоя́ши мя с высо­ты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Тво­ея́, Человеколю́бче.

Бог Сый мне, Бла́же, па́дшаго уще́дрил еси́, и сни́ти ко мне благоволи́в, возне́сл мя еси́ распя́тием, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: Хра́ме одушевле́нный неизрече́нныя Тво­ея́ сла́вы, Человеколю́бче.

Живо́т ипоста́сный Хри­сте́ сый, в истле́вша мя, я́ко Милосе́рдый Бог, обо́лкся, в персть сме́ртную соше́д, Влады́ко, сме́ртную держа́ву разруши́л еси́, и мертв тридне́вен воскре́с, в нетле́ние мя обле́кл еси́.

Бого­ро­ди­чен: Бо́га заче́нши во чре́ве, Де́во, Ду́хом Пресвяты́м, пре­бы­ла́ еси́ неопали́ма, поне́же Тя купи­на́ законополо́жнику Моисе́ю, пали́мую нежего́мо, я́ве пред­воз­ве­сти́, огнь нестерпи́мый прие́мшую.

Седален, глас 1:

Гроб Твой, Спа́се, во́ини стрегу́щии, ме́ртвии от облиста́ния я́вльшагося а́нгела бы́ша, пропове́дающа жена́м воскресе́ние. Тебе́ сла́вим тли потреби́теля, Тебе́ припа́даем, Воскре́сшему из гро́ба, и Еди́ному Бо́гу на́шему.

Песнь 4.

Ирмос: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во Спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Кто сей Спас и́же из Едо́ма и́сходя, вене́ц нося́ терно́вен, очервле́нну ри́зу имы́й, на дре́ве ви́ся? Изра́илев есть Сей Святы́й, во Спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Ви́дите лю́дие непокори́вии, и устыди́теся: Его́же бо я́ко злоде́я вы воз­не­сти́ на крест у Пила́та испроси́сте умовре́дне, сме́рти разруши́в си́лу, боголе́пно воскре́с из гро́ба.

Бого­ро­ди­чен: Дре́во Тя, Де́во, жи́зни ве́мы: не бо сне́ди плод смертоно́сный челове́ком из Тебе́ про­зя­бе́, но живо­та́ присносу́щнаго наслажде́ние, во Спасе́ние нас пою́щих Тя.

Песнь 5.

Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Тво­е­го́, Хри­сте́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра кон­цы́, серд­ца́ про­све­ти́ све́том Тво­е­го́ Богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя.

Па́стыря овца́м вели́каго и Го́спода, иуде́и дре́вом кре́стным умертви́ша: / но Той я́ко о́вцы, ме́ртвыя, во а́де погребе́нныя, держа́вы сме́ртныя изба́ви.

Кресто́м Твои́м мир благовести́в, и пропове́дав пле́нным, Спа́се мой, оставле́ние, держа́ву иму́щаго посрами́л еси́, Хри­сте:́ на́га, обнища́вша показа́вый Боже́ственным воста́нием Твои́м.

Бого­ро­ди­чен: Проше́ния ве́рно прося́щих, Всепе́тая, не пре́зри: но при­и­ми́, и сия́ доноша́й Сы́ну Тво­е­му́, Пречи́стая, Бо́гу Еди́ному Благоде́телю, Тебе́ бо Предста́тельницу стяжа́хом.

Песнь 6.

Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна, несть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спа­си́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш, Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Согреше́нием первозда́ннаго, Го́споди, лю́те уязви́хомся, ра́ною же исцели́хомся Твое́ю, е́юже за ны уязви́лся еси́, Хри­сте́: Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Возве́л ны еси́ из а́да, Го́споди, ки́та уби́в всея́дца, Всеси́льне, Твое́ю держа́вою низложи́в того́ си́лу: Ты бо Живо́т, и Свет еси́, и Воскресе́ние.

Бого­ро­ди­чен: Веселя́тся о Тебе́, Де́во Пречи́стая, ро́да на́шего пра́отцы, Еде́м восприе́мше Тобо́ю, его́же преступле́нием погуби́ша: Ты бо, Чи́стая, и пре́жде Рож­де­ства́, и по Рож­де­стве́ еси́.

Кондак, глас 1.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спа­се́ три Превозноси́мый, мир обно­ви́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

Убоя́ся зем­ля́, сокры́ся со́лнце, и поме́рче свет, раздра́ся церко́вная боже́ственная заве́са, ка́мение же разсе́деся: на кре­сте́ бо ви́сит Пра́ведный, Хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.

Ты быв а́ки безпомо́щен, и уя́звен в ме́ртвых во́лею нас ра́ди превозноси́мый, вся свободи́л еси́, и держа́вною руко́ю совоскреси́л еси́, хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.

Бого­ро­ди­чен: Ра́дуйся, исто́чниче присноживы́я воды́. Ра́дуйся, раю́ пи́щный. Ра́дуйся, сте­но́ ве́рных. Ра́дуйся, Неискусобра́чная. Ра́дуйся, всемíрная Ра́досте, Е́юже нам воз­сия́ Хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.

Песнь 8.

Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

И́же во́лею вся творя́й, и претворя́яй, обраща́яй сень сме́ртную в ве́чную жизнь, стра́стию Твое́ю, Сло́ве Бо́жий, Тебе́ непреста́нно вся дела́ Госпо́дня, Го́спода пои́м, и превозно́сим во вся ве́ки.

Ты разори́л еси́ сокруше́ние, Хри­сте́, и окая́нство, во врате́х и тверды́нях а́довых, воскре́с из гро́ба тридне́вен. Тебе́ непреста́нно вся дела́, я́ко Го́спода, пою́т, и превозно́сят во вся ве́ки.

Бого­ро­ди­чен: Я́же без се́мене и преесте́ственне от облиста́ния Боже́ственнаго / Ро́ждшую би́сера многоце́ннаго Хри­ста́, воспои́м глаго́люще: благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: О́браз чи́стаго рож­де­ства́ Тво­е­го́, огнепали́мая купи­на́ пока­за́ неопа́льная; и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

О ка́ко, лю́дие беззако́ннии и непокори́вии, лука́вая совеща́вше, го́рдаго и нечести́ваго оправди́ша: Пра́веднаго же на дре́ве осуди́ша Го́спода сла́вы, Его́же досто́йно велича́ем!

Спа́се А́гнче Непоро́чне, И́же мíра гре­хи́ взе́мый, Тебе́ сла́вим воскре́сшаго тридне́вно, со Отце́м и Боже́ственным Твои́м Ду́хом, и Го́спода сла́вы: Его́же богосло́вяще, велича́ем.

Бого­ро­ди­чен: Спа­си́ лю́ди Твоя́, Го́споди, и́хже стяжа́л еси́ честно́ю Твое́ю кро́вию, це́рквам Твои́м подая́ мир, Человеколю́бче, Богоро́дицы моли́твами.

Стихиры воскресны, глас 1.

Вече́рния на́ша моли́твы при­и­ми́, Святы́й Го́споди, и пода́ждь нам оставле́ние грехо́в, я́ко Еди́н еси́ явле́й в ми́ре Воскресе́ние.

Обыди́те лю́дие Сио́н, и обыми́те его́, и дади́те сла́ву в нем Воскре́сшему из ме́ртвых: я́ко Той есть Бог наш, избавле́й нас от беззако́ний на́ших.

Прииди́те лю́дие, воспои́м, и поклони́мся Хри­сту́, сла́вяще Его́ из ме́ртвых Воскресе́ние: я́ко Той есть Бог наш, от пре́лести вра́жия мiр избавле́й.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Все­мир­ную сла́ву, от челове́к Прозя́бшую, и Влады́ку Ро́ждшую, Небе́сную Дверь, воспои́м Мари́ю Де́ву, Безпло́тных песнь, и ве́рных удобре́ние: Сия́ бо яви́ся Не́бо, и Храм Боже­ства́: Сия́ прегражде́ние враж­ды́ разруши́вши, мир вве­де́, и Ца́рствие отве́рзе. Сию́ у́бо иму́ще ве́ры Утвержде́ние, Побо́рника и́мамы из Нея́ Ро́ждшагося Го́спода. Дерза́йте у́бо, дерза́йте лю́дие Бо́жии: и́бо Той победи́т вра­ги́, я́ко Всеси́лен.

Молитва

Влады́ко Вседержи́телю, Непостижи́ме, нача́ло све́та и преу́мная си́ло, и́же Ипоста́сного Сло́ва Оте́ц и еди́носильнаго Тво­е­го́ Ду́ха испусти́тель: милосе́рдныя ра́ди ми́лости и неизрече́нныя бла́гости не презре́вый челове́ческого есте­ства́, тмо́ю гре­ха́ содержи́мого, но Боже́ственными све́ты свяще́нных Твои́х уче́ний, зако́ном и проро́ки свети́вый ми́ру, после­ди́ же нам того́ единоро́дного Тво­е­го́ Сы́на Благоволи́вый пло́тию возсия́ти и ко осия́нию нас Тво­е­го́ просвеще́ния наста́вити: да бу́дут уши Твои́ вне́млюще гла́су моле́ния на́шего, и да́руй нам, Бо́же, во бде́нном и тре́звенном се́рдце, всю настоя́щего жития нощь прейти́, ожида́ющым прише́ствия Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га наше­го, судии́ всех, да не возлежа́ще и спя́ще, но бо́дрствующе и воздви́жени в де́лание за́поведей Твои́х обря́щемся и в ра́дость Его́ совни́дем, иде́же пра́знующих глас непреста́нный, и неизрече́нная сла́дость зря́щих Тво­е­го́ лица́ добро́ту неизглаго́ланную. Яко Благ и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла­ву возсыла́ем, Отцу и Сыну и Свято́му Ду́ху, ныне и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Источник

Каноны восьми гласов из Октоиха

Каноны адаптированы для келейного (домашнего чтения) чтения.

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Восемь канонов Пресвятой Троице с тропарями по гласу и молитвой в конце канона. Тексты взяты из богослужебного Октоиха и адаптированы для келейного (домашнего) чтения. По Церковному уставу канон Троице читается на Воскресной полуношнице.

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Каноны Господу читаются за богослужением понедельника и вторника и помещены в Октоихе в последовании Утрени. Шестнадцать канонов представляют собой покаянные и умилительные тексты (в зависимости от характера песнопений) адаптированные для келейного чтения.

Каноны Воскресные по гласу

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Эти каноны читаются за Воскресным Всенощным бдением, в течение всего года. Они делятся на два типа Воскресные – Воскресению Христову и Крестовоскресные, в которых воспоминаются события Крестных Страданий Спасителя и Его последующее Воскресение.

Каноны Кресту и Воскресеию по гласу

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Эти каноны читаются за Воскресным Всенощным бдением, в течение всего года. Они делятся на два типа Воскресные – Воскресению Христову и Крестовоскресные, в которых воспоминаются события Крестных Страданий Спасителя и Его последующее Воскресение.

Каноны Честному Кресту Господню

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

В среды и пятницы Святая Церковь воспоминает предательство Господа учеником и Крестные Страдания Господа, чтя орудие нашего спасения – Животворящий Крест Христов. Шестнадцать канонов Честному Кресту Господню читаются на Утренях сред и пятниц и, так же находятся в Октоихе. После канонов – молитва Кресту Господню.

Каноны Божией Матери

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

В среды и пятницы в течение всего года Церковь наряду с Крестом господним особо чтит Божию Матерь, как послужившую нашему спасению и страдавшую «при Кресте Сына Своего». Поэтому на Утрени сред и пятниц читается канон Пресвятой Богородице.

Воскресные каноны октоиха Божией Матери (читаемые на Всеношных в течении всего года)

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Воскресные каноны Пресвятой Богородице, так же читаются на Всенощном бдении под воскресенье. Эти каноны – хвалебная песнь Божией Матери, послужившей страшной тайне нашего спасения, начинаются с Богородична – тропаря Пресвятой Богородице, а заканчиваются молитвой Ей.

Каноны Небесным Силам Бесплотных

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

По понедельникам за богослужением Утрени в храмах читается канон Небесным Силам Бесплотным. Октоих содержит восемь канонов ангелам, соответственно количеству церковных гласов.

Каноны святому пророку Предтече и Крестителю Господню Иоанну

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Вторник – день особого поминовения святого пророка Предтечи и Крестителя Господня Иоанна. Каноны восьми гласов взяты из Октоиха и адаптированы для келейного (домашнего чтения), дополнены тропарями, кондаками и молитвами.

Каноны святым славным и всехвальным апостолам

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

В четверг в течение всего года Святая Церковь празднует память святых апостолов и святителя Николая чудотворца. Каноны святым на Утрени читают из богослужебного Октоиха, для удобства чтения тексты канонов дополнены тропарями, кондаками, седальнами и молитвами святым.

Каноны святителю Николаю, архиепископу Мир Ликийских, Чудотворцу

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

В четверг в течение всего года Святая Церковь празднует память святых апостолов и святителя Николая чудотворца. Каноны святым на Утрени читают из богослужебного Октоиха, для удобства чтения тексты канонов дополнены тропарями, кондаками, седальнами и молитвами святым.

Каноны всем святым, от века Богу благоугодившим

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Суббота, как день завершающий церковный седмичный круг богослужений, отдается Церковью для празднования всем святым, от века Богу благоугодившим. Каноны всем святым находятся в Октоихе, в последовании субботней Утрени.

канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть фото канон пресвятой троице глас 1 читать. Смотреть картинку канон пресвятой троице глас 1 читать. Картинка про канон пресвятой троице глас 1 читать. Фото канон пресвятой троице глас 1 читать

Вместе с памятью всех святых, от века Богу благоугодивших, по субботам совершается особое поминовение усопших. Поются заупокойные стихиры и тропари, а на Утрени читается канон об упокоении усопших. Восемь заупокойных канонов приведены здесь с последованием краткой Литии об усопших и адаптированы для домашнего чтения.

Источник

Пятидесятница (Сошествие Святого Духа на апостолов). Канон в день Святой Троицы.

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю́ Небе́сный, / Уте́шителю, Ду́ше и́стины, / И́же везде́ сый / и вся исполня́яй, / Сокро́вище благи́х / и жи́зни Пода́телю, / прииди́ и всели́ся в ны, / и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, / и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, поми́луй, (12 раз).

Тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Величание

Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / и чтим Всесвята́го Ду́ха Твоего́, / Его́же от Отца́ посла́л еси́ / Боже́ственным ученико́м Твои́м.

Песнь 1.

Ирмос: По́нтом покры́ / фарао́на с колесни́цами / сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою, / пои́м Ему́, я́ко просла́вися.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Де́лом, я́коже дре́вле ученико́м обеща́л еси́, / Уте́шителя Ду́ха посла́вый, Христе́, / возсия́л еси́ ми́ру свет, Человеколю́бче.

Зако́ном дре́вле пропове́данное и проро́ки, испо́лнися: / Боже́ственнаго бо Ду́ха днесь всем ве́рным благода́ть излия́ся.

Ирмос: Боже́ственным покрове́н / медленоязы́чный мра́ком, / извити́йствова богопи́санный зако́н, / ти́ну бо отря́с очесе́ у́мнаго, / ви́дит Су́щаго, / и науча́ется Ду́ха ра́зуму, / хваля́ Боже́ственными пе́сньми.

Реко́ша чи́стая и честна́я уста́: / разлуче́ния вам не бу́дет, о дру́зи! / Аз бо на О́тчем вы́шнем престо́ле соседя́, излию́ Ду́ха, / возсия́ти жела́ющим благода́ть незави́стную.

Преде́л преше́дшее и́стиннейшее, Сло́во, / тихообра́зно соверша́ет се́рдце, / де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, / дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, / пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.

Песнь 3.

Ирмос: С высоты́ си́лою, / ученико́м, Христе́, до́ндеже облеце́теся, рекл еси́, / седи́те во Иерусали́ме, / Аз же, я́ко Мене́, Уте́шителя ино́го, / Ду́ха Моего́ же и О́тча послю́, / в Не́мже утвердите́ся.

Боже́ственнаго Ду́ха наше́дшая си́ла, / разде́льшийся дре́вле глас, зле согласи́вшихся, / во еди́но прили́чие боже́ственне совокупи́, / ве́дением Тро́ицы вразумля́ющи ве́рныя, / в Не́йже утверди́хомся.

Ирмос: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы, / доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, / еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны, / нося́щия дух сокруше́н, / к си́льному и Бо́гу ра́зумов.

Бя́ше исхо́ден от нерожде́нна Све́та, / всеси́льный сия́ющий Свет, / Его́же Сы́ном Оте́ческия вла́сти, / ны́не явля́ет сра́сленное озаре́ние, / о́гненный глас в Сио́не язы́ком.

Таже, седален, глас 8.

Спа́совы рачи́телие ра́дости испо́лнишася, / и дерзнове́ние прия́ша, пре́жде боя́щиеся, / я́ко Дух Святы́й днесь свы́ше сни́де на дом учени́ческий, / и ин ина́я глаго́лаше к лю́дем. / Язы́цы бо разсе́яшася, ви́дими, я́ко огнь, / и сих не опали́, но па́че ороси́.

Песнь 4.

Ирмос: Смотря́яй проро́к / в после́дняя Твое́, Христе́, прише́ствие, вопия́ше: / Твою́ услы́шах, Го́споди, си́лу, / я́ко вся спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Во проро́цех глаго́лавый, / и зако́ном пропове́данный пе́рвее несоверше́нным, / Бог И́стинный Уте́шитель, / Сло́ва служи́телем и свиде́телем познава́ется днесь.

Зна́мение Божества́ нося́й, / апо́столом во огни́ Дух раздели́ся, / и стра́нными язы́ки явля́шеся, / я́ко Оте́ческая Боже́ственная си́ла гряду́щая есть, самоповели́тельная.

Ирмос: Царю́ царе́й, / яковы́й от якова́го еди́н Сло́ве произше́дый / от Отца́ безвино́внаго, / равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха / апо́столом и́стинно посла́л еси́, / я́ко Благоде́теля пою́щим: / сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди.

Ба́ню Боже́ственную пакибытия́ сло́вом раствори́в, / ссложе́нное естество́, дождоточи́ши ми струю́ / от нетленнопрободе́ннаго Твоего́ ребра́, о Бо́жий Сло́ве, / запечатле́я теплото́ю Ду́ха.

Преклоня́ют вся Уте́шителю коле́на, / Сы́ну же О́тчу, Отцу́ сра́сленному, / в Ли́цех бо ви́деша трегу́бых Существо́ и́стинное, / неприкоснове́нное, безле́тное, еди́ное: / возсия́ бо свет благода́ть Ду́ха.

Да испо́лнятся вси Богонача́льнейшим, / ели́цы служи́телие Трисве́тлаго Существа́, / па́че естества́ бо соверша́ет, я́ко благоде́тель, / и огнесве́тит Христо́с во спасе́ние, / всю дая́ благода́ть Ду́ха.

Песнь 5.

Ирмос: Стра́ха ра́ди Твоего́ / зача́тый, Го́споди, во чре́ве проро́ков, / и рожде́нный на земли́ Дух спасе́ния, / апо́стольская сердца́ созида́ет чи́ста / и в ве́рных пра́вый обновля́ется, / свет бо и мир зане́ Твоя́ повеле́ния.

Наше́дшая си́ла днесь сия́, Дух Благи́й, / Дух прему́дрости Бо́жия, Дух от Отца́ исходя́й, / и Сы́ном ве́рным нам явле́йся подава́телен, / в ни́хже вселя́ется естество́м святы́ни, в не́йже зри́тся.

Ирмос: Реши́тельное очище́ние грехо́в, / огнедухнове́нную приими́те Ду́ха ро́су, / о ча́да светообра́зная церко́вная, / ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н, / языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.

Я́коже благоволи́ самовла́стно, / необлада́нный исхо́дит Дух от Отца́, / умудря́я в язы́цех апо́столы, / печатле́я живоно́сное Сло́во, / Отчеси́льное, сообра́зное, Его́же Спас рече́.

Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, / и се устроя́ше апо́столов, Бог Сло́во всенача́льное, пречи́стый дом, / в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха свет.

Песнь 6.

Ирмос: Пла́вающего в молве́ / жите́йских попече́ний / с корабле́м потопля́ема грехи́, / и душетле́нному зве́рю примета́ема, / я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: / из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

От Ду́ха Твоего́ на плоть вся́кую, / я́коже рекл еси́, бога́тно излия́л еси́, / и испо́лнишася вся́ческая Твоего́ ве́дения, Го́споди, / я́ко из Отца́ Сын нетле́нно роди́лся еси́, / и Дух Неразде́льный изы́де.

Ирмос: Очище́ние нам, Христе́, / и спасе́ние, Влады́ко, / возсия́л еси́ от Де́вы, / да я́ко проро́ка / от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну, / от тли исхити́ши, всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.

И́стинный нам пра́вый во утро́бах ве́чно прии́мшим Дух, / да обнови́ши Отчеисхо́дный и всесовокупле́нно, / вещества́ ненави́стнаго пали́тельный скверн, / ка́ла же смы́слов чисти́тельный, Вседержи́телю.

Жела́тельное достоя́ние апо́столом, / сио́няном ча́ющим Твоего́ прише́ствия, позна́ние / Дух Отчерожде́нна Сло́ва, / речь жесто́кую язы́ческих ласка́тельств ско́ро показа́в, / огнедохнове́нно утвержда́еши.

Кондак, глас 8:

Егда́ снизше́д язы́ки слия́, / разделя́ше язы́ки Вы́шний, / егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше, / в соедине́ние вся призва́, / и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

Икос: Ско́рое и изве́стное даждь утеше́ние рабо́м Твои́м, Иису́се, / внегда́ уныва́ти духо́м на́шим, / не разлуча́йся от душ на́ших в ско́рбех, / не удаля́йся от мы́слей на́ших во обстоя́ниих, / но при́сно нас предвари́. / Прибли́жися нам, прибли́жися везде́ Сый, / я́коже со апо́столы Твои́ми всегда́ еси́, / си́це и Тебе́ жела́ющим соедини́ Себе́, Ще́дре, / да совоку́плени Тебе́ пое́м, / и славосло́вим Всесвята́го Ду́ха Твоего́.

Песнь 7.

Ирмос: В пещь о́гненную / вве́ржени преподо́бнии о́троцы, / огнь в ро́су преложи́ша, / воспева́нием си́це вопию́ще: / благослове́н еси́ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Вету́ющим Боже́ственная вели́чия апо́столом, / Ду́ха де́йство непщева́шеся пия́нство неве́рствующим, / и́мже Тро́ица познава́ется, еди́н Бог оте́ц на́ших.

Неразде́льное естество́ правосла́вно богосло́вим / Бо́га Отца́ Безнача́льнаго, / тоя́жде вла́сти Сло́ва и Ду́ха, / благослове́н еси́, зову́ще, Бо́же оте́ц на́ших.

Ирмос: Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь, / почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н, / Уте́шителева же светоно́сная благода́ть почеству́ет, / е́же вопи́ти: / Тро́ице Еди́ная, Равноси́льная, Безнача́льная, благослове́на еси́.

Гла́са пророковеща́тельнаго не разуме́вше, / глаго́лаху безу́мнии виносотворе́нное пия́нство, / ре́чи я́ко стра́нны слы́шаша апо́столов: / благочести́вии же Тебе́ вопие́м боже́ственно: / Богоде́телю всех, благослове́н еси́.

Боже́ственное уче́ние возгреме́ / ви́дяй виде́ния боже́ственный Ио́иль, / Богонача́льнейшаго, и́мже излию́, рек, я́коже Сло́ва, Ду́ха Моего́ свозопию́щим: / Естество́ Тривеща́нное Све́тлое, благослове́н еси́.

Тро́ичную у́бо раздели́ зря благода́ть, / я́ко да яви́т три Ипоста́си, почита́ти в простоте́ вла́сти, / но во еди́ном ны́не дни Госпо́дьском, / Сын, Оте́ц и Дух благослове́н.

Песнь 8.

Ирмос: Неопа́льная огню́ в / Сина́и прича́щшаяся / купина́, Бо́га яви́ / медленноязы́чному и гугни́вому Моисе́ови, / и о́троки ре́вность Бо́жия / три непреобори́мыя / во огни́ певцы́ показа́: / вся дела́, Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Живо́тну свы́ше бу́рну носи́му гласо́вне, / Ду́ха Всесвята́го дыха́нию рыбаре́м, / о́гненных ви́дом язы́к вели́чия Бо́жия вети́йствоваху: / вся дела́, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко на некаса́емую превосходя́ще го́ру, / не боя́щеся огня́ страша́ща, / прииди́те и ста́нем на горе́ Сио́нской, во гра́де Жива́го Бо́га, / духоно́сным ученико́м ны́не слику́юще: / вся дела́, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.

Ирмос: Разреша́ет у́зы и ороша́ет пла́мень / трисве́тлый богонача́лия о́браз, / пою́т о́троцы, / благослови́т же Еди́наго Спа́са и Вседе́теля, / я́ко Благоде́теля, / сотворе́нная вся́ческая тварь.

Па́мять Христо́с человекоспаси́тельных слове́с, / я́же от Отца́ слы́шав апо́столом рече́, / Дух устроя́ет языкоо́гненным виде́нием, / посажда́я благослове́нно усвое́нную, / учуже́нная же пое́т Тя тварь.

Спаси́тельно самовлады́чний Еди́н, Свет самосия́тельный, / и пода́тельный све́та сый, прише́л еси́ исполня́я апо́столы, / честны́й я́ко верх Твои́м рабо́м, / насыти́тельный же Дух подава́еши.

Поя́ху проро́к духонасыще́нная уста́, / Твое́ теле́сное, о Царю́, прише́ствие, / и Дух от недр О́тчих произше́дший, / несозда́нный, зданноде́телен, сопресто́лен Тебе́, / еди́наго вочелове́чения ве́рным честь.

Песнь 9.

Ирмос: Не тле́ния искуше́нием ро́ждшая, / и Всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая, / Ма́ти Неискусому́жная Де́во Богоро́дице, / прия́телище Нестерпи́маго, / село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, / Тя велича́ем.

Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, / ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

На паля́щей дре́вле о́гненной колесни́це, / ревни́тель и огнедохнове́нный ра́дуяся носи́м, / е́же ны́не возсия́вшее дохнове́ние свы́ше апо́столом явля́ше, / от него́же освяти́вшеся, Тро́ицу всем сказа́ша.

Зако́на есте́ств кроме́, стра́нное слы́шашеся ученико́в, / еди́ному бо гла́су глася́щу Ду́ха благода́тию, / разли́чне оглаша́хуся лю́дие, племена́ и язы́ки боже́ственная вели́чия, / Тро́ицы ве́дению науча́юще.

Ирмос: Ра́дуйся, Цари́це, / матероде́вственная сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная / благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Ели́цем дхну богото́чная благода́ть, / светя́щеся, блиста́юще, / изменя́еми стра́нным измене́нием благоле́пнейшим, / равноси́льствующую несеко́мую уве́девше прему́дрость, / Трисве́тлое существо́ сла́вим.

Ексапостиларий.

Всесвяты́й Ду́ше, исходя́й из Отца́, / и Сы́ном прише́дый к безкни́жным ученико́м, / Тебе́, Бо́га позна́вших, спаси́ и поми́луй всех.

Слава, и ныне:

Свет Оте́ц, Свет Сло́во, Свет и Святы́й Дух, / И́же во язы́цех о́гненных апо́столом посла́ся, / и Тем весь мир просвеща́ется Тро́ицу почита́ти Святу́ю.

Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, / ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Ирмос, глас 4: Ра́дуйся, Цари́це, / матероде́вственная сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная / благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *