канон пресвятой троице глас 1 читать
Канон Воскресный, глас 1
Песнь 1.
Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца Боголе́пно в кре́пости просла́вися: та бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, Изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.
И́же рука́ма пречи́стыма от пе́рсти богоде́тельне испе́рва созда́в мя, ру́це распросте́рл еси́ на кресте́, от земли́ взыва́я тле́нное мое́ те́ло, е́же от Де́вы прия́л еси́.
Умерщвле́ние подъя́л еси́ мене́ ра́ди, и ду́шу сме́рти пре́дал еси́, И́же вдохнове́нием боже́ственным ду́шу ми вложи́вый, и отреши́в ве́чных уз, и совоскреси́в нетле́нием просла́вил еси́.
Богородичен: Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче, ра́дуйся ле́ствице, и две́ре небе́сная, ра́дуйся све́щнице, и ру́чко злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Христа́ мíрови ро́ждшая.
Песнь 3.
Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не вообра́жся, препоя́ши мя с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Бог Сый мне, Бла́же, па́дшаго уще́дрил еси́, и сни́ти ко мне благоволи́в, возне́сл мя еси́ распя́тием, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: Хра́ме одушевле́нный неизрече́нныя Твоея́ сла́вы, Человеколю́бче.
Живо́т ипоста́сный Христе́ сый, в истле́вша мя, я́ко Милосе́рдый Бог, обо́лкся, в персть сме́ртную соше́д, Влады́ко, сме́ртную держа́ву разруши́л еси́, и мертв тридне́вен воскре́с, в нетле́ние мя обле́кл еси́.
Богородичен: Бо́га заче́нши во чре́ве, Де́во, Ду́хом Пресвяты́м, пребыла́ еси́ неопали́ма, поне́же Тя купина́ законополо́жнику Моисе́ю, пали́мую нежего́мо, я́ве предвозвести́, огнь нестерпи́мый прие́мшую.
Седален, глас 1:
Гроб Твой, Спа́се, во́ини стрегу́щии, ме́ртвии от облиста́ния я́вльшагося а́нгела бы́ша, пропове́дающа жена́м воскресе́ние. Тебе́ сла́вим тли потреби́теля, Тебе́ припа́даем, Воскре́сшему из гро́ба, и Еди́ному Бо́гу на́шему.
Песнь 4.
Ирмос: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во Спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Кто сей Спас и́же из Едо́ма и́сходя, вене́ц нося́ терно́вен, очервле́нну ри́зу имы́й, на дре́ве ви́ся? Изра́илев есть Сей Святы́й, во Спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Ви́дите лю́дие непокори́вии, и устыди́теся: Его́же бо я́ко злоде́я вы вознести́ на крест у Пила́та испроси́сте умовре́дне, сме́рти разруши́в си́лу, боголе́пно воскре́с из гро́ба.
Богородичен: Дре́во Тя, Де́во, жи́зни ве́мы: не бо сне́ди плод смертоно́сный челове́ком из Тебе́ прозябе́, но живота́ присносу́щнаго наслажде́ние, во Спасе́ние нас пою́щих Тя.
Песнь 5.
Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя.
Па́стыря овца́м вели́каго и Го́спода, иуде́и дре́вом кре́стным умертви́ша: / но Той я́ко о́вцы, ме́ртвыя, во а́де погребе́нныя, держа́вы сме́ртныя изба́ви.
Кресто́м Твои́м мир благовести́в, и пропове́дав пле́нным, Спа́се мой, оставле́ние, держа́ву иму́щаго посрами́л еси́, Христе:́ на́га, обнища́вша показа́вый Боже́ственным воста́нием Твои́м.
Богородичен: Проше́ния ве́рно прося́щих, Всепе́тая, не пре́зри: но приими́, и сия́ доноша́й Сы́ну Твоему́, Пречи́стая, Бо́гу Еди́ному Благоде́телю, Тебе́ бо Предста́тельницу стяжа́хом.
Песнь 6.
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна, несть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш, Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Согреше́нием первозда́ннаго, Го́споди, лю́те уязви́хомся, ра́ною же исцели́хомся Твое́ю, е́юже за ны уязви́лся еси́, Христе́: Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Возве́л ны еси́ из а́да, Го́споди, ки́та уби́в всея́дца, Всеси́льне, Твое́ю держа́вою низложи́в того́ си́лу: Ты бо Живо́т, и Свет еси́, и Воскресе́ние.
Богородичен: Веселя́тся о Тебе́, Де́во Пречи́стая, ро́да на́шего пра́отцы, Еде́м восприе́мше Тобо́ю, его́же преступле́нием погуби́ша: Ты бо, Чи́стая, и пре́жде Рождества́, и по Рождестве́ еси́.
Кондак, глас 1.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый, мир обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.
Убоя́ся земля́, сокры́ся со́лнце, и поме́рче свет, раздра́ся церко́вная боже́ственная заве́са, ка́мение же разсе́деся: на кресте́ бо ви́сит Пра́ведный, Хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.
Ты быв а́ки безпомо́щен, и уя́звен в ме́ртвых во́лею нас ра́ди превозноси́мый, вся свободи́л еси́, и держа́вною руко́ю совоскреси́л еси́, хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.
Богородичен: Ра́дуйся, исто́чниче присноживы́я воды́. Ра́дуйся, раю́ пи́щный. Ра́дуйся, стено́ ве́рных. Ра́дуйся, Неискусобра́чная. Ра́дуйся, всемíрная Ра́досте, Е́юже нам возсия́ Хва́льный отце́в Бог, и препросла́влен.
Песнь 8.
Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
И́же во́лею вся творя́й, и претворя́яй, обраща́яй сень сме́ртную в ве́чную жизнь, стра́стию Твое́ю, Сло́ве Бо́жий, Тебе́ непреста́нно вся дела́ Госпо́дня, Го́спода пои́м, и превозно́сим во вся ве́ки.
Ты разори́л еси́ сокруше́ние, Христе́, и окая́нство, во врате́х и тверды́нях а́довых, воскре́с из гро́ба тридне́вен. Тебе́ непреста́нно вся дела́, я́ко Го́спода, пою́т, и превозно́сят во вся ве́ки.
Богородичен: Я́же без се́мене и преесте́ственне от облиста́ния Боже́ственнаго / Ро́ждшую би́сера многоце́ннаго Христа́, воспои́м глаго́люще: благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
О ка́ко, лю́дие беззако́ннии и непокори́вии, лука́вая совеща́вше, го́рдаго и нечести́ваго оправди́ша: Пра́веднаго же на дре́ве осуди́ша Го́спода сла́вы, Его́же досто́йно велича́ем!
Спа́се А́гнче Непоро́чне, И́же мíра грехи́ взе́мый, Тебе́ сла́вим воскре́сшаго тридне́вно, со Отце́м и Боже́ственным Твои́м Ду́хом, и Го́спода сла́вы: Его́же богосло́вяще, велича́ем.
Богородичен: Спаси́ лю́ди Твоя́, Го́споди, и́хже стяжа́л еси́ честно́ю Твое́ю кро́вию, це́рквам Твои́м подая́ мир, Человеколю́бче, Богоро́дицы моли́твами.
Стихиры воскресны, глас 1.
Вече́рния на́ша моли́твы приими́, Святы́й Го́споди, и пода́ждь нам оставле́ние грехо́в, я́ко Еди́н еси́ явле́й в ми́ре Воскресе́ние.
Обыди́те лю́дие Сио́н, и обыми́те его́, и дади́те сла́ву в нем Воскре́сшему из ме́ртвых: я́ко Той есть Бог наш, избавле́й нас от беззако́ний на́ших.
Прииди́те лю́дие, воспои́м, и поклони́мся Христу́, сла́вяще Его́ из ме́ртвых Воскресе́ние: я́ко Той есть Бог наш, от пре́лести вра́жия мiр избавле́й.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Всемирную сла́ву, от челове́к Прозя́бшую, и Влады́ку Ро́ждшую, Небе́сную Дверь, воспои́м Мари́ю Де́ву, Безпло́тных песнь, и ве́рных удобре́ние: Сия́ бо яви́ся Не́бо, и Храм Божества́: Сия́ прегражде́ние вражды́ разруши́вши, мир введе́, и Ца́рствие отве́рзе. Сию́ у́бо иму́ще ве́ры Утвержде́ние, Побо́рника и́мамы из Нея́ Ро́ждшагося Го́спода. Дерза́йте у́бо, дерза́йте лю́дие Бо́жии: и́бо Той победи́т враги́, я́ко Всеси́лен.
Молитва
Влады́ко Вседержи́телю, Непостижи́ме, нача́ло све́та и преу́мная си́ло, и́же Ипоста́сного Сло́ва Оте́ц и еди́носильнаго Твоего́ Ду́ха испусти́тель: милосе́рдныя ра́ди ми́лости и неизрече́нныя бла́гости не презре́вый челове́ческого естества́, тмо́ю греха́ содержи́мого, но Боже́ственными све́ты свяще́нных Твои́х уче́ний, зако́ном и проро́ки свети́вый ми́ру, последи́ же нам того́ единоро́дного Твоего́ Сы́на Благоволи́вый пло́тию возсия́ти и ко осия́нию нас Твоего́ просвеще́ния наста́вити: да бу́дут уши Твои́ вне́млюще гла́су моле́ния на́шего, и да́руй нам, Бо́же, во бде́нном и тре́звенном се́рдце, всю настоя́щего жития нощь прейти́, ожида́ющым прише́ствия Сы́на Твоего́ и Бо́га нашего, судии́ всех, да не возлежа́ще и спя́ще, но бо́дрствующе и воздви́жени в де́лание за́поведей Твои́х обря́щемся и в ра́дость Его́ совни́дем, иде́же пра́знующих глас непреста́нный, и неизрече́нная сла́дость зря́щих Твоего́ лица́ добро́ту неизглаго́ланную. Яко Благ и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ славу возсыла́ем, Отцу и Сыну и Свято́му Ду́ху, ныне и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Каноны восьми гласов из Октоиха
Каноны адаптированы для келейного (домашнего чтения) чтения.
Восемь канонов Пресвятой Троице с тропарями по гласу и молитвой в конце канона. Тексты взяты из богослужебного Октоиха и адаптированы для келейного (домашнего) чтения. По Церковному уставу канон Троице читается на Воскресной полуношнице.
Каноны Господу читаются за богослужением понедельника и вторника и помещены в Октоихе в последовании Утрени. Шестнадцать канонов представляют собой покаянные и умилительные тексты (в зависимости от характера песнопений) адаптированные для келейного чтения.
Каноны Воскресные по гласу
Эти каноны читаются за Воскресным Всенощным бдением, в течение всего года. Они делятся на два типа Воскресные – Воскресению Христову и Крестовоскресные, в которых воспоминаются события Крестных Страданий Спасителя и Его последующее Воскресение.
Каноны Кресту и Воскресеию по гласу
Эти каноны читаются за Воскресным Всенощным бдением, в течение всего года. Они делятся на два типа Воскресные – Воскресению Христову и Крестовоскресные, в которых воспоминаются события Крестных Страданий Спасителя и Его последующее Воскресение.
Каноны Честному Кресту Господню
В среды и пятницы Святая Церковь воспоминает предательство Господа учеником и Крестные Страдания Господа, чтя орудие нашего спасения – Животворящий Крест Христов. Шестнадцать канонов Честному Кресту Господню читаются на Утренях сред и пятниц и, так же находятся в Октоихе. После канонов – молитва Кресту Господню.
Каноны Божией Матери
В среды и пятницы в течение всего года Церковь наряду с Крестом господним особо чтит Божию Матерь, как послужившую нашему спасению и страдавшую «при Кресте Сына Своего». Поэтому на Утрени сред и пятниц читается канон Пресвятой Богородице.
Воскресные каноны октоиха Божией Матери (читаемые на Всеношных в течении всего года)
Воскресные каноны Пресвятой Богородице, так же читаются на Всенощном бдении под воскресенье. Эти каноны – хвалебная песнь Божией Матери, послужившей страшной тайне нашего спасения, начинаются с Богородична – тропаря Пресвятой Богородице, а заканчиваются молитвой Ей.
Каноны Небесным Силам Бесплотных
По понедельникам за богослужением Утрени в храмах читается канон Небесным Силам Бесплотным. Октоих содержит восемь канонов ангелам, соответственно количеству церковных гласов.
Каноны святому пророку Предтече и Крестителю Господню Иоанну
Вторник – день особого поминовения святого пророка Предтечи и Крестителя Господня Иоанна. Каноны восьми гласов взяты из Октоиха и адаптированы для келейного (домашнего чтения), дополнены тропарями, кондаками и молитвами.
Каноны святым славным и всехвальным апостолам
В четверг в течение всего года Святая Церковь празднует память святых апостолов и святителя Николая чудотворца. Каноны святым на Утрени читают из богослужебного Октоиха, для удобства чтения тексты канонов дополнены тропарями, кондаками, седальнами и молитвами святым.
Каноны святителю Николаю, архиепископу Мир Ликийских, Чудотворцу
В четверг в течение всего года Святая Церковь празднует память святых апостолов и святителя Николая чудотворца. Каноны святым на Утрени читают из богослужебного Октоиха, для удобства чтения тексты канонов дополнены тропарями, кондаками, седальнами и молитвами святым.
Каноны всем святым, от века Богу благоугодившим
Суббота, как день завершающий церковный седмичный круг богослужений, отдается Церковью для празднования всем святым, от века Богу благоугодившим. Каноны всем святым находятся в Октоихе, в последовании субботней Утрени.
Вместе с памятью всех святых, от века Богу благоугодивших, по субботам совершается особое поминовение усопших. Поются заупокойные стихиры и тропари, а на Утрени читается канон об упокоении усопших. Восемь заупокойных канонов приведены здесь с последованием краткой Литии об усопших и адаптированы для домашнего чтения.
Пятидесятница (Сошествие Святого Духа на апостолов). Канон в день Святой Троицы.
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Царю́ Небе́сный, / Уте́шителю, Ду́ше и́стины, / И́же везде́ сый / и вся исполня́яй, / Сокро́вище благи́х / и жи́зни Пода́телю, / прииди́ и всели́ся в ны, / и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, / и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:
О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Го́споди, поми́луй, (12 раз).
Тропарь, глас 8:
Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.
Величание
Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / и чтим Всесвята́го Ду́ха Твоего́, / Его́же от Отца́ посла́л еси́ / Боже́ственным ученико́м Твои́м.
Песнь 1.
Ирмос: По́нтом покры́ / фарао́на с колесни́цами / сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою, / пои́м Ему́, я́ко просла́вися.
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Де́лом, я́коже дре́вле ученико́м обеща́л еси́, / Уте́шителя Ду́ха посла́вый, Христе́, / возсия́л еси́ ми́ру свет, Человеколю́бче.
Зако́ном дре́вле пропове́данное и проро́ки, испо́лнися: / Боже́ственнаго бо Ду́ха днесь всем ве́рным благода́ть излия́ся.
Ирмос: Боже́ственным покрове́н / медленоязы́чный мра́ком, / извити́йствова богопи́санный зако́н, / ти́ну бо отря́с очесе́ у́мнаго, / ви́дит Су́щаго, / и науча́ется Ду́ха ра́зуму, / хваля́ Боже́ственными пе́сньми.
Реко́ша чи́стая и честна́я уста́: / разлуче́ния вам не бу́дет, о дру́зи! / Аз бо на О́тчем вы́шнем престо́ле соседя́, излию́ Ду́ха, / возсия́ти жела́ющим благода́ть незави́стную.
Преде́л преше́дшее и́стиннейшее, Сло́во, / тихообра́зно соверша́ет се́рдце, / де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, / дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, / пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.
Песнь 3.
Ирмос: С высоты́ си́лою, / ученико́м, Христе́, до́ндеже облеце́теся, рекл еси́, / седи́те во Иерусали́ме, / Аз же, я́ко Мене́, Уте́шителя ино́го, / Ду́ха Моего́ же и О́тча послю́, / в Не́мже утвердите́ся.
Боже́ственнаго Ду́ха наше́дшая си́ла, / разде́льшийся дре́вле глас, зле согласи́вшихся, / во еди́но прили́чие боже́ственне совокупи́, / ве́дением Тро́ицы вразумля́ющи ве́рныя, / в Не́йже утверди́хомся.
Ирмос: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы, / доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, / еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны, / нося́щия дух сокруше́н, / к си́льному и Бо́гу ра́зумов.
Бя́ше исхо́ден от нерожде́нна Све́та, / всеси́льный сия́ющий Свет, / Его́же Сы́ном Оте́ческия вла́сти, / ны́не явля́ет сра́сленное озаре́ние, / о́гненный глас в Сио́не язы́ком.
Таже, седален, глас 8.
Спа́совы рачи́телие ра́дости испо́лнишася, / и дерзнове́ние прия́ша, пре́жде боя́щиеся, / я́ко Дух Святы́й днесь свы́ше сни́де на дом учени́ческий, / и ин ина́я глаго́лаше к лю́дем. / Язы́цы бо разсе́яшася, ви́дими, я́ко огнь, / и сих не опали́, но па́че ороси́.
Песнь 4.
Ирмос: Смотря́яй проро́к / в после́дняя Твое́, Христе́, прише́ствие, вопия́ше: / Твою́ услы́шах, Го́споди, си́лу, / я́ко вся спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.
Во проро́цех глаго́лавый, / и зако́ном пропове́данный пе́рвее несоверше́нным, / Бог И́стинный Уте́шитель, / Сло́ва служи́телем и свиде́телем познава́ется днесь.
Зна́мение Божества́ нося́й, / апо́столом во огни́ Дух раздели́ся, / и стра́нными язы́ки явля́шеся, / я́ко Оте́ческая Боже́ственная си́ла гряду́щая есть, самоповели́тельная.
Ирмос: Царю́ царе́й, / яковы́й от якова́го еди́н Сло́ве произше́дый / от Отца́ безвино́внаго, / равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха / апо́столом и́стинно посла́л еси́, / я́ко Благоде́теля пою́щим: / сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди.
Ба́ню Боже́ственную пакибытия́ сло́вом раствори́в, / ссложе́нное естество́, дождоточи́ши ми струю́ / от нетленнопрободе́ннаго Твоего́ ребра́, о Бо́жий Сло́ве, / запечатле́я теплото́ю Ду́ха.
Преклоня́ют вся Уте́шителю коле́на, / Сы́ну же О́тчу, Отцу́ сра́сленному, / в Ли́цех бо ви́деша трегу́бых Существо́ и́стинное, / неприкоснове́нное, безле́тное, еди́ное: / возсия́ бо свет благода́ть Ду́ха.
Да испо́лнятся вси Богонача́льнейшим, / ели́цы служи́телие Трисве́тлаго Существа́, / па́че естества́ бо соверша́ет, я́ко благоде́тель, / и огнесве́тит Христо́с во спасе́ние, / всю дая́ благода́ть Ду́ха.
Песнь 5.
Ирмос: Стра́ха ра́ди Твоего́ / зача́тый, Го́споди, во чре́ве проро́ков, / и рожде́нный на земли́ Дух спасе́ния, / апо́стольская сердца́ созида́ет чи́ста / и в ве́рных пра́вый обновля́ется, / свет бо и мир зане́ Твоя́ повеле́ния.
Наше́дшая си́ла днесь сия́, Дух Благи́й, / Дух прему́дрости Бо́жия, Дух от Отца́ исходя́й, / и Сы́ном ве́рным нам явле́йся подава́телен, / в ни́хже вселя́ется естество́м святы́ни, в не́йже зри́тся.
Ирмос: Реши́тельное очище́ние грехо́в, / огнедухнове́нную приими́те Ду́ха ро́су, / о ча́да светообра́зная церко́вная, / ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н, / языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.
Я́коже благоволи́ самовла́стно, / необлада́нный исхо́дит Дух от Отца́, / умудря́я в язы́цех апо́столы, / печатле́я живоно́сное Сло́во, / Отчеси́льное, сообра́зное, Его́же Спас рече́.
Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, / и се устроя́ше апо́столов, Бог Сло́во всенача́льное, пречи́стый дом, / в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха свет.
Песнь 6.
Ирмос: Пла́вающего в молве́ / жите́йских попече́ний / с корабле́м потопля́ема грехи́, / и душетле́нному зве́рю примета́ема, / я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: / из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.
От Ду́ха Твоего́ на плоть вся́кую, / я́коже рекл еси́, бога́тно излия́л еси́, / и испо́лнишася вся́ческая Твоего́ ве́дения, Го́споди, / я́ко из Отца́ Сын нетле́нно роди́лся еси́, / и Дух Неразде́льный изы́де.
Ирмос: Очище́ние нам, Христе́, / и спасе́ние, Влады́ко, / возсия́л еси́ от Де́вы, / да я́ко проро́ка / от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну, / от тли исхити́ши, всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.
И́стинный нам пра́вый во утро́бах ве́чно прии́мшим Дух, / да обнови́ши Отчеисхо́дный и всесовокупле́нно, / вещества́ ненави́стнаго пали́тельный скверн, / ка́ла же смы́слов чисти́тельный, Вседержи́телю.
Жела́тельное достоя́ние апо́столом, / сио́няном ча́ющим Твоего́ прише́ствия, позна́ние / Дух Отчерожде́нна Сло́ва, / речь жесто́кую язы́ческих ласка́тельств ско́ро показа́в, / огнедохнове́нно утвержда́еши.
Кондак, глас 8:
Егда́ снизше́д язы́ки слия́, / разделя́ше язы́ки Вы́шний, / егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше, / в соедине́ние вся призва́, / и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.
Икос: Ско́рое и изве́стное даждь утеше́ние рабо́м Твои́м, Иису́се, / внегда́ уныва́ти духо́м на́шим, / не разлуча́йся от душ на́ших в ско́рбех, / не удаля́йся от мы́слей на́ших во обстоя́ниих, / но при́сно нас предвари́. / Прибли́жися нам, прибли́жися везде́ Сый, / я́коже со апо́столы Твои́ми всегда́ еси́, / си́це и Тебе́ жела́ющим соедини́ Себе́, Ще́дре, / да совоку́плени Тебе́ пое́м, / и славосло́вим Всесвята́го Ду́ха Твоего́.
Песнь 7.
Ирмос: В пещь о́гненную / вве́ржени преподо́бнии о́троцы, / огнь в ро́су преложи́ша, / воспева́нием си́це вопию́ще: / благослове́н еси́ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Вету́ющим Боже́ственная вели́чия апо́столом, / Ду́ха де́йство непщева́шеся пия́нство неве́рствующим, / и́мже Тро́ица познава́ется, еди́н Бог оте́ц на́ших.
Неразде́льное естество́ правосла́вно богосло́вим / Бо́га Отца́ Безнача́льнаго, / тоя́жде вла́сти Сло́ва и Ду́ха, / благослове́н еси́, зову́ще, Бо́же оте́ц на́ших.
Ирмос: Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь, / почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н, / Уте́шителева же светоно́сная благода́ть почеству́ет, / е́же вопи́ти: / Тро́ице Еди́ная, Равноси́льная, Безнача́льная, благослове́на еси́.
Гла́са пророковеща́тельнаго не разуме́вше, / глаго́лаху безу́мнии виносотворе́нное пия́нство, / ре́чи я́ко стра́нны слы́шаша апо́столов: / благочести́вии же Тебе́ вопие́м боже́ственно: / Богоде́телю всех, благослове́н еси́.
Боже́ственное уче́ние возгреме́ / ви́дяй виде́ния боже́ственный Ио́иль, / Богонача́льнейшаго, и́мже излию́, рек, я́коже Сло́ва, Ду́ха Моего́ свозопию́щим: / Естество́ Тривеща́нное Све́тлое, благослове́н еси́.
Тро́ичную у́бо раздели́ зря благода́ть, / я́ко да яви́т три Ипоста́си, почита́ти в простоте́ вла́сти, / но во еди́ном ны́не дни Госпо́дьском, / Сын, Оте́ц и Дух благослове́н.
Песнь 8.
Ирмос: Неопа́льная огню́ в / Сина́и прича́щшаяся / купина́, Бо́га яви́ / медленноязы́чному и гугни́вому Моисе́ови, / и о́троки ре́вность Бо́жия / три непреобори́мыя / во огни́ певцы́ показа́: / вся дела́, Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Живо́тну свы́ше бу́рну носи́му гласо́вне, / Ду́ха Всесвята́го дыха́нию рыбаре́м, / о́гненных ви́дом язы́к вели́чия Бо́жия вети́йствоваху: / вся дела́, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.
Я́ко на некаса́емую превосходя́ще го́ру, / не боя́щеся огня́ страша́ща, / прииди́те и ста́нем на горе́ Сио́нской, во гра́де Жива́го Бо́га, / духоно́сным ученико́м ны́не слику́юще: / вся дела́, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.
Ирмос: Разреша́ет у́зы и ороша́ет пла́мень / трисве́тлый богонача́лия о́браз, / пою́т о́троцы, / благослови́т же Еди́наго Спа́са и Вседе́теля, / я́ко Благоде́теля, / сотворе́нная вся́ческая тварь.
Па́мять Христо́с человекоспаси́тельных слове́с, / я́же от Отца́ слы́шав апо́столом рече́, / Дух устроя́ет языкоо́гненным виде́нием, / посажда́я благослове́нно усвое́нную, / учуже́нная же пое́т Тя тварь.
Спаси́тельно самовлады́чний Еди́н, Свет самосия́тельный, / и пода́тельный све́та сый, прише́л еси́ исполня́я апо́столы, / честны́й я́ко верх Твои́м рабо́м, / насыти́тельный же Дух подава́еши.
Поя́ху проро́к духонасыще́нная уста́, / Твое́ теле́сное, о Царю́, прише́ствие, / и Дух от недр О́тчих произше́дший, / несозда́нный, зданноде́телен, сопресто́лен Тебе́, / еди́наго вочелове́чения ве́рным честь.
Песнь 9.
Ирмос: Не тле́ния искуше́нием ро́ждшая, / и Всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая, / Ма́ти Неискусому́жная Де́во Богоро́дице, / прия́телище Нестерпи́маго, / село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, / Тя велича́ем.
Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, / ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.
На паля́щей дре́вле о́гненной колесни́це, / ревни́тель и огнедохнове́нный ра́дуяся носи́м, / е́же ны́не возсия́вшее дохнове́ние свы́ше апо́столом явля́ше, / от него́же освяти́вшеся, Тро́ицу всем сказа́ша.
Зако́на есте́ств кроме́, стра́нное слы́шашеся ученико́в, / еди́ному бо гла́су глася́щу Ду́ха благода́тию, / разли́чне оглаша́хуся лю́дие, племена́ и язы́ки боже́ственная вели́чия, / Тро́ицы ве́дению науча́юще.
Ирмос: Ра́дуйся, Цари́це, / матероде́вственная сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная / благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.
Ели́цем дхну богото́чная благода́ть, / светя́щеся, блиста́юще, / изменя́еми стра́нным измене́нием благоле́пнейшим, / равноси́льствующую несеко́мую уве́девше прему́дрость, / Трисве́тлое существо́ сла́вим.
Ексапостиларий.
Всесвяты́й Ду́ше, исходя́й из Отца́, / и Сы́ном прише́дый к безкни́жным ученико́м, / Тебе́, Бо́га позна́вших, спаси́ и поми́луй всех.
Слава, и ныне:
Свет Оте́ц, Свет Сло́во, Свет и Святы́й Дух, / И́же во язы́цех о́гненных апо́столом посла́ся, / и Тем весь мир просвеща́ется Тро́ицу почита́ти Святу́ю.
Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, / ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.
Ирмос, глас 4: Ра́дуйся, Цари́це, / матероде́вственная сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная / благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.
Господи, помилуй (трижды).
Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь