канон пресвятой троице текст
Канон Святей и Живоначальной Троице, глас 4
Кано́н Тро́ичен, [его́же краестро́чие: Четве́ртое пе́ние Бо́гу. Творе́ние Митрофа́ново.] Гла́с 4.
Пе́снь 1
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну, невла́жными стопа́ми, дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма, Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Припе́в: Пресвята́я Тро́ице Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Тро́ицу Богонача́льную да просла́вим Ипоста́сьми, Еди́нственное же Естество́ Трие́х, Соприсносу́щную, Сопресто́льную, Ю́же моля́ще, глаго́лем: спаси́ и́же ве́рою Тебе́ сла́вящих.
Пома́зася от Отца́ Ду́хом ра́дования, Богоде́тельным еле́ем, Сы́н, и Челове́к бы́сть, и Еди́наго Божества́ Триипоста́сное научи́л е́сть.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Добро́ту непристу́пныя сла́вы Твоея́, Еди́нице Трисо́лнечная, Серафи́ми не терпя́ще зре́ти, спокрыва́ются кри́лы: и Трисвяты́ми пе́сньми непреста́нно Тебе́ сла́вят.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Неизрече́нно Творца́ родила́ еси́ все́х, Пречи́стая, избавля́ющаго дре́вния кля́твы челове́ки, и сме́ртныя тли́, и Тобо́ю позна́хом Еди́наго Бо́га Триипоста́снаго.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Не му́дростию и си́лою и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Си́лу свы́ше святы́м Твои́м пре́жде апо́столом, я́ко посла́л еси́, Христе́, от Отца́ Уте́шителя, Еди́но яви́л еси́ Естество́ Трисо́лнечное.
Патриа́рху Авраа́му егда́ яви́лася еси́ во о́бразе му́жесте, Тро́ичня Еди́нице, непреме́нное показа́ла еси́ Твоея́ Бла́гости и Госпо́дьства.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же во О́бразех Трие́х, Еди́н Бо́г ве́руемый: Неопи́санный я́ве, Недомы́слимый все́ми, изба́ви ду́шы на́шя от вся́кия ско́рби.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Наста́вльшеся Сы́на Твоего́ прему́дрыми приведе́ньми, Еди́нственное и Трисве́тлое Богонача́лие сла́вим, и Тебе́ блажи́м, Присноде́ву.
Та́же седа́лен, гла́с 4.
Трисо́лнечная, Несозда́нная и Единосу́щная Eди́нице, Триипоста́сная и Непостижи́мая, рабы́ Твоя́ уще́дри: спаси́ от бе́д, я́ко Бо́г ми́лостив, Тя́ бо, Го́споди, Еди́наго Изба́вителя и Влады́ку и́мамы, вопию́ще: бу́ди на́м ми́лостив.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Мно́гими обстояньми и напа́стьми лю́тых, Де́во, окружа́еми, и ко отча́янию при́сно впа́дающе, Еди́ну Тя́ спасе́ние и наде́жду, и сте́ну и́мамы, Богоро́дице, и Тебе́ по до́лгу ве́рою и ны́не мо́лим: спаси́ рабы́ Твоя́.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щыя: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Пресу́щную Тро́ицу, во Еди́нице Божества́ и Господонача́лие, с Cерафи́мы Тебе́ сла́вим, я́ко Неразде́льно Естество́, я́ко Непристу́пное, я́ко равноста́тно сла́вою, Бо́же Непостижи́мый.
Разделе́нну су́щу неизрече́нно Ли́цы Божества́, и соединя́ему Держа́вою вку́пе Еди́нем Госпо́дством, Безпреде́льну Еди́ну, Неопи́санну, воспева́ем Тя́, Творца́ всея́ тва́ри.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ум безнача́льный, Сло́во Неизглаго́ланне роди́, и Боже́ственнаго Ду́ха Равномо́щна испусти́: и сего́ ра́ди Тро́ицу Единосу́щную, Влады́ку все́х Бо́га пропове́даем.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Ви́дим быва́я дре́вними обра́зне, предвозвести́ло е́сть, е́же от Тебе́ воплоще́ние, Сло́во: но по́слежде я́влься челове́ком, пои́стинне Триипоста́сное Единонача́лие яви́.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющым Тя́ ми́р подава́ющая.
Разуме́вше от ве́ры Вседе́тельнаго Божества́, Еди́но у́бо Непристу́пно Существо́, Три́ же Ипоста́си Живонача́льны, сра́слены чте́м: Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го Соприсносу́щное бытие́.
Све́те Трисо́лнечне, су́щественнаго Све́та Твоего́ возсия́й ми́ Еди́нственное Божество́, Несозда́нное Естество́, и светоде́йственный Исто́чниче вся́кия светода́тельныя зари́: да созерца́ю Твою́ добро́ту неизрече́нную.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Я́ко Еди́ному су́щу Соде́телю вся́ческих, и Содержи́телю, и Ко́рмчию Всепрему́дру, вои́стинну и жи́зни Пода́телю, сего́ ра́ди и вопие́м Ти́ ве́рно: Влады́ко Трисо́лнечне, пою́щыя Тя́ соблюди́.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Обожи́ти хотя́ дре́вле истле́вшаго челове́ка, за бла́гость, Де́во, созда́вый, и показа́вый О́браза Боже́ственный зра́к, Челове́к бы́сть из Тебе́, Еди́но Тричи́сленное Богонача́лие пропове́да.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се Царю́ Си́л.
Яви́ Оте́ц изглаго́луя Сыновство́, и Ду́х, Христу́ кре́щшуся, ви́дим бы́в: сего́ ра́ди Еди́но и Тро́ическое Богонача́лие сла́вим.
Я́ко ви́де Тя́ Трисвяты́ми гла́сы воспева́емаго Иса́иа, на высо́це Престо́ле седя́ща, Тро́ическую позна́ Еди́наго Богонача́лия Ипоста́сь.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Возвыше́но се́рдце покажи́ и на́с ра́б Твои́х, Высо́кий Царю́ Триипоста́сне: да Твоея́ сла́вы зри́м я́сно све́тлость.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Восхоте́ вообрази́тися я́ве в на́ше, от Де́вы Сы́н Бо́жий я́ко Человеколю́бец, и Боже́ственныя Сла́вы о́бщники челове́ки сотвори́.
Седа́лен, гла́с 4.
Отца́ нерожде́нна, Сы́на же рожде́нна, и Ду́ха Свята́го исхо́дна от Отца́ му́дрствующе, пропове́даем Безнача́льное Ца́рство и Божество́ еди́но, Е́же славосло́вяще единому́дренно вопие́м: Тро́ице Единосу́щная, спаси́ на́с, Бо́же.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Ле́т превы́шше, и пре́жде ве́к Бо́га, в ле́то родила́ еси́ преесте́ственне пло́тию, Бо́га Челове́ка, Пречи́стая. Те́мже Тя́, Богоро́дицу, и́стинно и госпо́дственне вси́ испове́дающе, приле́жно Ти́ вопие́м: сла́вы ве́чныя вся́ сподо́би.
Пе́снь 7
Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме Сла́вы Твоея́, Го́споди.
Учине́ная небе́сная естества́, и у́мныя чи́ны правосла́вно вси́ земноро́днии подража́юще, сла́вим Еди́но Божество́ в Трие́х Равноде́тельных ипоста́сех. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ре́чи святы́х проро́к, Тя́ дре́вле обра́зно Еди́наго веко́в все́х Соде́теля прояви́ша, Неизрече́ннаго Бо́га и Го́спода, Богонача́льными Треми́ Ипоста́сьми.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: И́же по существу́ Неви́димое Сло́во и Вседе́тельное, яви́лся еси́ челове́ком, Челове́к от Чи́стыя Богома́тере, челове́ка призыва́я ко прича́стию Твоего́ Божества́.
Пе́снь 8
Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́: о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Све́те Единонача́льный и Трисия́нный, Существо́ Безнача́льное, Добро́то Недове́домая, в се́рдцы мое́м всели́ся, и хра́м Твоего́ Божества́, светови́ден и чи́ст покажи́ мя, зову́ща: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. От разли́чных мя́ страсте́й, Тро́ице Неразде́льная, Еди́нице Несли́тная, и омраче́ния прегреше́ний изба́ви, и озари́ луча́ми Твои́ми Боже́ственными: да вообразу́ю Твою́ сла́ву, и воспева́ю Тя́ сла́вы Го́спода.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Ум у́бо Нерожде́нный Оте́ц, и Сло́во Сообра́зно, и Ду́х Сопресто́лен, Существо́, Си́ла, Бытие́: Пресу́щная, Неизрече́нная, Великоде́йственная Тро́ице, Еди́нице, соблюда́й ста́до Твое́ моли́твами Богоро́дицы, я́ко Естество́м Человеколю́бец.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется Ду́хом просвеща́ем, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Все́ к Тебе́ ны́не дви́жу се́рдце мое́ и мы́сль, и предложе́ния же всея́ души́ и те́ла, Соде́телю и Изба́вителю моему́, Единонача́льне, и Трисве́тле, и вопию́ Ти: спаси́ мя, раба́ Твоего́, от вся́ких искуше́ний и скорбе́й. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Возвы́си на́ш у́м, и мы́сль к Тебе́, Вы́шнему, просвети́ Твои́ми сия́ньми Пречи́стыми, О́тче, Сло́ве, Уте́шителю, во Све́те живы́й Непристу́пнем, Сла́вы Со́лнце, Светоде́ржче, всегда́ сла́вити Тя́ Единонача́льнаго Бо́га Триипоста́снаго.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богоро́дичен: Спаси́ и́же в Тя́ ве́рующыя, Го́споди, и пропове́дающыя Безнача́льное Присносу́щное Существо́ Еди́но, Три́ же Ли́ца Богонача́льна и Сообра́зна, Твоего́ Госпо́дьствия, и Боже́ственныя Сла́вы Твоея́ сподо́би, мольба́ми Чи́стыя Богома́тере.
Ипакои, глас 4:
Я́же Твоего́ пресла́внаго воста́ния, предте́кша мироно́сицы, / апо́столом пропове́даху Христе́, / я́ко воскре́сл еси́ я́ко Бог, / подая́ мiрови ве́лию ми́лость.
Молитва Пресвятей Троице:
Всемогу́щая и Животворя́щая Свята́я Тро́ице и светонача́льная, я́же мирную вся́кую и премирную тварь, за еди́ну бла́гость от не су́щих приведы́й, и промышля́я и содержа́. И́же по про́чих Твои́х неизрече́нных о земно́м ро́де благодея́ниих, и покая́ние нам ра́ди плотска́го неможе́ния до сме́рти дарова́вый: не оста́ви нас окая́нных в лука́вых на́ших дея́ниих умре́ти, ниже́ злонача́льнику и зави́стцу, и губи́телю посме́шство бы́ти. Зри́ши бо Благосе́рде, ели́к у́бо о́наго на нас наве́т и вражда́, ели́ко же и на́ше страстова́ние, и сла́бость, и небреже́ние. Но неоску́дныя Твоя́ бла́гости соде́лай на нас, мо́лим на вся́кий день и час прогне́вающии Тя честны́х и животво́рных за́поведей преступле́нием. И вся у́бо всего́ преше́дшаго живота́ на́шего, и до ны́нешняго часа́ согреше́нная на́ми, в дея́ниих, или́ глаго́ланиих, или́ в помышле́ниих, оста́ви и прости́. Сподо́би же нас, про́чее сконча́ти житие́ в покая́нии, и умиле́нии, и соблюде́нии святы́х Твои́х повеле́ний. А́ще у́бо сла́достию прельсти́вшеся, многообра́зне согреши́хом, или́ ме́рзкими похотьми́ неполе́зными и вре́дными обольсти́вшеся препроводи́хом: а́ще гне́вом и я́ростию подви́гшеся безслове́сною, кого́ бра́та на́шего оскорби́хом, а́ще язы́ком неизбе́жных и стро́потных и кре́пких сете́й объя́хомся: а́ще ко́им чувств на́ших, или́ все́ми, во́лею или́ нево́лею, ве́дуще или́ не ве́дуще, от восхище́ния, или́ поуче́ния безу́мно поползо́хомся: а́ще же лука́выми по́мыслы и су́етными со́весть оскверни́хом: а́ще ли ко́им други́м о́бразом прегреши́хом, от предприя́тия и обы́чая томи́ми зла́го: прости́ нам, и оста́ви вся Всеще́дре, Пребла́же и Многоми́лостиве: и да́руй нам про́чее бо́дрость и си́лу, во е́же твори́ти во́лю Твою́ бла́гу, и благоуго́дну и соверше́нну: да нощна́го и мра́чнаго зла, светови́дным покая́нием преме́ншеся, и я́ко во дни благообра́зно ходя́ще, и очище́ни объяви́мся человеколю́бию Твоему́ недосто́йнии, воспева́юще Тя и велича́юще во ве́ки, ами́нь.
Канон Святей и Живоначальной Троице, глас 3
Кано́н тро́ичен, его́же краестро́чие: Хвалю́, Тро́ице, Тя́, еди́но Богонача́лие. Митрофа́ново. Гла́с 3
Пе́снь 1
Ирмо́с: Во́ды дре́вле, ма́нием Боже́ственным, во еди́но со́нмище совокупи́вый, и раздели́вый мо́ре изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть: Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.
Припе́в: Пресвята́я Тро́ице Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Непостижи́мое Еди́но Господонача́лие, и Еди́но Тро́ическое Богонача́лие, Трисия́ннаго Све́та Твоего́ мя сподо́би: я́ко да воспою́ Тя́, пева́емое непреста́нно трисвяты́ми пе́сньми, а́нгельскими усты́.
Свяще́нно невеще́ственнии вси́ чи́нове пою́т, я́ко твори́тельную вину́, Еди́нственную, Трисве́тлую, Нача́льнейшую я́ве: Ю́же согла́сно пое́м, и челове́ческая мно́жества, и ве́рно сла́вим бре́нными усты́.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. У́м, и Сло́во и Ду́х, богосло́вцы прили́чне, и знамени́тельне Тебе́ нари́чут: безстра́стно Рождество́ от Нерожде́ннаго Отца́, Сы́ну зна́менающу, Бо́же единонача́льне все́х, вку́пе и Ду́ха Боже́ственнаго исхожде́ние.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Я́ко Человеколю́бец естество́м, челове́ческое существо́ прие́м, Бо́жий Сло́ве, Тро́ичный возсия́л еси́, Единонача́льнейший све́т Еди́наго Божества́, Препросла́вленную все́м показа́вый, ро́ждшую Тя́ Де́ву Пречи́стую.
Пе́снь 3
Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ приведы́й Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.
Утро́ити дре́вле во́ду повеле́в Илиа́ на поле́нах, обра́зно прояви́ Тро́ичную Ипоста́сь, Еди́нственнаго Бо́жия Господонача́лия.
Тле́нное естество́ пое́т Тя́ земноро́дных, Еди́наго и Трисве́тлаго Созда́теля Неизме́ннаго, и вопие́т Ти́, Влады́ко: всеразли́чнаго мя́ премене́ния изба́ви, и спаси́ мя.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ра́вно веща́юще словесе́м проро́ческим, сла́вных апо́стол же и пропове́дник ве́ры, равноде́тельную Тя́ Тро́ицу славосло́вим ве́рнии, Бо́же все́х.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. С престо́ла высо́каго сни́де Христо́с, челове́ка возвыша́я, я́ко Человеколю́бец, Тобо́ю Пречи́стая, и Трисо́лнечный Све́т все́м возсия́.
Го́споди, поми́луй, (три́жды).
По 3‑й пе́сни седа́лен, гла́с 3.
Пресу́щественный и Еди́не Го́споди Христе́, и рожде́ние Пребезнача́льнаго Отца́, и Ду́ше Боже́ственнейший, поми́луй рабы́ Твоя́: вси́ бо согреши́хом, но от Тебе́ не отступи́хом. Те́мже мо́лим Тя́, триипоста́сне Го́споди, я́ко име́яй вла́сть, созда́ние Твое́ спаси́ от вся́каго обстоя́ния.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Пресу́щественный Бо́г и Госпо́дь из Тебе́ воплоти́ся за бла́гость, Е́же по на́м осуществова́выйся, и пребы́в е́же бе́. Те́мже и Богочелове́ка Сего́ почита́юще, Всечи́стая, Тя́ Неискусобра́чную Богоро́дицу пропове́дуем, сла́вяще преве́лие чу́до Твоего́ безсе́меннаго Рожде́ния.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м Тве́рдую любо́вь, Го́споди, Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
О́трасль сугу́б от Отца́, я́ко от ко́рене прозябе́ Сы́н, и Ду́х Пра́вый, соесте́ственна прозябе́ния, и богосажде́нна, и цве́ти Собезнача́льнии: я́ко трие́м бы́ти све́том Божества́. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Мно́жества у́мных суще́ств, непреста́нно пою́т Тя́, недомы́слимаго Бо́га, с ни́миже мы́ сла́вим, глаго́люще: Тро́ице Пресу́щная, Твоя́ рабы́ спаси́, я́ко Человеколю́бец.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Распали́л еси́ на́с в любо́вь Твою́, Многоми́лостиве Сло́ве Бо́жий, И́же на́с ра́ди вопло́щься непрело́жне, и Трисве́тлое Еди́но Божество́ та́йно научи́в: те́мже Тя́ сла́вим.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Я́ко ви́де Иса́иа обра́зно на престо́ле превознесе́нна Бо́га, от а́нгел сла́вы дориноси́ма. О окая́нный, вопия́ше, а́з: прови́дех бо воплоща́ема Бо́га, Све́та Невече́рня, и ми́ром влады́чествующа.
Еди́наго Господонача́льника, обра́зно я́ко ви́де Иса́иа Бо́га, в Трие́х Ли́цех славосло́вима пречи́стыми гла́сы Серафи́м, по́слан бы́сть пропове́дати а́бие Трисве́тлое Существо́, и Еди́ницу Трисо́лнечную [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Я́же все́х неви́димых и ви́димых естество́, от не су́щих пре́жде соста́вльшая, Еди́нице Трисо́лнечная, И́же Еди́наго Тя́ Бо́га ве́рно воспева́ющих от вся́ких искуше́ний изба́вльши, Твоея́ сла́вы сподо́би.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Неве́стник светоно́сен и чи́ст, Де́во, бы́вший Бо́жий, воспева́ем Тя́ любо́вию, и блажи́м: из Тебе́ бо роди́ся Христо́с, в существа́х и хоте́ниих сугу́бых, И́же Еди́н от Тро́ицы и сла́вы сы́й Госпо́дь.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й: но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́ мя, Упра́вителю, спаси́.
Пресе́льник сы́й Авраа́м, сподо́бися обра́зно восприя́ти Еди́нственнаго у́бо Го́спода в Трие́х Ипоста́сех, пресу́щественна му́жескими же зра́ки. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Напра́ви сердца́ Твои́х рабо́в к Све́ту Непристу́пному, О Трисо́лнечне Го́споди, и Твоея́ сла́вы сия́ние пода́ждь душа́м на́шым, во е́же облиста́емым бы́ти Твое́ю добро́тою неизрече́нною.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Отве́рзи мне́ две́ри Све́та ро́ждшагося от утро́бы Твоея́, Пречи́стая: да зрю́ Трисве́тлую лучу́ Божества́, и сла́влю Тя́, Всесве́тлую Влады́чицу.
Го́споди, поми́луй, три́жды.
По 6‑й пе́сни седа́лен, гла́с 3.
Боже́ственнаго Естества́ Единосу́щнаго Трисо́лнечную пое́м держа́ву, и трисвяты́ми гла́сы возопии́м: Свя́т еси́, О́тче Пребезнача́льный, Свя́т еси́, Сы́не Собезнача́льный, и Ду́ше Святы́й, Еди́не Неразде́льный Бо́же на́ш, и все́х Тво́рче Человеколю́бче.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен.
Чу́до преве́лие: ка́ко содержа́ся Невмести́мый во чре́ве Твое́м и воплоти́ся, и яви́ся, я́ко Челове́к, не претерпе́вый смеше́ния или́ разделе́ния Боже́ственнаго и Непрело́жнаго Божества́, Отрокови́це всечи́стая: те́мже Богоро́дицу тя́ ве́рно пропове́дуем при́сно и сла́вим.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́ взыва́ющыя, Бо́же оте́ц на́ших.
Хра́м мя́ покажи́ Твоего́ Божества́, Влады́ко, Трисия́ннаго, Ве́сь Све́тел: грехо́внаго омраче́ния лю́таго и страсте́й вы́шша, светода́тельными Твои́ми сия́нии, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Божества́ зра́к Еди́н возвеща́ем, в Трие́х Ипоста́сных и разде́льных сво́йствах, Отца́, и Сы́на, и Ду́ха: благослове́н еси́ зову́ще, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Яви́ся Авраа́му Бо́г Триипоста́сный у ду́ба дре́вле мамври́йскаго, о страннолю́бии мзду́ Исаа́ка воздая́ за ми́лость: Его́же и ны́не сла́вим, я́ко Бо́га оте́ц на́ших.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Яви́ся на земли́, бы́в Челове́к Вседе́тель, боголе́пно от де́вственнаго и пречи́стаго Твоего́ чре́ва, и на́с обожи́, Благослове́нная Всечи́стая, Богоро́дице Пречи́стая.
Пе́снь 8
Ирмо́с: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стия предстоя́ще ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Безнача́льна Отца́ я́ко от ко́рене, Сло́во, и Ду́х Собезнача́льне су́ща: я́ко о́трасли Пресу́щественнаго Богонача́лия показа́ша Тро́ицы сла́ву еди́ную и си́лу: Ю́же пое́м вси́ ве́рнии во ве́ки. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Управля́еши Твои́ми светлостьми́ чи́ны небе́сныя, воспева́ти немо́лчно трисвяты́ми пе́сньми Боже́ственными, О́тче, Сло́ве сообра́зне, и Ду́ше, Трисве́тлую Держа́ву и Равномо́щную. Те́мже Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Прорече́ния проро́ческая, Твое́ Рождество́ издале́ча ви́девше, Богоро́дице, восхваля́ху, я́ко без се́мене, и па́че естества́ ро́ждшагося, Влады́чице: и согла́сно Сего́ пое́м, я́ко Го́спода, и превозно́сим во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Но́вое чу́до и боголе́пное, деви́ческую бо две́рь затворе́нную, я́ве прохо́дит Госпо́дь, на́г во вхо́де, и Плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бо́г, и пребыва́ет Две́рь затворе́на: Сию́ неизрече́нно я́ко Богома́терь велича́ем.
Ви́дети сла́ву Трисия́нную, богови́днии безпло́тных чи́нове я́ве, восходи́ти крилы́ жела́ют горе́: но гове́ют зело́ непристу́пнаго све́та, и пе́сни непреста́нно вопию́т: с ни́ми согла́сно, Еди́нственная Тро́ице, Тя́ сла́вим. [Два́жды.]
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Несы́тною любо́вию и и́же на земли́, у́мную ду́шу от Тебе́ прие́мше, и слове́сную, Тебе́ пои́м, Влады́ко, Бо́же все́х, Еди́нственное Естество́ вои́стинну, и Тро́ичное Ли́цы, от всего́ се́рдца. Те́мже ще́дре я́ко многоми́лостив, на́с уще́дри.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Хра́м мя́ покажи́ Единонача́льнаго, и Трисве́тлаго Твоего́ Богонача́лия, Светови́ден, чи́сте служи́ти Тебе́, Зижди́телю все́х, и неизрече́нную Твою́ сла́ву у́мно зре́ти: моли́твами Еди́ныя Богоро́дицы, Ю́же досто́йно я́ко Пресла́вную велича́ем.
Ипакои, глас 3:
Удивля́я виде́нием, / ороша́я глаго́лании, / блиста́яйся А́нгел мироно́сицам глаго́лаше: / что жива́го и́щете во гро́бе; / воста́ истощи́вый гро́бы. / Тли Премени́теля разуме́йте Непреме́ннаго. / Рцы́те Бо́гови: коль стра́шна дела́ Твоя́, / я́ко род спасл еси́ челове́ческий.
Молитва Пресвятей Троице:
Всемогу́щая и Животворя́щая Свята́я Тро́ице и светонача́льная, я́же мирную вся́кую и премирную тварь, за еди́ну бла́гость от не су́щих приведы́й, и промышля́я и содержа́. И́же по про́чих Твои́х неизрече́нных о земно́м ро́де благодея́ниих, и покая́ние нам ра́ди плотска́го неможе́ния до сме́рти дарова́вый: не оста́ви нас окая́нных в лука́вых на́ших дея́ниих умре́ти, ниже́ злонача́льнику и зави́стцу, и губи́телю посме́шство бы́ти. Зри́ши бо Благосе́рде, ели́к у́бо о́наго на нас наве́т и вражда́, ели́ко же и на́ше страстова́ние, и сла́бость, и небреже́ние. Но неоску́дныя Твоя́ бла́гости соде́лай на нас, мо́лим на вся́кий день и час прогне́вающии Тя честны́х и животво́рных за́поведей преступле́нием. И вся у́бо всего́ преше́дшаго живота́ на́шего, и до ны́нешняго часа́ согреше́нная на́ми, в дея́ниих, или́ глаго́ланиих, или́ в помышле́ниих, оста́ви и прости́. Сподо́би же нас, про́чее сконча́ти житие́ в покая́нии, и умиле́нии, и соблюде́нии святы́х Твои́х повеле́ний. А́ще у́бо сла́достию прельсти́вшеся, многообра́зне согреши́хом, или́ ме́рзкими похотьми́ неполе́зными и вре́дными обольсти́вшеся препроводи́хом: а́ще гне́вом и я́ростию подви́гшеся безслове́сною, кого́ бра́та на́шего оскорби́хом, а́ще язы́ком неизбе́жных и стро́потных и кре́пких сете́й объя́хомся: а́ще ко́им чувств на́ших, или́ все́ми, во́лею или́ нево́лею, ве́дуще или́ не ве́дуще, от восхище́ния, или́ поуче́ния безу́мно поползо́хомся: а́ще же лука́выми по́мыслы и су́етными со́весть оскверни́хом: а́ще ли ко́им други́м о́бразом прегреши́хом, от предприя́тия и обы́чая томи́ми зла́го: прости́ нам, и оста́ви вся Всеще́дре, Пребла́же и Многоми́лостиве: и да́руй нам про́чее бо́дрость и си́лу, во е́же твори́ти во́лю Твою́ бла́гу, и благоуго́дну и соверше́нну: да нощна́го и мра́чнаго зла, светови́дным покая́нием преме́ншеся, и я́ко во дни благообра́зно ходя́ще, и очище́ни объяви́мся человеколю́бию Твоему́ недосто́йнии, воспева́юще Тя и велича́юще во ве́ки, ами́нь.
Канон Святой и Живоначальной Троице
Тропарь, глас 8:
Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.
Канон, егоже краестрочие: Едино Тя пою Трисолнечное Естество. Творение Митрофаново, глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца / Боголе́пно в кре́пости просла́вися: / та бо, Безсме́ртне, / я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, / Изра́ильтяном / путь глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Еди́но Триипоста́сное Нача́ло, / Серафи́ми немо́лчно сла́вят: / Безнача́льное, Присносу́щное, твори́тельное всех, непостижи́мое, / е́же и всяк язы́к ве́рно почита́ет пе́сньми.
Да челове́ком еди́нственное, / трисия́тельное Твое́ яви́ши Божество́, / созда́вый пре́жде челове́ка, / по Твоему́ о́бразу воо́бразил еси́, / ум ему́, и сло́во и дух дав, / я́ко Человеколю́бец.
Слава: Свы́ше показу́я еди́нственную / Богонача́льных в трие́х Ипоста́сех держа́ву, О́тче, / рекл еси́ равноде́тельному Твоему́ Сы́ну, и Ду́ху: / прииди́те соше́дше, язы́ки их слия́им.
И ныне: Ум у́бо есть нерожде́нный Оте́ц, / обра́зно прему́дрыми предрече́ся, / Сло́во же собезнача́льно, соесте́ственный Сын, / и Дух Святы́й, и́же в Де́ве Сло́ва созда́вший воплоще́ние.
Песнь 3.
Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь / и ми́лостивно в не вообра́жся, / препоя́ши мя с высоты́ си́лою, / е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, / одушевле́нный хра́ме / неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Ты дре́вле я́ве Авраа́му / я́ко яви́лся еси́ Триипоста́сный, / еди́нствен же естество́м Божества́, / богосло́вия и́стиннейшее обра́зно яви́л еси́, / и ве́рно пое́м Тя, / единонача́льнаго Бо́га и трисо́лнечнаго.
Из Тебе́ роди́выйся боголе́пно нетле́нно О́тче, / возсия́ свет от све́та, Сын непреме́нен, / и Дух Боже́ственный, свет изы́де, / еди́наго Божества́ све́тлости триипоста́сней / покланя́емся ве́рно и сла́вим.
Слава: Еди́ница Тро́ица преесте́ственне, / неизрече́нно па́че смы́сла, у́мными существы́ сла́вится, / трисвяты́ми гла́сы немо́лчную вопию́щими хвалу́, / и́миже согла́сно пое́тся и на́ми / триипоста́сный Госпо́дь.
И ныне: Из Тебе́ вре́менне без се́мене / произы́де Вышшеле́тный, / уподо́бивыйся нам неви́димый, / и еди́ному естеству́ и госпо́дству О́тчу научи́в, / и Сыно́вню, и Ду́хову, Богоро́дице, / те́мже Тя сла́вим.
Го́споди, поми́луй, трижды.
Седален, глас 1.
Отцу́ и Сы́ну поклони́мся вси, / и Ду́ху пра́вому и равноче́стну, / сла́ва Тро́ице несозда́нней, и пребоже́ственней Си́ле, / Ю́же сла́вят безпло́тных чи́нове, / Сию́ днесь и земноро́днии / со стра́хом ве́рно восхва́лим.
Слава, и ныне, Богородичен: Наста́ви ны на путь покая́ния, / уклоня́ющияся при́сно к безпу́тием зол, / и преблага́го прогне́вающия Го́спода, / неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, / прибе́жище отча́янных челове́ков, / Бо́жие пребыва́ние.
Песнь 4.
Ирмос: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную, / прозорли́выма Авваку́м / усмотри́в очи́ма, / из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, / во Спасе́ние на́ше / и обновле́ние.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Возсия́й ми Богонача́лие трисо́лнечное, / сия́ньми Твои́х богоде́тельных озаре́ний, / в серде́чных очесе́х добро́те мечта́тися, / е́же па́че ума́ богонача́льныя Твоея́ све́тлости, / и светоде́тельнаго и сла́дкаго прича́стия.
Пе́рвее небеса́ утверди́л еси́, Го́споди, / и всю си́лу их сло́вом Твои́м вседе́тельным, / и Ду́хом уст соесте́ственным, / с ни́миже влады́чествуеши вся́ческими / в трисия́тельне единонача́лии Божества́.
Слава: Я́ко созда́л еси́ мя по о́бразу Твоему́ и по подо́бию, / Богонача́льная и вседе́тельная Тро́ице, / неслия́нная Еди́нице, / вразуми́, просвети́, во е́же твори́ти во́лю Твою́ святу́ю, / благу́ю в кре́пости, и соверше́нную.
И ныне: Родила́ еси́ от Тро́ицы Еди́наго Пречи́стая, / Богонача́льнейша Сы́на, / вопло́щшася нас ра́ди из Тебе́, / озаря́юща земноро́дных, трисо́лнечнаго Божества́ / невече́рним све́том и сия́ньми.
Песнь 5.
Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, / и освети́вый Кресто́м Твои́м / ми́ра концы́, / сердца́ просвети́ / све́том Твоего́ Богоразу́мия, / правосла́вно пою́щих Тя.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Я́же пе́рвой а́нгельской непосре́дственне у́твари, / непристу́пными Твоея́ добро́ты луча́ми осиява́емой бы́ти баговоли́вши, / Твои́ми све́тлостьми просвети́, / Тро́ице единонача́льственнейшая, / правосла́вно Тебе́ пою́щих.
Ны́не естество́, еди́нственное Богонача́лия трисо́лнечное, / воспева́ет Тя, Е́же осуществова́ла еси́ за бла́гость, / прегреше́ний избавле́ние и напа́стей испроша́ющи, / и бед, и скорбе́й.
Слава: Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / Еди́но Естество́ и Божество́ ве́рою сла́вим, / дели́тельное, неразде́льное, / еди́наго Бо́га неви́димыя и ви́димыя же тва́ри.
И ныне: Рече́ния вся проро́ческая преднаписа́ша, / Пречи́стая, Твое́ рождество́, / неизрече́нное и неудо́бь сказу́емое, / е́же мы позна́хом, / тайноводи́тельное еди́нственнаго и трисо́лнечнаго Божества́.
Песнь 6.
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна, / несть избавля́яй, / вмени́хомся, / я́ко о́вцы заколе́ния, / спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш, / Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Равноста́тную си́лу я́ко иму́щи, / Тро́ице пресу́щественная, в то́ждестве хоте́ния, / Еди́ница еси́ проста́ и неразде́льна: / Ты у́бо нас си́лою Твое́ю соблю́ди. [Дважды]
Слава: Ты вся ве́ки хоте́нием Твои́м, / я́ко бла́га соста́вила еси́ от не су́щих, непостижи́мая Тро́ице, / та́же и челове́ка создала́ еси́, / но и ны́не от вся́каго изба́ви мя обстоя́ния.
И ныне: Со́лнца незаходи́маго дом была́ еси́, / созда́вшаго и в чину́ поста́вльшаго свети́ла вели́кая Всеси́льне, / Пречи́стая Де́во Богоневе́стная, / но и ны́не страсте́й мя изба́ви помраче́ния.
Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:
Седален, глас 1.
Тро́ице святе́й, и неразде́льному Естеству́, / в Тре́х Ли́цех секо́мей несе́чено, / и пребыва́ющей неразде́льней по существу́ Божества́, / поклони́мся земноро́днии со стра́хом, / и сла́вим я́ко Творца́ и Влады́ку, Бо́га преблага́го.
Слава, и ныне, Богородичен: Упра́ви Чи́стая, окая́нную мою́ ду́шу, / и уще́дри ю́ от мно́жества прегреше́ний, / во глубину́ попо́лзшуюся поги́бели, Всенепоро́чная, / и в час мя стра́шный сме́ртный Ты исхити́ / оглаго́лующих де́монов, и вся́кия му́ки.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь / разсмотря́ем, ве́рнии, / я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый, / мир обнови́, / во чре́ве Твое́м всеце́л, / хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Сло́ве Бо́жий, соесте́ственное сия́ние Вседержи́теля Бо́га, / я́коже обеща́л еси́ е́же у Тебе́, / богоде́тельное вселе́ние сотвори́, я́ко благоутро́бен, / со Отце́м Твои́м и Ду́хом, / и стра́шна бесо́м мя покажи́, и страсте́м. [Дважды]
Слава: Да Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко, / пока́жеши пучи́ну нам, / Сы́на Твоего́ посла́в к на́шему смире́нию, / па́ки вообрази́л еси́ на пе́рвую све́тлость, / но и ны́не Боже́ственным мя вразуми́ Ду́хом.
И ныне: И́же на херуви́мстем престо́ле носи́мый, / и всех Царь, во чре́ве Твое́м де́вственнем всели́ся Пречи́стая, / всех избавля́я от истле́ния, я́ко Человеколю́бец, / но и ны́не Твои́ми мя моли́твами сохрани́.
Песнь 8.
Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изо́брази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Ма́нием богоде́тельным, Го́споди всех, / Триипоста́сне и Вседержи́телю, / небеса́ просте́рл еси́ я́ко ко́жу, / та́же и земли́ пове́сил еси́ глубину́, / всемогу́щею Твое́ю дла́нию. / Те́мже и рабы́ Твоя́ укрепи́ любо́вию и ве́рою Твое́ю, Человеколю́бче, / да Тя сла́вим жела́нием во ве́ки. [Дважды]
Слава: Просвети́ Богонача́льным све́том / пою́щих Тя, Трисо́лнечный Све́те Ли́цы, / еди́нственный же па́ки существо́м, / и к Твои́м светода́тельным луча́м взира́ти при́сно, / и́миже насы́щуся сла́вы Твоея́ сла́дкия, / и светода́тельныя, и пребога́тыя, / и превозношу́ Тя ве́рно во ве́ки.
И ныне: Вознесе́ на небеса́, челове́ческое прие́м естество́ / непрело́жен Сын Твой, Пречи́стая Богоро́дице, / превосхожде́нием бла́гости избавль дре́вния тли. / Ему́же благода́рственно воспева́ем: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, / огнепали́мая купина́ / показа́ неопа́льная; / и ны́не на нас / напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем.
Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Спаси́, Спаси́телю тва́ри, чу́вственныя же и у́мныя / рабы́ Твоя́ от вра́жия наве́та и озлобле́ния, / Пресвята́я Тро́ице Единосу́щная, / и соблюда́й ста́до Твое́ вы́ну ненаве́тно. [Дважды]
Слава: Да глубину́ неизче́тную / су́щественныя пока́жеши Твоея́ бла́гости, / дал еси́ нам обе́ты, / трисо́лнечный и единонача́льный Бо́же Всеси́льный, / спаси́тельныя Твои́м рабо́м, / и́хже соверши́ти сподо́би.
И ныне: При́зри на на́ша моле́ния, / и́же в трие́х Богонача́льных Ипоста́сех, / еди́н сый Бог во и́стине ве́руемый, / и пода́ждь Твои́м рабо́м утеше́ние, / моли́твами Пречи́стыя и препе́тыя Богома́тере.
Молитва Пресвятей Троице, творение Марка монаха:
Всемогу́щая и Животворя́щая Свята́я Тро́ице и светонача́льная, я́же мíрную вся́кую и премíрную тварь, за еди́ну бла́гость от не су́щих приведы́й, и промышля́я и содержа́. И́же по про́чих Твои́х неизрече́нных о земно́м ро́де благодея́ниих, и покая́ние нам ра́ди плотска́го неможе́ния до сме́рти дарова́вый: не оста́ви нас окая́нных в лука́вых на́ших дея́ниих умре́ти, ниже́ злонача́льнику и зави́стцу, и губи́телю посме́шство бы́ти. Зри́ши бо Благосе́рде, ели́к у́бо о́наго на нас наве́т и вражду́, ели́ко же и на́ше страстова́ние, и сла́бость, и небреже́ние. Но неоску́дныя Твоя́ бла́гости соде́лай на нас, мо́лим на вся́кий день и час прогне́вающии Тя честны́х и животво́рных за́поведей преступле́нием. И вся у́бо всего́ преше́дшаго живота́ на́шего, и до ны́нешняго часа́ согреше́нная на́ми, в дея́ниих, или́ глаго́ланиих, или́ в помышле́ниих, оста́ви и прости́. Сподо́би же нас, про́чее сконча́ти житие́ в покая́нии, и умиле́нии, и соблюде́нии святы́х Твои́х повеле́ний. А́ще у́бо сла́достию прельсти́вшеся, многообра́зне согреши́хом, или́ ме́рзкими похотьми́ неполе́зными и вре́дными обольсти́вшеся препроводи́хом: а́ще гне́вом и я́ростию подви́гшеся безслове́сною, кого́ бра́та на́шего оскорби́хом, а́ще язы́ком неизбе́жных и стро́потных и кре́пких сете́й объя́хомся: а́ще ко́им чувств на́ших, или́ все́ми, во́лею или́ нево́лею, ве́дуще или́ не ве́дуще, от восхище́ния, или́ поуче́ния безу́мно поползо́хомся: а́ще же лука́выми по́мыслы и су́етными со́весть оскверни́хом: а́ще ли ко́им други́м о́бразом прегреши́хом, от предприя́тия и обы́чая томи́ми зла́го: прости́ нам и оста́ви вся, Всеще́дре, Пребла́же и Многоми́лостиве: и да́руй нам про́чее бо́дрость и си́лу, во е́же твори́ти во́лю Твою́ бла́гу, и благоуго́дну и соверше́нну: да нощна́го и мра́чнаго зла, светови́дным покая́нием преме́ншеся, и я́ко во дни благообра́зно ходя́ще, и очище́ни объяви́мся человеколю́бию Твоему́ недосто́йнии, воспева́юще Тя и велича́юще во ве́ки, ами́нь.