канон святым первоверховным апостолам петру и павлу
Канон святым первоверховным апостолам петру и павлу
Ирмос: Н есть Тебе подобен, препрославленный Господи, рукою бо крепкою избавил еси люди, яже стяжал еси, Человеколюбче.
В ерховнейшаго апостолов днесь, яко первозваннаго Христова, богодохновенными песньми достойно воспоим.
Т я Предвечный проуведев, предустави, всеблаженне Петре, яко предстателя Своея Церкве и первопрестольника.
Н и плоть, ниже кровь тебе, но Отец вдохну Христа богословити, Сына истиннаго Бога Вышняго, апостоле.
Богородичен: Г ору святую, превышнее носило, Матерь Божию и Деву истинную по рождестве воспоем.
Канон святому апостолу Павлу, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: П осеченный несекомаго пресече, и виде солнце землю, юже не виде, лютаго врага вода потопи, и непроходимое пройде Израиль, песнь же воспевашеся: Господеви поим, славно бо прославися.
Я коже сущая нарицая не сущая Христос Божественным разумом, Павле всеблаженне, Той из матерня чрева тя избра понести пред языки Божественное Его Имя, еже паче всякаго имене: славно бо прославися.
Б удущее возвещая тебе сияние благочестия, Павле, и лести очищение, Христос явлься на горе молниезрачен, очи убо помрачает плотския, душевныя же вразумляет Троическим разумом: славно бо прославися.
О брезание убо совершая осмодневное и ревнитель отеческих, Павле, преданий, от семене еврейска, колена Вениаминова, по закону же фарисей явлься, вменил еси вся уметы и Христа приобрел еси: славно бо прославися.
Богородичен: Ч истая Мати Бога Вседержителя, от царскаго колена, Владычице, израстши и едина Бога, всеми царствующаго, рождшая плотию паче естества, от бед мя спаси, Сыну Твоему поюща: славно бо прославися.
Песнь 3
Ирмос: Н е мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Т я, блаженна, сладкая уста Христа Бога и сокровище твердо Царствия показаша. Темже воспеваем тя, Петре апостоле.
Н а камени твоего Богословия водрузи Владыка Иисус Церковь непреклонну, в нейже тя, апостоле Петре, славим.
Я ко пребольши Ангел Петр в телеси: во светлом бо пришествии сего Христос Бог судию же и соседателя быти рече.
Богородичен: Н еискусобрачная, Бога плотию рождшая, страстными прилоги преклоненна мя утверди: несть бо, Чистая, разве Тебе, помощницы.
Ирмос: Т ы еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.
Т ы камень основания верным душам положился еси многоценен, краеуголен Спаса и Господа.
П авле всеблаженне, на основании твоем, молися, добродетелей всехвальных наздатися светлости.
В сегда мертвость Иисусову на твоем теле совершенно, Павле, обносяй, сподобился еси истинныя жизни.
Богородичен: Т я вси стяжахом прибежище и стену нашу, христиане, Тя славословим немолчно, Безневестная.
К ая темница не име тебе юзника? Кая же Церковь не имать тя витию? Дамаск великомудрствует о тебе, Павле, веде бо тя запята светом; Рим, твою кровь приемый, и той хвалится, но и Тарс множае радуется и любит, почитая твои пелены. Петре, веры каменю, Павле, похвало вселенныя, от Рима сошедшеся, утвердите нас.
Песнь 4
Ирмос: С ей Бог наш, от Девы воплощся и естество обожив, Егоже воспевающе, вопием: слава силе Твоей, Господи.
Ч еловеком ловца тя, якоже обеща Христос, содела Божественна Своея Церкве, первому вручив кормила.
Т обою умоляемь Жизнодавец Иисус, вязати же и решити давый тебе власть, Петре, да будет ми милостив.
Х ристово Царствие отверсти прилежно молися, Петре, Божественную твою память верою несумненною чтущим.
Богородичен: Г оспоже Всепетая, Богородительнице, моя помышления Твоими молитвами очистивши, покажи мя благоплодна, Мати всех Бога.
Ирмос: В сел еси на кони, апостолы Твоя, Господи, и приял еси рукама Твоима узды их, и спасение бысть еждение Твое верно поющим: слава силе Твоей, Господи.
В седе, якоже лев, яровидно погубляя Христову Церковь, Савл иногда, ят же быв Божественным гласом Агнца Божия, Егоже гоняше, стадо яко пастырю вручает.
Х отяй просветити вселенную омрачается, Анания же к сему послася, душевное же просвещение даяй и телесное от Божественнаго явления, сосуд избран показав того.
П авлом достойно Дамаск напояется: от сего бо, якоже от рая иногда, вод Божественных сей произыде великий источник и упои всю Богоразумием независтно землю.
Богородичен: Н изложи сильныя со престол Господь, Дева и Мати якоже рече, алчущия же Божественных благ исполни, верою зовущия: слава силе Твоей, Господи.
Песнь 5
Ирмос: С тяжавый ны, избранныя люди Кровию Твоею, Господи, Твой мир даждь нам,во единомыслии сохраняя стадо Твое.
И же от любве приим дерзновение к Богу, достойно чудим бываше ловец и невежда, чудодействуя преславно благодатию.
Н е злато Тебе ради, ни сребро, Христе, Божественный Твой апостол, но добродетель стяжав, чудес обогатися силою.
И справляхуся стопы и глезне хромых, действенным твоим глаголом: Божественным бо Духом совершахуся преславныя вещи.
Богородичен: В оплотися Бог по ипостаси, Чистая, из Тебе плотию соединяемь, пребыв неизменен, по Божественному существу безплотен.
Ирмос: П росвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.
Т ы истинную избрал еси, Павле, похвалу, Крест Царя Христа присно нося, якоже победу, апостоле.
Т ебе еже жити, Христос, и еже умрети, приобретение изрядно: любовию бо сраспялся еси Распеншемуся нас ради, Павле преславне.
Р адуешися воистину о Господе, Павле честный, изшед из телесе и отшед ко Христу, Жизнодавцу Богу.
Богородичен: М оли присно Сына Твоего и Бога нашего, Неискусобрачная Марие Чистая, послати нам, верным, милость.
Песнь 6
Ирмос: В ките, Христе, тридневновав, Иона прописа Тя, Безсмертнаго, яко мертва волею в сердце земнем тридневновавша.
Я коже древле, Христе, десницею Твоею по воде пеша ходяща Петра спасл еси, и мене, потопляема бурею лютых напастей, спаси, яко Милосерд.
О ставил еси, о Петре, не сущая, и сущая достигл еси, якоже некий купец, и яве уловил еси бисер, Христа, многоценный.
И скушати безумно покусившияся Духа Пресвятаго, Петре, умертвил еси: Егоже богословил еси ты первее, яве исповедав Бога, всеблаженне.
Богородичен: В сякаго вышша существа Слово Божие родила еси, воплощенно нам, темже Богородицу Тя устнами же и душею проповедаем.
Ирмос: М олитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.
В ся пренебрег красная мира, уязвлен Владычнею любовию и общаго спасения желанием, свидетельствовати тому изволив, о Павле блаженне, и ныне о вселенней молися.
Я ко изрядный Владыце подобник и в Того одеян, Павле, воистину всем был еси всяк, да вся приобрящеши и спасеши люди, и спасл еси яко воистину, Христу уловив концы.
Д остойно тебе дарова Христос житие, апостоле Павле, на Небесех: пребывающаго бо зде не возжелал еси града, блаженне, верен служитель быв и строитель таин Его.
Богородичен: П ризре на Тя Господь, мое обновляя существо, яко Силен, величия сотворь, Богородительнице, якоже рекла еси, Всенепорочная, и спасе мя Тобою из тли Бог мой, яко Милосерд.
Кондак, глас 2
У ясни мой язык, Спасе мой, разширив моя уста и исполнив я, умили сердце мое, да, яже глаголю, последую и, яже убо учу, сотворю первее: всяк бо творя и уча, рече, сей велик есть. Аще бо глаголю, и не творю, яко медь звенящая вменюся; темже рещи ми подобная и творити полезная даруй, Едине, сведый сердечная.
Песнь 7
Ирмос: В начале Безначальное Слово, со Отцем и Духом, Сын Единородный, благословен еси, и превозносимый Боже отец наших.
М илостивному, Божественным промыслом Христовым наказуемь, подобитися попущен был еси, прежде страсти, Петре, отвержения подпасти волнению.
Т ебе Христос, первозванному и зело возлюбленному, яко председателю благославну апостолов, первому является, воскрес от гроба.
Т вое трикратное, еже прежде страсти, исцеляя отвержение, Владыка трикратным боговещанным, Петре, вопрошением утверждает любовь.
Е же ко Христу, Петре, любления, предлагал еси свидетеля и Всевидящаго яко Бога Слова, темже и любимое вручает тебе стадо.
Богородичен: Я же во утробе Превечное, от Отца возсиявшее Бога Слово плотию заченшую, вси ублажаем, яко Матерь всех Бога.
Ирмос: Н а поле Деире иногда мучитель пещь постави на мучение богоносных, в нейже три отроки песнословяху Единаго Бога, троично воспеваху, глаголюще: отцев Боже, благословен еси.
Б ысть, Христе, печать и венец апостолов Твоих, иже напоследок званный времен, тщанием же всех превозшед, с нимже людие церковнии поют Тебе: отец наших Боже, благословен еси.
А ще и гонив первее Церковь Твою Павел узник, но премину древнюю дерзость Твоею ревностию последи. Собра бо, Христе, языки, зовущия: отец наших Боже, благословен еси.
Т ы из Иерусалима проповедав всем Евангелие, объят же окрест всю землю, Павле, даже до конец Иллирика, уча, взывал еси: отец наших Боже, благословен еси.
В о ужасе взят быв, третие достигл еси Небо, пребогате, и, услышав неизглаголанная словеса, вопиеши: слава превышнему Отцу и Сыну, сияние же сопрестольно испытающаго яве Духа Божия глубины.
Богородичен: Я коже на руно дождь, на Тя сниде, Дево, Христос Бог, и Плотоносец из Тебе пройде, соединяя прежде разстоящая, мир на земли и на Небеси даруя: отец наших Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: В сяческая носяй неприступною Твоею силою, Христе, преподобныя Твоя отроки в пламени оросил еси, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа.
В оздежут твои руце и ко кресту тя препояшут,— Владыка предрек, Петре, повелевает последовати зовущу: благословите, вся дела Господня, Господа.
Б лагодати словом Енея, убо разслабленна люте, Тавифу же умершую, чудодействуя, воскресил еси, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа.
И же Петру языки очищены поведав, Христе, духовною зарею и мне помышления очисти, зовущу: благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: В сесвятая Дево, Яже Бога Слова рождшая плотию, души моея мрак Твоими молитвами отгнавши, просвети, взывающа: благословите, вся дела Господня, Господа.
Ирмос: Н а горе святей прославльшася и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте и превозносите во вся веки.
С растворися любовию Твоею Павел, добрым же изменением изступи: не себе бо живяше славный, имяше же, Щедре, живуща Тя в себе во вся веки.
Т ы обручил еси, якоже невесту, представити Жениху Христу Церковь: невестовождь бо сея показался еси, Павле Богоносе. Темже тя славит во вся веки.
П одвизался еси добрым подвигом и, скончав течение твое законно, сокровище веры соблюл еси. Темже венцев, Павле, сподобился еси правды.
Богородичен: Р адуйся, престоле огнезрачный Господень; радуйся, Невесто Неневестная, Дево, радуйся, облаче, Солнца возсиявшая правды, Егоже превозносим во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Т я, преславную Невесту и Всесвятую Богородицу, Зиждителя рождшую невидимых же и всех видимых, песньми величаем.
Т воя преизящная благодать славится достойно, сени бо твоей страсти немощных, Петре, отгоняющей, темже тя величаем.
М ечтаньми Симона волхва богоборца взята к воздушней высоте, низложив неизглаголанною Божественною силою, Петр ублажается.
С огрешений разрешение молитвами твоими подаждь, просвещение же сердца и веселие духа поющим память твою, апостоле.
Т воя вся исполнена славы, освящения же и чудес: словеса, мощи, персть и верою, Петре, покланяемыя и любовию Божественныя вериги.
Богородичен: Т вое имя Плод чрева содея ликовника песнь пети Тебе, Иже радость рождши, велегласно — радуйся—провещавающа.
Ирмос: У ставы прешла еси естества, Содетеля заченши и Господа, и дверь спасения мирови была еси. Тем Тя, Богородице, непрестанно величаем.
Т воим покланяемся веригам, яже за Христа, яко злодей, носил еси, язвы же, Павле, облобызаем, яже на славнем твоем и победоноснем носиши телеси.
Н ыне разрешился еси, апостоле, ко Иже тобою непрестанно Желаемому, с Нимже яко служитель водворяяся, непрестанными мольбами твоя рабы к себе привлецы.
Н ыне никакоже в гаданиих, ниже в зерцале Христос тебе зрим есть, лицем же паче зрится к лицу, совершенне тебе разум открывая Божества.
Богородичен: Т ы, Пресвятая Богомати, похвала Христовых апостолов была еси, мучеников же слава и пророков основание. Темже, вернии, Тя вси достодолжно величаем.
Светилен
А постолов вси верх воспоем, Петра и Павла Божественныя, вселенныя светильники, проповедники веры, богословныя трубы, учений сказатели, церковныя столпы и разорители лести.
Первоверховные апостолы Петр и Павел
Канон святому апостолу Петру, глас 4.
Песнь 1
Ирмос: Н есть Тебе подобен, препрославленный Господи, рукою бо крепкою избавил еси люди, яже стяжал еси, Человеколюбче.
В ерховнейшаго апостолов днесь, яко первозваннаго Христова, богодохновенными песньми достойно воспоим.
Т я Предвечный проуведев, предустави, всеблаженне Петре, яко предстателя Своея Церкве и первопрестольника.
Н и плоть, ниже кровь тебе, но Отец вдохну Христа богословити, Сына истиннаго Бога Вышняго, апостоле.
Богородичен: Г ору святую, превышнее носило, Матерь Божию и Деву истинную по рождестве воспоем.
Песнь 3
Ирмос: Н е мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Т я, блаженна, сладкая уста Христа Бога и сокровище твердо Царствия показаша. Темже воспеваем тя, Петре апостоле.
Н а камени твоего Богословия водрузи Владыка Иисус Церковь непреклонну, в нейже тя, апостоле Петре, славим.
Я ко пребольши Ангел Петр в телеси: во светлом бо пришествии сего Христос Бог судию же и соседателя быти рече.
Богородичен: Н еискусобрачная, Бога плотию рождшая, страстными прилоги преклоненна мя утверди: несть бо, Чистая, разве Тебе, помощницы.
Песнь 4
Ирмос: С ей Бог наш, от Девы воплощся и естество обожив, Егоже воспевающе, вопием: слава силе Твоей, Господи.
Ч еловеком ловца тя, якоже обеща Христос, содела Божественна Своея Церкве, первому вручив кормила.
Т обою умоляемь Жизнодавец Иисус, вязати же и решити давый тебе власть, Петре, да будет ми милостив.
Х ристово Царствие отверсти прилежно молися, Петре, Божественную твою память верою несумненною чтущим.
Богородичен: Г оспоже Всепетая, Богородительнице, моя помышления Твоими молитвами очистивши, покажи мя благоплодна, Мати всех Бога.
Песнь 5
Ирмос: С тяжавый ны, избранныя люди Кровию Твоею, Господи, Твой мир даждь нам,во единомыслии сохраняя стадо Твое.
И же от любве приим дерзновение к Богу, достойно чудим бываше ловец и невежда, чудодействуя преславно благодатию.
Н е злато Тебе ради, ни сребро, Христе, Божественный Твой апостол, но добродетель стяжав, чудес обогатися силою.
И справляхуся стопы и глезне хромых, действенным твоим глаголом: Божественным бо Духом совершахуся преславныя вещи.
Богородичен: В оплотися Бог по ипостаси, Чистая, из Тебе плотию соединяемь, пребыв неизменен, по Божественному существу безплотен.
Песнь 6
Ирмос: В ките, Христе, тридневновав, Иона прописа Тя, Безсмертнаго, яко мертва волею в сердце земнем тридневновавша.
Я коже древле, Христе, десницею Твоею по воде пеша ходяща Петра спасл еси, и мене, потопляема бурею лютых напастей, спаси, яко Милосерд.
О ставил еси, о Петре, не сущая, и сущая достигл еси, якоже некий купец, и яве уловил еси бисер, Христа, многоценный.
И скушати безумно покусившияся Духа Пресвятаго, Петре, умертвил еси: Егоже богословил еси ты первее, яве исповедав Бога, всеблаженне.
Богородичен: В сякаго вышша существа Слово Божие родила еси, воплощенно нам, темже Богородицу Тя устнами же и душею проповедаем.
Кондак, глас 2
У ясни мой язык, Спасе мой, разширив моя уста и исполнив я, умили сердце мое, да, яже глаголю, последую и, яже убо учу, сотворю первее: всяк бо творя и уча, рече, сей велик есть. Аще бо глаголю, и не творю, яко медь звенящая вменюся; темже рещи ми подобная и творити полезная даруй, Едине, сведый сердечная.
Песнь 7
Ирмос: В начале Безначальное Слово, со Отцем и Духом, Сын Единородный, благословен еси, и превозносимый Боже отец наших.
М илостивному, Божественным промыслом Христовым наказуемь, подобитися попущен был еси, прежде страсти, Петре, отвержения подпасти волнению.
Т ебе Христос, первозванному и зело возлюбленному, яко председателю благославну апостолов, первому является, воскрес от гроба.
Т вое трикратное, еже прежде страсти, исцеляя отвержение, Владыка трикратным боговещанным, Петре, вопрошением утверждает любовь.
Е же ко Христу, Петре, любления, предлагал еси свидетеля и Всевидящаго яко Бога Слова, темже и любимое вручает тебе стадо.
Богородичен: Я же во утробе Превечное, от Отца возсиявшее Бога Слово плотию заченшую, вси ублажаем, яко Матерь всех Бога.
Песнь 8
Ирмос: В сяческая носяй неприступною Твоею силою, Христе, преподобныя Твоя отроки в пламени оросил еси, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа.
В оздежут твои руце и ко кресту тя препояшут,— Владыка предрек, Петре, повелевает последовати зовущу: благословите, вся дела Господня, Господа.
Б лагодати словом Енея, убо разслабленна люте, Тавифу же умершую, чудодействуя, воскресил еси, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа.
И же Петру языки очищены поведав, Христе, духовною зарею и мне помышления очисти, зовущу: благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: В сесвятая Дево, Яже Бога Слова рождшая плотию, души моея мрак Твоими молитвами отгнавши, просвети, взывающа: благословите, вся дела Господня, Господа.
Песнь 9
Ирмос: Т я, преславную Невесту и Всесвятую Богородицу, Зиждителя рождшую невидимых же и всех видимых, песньми величаем.
Т воя преизящная благодать славится достойно, сени бо твоей страсти немощных, Петре, отгоняющей, темже тя величаем.
М ечтаньми Симона волхва богоборца взята к воздушней высоте, низложив неизглаголанною Божественною силою, Петр ублажается.
С огрешений разрешение молитвами твоими подаждь, просвещение же сердца и веселие духа поющим память твою, апостоле.
Т воя вся исполнена славы, освящения же и чудес: словеса, мощи, персть и верою, Петре, покланяемыя и любовию Божественныя вериги.
Богородичен: Т вое имя Плод чрева содея ликовника песнь пети Тебе, Иже радость рождши, велегласно — радуйся—провещавающа.
Светилен
А постолов вси верх воспоем, Петра и Павла Божественныя, вселенныя светильники, проповедники веры, богословныя трубы, учений сказатели, церковныя столпы и разорители лести.
Канон Святым первоверховным апостолам Петру и Павлу.
Тропа́рь, гла́с 4:
Апо́столов первопресто́льницы и вселе́нныя учи́телие, Влады́ку все́х моли́те ми́р вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Кано́н Петра́ и Па́вла. Гла́с 4.
Пе́снь 1.
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Пода́ждь ми́, Го́споди, Пресвята́го Твоего́ Ду́ха ка́пли дарова́ний, сло́во наро́чито, и возвеселю́ся, ве́рно похваля́я пе́рвых апо́стол Твои́х исправле́ния.
Оста́вил еси́, прехва́льне Пе́тре, усе́рдно вре́менная и Христо́вым стопа́м после́довал еси́. Неве́рство же оста́вив, Па́вле, и Призва́вшему тя́ после́довал еси́.
Благода́ть, апо́столи, суще́ственне наше́дшую ва́м, прие́мше Боже́ственнаго Ду́ха, проидо́сте зе́млю всю́, Пе́тре и Па́вле, уча́ще концы́.
Богородичен: Вити́йстии многовеща́ннии и мусики́йстии велегла́снии язы́цы Тя́ не мо́гут чти́ти или пе́ти, Чи́стая: па́че бо челове́ка соде́яшася в Тебе́ еди́ней Боже́ственная та́инства.
Пе́снь 3.
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.
Сро́дник, Пе́тре, тебе́ Андре́й проявля́ет Месси́ю Христа́, к Нему́же ве́рою приступи́л еси́. И ты́, Па́вле чу́дный, богоде́тельным креще́нием от Ана́нии просвети́лся еси́.
Ле́стно и́же писа́нием зако́на па́дающий ро́д Изра́илев просвеще́нием благода́ти Пе́тр приве́д, язы́к же стада́ Па́вел от пре́лести изба́ви.
На́ги и про́сты во язы́ки посла́л еси́ Твоя́ ученики́, вме́сто ору́жия Твое́ и́мя нося́ще свято́е, и ле́стную бра́нь, Христе́, ве́рою разруши́ша.
Богородичен: Испо́лнися, апо́столи, позна́ти Го́спода вся́ земля́, от Де́вы возсия́вшаго и ми́р обно́вльша боже́ственным ва́шим пропове́данием, Пе́тре и Па́вле прехва́льнии.
Пе́снь 4.
Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
С кре́пкими у́бо немощни́и, с вити́ями же неве́жди спле́тшеся благоче́стно, Пе́тре и Па́вле, взе́мше побе́ду, Христо́вы апо́столи.
Отсту́пника Си́мона, волхва́ лю́таго, я́ко златолю́бца обличи́ боже́ственный Пе́тр, и ны́не Па́вел му́дрый стези́ развраща́ющаго Христо́вы Ели́ма ослепи́л е́сть.
Неве́жественно ры́барь и усма́рь сло́во иму́ще, но растворе́нно Боже́ственною со́лию, ду́ши любому́дрых услади́ша и Христу́ ве́рою приведо́ша.
Богородичен: Ре́чию богодохнове́нною пре́жде Авваку́м го́ру Тя́ чи́сту и присе́нну боже́ственный рече́, Приходя́щаго от ю́га и Тобо́ю Воплоща́ема, Влады́чице, возвеща́я явле́нно.
Пе́снь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.
Яко су́ща тве́рда, Христо́с тя́ ка́мень нарече́, Пе́тре, и на тебе́ Це́рковь, ея́же а́довы врата́ не одоле́ют. Тебе́ же, Па́вле, сосу́д избра́н рече́, Сего́ пронести́ пред язы́ки и́мя.
Пе́тр, отве́ргся Учи́теля три́жды, три́жды же люби́ти приглаше́нием присво́ися. Па́вел, и́же пе́рвее ху́льник сы́й, тя́жко же оскорбля́я ве́рныя, по́слежде пропове́даше, Его́же гоня́ше пе́рвее.
Нетле́нно зва́ние и сла́ву присносу́щну Пе́тр от Христа́ обре́те с Па́влом: о́в у́бо ключи́ небе́сныя прия́т, се́й же в ра́й восхи́щся, глаго́лы неизрече́нныя навы́к па́че челове́ка.
Богородичен: От Боже́ственнаго Ду́ха Иса́ия испо́лнь, рождество́ без отца́ прорече́ из Тебе́, Де́во, ро́ждшагося Емману́ила, Иже е́сть с на́ми Бо́г, Его́же, Чи́стая, родила́ еси́, те́мже вси́ пое́м Тя́.
Пе́снь 6.
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Светла́ Петро́ва чудеса́, че́стна же и Па́влова зна́мения: и́бо ри́зы и се́ни и́х неду́ги боля́щих исцелева́ют, прилага́емии.
Пе́тр вои́стинну сла́вный и Па́вел пои́стине чу́дный, дво́ица боже́ственная и честне́йша жили́ща Живонача́льныя Тро́ицы все́ми помина́ется.
Боля́щих ду́ши и телеса́, я́ко боже́ственный вра́чь изря́ден, Пе́тр исцели́, Па́вел язы́ки озари́ и све́том Госпо́дним назна́мена.
Богородичен: Пе́ти Тя́ до́лжни есмы́, но вои́стинну по достоя́нию не мо́жем. Те́мже пое́м Тя́ молча́нием, чту́ще несказа́нное, е́же на Тебе́, Де́во, соде́янное та́инство.
Конда́к, гла́с 2:
Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели, ве́рх апо́столов Твои́х, Го́споди, прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й: боле́зни бо о́нех и сме́рть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия, Еди́не, све́дый серде́чная.
Уясни́ мо́й язы́к, Спа́се мо́й, разшири́в моя́ уста́ и испо́лнив я́, умили́ се́рдце мое́, да, я́же глаго́лю, после́дую и, я́же у́бо учу́, сотворю́ пе́рвее: вся́к бо творя́ и уча́, рече́, се́й вели́к е́сть. Аще бо глаго́лю, и не творю́, я́ко ме́дь звеня́щая вменю́ся; те́мже рещи́ ми подо́бная и твори́ти поле́зная да́руй, Еди́не, све́дый серде́чная.
Пе́снь 7.
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Ублажи́ся Пе́тр от Христа́, я́ко сему́ ре́кшу Сы́на Бо́га Жива́го, и Па́вел почте́ся, я́ко сосу́д благопотре́бен, и взыва́ху: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Законослуже́бники у́бо Пе́тр умудря́ше, я́коже завеща́ся ему́, Па́вел же — язы́чники; о́ба же благода́тию Христу́ привожда́ху и взыва́ху: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Яко преизря́ден Пе́тр Христо́в па́стырь, ста́до прия́т, Це́ркви же Па́вел учи́тель боже́ствен бы́сть, взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богородичен: Всенепоро́чная Мари́е и изря́дная свя́тостию, Яже Бо́га пло́тию, Де́во, ро́ждши, Неискусобра́чная Чи́стая, Того́ моли́ от вся́каго на́с изба́вити наведе́ния и греха́.
Пе́снь 8.
Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Си́лою укре́плься Пе́тр Боже́ственною, уме́ршую Тави́фу воскреси́, Па́вел же Евти́ха, с высоты́ па́дша и умерщвле́нна, возста́ви, о́ба взыва́юща: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Виде́нием ужа́сным и чу́дным Корни́лия у́бо Пе́тр просвети́, Па́вел же Га́ия, Кри́спа, и Пане́стия, и Стефани́на крести́, о́ба зову́ща: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Блюдо́ма Петра́ свя́зана Христо́с у́бо Ангелом но́щию разреши́. Па́вла же и Си́лу, а́бие моля́щимся, в кла́де но́ги тве́рдо стя́гнуты, изведе́ и темни́цу потря́с. Те́мже воспое́м Христа́ во ве́ки.
Богородичен: Изба́ви страсте́й всепа́губных, плени́цы же согреше́ний ны́не расто́ргни, и́миже ко́ждо стя́жется: вси́ бо согреши́хом и очище́ния про́сим, су́ще пови́ннии. Еже пода́ждь, Богоро́дице, мольба́ми Твои́ми превознося́щим Христа́ во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Ве́сь всю́ду ми́р проидо́сте, я́коже крила́ти, и Ева́нгелие коле́ном все́м, язы́ком и страна́м Христо́во пропове́давше, вся́ привлеко́сте к ве́ре, Пе́тре преблаже́нный и чу́дный Па́вле апо́столе.
Прини́к во глубо́кую ста́рость и естества́ до́лг, Пе́тре, исполня́я, Учи́теля твоего́ Христа́ подо́бием кре́ст претерпе́л еси́. Ты́ же во главу́ твою́, Па́вле, усе́чен бы́в, — о чу́до стра́шно! — вме́сто кро́ве млека́ источи́л еси́ пото́ки и неве́рныя обрати́л еси́.
О, боже́ственная дво́ице, му́дре вручи́вшаяся всего́ ми́ра душа́м, и ко благоче́стию от нече́стия претво́рше, и по сме́рти спаса́юще еще́ ве́рных ду́ши, и ны́не на́с помяни́те и предста́вите Христу́, верхо́внии апо́столи.
Богородичен: Спа́се Благи́й, Иже естество́м Человеколю́бец и Многомилосе́рд, Препе́тыя Твоея́ Ма́тере Де́вы боже́ственными мольба́ми, Петра́ моли́твами и Па́вла, апо́стол Твои́х, ми́лость Твою́ и по́мощь с небесе́ на́м посли́.
Моли́тва
О пресла́внии апо́столи Пе́тре и Па́вле, ду́ши за Христа́ преда́вшии и кро́вию ва́шею па́жить Его́ удобри́вшии! Услы́шите чад ва́ших моли́твы и воздыха́ния, се́рдцем сокруше́нным ны́не приноси́мыя. Се бо беззако́ньми омрачи́хомся и того́ ра́ди беда́ми, я́коже ту́чами, обложи́хомся, еле́я же до́браго жития́ обнища́хом зело́. О си́льнии! Понеси́те не́мощи на́ша, не отлуча́йтеся ду́хом от нас, да не разлучи́мся вконе́ц от любве́ Бо́жия, но кре́пким заступле́нием ва́шим нас защити́те, да помилует Госпо́дь всех нас моли́тв ва́ших ра́ди, да истреби́т же рукописа́ние безме́рных грехо́в на́ших и да сподо́бит со все́ми святы́ми блаже́ннаго Ца́рствия и бра́ка А́гнца Своего́, Ему́же честь, и сла́ва, и благодаре́ние, и поклонение во ве́ки веко́в. Ами́нь.